Hoe overleef jij de hittegolf?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:03
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:48
Vanochtend om 6 uur al 5 km gaan wandelen, daarna huis door gelucht wat ook niet al te veel uithaalt eigenlijk. Boodschappen gedaan en zometeen mijn Intex pool weer in. Het water was gisteravond 30 graden, dus echt verkoelen doet dat ook niet meer. Hopelijk snel weer koele nachten zodat het binnenshuis weer te harden is. Overdag doe ik de rolluiken naar beneden maar vannacht raakte het toch niet onder de 26.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:51
Ik heb al 5 dagen enorme hoofdpijn, gaat maar niet weg.
Ik blijf zo veel mogelijk in de schaduw en binnen. Ik hou van de airco van winkels, dus dat uitstapje maak ik ook.
Kinderen insmeren en die worden ook gesommeerd zo veel mogelijk in de schaduw te spelen. ‘s Middags, als de zon minder fel is, even met de kinderen naar het zwembad/meer.
Als ze op bed liggen, zelf ook zo snel mogelijk plat met Netflix.
Ik blijf zo veel mogelijk in de schaduw en binnen. Ik hou van de airco van winkels, dus dat uitstapje maak ik ook.
Kinderen insmeren en die worden ook gesommeerd zo veel mogelijk in de schaduw te spelen. ‘s Middags, als de zon minder fel is, even met de kinderen naar het zwembad/meer.
Als ze op bed liggen, zelf ook zo snel mogelijk plat met Netflix.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:51
Om 6 uur wandelen, heerlijk. Komt net dat zonnetje mooi op.redbulletje schreef: ↑27-07-2018 09:48Vanochtend om 6 uur al 5 km gaan wandelen, daarna huis door gelucht wat ook niet al te veel uithaalt eigenlijk. Boodschappen gedaan en zometeen mijn Intex pool weer in. Het water was gisteravond 30 graden, dus echt verkoelen doet dat ook niet meer. Hopelijk snel weer koele nachten zodat het binnenshuis weer te harden is. Overdag doe ik de rolluiken naar beneden maar vannacht raakte het toch niet onder de 26.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:53
Leuk! Fijne en mooie dag gewenst!!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
Om 16.00,lekker op het heetst van de dag geven wij elkaar het jawoord in onze tuin![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 09:53
Wat gaaf! Van harte gefeliciteerd en ik wens je een prachtige dag en een lang en gelukkig samenzijn!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
Om 16.00,lekker op het heetst van de dag geven wij elkaar het jawoord in onze tuin![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 09:55
Gaat helemaal Goed komenNummer*Zoveel schreef: ↑27-07-2018 09:53Wat gaaf! Van harte gefeliciteerd en ik wens je een prachtige dag en een lang en gelukkig samenzijn!
Ik trek vanmiddag mijn jurk aan, zoek een plekje in de schaduw onder de bomen en ik ga me toch een partij gelukkig zitten wezen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 27 juli 2018 om 09:56
Gefeliciteerd! Mooi weer ervoor idd, hopelijk hebben jullie luchtige kleding uitgekozen of doen 't lekker informeel in korte broekSummerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
vrijdag 27 juli 2018 om 09:59
Ik heb vannacht voor het eerst in al mijn jaren onder een natte handdoek geslapen. Het was vanochtend beneden (waar het koeler is) nog 29 graden in huis, ondanks dat alles overdag dicht zit en in de nacht open staat.
Ik heb vooral medelijden met de hond. Ik moet er niet aan denken, met dit weer in zo’n dikke vacht te moeten lopen. Het beestje doet het op zich prima en slaapt heel veel momenteel, maar hij doet ook minder slimme dingen. Een enthousiast rondje rennen door de tuin en zon met zijn botje is bijvoorbeeld niet echt handig. En dicht tegen mij aankruipen is ook niet zo slim. Hij is zo warm, dat hij vandaag al hijgend op stond. En het badje laat hij jammergenoeg grotendeels links liggen.
Ik heb vooral medelijden met de hond. Ik moet er niet aan denken, met dit weer in zo’n dikke vacht te moeten lopen. Het beestje doet het op zich prima en slaapt heel veel momenteel, maar hij doet ook minder slimme dingen. Een enthousiast rondje rennen door de tuin en zon met zijn botje is bijvoorbeeld niet echt handig. En dicht tegen mij aankruipen is ook niet zo slim. Hij is zo warm, dat hij vandaag al hijgend op stond. En het badje laat hij jammergenoeg grotendeels links liggen.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:00
Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:55Gaat helemaal Goed komen
Ik trek vanmiddag mijn jurk aan, zoek een plekje in de schaduw onder de bomen en ik ga me toch een partij gelukkig zitten wezen
vrijdag 27 juli 2018 om 10:01
Het maakt je dag wel extra bijzonder. Je zult nooit vergeten wanneer de warmste dag in Nederland was. Geniet ervan. En alvast gefeliciteerd.Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
vrijdag 27 juli 2018 om 10:01
De roll smiley is echt niet op zijn plaats hoor. Ik verbrand ook mét smeren smeren en smeren. Voor een hoge uv helpt smeren bij een aantal huidtypen echt niet.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:02
Jij doet je nick eer aanSummerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
vrijdag 27 juli 2018 om 10:04
Ik vind dit niet echt om te lachen. In de zon zitten is gewoon ontzettend slecht, ook met zonnebrandcreme. Ik verbrand ook met het gebruik van zonnebrandcreme. Blijf gewoon uit de zon, is veel gezonder en warm zat.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:08
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik moet werken. Ook heel warm en geen airco op kantoor, maar als ik vrij zou zijn geweest had ik alleen maar binnen gezeten. Ben geen watermens maar vind het wel heerlijk om buiten te zijn bij mooi weer. Maar dit is me toch echt wel iets te warm. Gelukkig volgende week wat aangenamere zomerse temperaturen.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:09
Ik ben heel donker en verbrand niet. Maar ik ga echt nooit in de zon. Want inderdaad zelfs MET zonnebrand is de zon funest voor je huid. Merkt men nu nog niet zo veel van maar over een jaar of 10 ofzo. Dus als ik al buiten ben dan is het IN de schaduw en dan zelfs nog met factor 50. Er is een uitspraak: Blacks don't crack' ofzoiets. Wat wil zeggen dat we minder snel rimpels krijgen. Denkt men. Wat onzin is. Alleen omdat we al bruin zijn hoeven we niet te 'zonnen' of een 'tintje' te krijgen dus hoeven we niet in de zon. Als je niet in de zon hoeft blijf je er dus uit (want waarom zou je jezelf die kolerehitte aandoen) en dus blijft je huid een jaar of tig jonger dan mensen die dat wel doen
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:10
4.17% gewijzigd
Wij zijn thuis, beetje netflixen (hoera nieuw seizoen OITNB is vandaag net weer uit
) Verder een beetje gamen (ben bezig met Zelda Breath of the Wild).
Boodschappen doen en vooral rustig aan. Vanavond is de zon uit de tuin, dan lekker buiten zitten / eten en wat aan de tuin doen.
Boodschappen doen en vooral rustig aan. Vanavond is de zon uit de tuin, dan lekker buiten zitten / eten en wat aan de tuin doen.
yoshe wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:10
0.34% gewijzigd
Fijne dag en alvast gefeliciteerd!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!