Dagje Amsterdam

24-07-2018 07:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn dochter van 9 vanavond een paar dagen naar Amsterdam. Heeft iemand ook leuke ideeen wat vanavond en morgenavond kunnen doen?
Met deze warmte zou ik kiezen om of ergens heen te gaan met airco (museum) of naar het strand/water te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het Amstelpark! Laatst waren we daar om te midgetgolfen. Absoluut een aanrader. Weet alleen niet of dat te doen is met de hitte, maar er waren veel bomen dus je zit niet constant in de zon.
Ik zou van het ene museum naar het ander gaan (want airco) en voor transport de tram nemen.
Of zoek een plek aan het water met bomen.

Met dit weer moet je niet vrijwillig in een stad zijn.
Lekker wandelen, naar Nemo, naar het Rijksmuseum, naar de film (tuschinski),
In het Vondelpark of op het Museumplein zitten met een ijsje, een rondvaart, lunchen of dineren in Noord aan het IJ
Als je van actief houdt: er zit een klimpark in Amsterdamse bos (tenminste paar jaar geleden wel)
Nemo! rondvaart of gewoon met de pond over het ij (gratis) En gewoon wandelen door centrum en jordaan ijsje kopen, terrasje pakken.
Naar Pllek! Beetje hipster maar opzich leuk tentje en je kunt erbij zwemmen. Kun je borrelen/eten combineren met afkoelen. Zal wel druk zijn met dit weer.

Dochter laat op laten blijven, ‘s avonds is het heerlijk op de grachten, lekker terrasjes pakken, ijsje halen bij het Ijscuypje (neem chocoladesorbet met framboos, zo lekker!) tegenover Artis en opeten bij de flamingo’s (naar de flamingo’s is gratis, ze zijn heel leuk om naar te kijken). Overdag naar de middagvoorstelling van Mamma Mia! Op het heetst van de dag, sloepje huren en over de Amstel varen richting Ouderkerk a/d Amstel (want rustiger) met een avondpicknick. Dagje relaxen op Blijburg of bij het strand achter het Amstelstation.

Leuke musea zijn NEMO en Scheepvaartmuseum (schijnt nu een walvistentoonstelling te zijn die heel leuk is).

Eet/borreltentjes met fijn terras:
- Tapas: Pata Negra in oost
- Rosa & Rita op het Volkskrantterrein of net daarachter Roest (aan het water, maar wel meestal drukker dan Rosa en Rita)
- De Vondeltuin in het Vondelpark
- Hanneke’s Boom bij CS
- Café Amsterdam bij Westerpark
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
stippensokken schreef:
24-07-2018 07:45

Met dit weer moet je niet vrijwillig in een stad zijn.
ben vorige week nog flink wezen winkelen met dochters, vond het juist opvallend goed te doen.
Overal bleert de airco je om de oren
Schommelen op het dak van de ADAM tower :)
lux- schreef:
24-07-2018 08:29
Naar Pllek! Beetje hipster maar opzich leuk tentje en je kunt erbij zwemmen. Kun je borrelen/eten combineren met afkoelen. Zal wel druk zijn met dit weer.

Dochter laat op laten blijven, ‘s avonds is het heerlijk op de grachten, lekker terrasjes pakken, ijsje halen bij het Ijscuypje (neem chocoladesorbet met framboos, zo lekker!) tegenover Artis en opeten bij de flamingo’s (naar de flamingo’s is gratis, ze zijn heel leuk om naar te kijken). Overdag naar de middagvoorstelling van Mamma Mia! Op het heetst van de dag, sloepje huren en over de Amstel varen richting Ouderkerk a/d Amstel (want rustiger) met een avondpicknick. Dagje relaxen op Blijburg of bij het strand achter het Amstelstation.

Leuke musea zijn NEMO en Scheepvaartmuseum (schijnt nu een walvistentoonstelling te zijn die heel leuk is).

Eet/borreltentjes met fijn terras:
- Tapas: Pata Negra in oost
- Rosa & Rita op het Volkskrantterrein of net daarachter Roest (aan het water, maar wel meestal drukker dan Rosa en Rita)
- De Vondeltuin in het Vondelpark
- Hanneke’s Boom bij CS
- Café Amsterdam bij Westerpark
Door jou krijg ik zin om naar Amsterdam te gaan!
Super leuke tips =D!
Bedankt voor jullie tips!
Lux, wat een leuke ideeën!
We gaan vanavond shoppen en over de grachten slenteren. Morgen gaan we musea bezoeken en naar Plekk!
Ga je ook even met de nieuwe Noord-Zuidlijn? Nu hij er eindelijk is :)
Spork schreef:
24-07-2018 08:55
Door jou krijg ik zin om naar Amsterdam te gaan!
Super leuke tips =D!
Ik zat zelf net te denken: eigenlijk moet ik ook eens een weekendje Amsterdam plannen :hihi: Als je hier woont doe je dat toch minder en met ondernemende dreumes en fulltime werkend geniet je er maar zo weinig van... maar het is een heerlijke stad :flirting:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Waar kan ik mijn jongste dumpen?! Nu wil ikook met mijn oudste dochter van 9 op pad. Zooo leuk! (En we wonen notabene naast de stad)

Geniet ervan TO!
south schreef:
24-07-2018 11:37
Waar kan ik mijn jongste dumpen?! Nu wil ikook met mijn oudste dochter van 9 op pad. Zooo leuk! (En we wonen notabene naast de stad)

Geniet ervan TO!
Bij de vader/opa/oma/tante/oom/oppas?
lux- schreef:
24-07-2018 11:59
Bij de vader/opa/oma/tante/oom/oppas?
Allemaal op vakantie, of aan het werk :|

Maar thanks voor de tip!
lux- schreef:
24-07-2018 11:30
Ik zat zelf net te denken: eigenlijk moet ik ook eens een weekendje Amsterdam plannen :hihi: Als je hier woont doe je dat toch minder en met ondernemende dreumes en fulltime werkend geniet je er maar zo weinig van... maar het is een heerlijke stad :flirting:
Herken het hoor, heb het alleen met Rotterdam. Daar woon en werk ik.. Ben je dus dagelijks. Kijk je echt heel anders naar de stad!
Ga mijn moeder maar weer eens optrommelen voor een dagje Amsterdam :shame: :shame:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven