24h Kaapstad
vrijdag 3 augustus 2018 om 00:40
Over anderhalve maand gaan mijn vriend en ik 18 dagen naar Zuid-Afrika. Zoals de titel al zegt hebben we 1 volle dag in Kaapstad. Nou ja, we komen zondagavond aan en vertrekken dinsdagochtend, dus feitelijk iets langer. Onze tijd daar is dus beperkt en ik lees zoveel mooie dingen die daar te doen zijn, dat ik het lastig vind om te kiezen hoe onze dag daar te besteden.
Dus mijn vraag, hoe zouden jullie 24 uur in Kaapstad besteden? Onze rondreis zit zo in elkaar dat we echt niet langer kunnen blijven helaas. robben eiland trekt mij het minst, maar dat is vooral omdat het zo'n grote hap uit onze dag neemt. Dus, wat mogen we echt, echt niet missen daar?
Dus mijn vraag, hoe zouden jullie 24 uur in Kaapstad besteden? Onze rondreis zit zo in elkaar dat we echt niet langer kunnen blijven helaas. robben eiland trekt mij het minst, maar dat is vooral omdat het zo'n grote hap uit onze dag neemt. Dus, wat mogen we echt, echt niet missen daar?
vrijdag 3 augustus 2018 om 06:51
Tja... ik zou dan ook zeggen de Tafelberg en/of Lionshead.
Wbt het eerste; Volgens mij kan je vooraf tickets voor die kabelbaan regelen wat je tenminste 1 wachtrij bespaart. Als je boven bent kan het erg druk zijn met mensen. Er is een wandelroute. Je hebt waarschijnlijk geen tijd die helemaal te doen, maar doe die een stukje om wat bij de massa weg te komen.
Lionshead kun je in zo'n 45 minuten beklimmen en schijnt ook mooi te zijn bij zonsondergang. Wel in het donker terug hiken dan.
Als je vervoer hebt en je van pinguïns houdt (ik vind die ze super schattig) is boulders beach leuk. Maar ligt buiten Kaapstad. Afhankelijk van de route die je rijdt kun je ipv boulders beach ook bij betty's bay langs later in jullie reis.
Je kunt een halve dag tour, als dat nog ergens in te passen is, doen naar de townships. Misschien gezien de krapte in tijd (en dus weinig flexibel qua vertrektijd) vooraf even boeken.
Er is een apartheidsmuseum waar ik enorm graag heen had gewild. Helaas was die dicht toen wij er waren.
Wbt het eerste; Volgens mij kan je vooraf tickets voor die kabelbaan regelen wat je tenminste 1 wachtrij bespaart. Als je boven bent kan het erg druk zijn met mensen. Er is een wandelroute. Je hebt waarschijnlijk geen tijd die helemaal te doen, maar doe die een stukje om wat bij de massa weg te komen.
Lionshead kun je in zo'n 45 minuten beklimmen en schijnt ook mooi te zijn bij zonsondergang. Wel in het donker terug hiken dan.
Als je vervoer hebt en je van pinguïns houdt (ik vind die ze super schattig) is boulders beach leuk. Maar ligt buiten Kaapstad. Afhankelijk van de route die je rijdt kun je ipv boulders beach ook bij betty's bay langs later in jullie reis.
Je kunt een halve dag tour, als dat nog ergens in te passen is, doen naar de townships. Misschien gezien de krapte in tijd (en dus weinig flexibel qua vertrektijd) vooraf even boeken.
Er is een apartheidsmuseum waar ik enorm graag heen had gewild. Helaas was die dicht toen wij er waren.
vrijdag 3 augustus 2018 om 07:08
En als je van kreeft houdt: hier heb ik de allerlekkerste kreeft thermidor gegeten:
http://www.panamajacks.net/
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:05
Tafelberg en waterfront zou ik doen.
Robbenisland is leuk, maar uiteindelijk loop je daar gewoon als in het AnneFrankhuis achter de toeristen aan. De cel zelf kan je wel zien, maar niet in, je mag er langs lopen. Je hoort er iets meer inside informatie over wat er in de gevangenis gebeurde. Volgens mij niet echt iets wat je niet kan vinden als je goed zoekt.
Niet echt iets waar je heen moet dus, tenzij het op je bucketlist staat.
Tafelberg is mooi om op de staan, mooi uitzicht. Kan je op klimmen of met de kabelbaan.
Waterfront is mooi om doorheen te lopen en rond te kijken.
Als je van geschiedenis houdt is het kasteel (geen idee meer hoe het heet) ook leuk.
Bij Houtbay op het strand hangen ool trouwens.
En zoals gezegd 's avonds vanaf Lion Head de zonsondergang bekijken of vanaf de Tafelberg.
Genoeg te doen dus
Robbenisland is leuk, maar uiteindelijk loop je daar gewoon als in het AnneFrankhuis achter de toeristen aan. De cel zelf kan je wel zien, maar niet in, je mag er langs lopen. Je hoort er iets meer inside informatie over wat er in de gevangenis gebeurde. Volgens mij niet echt iets wat je niet kan vinden als je goed zoekt.
Niet echt iets waar je heen moet dus, tenzij het op je bucketlist staat.
Tafelberg is mooi om op de staan, mooi uitzicht. Kan je op klimmen of met de kabelbaan.
Waterfront is mooi om doorheen te lopen en rond te kijken.
Als je van geschiedenis houdt is het kasteel (geen idee meer hoe het heet) ook leuk.
Bij Houtbay op het strand hangen ool trouwens.
En zoals gezegd 's avonds vanaf Lion Head de zonsondergang bekijken of vanaf de Tafelberg.
Genoeg te doen dus
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:39
Precies! Zo belangrijk deel en wij vonden het, los dat het toeristisch is, wel indrukwekkend als je beseft wat daar gebeurt is.Garlicnaan schreef: ↑03-08-2018 08:23Ik zou juist wel naar Robbeneiland gaan, omdat dat zo'n belangrijk deel is van de geschiedenis van Z-A.
Ik vond het beklimmen van Lionshead mooier en indrukwekkender dan bovenop de tafelberg staan al ben je daar zo met de kabelbaan. Ik zou het daarom dan ook beide doen.
Vond VA Waterfront echt een beetje too much...
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:43
Je bent toch niet op schoolreis? Mij interesseert die geschiedenis geen hol. Maar het land is verder prachtig! Mooie afwisselende natuur.Garlicnaan schreef: ↑03-08-2018 08:23Ik zou juist wel naar Robbeneiland gaan, omdat dat zo'n belangrijk deel is van de geschiedenis van Z-A.
Ik zou naar Bloubergstrand gaan voor een prachtig uitzicht over de stad/tafelberg als je 'n mooie foto wil nemen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:48
Ik ben juist heel geïnteresseerd in geschiedenis, dus ik zou wel naar Robbeneiland gaan. Waterfront is erg leuk voor eten en terrasje en ik ben nog een dag vanuit Kaapstad op zoek gegaan naar de witte haai in Gansbaai.redbulletje schreef: ↑03-08-2018 08:43Je bent toch niet op schoolreis? Mij interesseert die geschiedenis geen hol. Maar het land is verder prachtig! Mooie afwisselende natuur.
Ik zou naar Bloubergstrand gaan voor een prachtig uitzicht over de stad/tafelberg als je 'n mooie foto wil nemen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:44
Tafelberg is dus een must, lees ik. Die gaat dus op de lijst voor de ochtend!
Het apartheidsmuseum was ik eerlijk gezegd alweer vergeten, dus thanks voor de tip! Daar wil ik zeker heen, alleen vriend is niet zo van de musea, dus daar gaan we over bakkeleien.
Oooo Redbulletje, die foto
Blouberg gaat dus op de lijst van uit te zoeken of haalbaar. Boulders Beach proberen we en route naar volgende verblijf mee te pikken, ik ben dol op pinguïns!
Het apartheidsmuseum was ik eerlijk gezegd alweer vergeten, dus thanks voor de tip! Daar wil ik zeker heen, alleen vriend is niet zo van de musea, dus daar gaan we over bakkeleien.
Oooo Redbulletje, die foto
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:50
Ik lees nu als alternatief Bettys Bay, dus ga even uitzoeken wat het beste in onze route past. En gelijk even kijken naar het reserveren van kaarten voor de kabelbaan. Lionshead had ik nog nooit van gehoord dus gaat ook op de lijst van uitzoeken.
Wij zijn twee jaar geleden in Johannesburg al in het township Soweto geweest, dus voor nu slaan we dat over.
Robbeneiland gaan we echt niet doen, misschien als we ooit nog een keer gaan.
Bedankt voor alle tips tot dusver!
Nog restaurant / bar tips?
Wij zijn twee jaar geleden in Johannesburg al in het township Soweto geweest, dus voor nu slaan we dat over.
Robbeneiland gaan we echt niet doen, misschien als we ooit nog een keer gaan.
Bedankt voor alle tips tot dusver!
Nog restaurant / bar tips?
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:50
Ik gruwel van kreeft....Maar toch bedankt.redbulletje schreef: ↑03-08-2018 07:08En als je van kreeft houdt: hier heb ik de allerlekkerste kreeft thermidor gegeten:
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:03
Kom je tijdens deze rondreis nog in Johannesburg? Dan zou je daar het Hector Pietersen museum kunnen doen i.p.v. apartheidsmuseum in Kaapstad?
https://www.cityspotters.com/zuid-afrik ... son-museum
https://www.cityspotters.com/zuid-afrik ... son-museum
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:34
Persoonlijk vind ik Tafelberg niet veel aan. Robbeneiland zou ik wel willen zien of die apartheidmuseum( geïnteresseerd in die geschiedenis, trouwens alles van die apartheid, heb deels meegemaakt). Maar ben sinds 1979 niet meer geweest daar.
Volgens mijn ouders is het in hun beleving veel veranderd in negatieve zin.
Volgens mijn ouders is het in hun beleving veel veranderd in negatieve zin.
vrijdag 3 augustus 2018 om 20:26
V&A waterfront is leuk om een terrasje te pakken, winkelen, lunchen en/of dineren. Daar ligt ook het waanzinnige nieuwe The Silo hotel. Leuk voor een drankje aan de bar. In The Silo ook het nieuwe museum Zeits mocaa. Ik ben er alleen naar binnen gelopen omdat ik ook mijn tijd moest verdelen maar alleen voor het gebouw is dit al geweldig eens te bekijken. (Google maar op Silo hotel en Zeits Mocaa)
Ik zou persoonlijk de hop-on/hop-off bus pakken. Dan doe je gewoon een heel rondje highlights Kaapstad.
Zeker een stop inlassen bij V&A. Ook de moeite waard op uit te stappen: Tafelberg, Kirstenbosch, Groot Constantia, oudste wijnhuis van Z-A. (Maar als je ná Kaapstad verder reist via de wijnroute kun je Groot Constantia misschien skippen). Ook leuk om even uit te stappen is het super luxe Camps Bay.
En aangezien je twee avonden hebt in Kaapstad; ik zou een avondje Long Street/Kloof Street meepakken. Leuke restaurantjes en kroegjes.
Ik zou persoonlijk de hop-on/hop-off bus pakken. Dan doe je gewoon een heel rondje highlights Kaapstad.
Zeker een stop inlassen bij V&A. Ook de moeite waard op uit te stappen: Tafelberg, Kirstenbosch, Groot Constantia, oudste wijnhuis van Z-A. (Maar als je ná Kaapstad verder reist via de wijnroute kun je Groot Constantia misschien skippen). Ook leuk om even uit te stappen is het super luxe Camps Bay.
En aangezien je twee avonden hebt in Kaapstad; ik zou een avondje Long Street/Kloof Street meepakken. Leuke restaurantjes en kroegjes.
maandag 6 augustus 2018 om 09:29
Lion's Head is leuker en minder druk dan de Tafelberg. Allebei op lijkt mij overbodig.
Waterfront vond ik vreselijk. Te druk en te duur.
Bo-Kaap is leuk om doorheen te wandelen, allemaal felgekleurde huisjes
Op Kloofstreet (leuker dan Longstreet) zitten goeie restaurantjes en ook leuk om ff doorheen te lopen
CampsBay kun je ook heerlijk eten
Waterfront vond ik vreselijk. Te druk en te duur.
Bo-Kaap is leuk om doorheen te wandelen, allemaal felgekleurde huisjes
Op Kloofstreet (leuker dan Longstreet) zitten goeie restaurantjes en ook leuk om ff doorheen te lopen
CampsBay kun je ook heerlijk eten