Oogkleur verandert?

30-07-2018 23:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of ik dit bij het juiste forumonderdeel geplaatst heb, dus als het niet correct is; mijn excuses!

Vanaf jonge leeftijd heb ik al twee verschillende kleuren ogen, de linker was vroeger altijd groen met een aantal blauwe vlekjes, de rechter was blauw met een aantal groene vlekjes. De groene vlekjes zijn uit mijn blauwe oog verdwenen en uiteindelijk had ik nog 1 blauw vlekje in mijn groene oog

Nu viel het me gisteren opeens op dat ik weer meer blauwe vlekken in mijn groene oog heb gekregen. Weet iemand misschien waar dit door zou kunnen komen, en of dit iets is waar ik me zorgen om zou moeten maken?
https://www.gezondheidsnet.nl/zien/twee ... euren-ogen

Maar ga ook naar huisarts.

Je bent in ieder geval speciaal.
Dit komt best vaker voor dan dat jij denkt. In de regel is het volstrekt onschuldig. Het wordt heterochromie genoemd.

Heb je vragen, stel die dan aan je eigen huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt voor jullie reacties, jongens, maar het ging me niet helemaal om het punt dat ik twee verschillende kleuren ogen heb. Dat heb ik m'n hele leven al en daar maak ik me ook geen zorgen over! Waar ik me wel over verbaas is dat de kleur plotseling aan het veranderen is, aangezien dit normaliter alleen voorkomt bij kinderen
HUISARTS!

Of wachel es binnen bij een opticien.
Komt het niet door de zon etc? Ik heb in de zomer groenere ogen dan in de winter. Maar dat is dus ieder jaar zo en geen plotselinge verandering. Even navragen bij de opticiën?
Ik heb ook heterochromie, 1 blauw en 1 bruin oog. Bij mij veranderd de kleur ook wel eens. Komt vooral door zon/licht erop. Ook als ik me niet goed voel verandert het blauwe oog in groenachtig, en het bruine wordt meer oranje achtig.
Volgens mij is dit niks om je zorgen om te maken. Mijn moeder een oom hebben ook dat hun blauw in groenachtig veranderd.
De vlekjes die komen en verdwijnen ligt volgens mij aan de zon. Maar zoals iemand hiervoor al zei wisselt het bij mij ook ieder jaar. En niet zoals bij jou dat je het vroeger wel had en nu niet meer. Of dat gevaarlijk is zou ik niet weten.
Maar dat je in de zomer meer blauwe vlekjes in je groene oog hebt lijkt wel te passen bij de zomer. Met licht wordt t bij mij ook meer blauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven