Backpackland: tips
maandag 30 juli 2018 om 13:54
Goedemiddag,
Ik heb dit jaar voor het eerst gebackpackt, in Thailand. Ik vond Thailand en het backpacken super dus wil nu graag komend jaar weer op reis voor ongeveer 3 weken, ik heb alleen geen idee waar ik heen wil. Er valt zo veel te doen en te zien; ik kan niet kiezen!
Daarom wil ik graag jullie meningen/ervaringen horen.
Ik ga met mijn vriend en we willen de reis graag relax afsluiten op bijv. een mooi bountyeiland. Ik houd van natuur en wilde dieren en cultuur. Wij houden, hoe stom dat ook klinkt als backpackers, ook wel enigszins van luxe: mooie hotelletjes, appartementje met eigen zwembad of jacuzzi. Niet alleen maar natuurlijk, maar de combi budget met soms luxe maakt de reis voor ons compleet.
Ik dacht eerst aan een land in Midden- of Zuid-Amerika: Nicaragua of Colombia. Of toch weer naar Azië: ik heb het idee dat je hier sneller de combi budget en luxe kunt vinden en de stranden mooier zijn (waarschijnlijk geheel onterecht).
Ik hoor graag jullie meningen!
Ik heb dit jaar voor het eerst gebackpackt, in Thailand. Ik vond Thailand en het backpacken super dus wil nu graag komend jaar weer op reis voor ongeveer 3 weken, ik heb alleen geen idee waar ik heen wil. Er valt zo veel te doen en te zien; ik kan niet kiezen!
Daarom wil ik graag jullie meningen/ervaringen horen.
Ik ga met mijn vriend en we willen de reis graag relax afsluiten op bijv. een mooi bountyeiland. Ik houd van natuur en wilde dieren en cultuur. Wij houden, hoe stom dat ook klinkt als backpackers, ook wel enigszins van luxe: mooie hotelletjes, appartementje met eigen zwembad of jacuzzi. Niet alleen maar natuurlijk, maar de combi budget met soms luxe maakt de reis voor ons compleet.
Ik dacht eerst aan een land in Midden- of Zuid-Amerika: Nicaragua of Colombia. Of toch weer naar Azië: ik heb het idee dat je hier sneller de combi budget en luxe kunt vinden en de stranden mooier zijn (waarschijnlijk geheel onterecht).
Ik hoor graag jullie meningen!
maandag 30 juli 2018 om 14:07
maandag 30 juli 2018 om 14:08
Klinkt niet echt als backpacken met hotel en appartement met eigen zwembad. Eerder gewoon een rondreis van 3 weken. Maar goed, daarvoor zijn een hoop leuke landen te verzinnen. Ik zou alleen niet voor nicaragua kiezen, gezien de crisis die dat land nu doormaakt.
Zelf vond ik Vietnam, Laos en Cambodja prachtig om rond te reizen. Vriendelijke mensen, lekker eten, mooie natuur en interessante geschiedenis. Als je naar Zuid-Amerika wil zou ik denken aan Mexico. Geweldige stranden, maar ook veel tempels en boeiende natuur. En je kunt het daar zo duur en goedkoop maken als je wil.
Zelf vond ik Vietnam, Laos en Cambodja prachtig om rond te reizen. Vriendelijke mensen, lekker eten, mooie natuur en interessante geschiedenis. Als je naar Zuid-Amerika wil zou ik denken aan Mexico. Geweldige stranden, maar ook veel tempels en boeiende natuur. En je kunt het daar zo duur en goedkoop maken als je wil.
maandag 30 juli 2018 om 14:22
@luiwammes: Daar heb je gelijk in, het is ook meer rondreizen met een rugzak. Maakt verder ook niet uit natuurlijk.
In Mexico ben ik dit jaar ook geweest, maar heb er niet echt rondgereisd. Heb je verder ervaring binnen Midden- of Zuid-Amerika?
Vietnam, Laos en Cambodja maar ook Filipijnen en Bali spreken we heel erg aan. Op één of andere manier meer als Midden- of Zuid-Amerika, maar ik denk dat dat een onterechte aanname is.
In Mexico ben ik dit jaar ook geweest, maar heb er niet echt rondgereisd. Heb je verder ervaring binnen Midden- of Zuid-Amerika?
Vietnam, Laos en Cambodja maar ook Filipijnen en Bali spreken we heel erg aan. Op één of andere manier meer als Midden- of Zuid-Amerika, maar ik denk dat dat een onterechte aanname is.
maandag 30 juli 2018 om 14:22
Ik las het net inderdaad in een eerdere reactie. Bedankt!
maandag 30 juli 2018 om 14:39
Sri Lanka
Laos/Cambodja
Vietnam
Cuba
Costa Rica
Sri Lanka heeft alleen niet de echte bounty stranden vind ik. Dan moet je misschien de laatste dagen van je reis doorbrengen op de Malediven maar volgens mij is dat behoorlijk prijzig. Verder is Sri Lanka wel perfect te bereizen En voldoet het aan je eisen.
Laos heeft geen strand uiteraard.
Costa Rica vond ik wat minder avontuurlijk (ik voelde me een beetje, qua sfeer en hoe alles geregeld is) tussen Zuid Amerika en de VS in. Ik vind Nicaragua toen toffer maar dat kan je nu beter niet doen idd. Costa Rica is wel prachtig qua natuur!! Cuba ben ik niet geweest maar staat om mijn wensenlijst. Lijkt me ook prima te bereizen in 3 weken.
Laos/Cambodja
Vietnam
Cuba
Costa Rica
Sri Lanka heeft alleen niet de echte bounty stranden vind ik. Dan moet je misschien de laatste dagen van je reis doorbrengen op de Malediven maar volgens mij is dat behoorlijk prijzig. Verder is Sri Lanka wel perfect te bereizen En voldoet het aan je eisen.
Costa Rica vond ik wat minder avontuurlijk (ik voelde me een beetje, qua sfeer en hoe alles geregeld is) tussen Zuid Amerika en de VS in. Ik vind Nicaragua toen toffer maar dat kan je nu beter niet doen idd. Costa Rica is wel prachtig qua natuur!! Cuba ben ik niet geweest maar staat om mijn wensenlijst. Lijkt me ook prima te bereizen in 3 weken.
maandag 30 juli 2018 om 14:54
Bedankt!Charlotte717 schreef: ↑30-07-2018 14:28Backpacken is gewoon rondtrekken met een rugzak waarin al je spullen zitten. Af en toe wat luxe doen, kan dus best.
Klinkt als een fijne reis, TO. Zelf heb ik geen tips, omdat ik altijd door Europa rondtrek![]()
In Europa zijn natuurlijk ook prachtlocaties te vinden!
maandag 30 juli 2018 om 14:58
Top, hier kan ik wat mee!Yellow002 schreef: ↑30-07-2018 14:39Sri Lanka
Laos/Cambodja
Vietnam
Cuba
Costa Rica
Ik heb inderdaad gedacht aan de combi Sri Lanka - Malediven, en hoewel wij graag ook wat luxe hebben vind ik de Malediven toch wel echt te duur, helaas.
Ik heb nu in mijn lijstje:
Cambodja
Vietnam
Cuba
Maleisië + Singapore (geen idee of dat beiden te zien is in drie weken)
Bali?
Filipijnen
Ik denk dat ik, ook i.v.m. de prijzen en het negatieve reisadvies, Colombia enz, toch maar even voor in de toekomst bewaar.
maandag 30 juli 2018 om 15:01
maandag 30 juli 2018 om 15:17
cocosmacroon schreef: ↑30-07-2018 14:22@luiwammes: Daar heb je gelijk in, het is ook meer rondreizen met een rugzak. Maakt verder ook niet uit natuurlijk.
Ja, ik ben daar in meer landen geweest. Ik vond Argentinie ook geweldig, maar als je ook strand wil is dat niet echt een ideale plek. Dan zou je het moeten combineren met Uruguay en/of Brazilië. Colombia was prachtig, maar nu misschien wat minder stabiel. Ecuador is erg leuk, en Peru vond ik echt adembenemend. Daar heb je ook een imposante geschiedenis en natuur, lieve mensen en het is voor ieder budget. Ik vond alleen het eten drie keer niks. Ook in Colombia en Ecquador was ik niet erg fan van het eten.
Misschien dat Azie je meer aanspreekt omdat je het in Thailand zo leuk had. Over het algemeen is Azie ook veiliger dan Zuid-Amerika (hangt er natuurlijk af waar je heen gaat, maar over het algemeen). Ik vond Vietnam wel toeristisch, maar het is makkelijk bereisbaar. Veel mensen spreken Engels en het is er veilig. Idem voor Cambodja. Filippijnen schijnen prachtige eilanden te zijn waar je dagen lang kunt varen. Zelf nooit gedaan. Er zijn daar ook delen minder veilig. Bali zou ik als ik drie weken had combineren met java of Lombok.
Wat een heerlijke keuzes allemaal!!
maandag 30 juli 2018 om 15:17
Zijn pagina ziet er idd interessant uit, bedankt voor de tip!redbulletje schreef: ↑30-07-2018 15:01Wout of the World volgen op facebook, die is met z'n vriendin de wereld rondgereisd en ze hebben o.a. op de Malediven gebackpackt voor heel weinig. Er is blijkbaar meer mogelijk dan alleen dure resorts.
Je kunt ook nog Tanzania doen in combinatie met Zanzibar als je safari leuk vindt.
Je kunt ook nog Tanzania doen in combinatie met Zanzibar als je safari leuk vindt.
Dit klinkt inderdaad ook heel leuk, ik ga mij daar eens in verdiepen.
Wij kunnen helaas beiden ivm werk niet langer weg dus we moeten het in drie weken doen.
maandag 30 juli 2018 om 15:43
In plaats van Nicaragua kan Costa Rica en Panama ook heel mooi zijn! Het zijn wat kleinere landen dus prima te doen in 3 weken. Costa Rica is wat toeristischer, daar zal je meer luxe vinden. Panama lijkt qua voorzieningen meer op Nicaragua.cocosmacroon schreef: ↑30-07-2018 14:58Top, hier kan ik wat mee!
Ik heb inderdaad gedacht aan de combi Sri Lanka - Malediven, en hoewel wij graag ook wat luxe hebben vind ik de Malediven toch wel echt te duur, helaas.
Ik heb nu in mijn lijstje:
Cambodja
Vietnam
Cuba
Maleisië + Singapore (geen idee of dat beiden te zien is in drie weken)
Bali?
Filipijnen
Ik denk dat ik, ook i.v.m. de prijzen en het negatieve reisadvies, Colombia enz, toch maar even voor in de toekomst bewaar.
In plaats van Colombia is Brazilië ook een aanrader. Of Equador, al dan niet in combinatie met Peru. Peru vond ik zelf fantastisch, en naast de Andes en Incacultuur, heb je daar ook regenwoud.
Ik ben zelf enorm fan van midden en zuid Amerika, dus als ik jouw was zou ik er zeker een keer heen willen.
Ik zie dat Bali ook op je lijstje staat, ik vond het heel bijzonder,maar het toerisme is de afgelopen jaren daar echt enorm toegenomen,de vraag is of dat nog leuk is. Misschien in combinatie met andere Indonesische eilanden die net zo mooi maar wel wat minder bekend zijn?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
maandag 30 juli 2018 om 15:54
Voordeel van Azie vind ik dat je relatief goedkoop reist (kan in Midden amerika ook), maar ook wel luxe hebt voor weinig. Denk alleen al aan het lekkere eten. Midden Amerika heeft dat in mijn ogen in mindere mate. Als je dan luxe wilt, ben je gauw toch echt veel meer geld kwijt en zit je vaak in een vrij westers hotel met dito eten.
Ik vond Sri Lanka erg mooi, ook daar wel de bountystranden gevonden (goed zoeken niet bij de grootste touristische trekpleisters gaan zitten). Wat ik van Sri Lanka mooi vond was de diversiteit in het relatief kleine land. Veel diversiteit in natuur, cultuur en mensen. Echt van regenwoud naar koele bergen met theeplantages naar savanne met wilde dieren naar bountystrand. En dat binnen een week. Leuke mensen en heerlijk eten. Echt hele luxe accomodaties heb ik daar niet gehad, maar zijn vast te vinden.
Ook Vietnam, Laos en Cambodja vond ik erg mooi. Daar zou ik kiezen voor Noord Vietnam en dan combineren met Laos óf Zuid-Vietnam combineren met Cambodja. Het Noorden is meer natuur en cultuur (bijv Sapa). Het zuiden is natuur (mooie jungle en de mekongdelta) en bijvoorbeeld cultuur in Angkor Wat en bountystandjes op de eilanden van Cambodja. In Vietnam in ieder geval heerlijk eten en overal vriendelijke mensen, vooral Laos.
Ik vond Noord en Zuid in 3 weken te krap. Er zijn mensen die daar anders over denken. Het was te doen, maar weinig ontspanning gehad en veel gereisd.
Andere optie is Bali en dan combi met Gili eilanden. Iets meer de gebaande paden misschien, maar ook wel strand en lekker niks doen mogelijk. Zelf nooit geweest.
Ik vond Sri Lanka erg mooi, ook daar wel de bountystranden gevonden (goed zoeken niet bij de grootste touristische trekpleisters gaan zitten). Wat ik van Sri Lanka mooi vond was de diversiteit in het relatief kleine land. Veel diversiteit in natuur, cultuur en mensen. Echt van regenwoud naar koele bergen met theeplantages naar savanne met wilde dieren naar bountystrand. En dat binnen een week. Leuke mensen en heerlijk eten. Echt hele luxe accomodaties heb ik daar niet gehad, maar zijn vast te vinden.
Ook Vietnam, Laos en Cambodja vond ik erg mooi. Daar zou ik kiezen voor Noord Vietnam en dan combineren met Laos óf Zuid-Vietnam combineren met Cambodja. Het Noorden is meer natuur en cultuur (bijv Sapa). Het zuiden is natuur (mooie jungle en de mekongdelta) en bijvoorbeeld cultuur in Angkor Wat en bountystandjes op de eilanden van Cambodja. In Vietnam in ieder geval heerlijk eten en overal vriendelijke mensen, vooral Laos.
Ik vond Noord en Zuid in 3 weken te krap. Er zijn mensen die daar anders over denken. Het was te doen, maar weinig ontspanning gehad en veel gereisd.
Andere optie is Bali en dan combi met Gili eilanden. Iets meer de gebaande paden misschien, maar ook wel strand en lekker niks doen mogelijk. Zelf nooit geweest.
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 15:56
0.19% gewijzigd
maandag 30 juli 2018 om 16:42
Heb jij deze reis gemaakt? Zou je dan een georganiseerde reis nemen of op eigen houtje gaan? Ik zie eigen houtje meer zitten (denk ik), maar lees vooral over georganiseerde reizen.redbulletje schreef: ↑30-07-2018 15:01Wout of the World volgen op facebook, die is met z'n vriendin de wereld rondgereisd en ze hebben o.a. op de Malediven gebackpackt voor heel weinig. Er is blijkbaar meer mogelijk dan alleen dure resorts.
maandag 30 juli 2018 om 17:25
Nee, die reis heb ik niet gemaakt, maar wel andere reizen in zuidelijk Afrika. Ik heb ze georganiseerd gemaakt. Een hotelrondreis Zuid Afrika en 'n kampeerrondreis door Namibie, Botswana, Zambia.
Je kunt ook nog naar Noord Amerika om van de prachtige natuurparken te genieten. Lekker 'n huurauto onder je kont en in roadside motels slapen. Altijd te combineren met strand of je nu naar west of oost gaat.
Je kunt ook nog naar Noord Amerika om van de prachtige natuurparken te genieten. Lekker 'n huurauto onder je kont en in roadside motels slapen. Altijd te combineren met strand of je nu naar west of oost gaat.
maandag 30 juli 2018 om 18:28
Check even het advies van BuZa.cocosmacroon schreef: ↑30-07-2018 16:42Heb jij deze reis gemaakt? Zou je dan een georganiseerde reis nemen of op eigen houtje gaan? Ik zie eigen houtje meer zitten (denk ik), maar lees vooral over georganiseerde reizen.