Hoe overleef jij de hittegolf?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:03
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:05
Wij zijn ook veel in en rond het water te vinden. De ene dag lekker bij een meertje, de andere dag op visite bij vrienden met een zwembadje. Zoontje heeft vakantie, dus ik moet hem toch een beetje bezighouden. Waar ik eigenlijk wel blij mee ben, want zelf zou ik niet snel in mijn eentje naar een meertje gaan oid, nu heb ik een stok achter de deur
vrijdag 27 juli 2018 om 09:06
vrijdag 27 juli 2018 om 09:22
Ik sta vroeg op om te sporten/bewegen, zo rond 6 uur. Daarna ga ik aan het werk (geen airco, gewoon rustig aan doen waar mogelijk). Als ik aan het werk ben doe ik thuis alles dicht. Als ik thuis kom gooi ik alles tegen elkaar open afhankelijk van de wind en temperatuur. Gisteravond hielp er niks hoor, geen zuchtje wind te bekennen, behalve onder de douche springen .
vrijdag 27 juli 2018 om 09:25
Nou ik moet eerlijk bekennen dat wij gewoon lekker binnen zitten. Ja dat is ook warm, maar nog altijd koeler dan buiten. Ik ben wat aan het rommelen en de kinderen op de playstation.
Ergens buiten verbranden op een handdoek aan het water hebben we geen zin in (zonder schaduw en zonder voorzieningen).
Ergens buiten verbranden op een handdoek aan het water hebben we geen zin in (zonder schaduw en zonder voorzieningen).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:25
Vooral mezelf niet te druk maken, dan valt het allemaal wel mee.. Ik werk op kantoor dus heb er weinig last van. In de avond lekker naar het terras, kan toch niet niet slapen. In het weekend afwisselend naar buiten, in de schaduw en binnen. Huis goed koel houden. Heb echt medelijden met mensen die buiten werken, zoals stratenmakers en hoveniers..
vrijdag 27 juli 2018 om 09:26
Nooit van zonnebrandmiddel gehoord??Firedragon schreef: ↑27-07-2018 09:25Nou ik moet eerlijk bekennen dat wij gewoon lekker binnen zitten. Ja dat is ook warm, maar nog altijd koeler dan buiten. Ik ben wat aan het rommelen en de kinderen op de playstation.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:36
Parasol en factor 50 mee.Firedragon schreef: ↑27-07-2018 09:25Nou ik moet eerlijk bekennen dat wij gewoon lekker binnen zitten. Ja dat is ook warm, maar nog altijd koeler dan buiten. Ik ben wat aan het rommelen en de kinderen op de playstation.
Ik heb voor die kleine wel van die uv werende shirts gekocht en die draagt ie braaf. Met goed reddingsvest. Anders mocht ie niet mee.
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:37
Als het warm is kan je heus naar het meer, daar heb je geen zon voor nodig.patatjedubbelmayo schreef: ↑27-07-2018 09:34Ondertussen is het hier bewolkt en benauwd. Heb ik gepakt om naar t meer te gaan maar twijfel ik. Ga toch maar denk ik.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:37
Dan nog is deze zon, zeker in de middag niet gezond om in te gaan liggen.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:38
Gister hadden wij enorm harde buien trouwens. Ontzettend harde onweer, bliksem, harde windstoten, het kwam met bakken uit de hemel. En wij zaten lekker op het terras! Gelukkig genoeg plek onder de luifel. Ook een dode gevallen en een zwaar gewonde in Rotterdam hoorde ik.. Boom gevallen op een cabrio. Triest
vrijdag 27 juli 2018 om 09:38
lekker gaan!! Ik zit op kantoor zonder airco momenteel. Thuis was het vanmorgen al 30 graden, dus dat loopt alleen maar op. Vanavond thuis kip marineren, douchen, spullen pakken en naar het kanaal om te bbq-en! Ik woon in een flat waar vanaf 12 uur de zon erop staat met een mini balkon, dus buiten zitten is geen optie.. Ik heb het nog meer te doen met mijn arme kattenkindjes
vrijdag 27 juli 2018 om 09:39
Ik vind het heeeeeeeerlijk dit weer. Geniet ervan
blijf alleen in de schaduw want ik verbrand makkelijk, ook met factor 50 op. Maar daar hebben ze allemaal handige dingen voor uitgevonden zoals parasols en kleren en bomen enzo. Alleen het huishouden verslonst lichtjes want ja, met dit weer laat ik hooguit de robot een rondje maken door de woonkamer.
Op werkdagen fiets ik naar werk, hopen dat m’n benen nog een kleurje krijgen dit jaar
Nu weekend dus zo lekker zwemmen met mijn zoon en een vriendin van me.
Op werkdagen fiets ik naar werk, hopen dat m’n benen nog een kleurje krijgen dit jaar
Nu weekend dus zo lekker zwemmen met mijn zoon en een vriendin van me.
lux- wijzigde dit bericht op 27-07-2018 09:39
7.36% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:39
Gisteren ziek naar huis gegaan. Heb een dikke oorontsteking en koorts. maar thuis was het helemaal niet uit te houden vanwege de hitte. Vandaag hebben we een evenement wat ik zelf georganiseerd heb (iets met waterpistoolgevechten en waterbommen ed). Nog steeds koorts maar ik voel me beter hier op kantoor waar het koel is dan in de hitte thuis. Ik doe dus rustig aan vandaag. Hoop dat er morgen een beetje verkoeling komt want ik voel me gewoon echt hondsberoerd. Thuis op bed liggen in de hitte maakte het helaas alleen nog maar erger. Dus ik wacht nu tot de antibiotica gaat werken (zit nu net op de 36 uur dus zal ik hopelijk vandaag wat verbetering gaan merken)
vrijdag 27 juli 2018 om 09:45
Is dat dat event waar ik wat ophef over heb gelezen? Waterverspilling enzo?Orangetree schreef: ↑27-07-2018 09:39Vandaag hebben we een evenement wat ik zelf georganiseerd heb (iets met waterpistoolgevechten en waterbommen ed).
Balen dat je ziek bent.