burenconflict
woensdag 25 juli 2018 om 06:11
Stel je voor.
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
woensdag 25 juli 2018 om 08:11
Ik vind het ook asociaal om honden een hele dag in de tuin te laten. Bij deze temperaturen is het binnen veel aangenamer voor ze. En de honden zijn duidelijk niet op hun gemak, als ze voor het minste of geringste aanslaan, en zelfs op de buren en kleine kinderen aanslaan. (En dan heb ik het er nog niet eens over dat honden tegenwoordig steeds vaker uit tuinen worden gejat en het dus ook in die zin gevaarlijk is).
Maar net zo asociaal vind ik het om je buurvrouw op te bellen met het dreigement dat man de hond iets aan wil doen. Dat is toch ook van de pot gerukt?! Waarom niet gewoon een fatsoenlijk gesprek bij een bak koffie hebben? Met dat soort telefoontjes drijf je de situatie direct al op de spits, en raakt een oplossing alleen maar verder weg.
Maar net zo asociaal vind ik het om je buurvrouw op te bellen met het dreigement dat man de hond iets aan wil doen. Dat is toch ook van de pot gerukt?! Waarom niet gewoon een fatsoenlijk gesprek bij een bak koffie hebben? Met dat soort telefoontjes drijf je de situatie direct al op de spits, en raakt een oplossing alleen maar verder weg.
woensdag 25 juli 2018 om 08:12
Buuf ligt op het strand. Dat hoort ze niet.aankleefsjaan schreef: ↑25-07-2018 08:00
Zullen we gewoon afspreken dat we elkaar proberen te accepteren en dat wanneer we écht even genoeg hebben van elkaars hondjes/kindjes we dat gewoon even komen melden. Gewoon vriendelijk, zo van "hey jongens kan het effe wat minder?"
Ofzoiets
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 25 juli 2018 om 08:12
Omdat de TO dan mogelijk een ander antwoord kan krijgen dan nu.
Het gaat om de situatie an sich, niet wie de 7 kinderen heeft en wie de honden heeft.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 25 juli 2018 om 08:17
Zo schreef je het wel op: “Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.”
woensdag 25 juli 2018 om 08:20
Ja dit inderdaad.simbalabimba schreef: ↑25-07-2018 08:12Omdat de TO dan mogelijk een ander antwoord kan krijgen dan nu.
Het gaat om de situatie an sich, niet wie de 7 kinderen heeft en wie de honden heeft.
Want in beide gevallen zijn er altijd mensen veroordelend omdat je niet aan het standaard type gezin voldoet
woensdag 25 juli 2018 om 08:21
Met zoveel kinderen en zoveel honden zullen jullie allebei wel de nodige herrie maken.
Die dieren een hale dag thuis alleen laten, zeker in deze hitte, is natuurlijk te aso voor woorden, maar staat los van het feit dat jouw buuf ongetwijfeld ook jouw kinderen hoort terwijl ze dat liever niet heeft.
Als de honden in gevaar zijn kun je de dierenambulance bellen.
Die dieren een hale dag thuis alleen laten, zeker in deze hitte, is natuurlijk te aso voor woorden, maar staat los van het feit dat jouw buuf ongetwijfeld ook jouw kinderen hoort terwijl ze dat liever niet heeft.
Als de honden in gevaar zijn kun je de dierenambulance bellen.
woensdag 25 juli 2018 om 08:22
Ah ja ik begrijp je. Mijn excuus dan staat het er inderdaad een beetje raar. Het was nog vroeg vanmorgenNummer*Zoveel schreef: ↑25-07-2018 08:17Zo schreef je het wel op: “Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.”
woensdag 25 juli 2018 om 08:26
Veel mensen kunnen er niet tegen als ze worden aangesproken op hun gedrag. Dan krijg je een "ja maar jij..." als reactie. Terwijl ze zelf dondersgoed weten dat ze asociaal bezig zijn maar blijkbaar geen zin hebben om er iets aan te doen. Je honden de hele dag in de tuin laten blaffen terwijl je zelf op het strand ligt is natuurlijk belachelijk. Ongeacht hoeveel kinderen de buurvrouw heeft.
woensdag 25 juli 2018 om 08:27
TO ik ben inmiddels verhuist maar in mijn vorige huis had ik met mijn katten ook steeds discussies en gezeik met mn buren. Die hadden 2 kinderen, en zijn niet helemaal maar wel een beetje niveau tokkie.
Ze klaagden veel over mijn katten die ik een tijd lang gewoon naar buiten liet, maar hun kinderen waren ook best wel irritant. Erg vaak ballen in mn tuin, tig x aanbellen of die eruit mocht (en kwaad worden als ik kortaf reageerde omdat ik meer te doen heb dan 600 x die kl*** bal uit de tuin te vissen)
Af en toe muziek keihard zetten, dat gedoe. (Niet erg dramatisch hoor, alleen een beetje irritant soms)
Op een gegeven moment werd mij wel duidelijk dat discusseren met hun geen enkele zin had en dat argumenten a la 'ik heb ook last van jouw kinderen' niet hielpen, toen heb ik besloten om de katten binnen te houden.
(En dat was echt geen probleem, daar kunnen die beesten wel tegen)
In mijn huidige huis geen zeikburen
. (en geen achtertuin maar ze kunnen wel naar buiten op balkon en platte dak)
Je kunt een gesprek proberen maar ik zou adviseren, mocht dat geen zin hebben: bespaar jezelf energie en houdt je beesten gewoon binnen. Scheelt een hoop gezeur.
Ze klaagden veel over mijn katten die ik een tijd lang gewoon naar buiten liet, maar hun kinderen waren ook best wel irritant. Erg vaak ballen in mn tuin, tig x aanbellen of die eruit mocht (en kwaad worden als ik kortaf reageerde omdat ik meer te doen heb dan 600 x die kl*** bal uit de tuin te vissen)
Af en toe muziek keihard zetten, dat gedoe. (Niet erg dramatisch hoor, alleen een beetje irritant soms)
Op een gegeven moment werd mij wel duidelijk dat discusseren met hun geen enkele zin had en dat argumenten a la 'ik heb ook last van jouw kinderen' niet hielpen, toen heb ik besloten om de katten binnen te houden.
(En dat was echt geen probleem, daar kunnen die beesten wel tegen)
In mijn huidige huis geen zeikburen
Je kunt een gesprek proberen maar ik zou adviseren, mocht dat geen zin hebben: bespaar jezelf energie en houdt je beesten gewoon binnen. Scheelt een hoop gezeur.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 08:30
5.24% gewijzigd
woensdag 25 juli 2018 om 08:27
Dat jij last hebt van haar honden dat snap ik helemaal, alleen haar opbellen of ze naar huis kan komen vind ik dan best apart. s'avonds toen de gemoederen wat bedaard waren had je ook even bij haar aan kunnen bellen om te vertellen dat haar honden volledig uit hun plaat gaan als zij weg is.
Waarschijnlijk had ze dan anders gereageerd en tja kinderen geven ook reuring in de omgeving. Als het je eigen kinderen zijn merk je dat niet. Dat neemt niet weg dat blaffende honden super irritant zijn.
Waarschijnlijk had ze dan anders gereageerd en tja kinderen geven ook reuring in de omgeving. Als het je eigen kinderen zijn merk je dat niet. Dat neemt niet weg dat blaffende honden super irritant zijn.
rosik wijzigde dit bericht op 25-07-2018 08:30
0.81% gewijzigd
woensdag 25 juli 2018 om 08:29
Ik werd al gestoord toen mijn buurman voor 1 nacht 1 keffer buiten liet met 30 graden omdat ie een nachtje weg was.
Ik zou persoonlijk iedere keer melding maken van overlast als mensen zoveel honden onbewaakt achterlaten in de tuin, zeker met dit weer. Daar is tegenwoordig de dierenpolitie toch voor?
Dat daar niet meer mensen over klagen. Bij ons ging het s ochtends vroeg door een voor mij onbekende buurman door de straat “houd die KLOTE hond nou nog niet op”. Mijn ex wilde de poort open zetten. En dat was 1 klein keffertje.
Kinderen zijn kinderen. Ik ben een beetje gek denk ik. Het zijn dunne huizen hier, soms hoor ik de baby van 2 huizen verder. Of zijn ze echt aan het gillen in de tuin. Maar.. het zijn kinderen. Ik vind het vaak wel grappig. Vooral de verhalen om af te luisteren. Of toen de dochter van de blaf buurman in de tuin liep te zingen dat ze een kind van de duivel was.
(Hij veroorzaakt vaak overlast). Wonderbaarlijk lief meisje is het.
Ik zou persoonlijk iedere keer melding maken van overlast als mensen zoveel honden onbewaakt achterlaten in de tuin, zeker met dit weer. Daar is tegenwoordig de dierenpolitie toch voor?
Dat daar niet meer mensen over klagen. Bij ons ging het s ochtends vroeg door een voor mij onbekende buurman door de straat “houd die KLOTE hond nou nog niet op”. Mijn ex wilde de poort open zetten. En dat was 1 klein keffertje.
Kinderen zijn kinderen. Ik ben een beetje gek denk ik. Het zijn dunne huizen hier, soms hoor ik de baby van 2 huizen verder. Of zijn ze echt aan het gillen in de tuin. Maar.. het zijn kinderen. Ik vind het vaak wel grappig. Vooral de verhalen om af te luisteren. Of toen de dochter van de blaf buurman in de tuin liep te zingen dat ze een kind van de duivel was.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 08:33
0.25% gewijzigd
woensdag 25 juli 2018 om 08:29
Dit.aankleefsjaan schreef: ↑25-07-2018 08:00Als 1 van de twee mijn buurvrouw zou zijn (en ik dus die andere) dan zou ik gewoon eens aanbellen en samen een bak koffie drinken.
Ik denk dat je met allebei wel kan praten en als je praat vanuit begrip voor de ander z'n situatie, en denkt vanuit jouw eigen wensen, dan moet dat toch goed komen?
Lieve buuf, wat gezellig dat je zo'n dierenvriend bent. Ja ik vind honden ook lief en weet dat ze veel voor je kunnen betekenen. Het zijn net kinderen he. Ik snap dat ze niet kunnen praten en daarom blaffen. En dat jij ook last hebt van mijn kindjes omdat ze nogal lawaai kunnen maken.
Zullen we gewoon afspreken dat we elkaar proberen te accepteren en dat wanneer we écht even genoeg hebben van elkaars hondjes/kindjes we dat gewoon even komen melden. Gewoon vriendelijk, zo van "hey jongens kan het effe wat minder?"
Ofzoiets
En gewoon ook een beetje voor de ander denken.
Wij hebben een zwembad staan en laatst kinderen op bezoek. Om 21.00 u (vakantie) nog 4 kinderen druk bezig in het badje.
Ineens dacht ik: ojee. Jonge buurtkindjes slapen al.
Even ernaartoe. Bleek geen probleem, zij maakten zich weer druk om dagelijkse driftbuien dreumes.
Heb ik dan geen last van.
Ik vind de reactie 'ja maar jij' zo stom.
Je weet zelf heus wel als er herrie is. Dan kun je ook vanuit jezelf even aankloppen.
Of in het geval van die honden normaal reageren.
woensdag 25 juli 2018 om 08:35
Dit ook. Ik had een paar jaar terug een achterdeur die uitzette met bepaald weer. Makkelijke oplossing: hard dicht trekken. Alleen daar werd het zoontje van de buurvrouw wakker van. Wist ik veel. Hebben we over gebabbeld, ik deed het met wat meer beleid, opgelost.Het-groepje schreef: ↑25-07-2018 08:29Dit.
En gewoon ook een beetje voor de ander denken.
Wij hebben een zwembad staan en laatst kinderen op bezoek. Om 21.00 u (vakantie) nog 4 kinderen druk bezig in het badje.
Ineens dacht ik: ojee. Jonge buurtkindjes slapen al.
Even ernaartoe. Bleek geen probleem, zij maakten zich weer druk om dagelijkse driftbuien dreumes.
Heb ik dan geen last van.
Ik vind de reactie 'ja maar jij' zo stom.
Je weet zelf heus wel als er herrie is. Dan kun je ook vanuit jezelf even aankloppen.
Of in het geval van die honden normaal reageren.
woensdag 25 juli 2018 om 08:36
@ Rosik.
Ik belde haar pas om 18:00.
De honden waren al bezig vanaf 9:00. Vond dat ik het al lang uithield.
Ik belde uiteindelijk omdat ik merkte dat mijn man zodanig geïrriteerd was dat als ze thuis zouden komen hij op dat moment waarnschijnlijk geen normaal gesprek zou kunnen aanknopen.
Daarna hebben we het er eventjes erover gehad nogmaals uitgelegd en begreep ze het maar dat is steeds voor een dag of twee.
Ik belde uiteindelijk omdat ik merkte dat mijn man zodanig geïrriteerd was dat als ze thuis zouden komen hij op dat moment waarnschijnlijk geen normaal gesprek zou kunnen aanknopen.
Daarna hebben we het er eventjes erover gehad nogmaals uitgelegd en begreep ze het maar dat is steeds voor een dag of twee.
woensdag 25 juli 2018 om 08:44
Je kan ook een bemiddelings gesprek aanvragen met de wijkagent.Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 08:36@ Rosik.
Gaat dat ook niet gigantisch stinken met dit weer als al die honden in de tuin zitten te schijten de hele dag?
woensdag 25 juli 2018 om 09:13
preciessnoopylynn schreef: ↑25-07-2018 09:02Mijn hemel ik ben blij dat ik niet zulke buren heb. Daar zou ik van beide echt het heen en weer van krijgen. Jullie veroorzaken allemaal overlast voor iedereen, denk daar eens over na.
woensdag 25 juli 2018 om 09:30
Volgens mij moet je buurvrouw duidelijk maken dat je normaalgesproken geen last hebt van haar honden, en dat het niet erg is dat je haar honden af en toe hoort.
Maar dat het probleem is dat haar honden zodra ze alleen gelaten worden in de tuin, continu aan het blaffen en grommen zijn. En dat het vervelend is dat dat gedrag niet gecorrigeerd wordt, aangezien er niemand thuis is.
Ik neem aan dat jij je 7 kinderen ook niet een dag alleen buiten zet, zonder dat ze gecorrigeerd worden
Misschien een keer een filmpje maken, zodat ze er een beeld van heeft? En haar vragen of er een oplossing te vinden is. Bijvoorbeeld honden gewoon in huis, maar iemand die de honden een keer kan uitlaten gedurende de dag.
Maar dat het probleem is dat haar honden zodra ze alleen gelaten worden in de tuin, continu aan het blaffen en grommen zijn. En dat het vervelend is dat dat gedrag niet gecorrigeerd wordt, aangezien er niemand thuis is.
Ik neem aan dat jij je 7 kinderen ook niet een dag alleen buiten zet, zonder dat ze gecorrigeerd worden
Misschien een keer een filmpje maken, zodat ze er een beeld van heeft? En haar vragen of er een oplossing te vinden is. Bijvoorbeeld honden gewoon in huis, maar iemand die de honden een keer kan uitlaten gedurende de dag.
woensdag 25 juli 2018 om 09:32
woensdag 25 juli 2018 om 09:39