Scheldende kinderen

05-08-2018 18:45 95 berichten
In de speeltuin bij ons in de straat spelen af en toe ook wat oudere kinderen van een paar straten verderop. M'n eigen kind is 3, zij zijn 6+. Op zich vrolijke kinderen maar ik stoor me enorm aan het taalgebruik. Fuck, dood, kanker, ik ga je killen enzovoorts. Tegen elkaar, op speelse wijze (er wordt dus niet gevochten ofzo).

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Iets van zeggen? Ookal sta ik bijvoorbeeld bij de glijbaan en staan zij met elkaar te schelden bij de schommels? Ze hebben nogal luide stemmen en ik vind het ook irritant qua sfeer. Wat doen jullie in zo'n geval?
Vragen of het even wat minder kan en ze om hun taalgebruik kunnen denken
Alle reacties Link kopieren
Niks.
Ik concentreer me op mijn eigen (klein) kind.
Ergens anders gaan spelen met mijn kind.
Lastige, ik lees mee.
die ik wilde bestaat al...
Oei, lastig! Ik begrijp goed dat je je hieraan ergert, ook met het oog op je eigen kleintje en of deze dat taalgebruik niet gaat herhalen.

Ik, persoonlijk, had waarschijnlijk toch de kindjes aangesproken en aangegeven dat ze wel erg nare woorden gebruiken, en vervolgens de ouders erop aangesproken of ze zich bewust zijn van het taalgebruik van de kinderen.. Ik zou not amused zijn in ieder geval.
He he even normaal praten er is ook nog een kleintje bij en het is sowieso een beetje gek om zulke dingen te zeggen he.

Zoiets roepen met een glimlach?
Je zou ze vriendelijk kunnen vragen hun taalgebruik te temperen in het bijzijn van je kind.

Als ze alleen zijn en niemand storen, doen ze maar.

Maar wat opletten in het bijzijn van anderen en zeker kleine kinderen is niet teveel gevraagd.
Netjes MissMaran, ik geloof alleen dat die kinderen er totaal geen boodschap aan hebben.
Zebraman schreef:
05-08-2018 18:49
Oei, lastig! Ik begrijp goed dat je je hieraan ergert, ook met het oog op je eigen kleintje en of deze dat taalgebruik niet gaat herhalen.

Mijn kinderen gebruikten de meest gore vloekwoorden, terwijl man en ik die nooit bezigden.
Zebraman schreef:
vervolgens de ouders erop aangesproken of ze zich bewust zijn van het taalgebruik van de kinderen..
Joh!
De ouders hoef je er alvast niet op aan te spreken want ik kan al raden wat je dan als antwoord krijgt.
karin6789 schreef:
05-08-2018 18:55
Mijn kinderen gebruikten de meest gore vloekwoorden, terwijl man en ik die nooit bezigden.
De meest Gore vloekwoorden niet maar zeker mijn jongste van 4 kan er wat van...en nee dat heeft ie niet van mij. Ik accepteer het niet maar krijg het er ook niet uit.
attribuutje schreef:
05-08-2018 18:54
Netjes MissMaran, ik geloof alleen dat die kinderen er totaal geen boodschap aan hebben.
Kinderen op hun manier aanspreken helpt toch vaak wel hoor, vaak doen probleem kinderen zo onderling maar als je daarna met ze gaat kletsen dan blijkt dat ze gewoon erg graag aandacht willen en gezien willen worden.
Als je een beetje doorvraagt dan kletsen ze de oren van je hoofd en willen ze kunstjes op het klimrek laten zien of beginnen zelf vanalles te vragen.
Gewoon de afstand verkleinen.
Mth85 schreef:
05-08-2018 18:58
De meest Gore vloekwoorden niet maar zeker mijn jongste van 4 kan er wat van...en nee dat heeft ie niet van mij. Ik accepteer het niet maar krijg het er ook niet uit.
Met vier jaar deden ze dat niet eens bij ons.'
Maar toen ze ouder waren.................de honden lustten er geen brood van.
Maar wat zei je dan tegen je eigen kinderen karin? Mijn zoon scheen op school nog al eens te vuilbekken, ik heb het hem thuis nooit horen doen. Tegenwoordig schiet er wel eens een GVD uit, maar ik zal er altijd iets van zeggen.

Op mijn werk trouwens ook, volwassen kerels merken dat het in mijn ogen niet nodig is zo expliciet op iets te reageren. Of met een geintje of een algemene opmerking.
Mth85 schreef:
05-08-2018 18:58
Maar waarom krijg je dat er niet uit dan ? Wij zijn thuis heel streng op taalgebruik en onze 5 jarige vloekt dus echt niet. Ik hoor het wel van vriendjes maar in mijn huis sta ik dat echt niet toe. Vreemd dat dat jou dan niet lukt bij een kind van 4.
rascalles schreef:
05-08-2018 19:03
Maar waarom krijg je dat er niet uit dan ? Wij zijn thuis heel streng op taalgebruik en onze 5 jarige vloekt dus echt niet. Ik hoor het wel van vriendjes maar in mijn huis sta ik dat echt niet toe. Vreemd dat dat jou dan niet lukt bij een kind van 4.
Ze zal niet goed zijn in opvoeden :facepalm:
rascalles schreef:
05-08-2018 19:03

En wie weet, vloekt jouw 5jarige de boel wel stijf buiten de deur.
Maar wat was je reactie dan karin, nam je het als gegeven aan of zei je er iets van?
attribuutje schreef:
05-08-2018 19:12
Maar wat was je reactie dan karin, nam je het als gegeven aan of zei je er iets van?

Natuurlijk zei ik er iets van.
Maar "verboden" woorden zijn zeer aantrekkelijk voor kinderen.
(Vooral als ze hun ouders er lekker mee de kast op kunnen jagen!)
Het kwam en ging weer over.
Ze zijn nu volwassen en ik hoor het nooit meer.
karin6789 schreef:
05-08-2018 19:15
Natuurlijk zei ik er iets van.
Maar "verboden" woorden zijn zeer aantrekkelijk voor kinderen.
(Vooral als ze hun ouders er lekker mee de kast op kunnen jagen!)
Het kwam en ging weer over.
Ze zijn nu volwassen en ik hoor het nooit meer.
Kijk dat geeft hoop haha.
karin6789 schreef:
05-08-2018 19:06
Ze zal niet goed zijn in opvoeden :facepalm:
Dat is het ja, gelukkig ondersteuning genoeg in huis ivm alle stoornissen hier 🤣
Herkenbaar.
Op straat doe je er weinig tegen en ik heb het mijn eigen zoon uiteindelijk niet verboden.

Maar dan wel alleen buiten.
Straattaal binnenshuis accepteerde ik niet. Ook niet van vriendjes of buurkinderen.
Zebraman schreef:

Ik, persoonlijk, had waarschijnlijk toch de kindjes aangesproken en aangegeven dat ze wel erg nare woorden gebruiken, en vervolgens de ouders erop aangesproken of ze zich bewust zijn van het taalgebruik van de kinderen.. Ik zou not amused zijn in ieder geval.
Het gaat me niet zozeer om slechte invloed op eigen kind, vrees dat hij straks op school ook wel losgaat. Vind het vooral zo agressief/arelaxed. De ouders ken ik verder niet. Als ze in de straat zouden wonen lijkt het me ook makkelijker. Dan ken ik ze en hun ouders ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven