burenconflict
woensdag 25 juli 2018 om 06:11
Stel je voor.
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
woensdag 25 juli 2018 om 06:20
woensdag 25 juli 2018 om 06:23
Correctie: (een aantal van) de dieren elders huisvesten wil je niet.
Ik geef je buurvrouw groot gelijk, mensenkinderen gaan vóór dierenkinderen.
Edit: OP veranderd na plaatsing reactie. Ja hoor, daar mag je de buurvrouw zeker op aanspreken.
Ik geef je buurvrouw groot gelijk, mensenkinderen gaan vóór dierenkinderen.
Edit: OP veranderd na plaatsing reactie. Ja hoor, daar mag je de buurvrouw zeker op aanspreken.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 08:18
23.95% gewijzigd
In dat geval heb je dus gelijkTamtam83 schreef: ↑25-07-2018 06:20In dit geval ben ik de buurvrouw met de 7 kinderen. Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe jullie zouden reageren als ik jullie zou aanspreken over de honden.
En dat het niet verantwoord is ben ik totaal met je eens. Er is wel schuilmogelijkheid en een badje voor ze dat wel.
Don't get high on your own supply.
woensdag 25 juli 2018 om 06:30
Zijn er niet meer buren die last hebben van die honden? Dan kun je namelijk je kinderen die lawaai maken buiten het conflict laten, nu wordt het een 'ja maar jullie maken ook lawaai' discussie. Met meerdere mensen heb je een grotere kans dat je buurvrouw de honden niet meer onbeheerd een hele dag in de tuin laat zonder dat het uitloopt op een burenruzie met alleen jullie.
Creativity is intelligence having fun
woensdag 25 juli 2018 om 07:22
Tja, dat voordurende geblaf zonder dat ze gecorrigeerd worden, ik vind het niet kunnen. Maar die 7 kinderen maken natuurlijk ook een klereherrie, het is meer een geval van de pot verwijt de ketel.
Maar 5 honden de hele dag alleen laten, buiten, zodat iedereen er last van heeft, want ik neem aan dat er meer buren zijn, vind ik eigenlijk best wel aso.
Maar 5 honden de hele dag alleen laten, buiten, zodat iedereen er last van heeft, want ik neem aan dat er meer buren zijn, vind ik eigenlijk best wel aso.
woensdag 25 juli 2018 om 07:22
Vijf honden??? Zeven kinderen???
Maar ieder zijn meug. In beide gevallen is overlast voor de buren echter volstrekt voorzienbaar. Voor je dat soort keuzes maakt zorg je dan ook eerst dat je er de ruimte voor hebt, dus ergens woont waar je niet bovenop de buren zit.
Waarom woon jij zo dicht op je buren?
Maar ieder zijn meug. In beide gevallen is overlast voor de buren echter volstrekt voorzienbaar. Voor je dat soort keuzes maakt zorg je dan ook eerst dat je er de ruimte voor hebt, dus ergens woont waar je niet bovenop de buren zit.
Waarom woon jij zo dicht op je buren?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 25 juli 2018 om 07:24
Waarom? Ik zou beide soorten geluid overlast vinden. Een hond kan irritant blaffen, kinderen kunnen irritant schreeuwen. Wat is het verschil?
Ik vind het meer: de pot verwijt de ketel. Het is beide irritant.
woensdag 25 juli 2018 om 07:30
Wat voor huizen zijn het? 5 honden en 3 katten in een gewoon rijtjeshuis of 2 onder 1 kap in een woonwijk vind ik sowieso al van de zotte en helemaal als ze zoveel herrie maken. Uiteraard moeten je kinderen ook niet lopen gillen en schreeuwen in de tuin, maar blaffende honden, daar moet zij gewoon iets aan doen. Echt belachelijk dat ze die zomaar buiten laat lopen.
Je mag er dus zeker iets van zeggen, mits je jouw kinderen ook corrigeert als ze te luidruchtig zijn. En dan bedoel ik steeds gillend door de tuin rennen en zo; zo nu en dan huilen en normale speelgeluiden moeten gewoon kunnen.
Je mag er dus zeker iets van zeggen, mits je jouw kinderen ook corrigeert als ze te luidruchtig zijn. En dan bedoel ik steeds gillend door de tuin rennen en zo; zo nu en dan huilen en normale speelgeluiden moeten gewoon kunnen.
woensdag 25 juli 2018 om 07:33
TO is de buuv met de 7 kinderen.
woensdag 25 juli 2018 om 07:54
Wat is er zo moeilijk aan schrijven in de eerste persoon...waarom zo omslachtig met stel.....dat en dat twee buren opvoeren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 25 juli 2018 om 07:55
Nee to is de buur van iemand met 7 kinderen....zie je wel er is geen touw aan vast te knopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 25 juli 2018 om 07:57
@ hamaika. Gezien de welbekende vooroordelen over grote gezinnen. Maar dacht daarna ' nu denken ze dat ik die vijf honden heb ' vandaar de toelichting later.
@Pamela uiteraard worden onze kinderen gecorrigeerd. Ik hou zelf al niet van geschreeuw dus ze laten dat hier ook wel. Maar ja een driftbui van een tweejarige kan ook ik niet altijd voorkomen.
We wonen in een rijtjeshuis indd, vrij ruim, fijne tuin. Nieuwbouwwijk met allemaal jonge gezinnen vlakbij school en winkels.
Waarom moet je als groot gezin vrijstaand wonen?
Ik heb nog nooit iemand horen klagen over mijn kinderen in de buurt en ze worden ook gewoon opgevoed zoals in elk ander normaal gezin.
De honden worden ook gecorrigeerd als hun thuis zijn maar met mooie dagen zijn ze vaak weg en dan blijft het maar aan de gang.
Je moet je voorstellen dat ik als een inbreker naar mijn schuur sluip omdat de hond van de buren standaard daar ook staat te wachten op iemand die beweegt om tegen tekeer te gaan.
Gezien er een aantal kinderen zijn die buiten spelen en dan door de poort moeten, gaat dat beessie elk kwartier wel af. Blaffen grommen en springen tegen de schutting daar waar je voorbij loopt.
Maar ze zegt: Ik hoor jouw kinderen ook, hoor je mij toch ook niet over zeiken?
Maar daarvan schrik je je niet een ongeluk 100,keer op een dag.
En ik laat ze niet alleen thuis.
@Pamela uiteraard worden onze kinderen gecorrigeerd. Ik hou zelf al niet van geschreeuw dus ze laten dat hier ook wel. Maar ja een driftbui van een tweejarige kan ook ik niet altijd voorkomen.
We wonen in een rijtjeshuis indd, vrij ruim, fijne tuin. Nieuwbouwwijk met allemaal jonge gezinnen vlakbij school en winkels.
Waarom moet je als groot gezin vrijstaand wonen?
Ik heb nog nooit iemand horen klagen over mijn kinderen in de buurt en ze worden ook gewoon opgevoed zoals in elk ander normaal gezin.
De honden worden ook gecorrigeerd als hun thuis zijn maar met mooie dagen zijn ze vaak weg en dan blijft het maar aan de gang.
Je moet je voorstellen dat ik als een inbreker naar mijn schuur sluip omdat de hond van de buren standaard daar ook staat te wachten op iemand die beweegt om tegen tekeer te gaan.
Gezien er een aantal kinderen zijn die buiten spelen en dan door de poort moeten, gaat dat beessie elk kwartier wel af. Blaffen grommen en springen tegen de schutting daar waar je voorbij loopt.
Maar ze zegt: Ik hoor jouw kinderen ook, hoor je mij toch ook niet over zeiken?
Maar daarvan schrik je je niet een ongeluk 100,keer op een dag.
En ik laat ze niet alleen thuis.
woensdag 25 juli 2018 om 07:58
Antwoorden beinvloeden.
Ik vind mensen die dieren hele dagen buiten laten aso's. En helemaal als dat tijdens een hittegolf is. Neem ze mee naar het strand. Zat plekken waar die schijtdingen mee mogen. Kunnen ze afkoelen in het water ook.
Geluid van kinderen in en om het huis. Kan vervelend zijn. Maar is natuurlijk wat anders dan blaffende honden on ruin laten en weggaan. Met 30 graden. Dubbel debiel. Ik had de dierenbescherming gebeld.
Ik vind mensen die dieren hele dagen buiten laten aso's. En helemaal als dat tijdens een hittegolf is. Neem ze mee naar het strand. Zat plekken waar die schijtdingen mee mogen. Kunnen ze afkoelen in het water ook.
Geluid van kinderen in en om het huis. Kan vervelend zijn. Maar is natuurlijk wat anders dan blaffende honden on ruin laten en weggaan. Met 30 graden. Dubbel debiel. Ik had de dierenbescherming gebeld.
woensdag 25 juli 2018 om 08:00
Als 1 van de twee mijn buurvrouw zou zijn (en ik dus die andere) dan zou ik gewoon eens aanbellen en samen een bak koffie drinken.
Ik denk dat je met allebei wel kan praten en als je praat vanuit begrip voor de ander z'n situatie, en denkt vanuit jouw eigen wensen, dan moet dat toch goed komen?
Lieve buuf, wat gezellig dat je zo'n dierenvriend bent. Ja ik vind honden ook lief en weet dat ze veel voor je kunnen betekenen. Het zijn net kinderen he. Ik snap dat ze niet kunnen praten en daarom blaffen. En dat jij ook last hebt van mijn kindjes omdat ze nogal lawaai kunnen maken.
Zullen we gewoon afspreken dat we elkaar proberen te accepteren en dat wanneer we écht even genoeg hebben van elkaars hondjes/kindjes we dat gewoon even komen melden. Gewoon vriendelijk, zo van "hey jongens kan het effe wat minder?"
Ofzoiets
Ik denk dat je met allebei wel kan praten en als je praat vanuit begrip voor de ander z'n situatie, en denkt vanuit jouw eigen wensen, dan moet dat toch goed komen?
Lieve buuf, wat gezellig dat je zo'n dierenvriend bent. Ja ik vind honden ook lief en weet dat ze veel voor je kunnen betekenen. Het zijn net kinderen he. Ik snap dat ze niet kunnen praten en daarom blaffen. En dat jij ook last hebt van mijn kindjes omdat ze nogal lawaai kunnen maken.
Zullen we gewoon afspreken dat we elkaar proberen te accepteren en dat wanneer we écht even genoeg hebben van elkaars hondjes/kindjes we dat gewoon even komen melden. Gewoon vriendelijk, zo van "hey jongens kan het effe wat minder?"
Ofzoiets
woensdag 25 juli 2018 om 08:02
Beetje lastig overleggen met een buur die de hele dag op het strand hangt en die niet zit te wachten op jouw ongewenste telefoontje. Aanbellen werkt ook niet bij iemand die niet thuis zit en die geen ruk uit maakt dat andere mensen in de herrie zitten van haar huisdieren. Nee, dat moet allemaal kunnen want die 7 kinderen maken ook lawaai.
woensdag 25 juli 2018 om 08:08
@aankleefsjaan
Ons contact is dus wel oke.
Vorige week zaten ze nog bij me in de tuin, wij leenden laatst de boormachine en zij kwam een ei tekort voor der eten wat ze nodig had. Contact is prima en als zoiets gebeurd bel ik haar ook gewoon op normaal. Maar dan toch dat kinderen verwijt
terwijl de dag ervoor ze nog met m'n baby op schoot heeft gezeten. Ik merk aan mezelf dat ik me er nu meer aan ga irriteren.
Ons contact is dus wel oke.
Vorige week zaten ze nog bij me in de tuin, wij leenden laatst de boormachine en zij kwam een ei tekort voor der eten wat ze nodig had. Contact is prima en als zoiets gebeurd bel ik haar ook gewoon op normaal. Maar dan toch dat kinderen verwijt