Een goede daad

23-07-2018 17:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel leuk hip jasje gekocht bij de Zara maar dat was in de was erg gekrompen. Dus ik terug naar de Zara: ik had het voorschrift niet goed gelezen. Dus mijn fout.

Stond ik een trui te kopen bij Sissy Boy, vertelde ik de verkoopster van dat jasje. Zei goh die ziet er ook leuk uit.

Dus ik zeg: wil je m hebben? Zegt ze nee joh. Ik: tuurlijk wel alsjeblieft en veel plezier ermee. Was leuk om iemand blij te maken.

Wie heeft er ook een goede daad verricht?
Iemand deed een goede daad voor mij vandaag. Klein simpel dingetje maar de wereld zou er best leuker van worden als iedereen dagelijks een klein simpel dingetje voor iemand anders zou doen.

Zelf vandaag geen goede Samaritaan gespeeld.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
aikidoka schreef:
23-07-2018 18:48
Ik heb ook eens een met zijn kop in het hek vastzittend schaap bevrijd: bet schaap rende verontwaardigend blatend weg, met de hele kudde erachter aan. En ze wierpen blikken op me of ik de gehele kudde onbetamelijk betast had (hetgeen vanuit het oogpunt van het schaap wellicht ook wel zo was). Op de terugweg door de greppel naar de weg liep ik een schram en brandnetelprikkels op.

Maar dit is offtopic, want het is meer dan 20 jaar geleden! Vandaag geen goede daden gedaan.

:rofl:
Die ervaring heb ik ook altijd met goede daden.
Of zo iemand gedraagt zich zo van: hehe, eindelijk betaalt iemand mijn buskaartje/boodschappen etc eens.
Of iemand doet knorrig en eist dan meer.
Of mensen zijn het al vergeten zodra ze de buit binnen hebben.
Maar ja, toch blijven doen hé
Ik krijg namelijk ook nog weleens wat dus denk dan maar in karma ipv mijn eigen gemak op dat moment.
Het-groepje schreef:
23-07-2018 19:10
:rofl:
Die ervaring heb ik ook altijd met goede daden.
Of zo iemand gedraagt zich zo van: hehe, eindelijk betaalt iemand mijn buskaartje/boodschappen etc eens.
Of iemand doet knorrig en eist dan meer.
Of mensen zijn het al vergeten zodra ze de buit binnen hebben.
Maar ja, toch blijven doen hé
Ik krijg namelijk ook nog weleens wat dus denk dan maar in karma ipv mijn eigen gemak op dat moment.
Ook herkenbaar. Ik liep een keer door de stad en toen sprak een dakloze mij aan. Hij vroeg om geld voor de daklozeopvang. Ik vertelde hem dat ik geen geld wilde geven en liep door. Terwijl ik doorliep dacht ik dat ik hem wel mijn appel kon geven (ik geef krantenverkopers voor de supermarkt ook altijd groente of fruit). Dus ik liep terug en ging op zoek naar hem. Toen ik hem gevonden had bood ik mijn appel aan.
Hij keek me aan en zei dat hij dat niet wilde. :|

Wel een keer een echt leuke dakloze gehad. Dat was in het buitenland. Hij vroeg of ik een krantje wilde kopen. Dus ik vertelde hem dat ik geen krantje hoefde maar dat ik wel wat eten voor hem wilde halen. “Nou, dan zou ik graag pampers voor mijn dochter willen.” Dat vond ik zo’n bijzondere vraag van hem. “Prima, loop je even mee, ik weet niets van pampers.” Dus hij liep mee. Jemig, wat zijn die pampers duur!! Wilde hij ook nog het A-merk want dochtertje had gevoelige billen. Nou vooruit dan maar. Pampers gekocht.
Vroeg hij om het bonnetje, want anders zou de politie denken dat hij het gestolen had. Ik verbaasd, maar prima hier heb je het bonnetje.
:facepalm: SUKKEL dat ik ben!!! Die dakloze gaat nu naar de winkel en ruilt de pak pampers met het bonnetje om voor geld. :bonk:
Ik gefrustreerd door die winkelstraat. Denk ik een goede daad te verrichten, koopt hij daar natuurlijk drank en drugs van. Hij weet wel hoe hij dat moet scoren bij toeristen.
Een dag later kwam ik hem bij toeval weer tegen. Hij begroette mij vrolijk en ik informeerde naar de luiers, of dat het de goeie waren. Ja dat was zo. “Heeft u toevallig het bonnetje nog, die zou ik graag terugwillen.”
En uit de tas pakte hij het bonnetje! Wat een TOPPER die dakloze man. Samen zijn we weer de winkel in gegaan om babymelk te kopen.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Reep-Chocolade schreef:
23-07-2018 19:39
Ook herkenbaar. Ik liep een keer door de stad en toen sprak een dakloze mij aan. Hij vroeg om geld voor de daklozeopvang. Ik vertelde hem dat ik geen geld wilde geven en liep door. Terwijl ik doorliep dacht ik dat ik hem wel mijn appel kon geven (ik geef krantenverkopers voor de supermarkt ook altijd groente of fruit). Dus ik liep terug en ging op zoek naar hem. Toen ik hem gevonden had bood ik mijn appel aan.
Hij keek me aan en zei dat hij dat niet wilde. :|

Wel een keer een echt leuke dakloze gehad. Dat was in het buitenland. Hij vroeg of ik een krantje wilde kopen. Dus ik vertelde hem dat ik geen krantje hoefde maar dat ik wel wat eten voor hem wilde halen. “Nou, dan zou ik graag pampers voor mijn dochter willen.” Dat vond ik zo’n bijzondere vraag van hem. “Prima, loop je even mee, ik weet niets van pampers.” Dus hij liep mee. Jemig, wat zijn die pampers duur!! Wilde hij ook nog het A-merk want dochtertje had gevoelige billen. Nou vooruit dan maar. Pampers gekocht.
Vroeg hij om het bonnetje, want anders zou de politie denken dat hij het gestolen had. Ik verbaasd, maar prima hier heb je het bonnetje.
:facepalm: SUKKEL dat ik ben!!! Die dakloze gaat nu naar de winkel en ruilt de pak pampers met het bonnetje om voor geld. :bonk:
Ik gefrustreerd door die winkelstraat. Denk ik een goede daad te verrichten, koopt hij daar natuurlijk drank en drugs van. Hij weet wel hoe hij dat moet scoren bij toeristen.
Een dag later kwam ik hem bij toeval weer tegen. Hij begroette mij vrolijk en ik informeerde naar de luiers, of dat het de goeie waren. Ja dat was zo. “Heeft u toevallig het bonnetje nog, die zou ik graag terugwillen.”
En uit de tas pakte hij het bonnetje! Wat een TOPPER die dakloze man. Samen zijn we weer de winkel in gegaan om babymelk te kopen.

:heart:

Zo heb ik ooit een dakloze mevrouw €50 gegeven voor kerst. Ik zag haar elke week, ze leek niet verslaafd (ik was naief), was altijd vriendelijk. Dus ik dacht, ik geef haar gewoon €50. Viel ze me huilend in de armen, omdat ze daarmee een treinkaart naar haar familie aan de andere kant van t land kon kopen. (Dit was voor de ov chip kaart en die €16-reis-een-hele-dag kaartjes)

Misschien is ze er knetterstoned van geworden, maar haar reactie staat me nog altijd bij.
Vandaag in de supermarkt,
stond een vrouw voor mij met een duur pak sap (merk) ze had 1 euro tekort om te betalen, vroeg ze aan mij, heeft u een euro, ik gaf hem en zij weg. Toen ik afgerekend had en naar buiten liep, stond daar die vrouw en vertelde dat ze 4 pubers had en geen geld voor eten of drinken en nog meer ellende, ze bedankte mij. Stond later te bedenken als het echt zo is, dan is er nog water in de kraan of voor hetzelfde geld 3 pakken melk in de aanbieding. Het ging allemaal zo snel.
het is nooit te laat om te leven
Je weet vaak niet meer waar je goed aan doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Valt me op dat het bijzonder nobel wordt gevonden door velen om geld voor voedsel of iets te drinken aan een zwerver/bedelaar te geven, maar als dan blijkt dat ze toch echt geld nodig hebben om hun verslaving te bekostigen zonder te hoeven stelen(!!) kunnen ze het dak op; ga maar inbreken voor je drank en drugs.

Je geeft iets of je geeft het niet, als jij eten geeft bekostig je net zo goed de verslaving want eten is al geregeld; alles wat binnen komt kan naar de dealer. Denk daar maar aan als je perse (baby)spulletjes wil geven en natuurlijk wil zo iemand de bon, ik weet nog goed dat een zwerfster is doodgeslagen op verdenking van winkeldiefstal van een blikje fris dat achteraf wel degelijk door haar was afgerekend.

Toen volgde er postuum nog een goede daad voor haar: er werd geld ingezameld door omwonenden voor haar uitvaart, iedereen vond het vreselijk en het mens deed geen vlieg kwaad, nooit.
Alleen een beetje jammer dat ze er zelf niet echt meer van kon genieten, die mooie begrafenis.. denk dat ze liever dat blikje fris had opgedronken en was blijven leven.
Ik heb vanddag een hommel gered, met een lepel suikerwater.
florence13 schreef:
23-07-2018 21:25
Ik heb vanddag een hommel gered, met een lepel suikerwater.
Dat is nog eens een daad van liefde :yes:
het is nooit te laat om te leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven