Backpackland: tips
maandag 30 juli 2018 om 13:54
Goedemiddag,
Ik heb dit jaar voor het eerst gebackpackt, in Thailand. Ik vond Thailand en het backpacken super dus wil nu graag komend jaar weer op reis voor ongeveer 3 weken, ik heb alleen geen idee waar ik heen wil. Er valt zo veel te doen en te zien; ik kan niet kiezen!
Daarom wil ik graag jullie meningen/ervaringen horen.
Ik ga met mijn vriend en we willen de reis graag relax afsluiten op bijv. een mooi bountyeiland. Ik houd van natuur en wilde dieren en cultuur. Wij houden, hoe stom dat ook klinkt als backpackers, ook wel enigszins van luxe: mooie hotelletjes, appartementje met eigen zwembad of jacuzzi. Niet alleen maar natuurlijk, maar de combi budget met soms luxe maakt de reis voor ons compleet.
Ik dacht eerst aan een land in Midden- of Zuid-Amerika: Nicaragua of Colombia. Of toch weer naar Azië: ik heb het idee dat je hier sneller de combi budget en luxe kunt vinden en de stranden mooier zijn (waarschijnlijk geheel onterecht).
Ik hoor graag jullie meningen!
Ik heb dit jaar voor het eerst gebackpackt, in Thailand. Ik vond Thailand en het backpacken super dus wil nu graag komend jaar weer op reis voor ongeveer 3 weken, ik heb alleen geen idee waar ik heen wil. Er valt zo veel te doen en te zien; ik kan niet kiezen!
Daarom wil ik graag jullie meningen/ervaringen horen.
Ik ga met mijn vriend en we willen de reis graag relax afsluiten op bijv. een mooi bountyeiland. Ik houd van natuur en wilde dieren en cultuur. Wij houden, hoe stom dat ook klinkt als backpackers, ook wel enigszins van luxe: mooie hotelletjes, appartementje met eigen zwembad of jacuzzi. Niet alleen maar natuurlijk, maar de combi budget met soms luxe maakt de reis voor ons compleet.
Ik dacht eerst aan een land in Midden- of Zuid-Amerika: Nicaragua of Colombia. Of toch weer naar Azië: ik heb het idee dat je hier sneller de combi budget en luxe kunt vinden en de stranden mooier zijn (waarschijnlijk geheel onterecht).
Ik hoor graag jullie meningen!
maandag 30 juli 2018 om 20:43
Mexico vond ik echt geweldig. Persoonlijk vind ik daar de stranden mooier dan in Azie.
Maleisie icm Borneo? Perhentian islands en Langkawi supermooie stranden, en op Borneo kan je bijv naar baku national park voor de dieren.
Costa Rica (weet alleen niet wat jullie budget is, maar dat is wel één van de duurdere landen in Midden Amerika)
Maleisie icm Borneo? Perhentian islands en Langkawi supermooie stranden, en op Borneo kan je bijv naar baku national park voor de dieren.
Costa Rica (weet alleen niet wat jullie budget is, maar dat is wel één van de duurdere landen in Midden Amerika)
dinsdag 31 juli 2018 om 11:34
Ik twijfel nog wel heel erg, o.a. door de prijzen, tussen het Zuidelijk Afrika of Azië.
Ik zit nu te denken aan Kenia - Tanzania - Zanzibar en dat in 3 weken (of is 2 weken daarvoor ook voldoende?) Is de combi Zuid-Afrika/Zanzibar ook te doen?
Zijn er meer mensen hier die Zuidelijk Afrika ervaringen hebben en dit op eigen houtje hebben gedaan?
Ik zit nu te denken aan Kenia - Tanzania - Zanzibar en dat in 3 weken (of is 2 weken daarvoor ook voldoende?) Is de combi Zuid-Afrika/Zanzibar ook te doen?
Zijn er meer mensen hier die Zuidelijk Afrika ervaringen hebben en dit op eigen houtje hebben gedaan?
dinsdag 31 juli 2018 om 11:54
dinsdag 31 juli 2018 om 11:58
Bedankt voor je reactie!Robinson schreef: ↑30-07-2018 20:43Mexico vond ik echt geweldig. Persoonlijk vind ik daar de stranden mooier dan in Azie.
Hier ga ik me eens in verdiepen!
We willen het liefst niet te veel geld uitgeven omdat ik denk dat de ervaring niet per se beter of meer bijzonder is in een duurder land.
dinsdag 31 juli 2018 om 12:00
Ik wil wel graag met bijvoorbeeld ov reizen dus wel backpacken en (bijna) alles ter plekke regelen. Ik wil eigenlijk niet gebonden zijn aan de planning van een georganiseerde reis, maar ik weet niet of dat te doen is.Yellow002 schreef: ↑31-07-2018 11:54Ik ben wel in zuid Afrika en Namibië geweest maar ging toen niet backpacken. We hadden een 4wd auto met daktent en trokken op die manier rond. Evt in hotels gaan zitten kan ook.
Wil je op zo'n manier reizen of willen jullie echt backpacken (en bijv veel met OV doen?)
dinsdag 31 juli 2018 om 12:08
Zie het Maleisie topic hier. Voor 3 weken zou ik of Borneo of vaste land Maleisie doen, maar niet allebei, daar is het te groot voor. Op beide heb je bountystranden.cocosmacroon schreef: ↑31-07-2018 11:58Bedankt voor je reactie!
Hier ga ik me eens in verdiepen!
We willen het liefst niet te veel geld uitgeven omdat ik denk dat de ervaring niet per se beter of meer bijzonder is in een duurder land.
De stranden van Cambodja zijn mwah trouwens, dan zou ik eerder naar Maleisie of Indonesie gaan
Wat jij doet heet Flashpacking trouwens, luxe backpacken
dinsdag 31 juli 2018 om 17:02
Ik denk dat niet gebonden zijn aan een georganiseerde reis zeker wel te doen is maar backpacken zoals zo makkelijk gaat in Azië of Latijns Amerika zie ik niet zo 1...2...3 voor me.cocosmacroon schreef: ↑31-07-2018 12:00Ik wil wel graag met bijvoorbeeld ov reizen dus wel backpacken en (bijna) alles ter plekke regelen. Ik wil eigenlijk niet gebonden zijn aan de planning van een georganiseerde reis, maar ik weet niet of dat te doen is.
Ik las ook dat je je gaat verdiepen in Maleisië. Ook erg leuk!! Goed te bereizen met OV als je wil backpacken, iedereen spreekt super goed Engels dus extra makkelijk. Mooie stranden en eilanden en er is zeker keuze tussen basic en wat luxere accommodatie.
Ik ben er gewoon geweest en snap niet goed waarom ik die niet in mn rijtje heb gezet. Lijkt me een goede optie
dinsdag 31 juli 2018 om 17:04
Maleisië lijkt me absoluut een aanrader! Cambodja heeft zeker mooie stranden hoor. Moet je wel even de boot nemen naar een van de eilandjes maar dat waren wel paradijsjes vond ikmayou schreef: ↑31-07-2018 12:08Zie het Maleisie topic hier. Voor 3 weken zou ik of Borneo of vaste land Maleisie doen, maar niet allebei, daar is het te groot voor. Op beide heb je bountystranden.
De stranden van Cambodja zijn mwah trouwens, dan zou ik eerder naar Maleisie of Indonesie gaan
Wat jij doet heet Flashpacking trouwens, luxe backpacken![]()