Scheldende kinderen
zondag 5 augustus 2018 om 18:45
In de speeltuin bij ons in de straat spelen af en toe ook wat oudere kinderen van een paar straten verderop. M'n eigen kind is 3, zij zijn 6+. Op zich vrolijke kinderen maar ik stoor me enorm aan het taalgebruik. Fuck, dood, kanker, ik ga je killen enzovoorts. Tegen elkaar, op speelse wijze (er wordt dus niet gevochten ofzo).
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Iets van zeggen? Ookal sta ik bijvoorbeeld bij de glijbaan en staan zij met elkaar te schelden bij de schommels? Ze hebben nogal luide stemmen en ik vind het ook irritant qua sfeer. Wat doen jullie in zo'n geval?
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Iets van zeggen? Ookal sta ik bijvoorbeeld bij de glijbaan en staan zij met elkaar te schelden bij de schommels? Ze hebben nogal luide stemmen en ik vind het ook irritant qua sfeer. Wat doen jullie in zo'n geval?
zondag 5 augustus 2018 om 19:50
Je weet nooit of jou kind buiten jou zicht om scheldwoorden gebruikt.
Jij hebt echt zo'n houding van dat doet mijn kind niet...... dat soort ouders irriteren mij best wel.
zondag 5 augustus 2018 om 20:00
Oh dat het jou irriteert zal me werkelijk een worst wezen. Mijn kind doet dat idd niet. Behoorlijk tokkie, scheldende kleuters. Nogal bizar dat er hier maar van uit wordt gegaan dat elk kind dat wel doet , lekker achter de rug om van ouders. Wat een kul. Op twee vriendjes na ken ik geen enkel kind in onze omgeving die de boel klem scheldt. Raar gedrag.
zondag 5 augustus 2018 om 20:08
Inderdaad. Ooit een kind in de klas gehad, hoogst brutaal en altijd betrokken bij conflicten. Nee, dat deed hun kind niet, die werd hooguit uitgelokt. Totdat ouders eens een avond vrijwilliger waren bij de Avondvierdaagse en zoonlief niet zo doorhad dat paps en mams achter hem liepen
zondag 5 augustus 2018 om 20:15
Dat ‘Ik ga je killen’ is echt een schoolpleintrend. Hoor ik hier ook veel. Zal mijn 7-jarige vast en zeker buiten mijn zicht om ook bezigen. Compleet met fantasie high kicks ter illustratie waarmee ze enkel zichzelf op de grond werken.
Ik heb ooit een kind aangesproken op veelvuldig ‘tyfus hey’ en ‘tering man’.Hij dreigde mijn gezicht eraf te knippen. Vond ik nog best een creatieve manier om ‘val dood’ te zeggen. Dus geen tips hier, de meeste kinderen in het speeltuintje in de wijk ‘ken’ ik en die kinderen weten ook dat ik hun ouders ken, dat is toch anders. Ik ben sowieso beter ‘met pubers’ dan met kinderen aanspreken.
Ik heb ooit een kind aangesproken op veelvuldig ‘tyfus hey’ en ‘tering man’.Hij dreigde mijn gezicht eraf te knippen. Vond ik nog best een creatieve manier om ‘val dood’ te zeggen. Dus geen tips hier, de meeste kinderen in het speeltuintje in de wijk ‘ken’ ik en die kinderen weten ook dat ik hun ouders ken, dat is toch anders. Ik ben sowieso beter ‘met pubers’ dan met kinderen aanspreken.
zondag 5 augustus 2018 om 20:15
Ja precies, je moest ze eens de kost geven hoeveel ouders dat zeggen over hun kind terwijl dat toch best wel eens heel anders kan zijn.EngeLiene schreef: ↑05-08-2018 20:08Inderdaad. Ooit een kind in de klas gehad, hoogst brutaal en altijd betrokken bij conflicten. Nee, dat deed hun kind niet, die werd hooguit uitgelokt. Totdat ouders eens een avond vrijwilliger waren bij de Avondvierdaagse en zoonlief niet zo doorhad dat paps en mams achter hem liepen![]()
zondag 5 augustus 2018 om 20:16
Ja is ook een optie. Zou liever oplossing (of manier van omgaan met) vinden. Speeltuintje is lekker dichtbij dus wil het niet gelijk opgeven.
zondag 5 augustus 2018 om 20:17
Ach ja gaan we weer, ieder kind die scheld is een tokkie en komt uit een tokkie gezin en jij komt natuurlijk uit een hele nette buurt met nette kinderen die nooit schelden of lelijke woorden zeggen. Ach kom tochrascalles schreef: ↑05-08-2018 20:00Oh dat het jou irriteert zal me werkelijk een worst wezen. Mijn kind doet dat idd niet. Behoorlijk tokkie, scheldende kleuters. Nogal bizar dat er hier maar van uit wordt gegaan dat elk kind dat wel doet , lekker achter de rug om van ouders. Wat een kul. Op twee vriendjes na ken ik geen enkel kind in onze omgeving die de boel klem scheldt. Raar gedrag.
zondag 5 augustus 2018 om 20:17
Idem.rascalles schreef: ↑05-08-2018 20:00Oh dat het jou irriteert zal me werkelijk een worst wezen. Mijn kind doet dat idd niet. Behoorlijk tokkie, scheldende kleuters. Nogal bizar dat er hier maar van uit wordt gegaan dat elk kind dat wel doet , lekker achter de rug om van ouders. Wat een kul. Op twee vriendjes na ken ik geen enkel kind in onze omgeving die de boel klem scheldt. Raar gedrag.
Als mijn kinderen al eens iemand tegenkwamen die schold of vloekte (dat waren dan zeker geen basisschoolkinderen maar middelbare scholieren) dan zeiden wij dat die kinderen niet beter wisten/slecht waren opgevoed. Maar je hoort het hier nooit. Vind het ook echt tokkiegedrag, sorry.
zondag 5 augustus 2018 om 20:18
zondag 5 augustus 2018 om 20:19
Hier in de buurt wordt inderdaad ook niet gescholden en gevloekt, nee. Dat jij dat niet gelooft, lijkt me dus echt aan jou en jouw omgeving te liggen.
zondag 5 augustus 2018 om 20:20
Je kind kent de betekenis (nog!) niet van de vloek/scheld woorden die de oudere kinderen gebruiken. Gelukkig maar!
Dus met een laissez faire houding kom je het verste.
Denk ik.
zondag 5 augustus 2018 om 20:22
Nee gelukkig niet. Nu in vakantie wel vaker helaas. Ik vind even naar speeltuin wel lekker na het eten. En zij nu ook. Maar voor de vakantie had ik er inderdaad minder last van.
zondag 5 augustus 2018 om 20:24
Nou nette buurt dan waar jij woont.Poppy_del_Rio schreef: ↑05-08-2018 20:19Hier in de buurt wordt inderdaad ook niet gescholden en gevloekt, nee. Dat jij dat niet gelooft, lijkt me dus echt aan jou en jouw omgeving te liggen.
Mijn kinderen horen wel scheldwoorden hier in de speeltuin en ze zullen ze waarschijnlijk ook wel eens gebruiken als ik niet in de buurt ben. Ze weten namelijk best wel dat ik dat niet goedkeur als ze scheldwoorden gebruiken.
zondag 5 augustus 2018 om 20:31
Ik woon in een stadscentrum met mensen van allerlei rangen en standen. Maar ik hoor basisschoolkinderen gewoon echt nooit vloeken en schelden. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat dit als normaal wordt gezien. Ik zou in een speeltuin ook 100% zeker kinderen daarop aanspreken.
zondag 5 augustus 2018 om 20:35
Hoor jij echt nooit basisschool kinderen schelden? Ook die van groep 8 niet?Poppy_del_Rio schreef: ↑05-08-2018 20:31Ik woon in een stadscentrum met mensen van allerlei rangen en standen. Maar ik hoor basisschoolkinderen gewoon echt nooit vloeken en schelden. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat dit als normaal wordt gezien. Ik zou in een speeltuin ook 100% zeker kinderen daarop aanspreken.
zondag 5 augustus 2018 om 20:50
Nee. Mijn oudste gaat naar groep 7 dus ik heb ook geen piepjonge kinderen meer. Ik heb het net aan mijn man gevraagd, die veel op school doet en ook een sportkamp voor kinderen in de basisschoolleeftijd begeleidt. Hij kan zich niet herinneren daar ooit gescheld of gevloek te hebben gehoord.
Wat kinderen doen als er geen volwassene bij is, weet ik natuurlijk niet. Maar mijn oudste is al geshockeerd als ze eens iemand ‘fuck it’ of ‘what the fuck’ hoort zeggen, dus het zou me verbazen als zij ineens gaat schelden en vloeken zodra ik buiten gehoorsafstand ben.
zondag 5 augustus 2018 om 20:53
Mijn kind was op 4 jarige leeftijd steeds GVD aan het zeggen, steeds uitgelegd dat ik het beslist niet wilde. Geprobeerd het te negeren, niks hielp. heb hem opgepakt en voor mij op tafel gezet. Zo nu ga jij het 25 keer zeggen, huh?? Hij kon al goed tellen. Begin maar.............nog een verbaasdere blik, Nou kom op ik ga tellen, bij 5 wilde hij niet meer, en doorgaan boos bij de 10e keer. Hup nog 15 te gaan..........zucht, hij heeft het 25 keer gezegd en de lol was er van af. Heb het nooit meer gehoord, in huis dan he
het is nooit te laat om te leven
zondag 5 augustus 2018 om 20:57
Ik ben nu wel benieuwd waar je woont. Dacht dat vloeken best normaal was vanaf de basisschool, zij het wat gematigder dan hier in het speeltuintje.Poppy_del_Rio schreef: ↑05-08-2018 20:50Nee. Mijn oudste gaat naar groep 7 dus ik heb ook geen piepjonge kinderen meer. Ik heb het net aan mijn man gevraagd, die veel op school doet en ook een sportkamp voor kinderen in de basisschoolleeftijd begeleidt. Hij kan zich niet herinneren daar ooit gescheld of gevloek te hebben gehoord.
Wat kinderen doen als er geen volwassene bij is, weet ik natuurlijk niet. Maar mijn oudste is al geshockeerd als ze eens iemand ‘fuck it’ of ‘what the fuck’ hoort zeggen, dus het zou me verbazen als zij ineens gaat schelden en vloeken zodra ik buiten gehoorsafstand ben.
zondag 5 augustus 2018 om 21:02
In een stadscentrum in de Randstad (geen Amsterdam, geen grachtengordel).
Maar zo gek is dit toch niet? Ik schold en vloekte vroeger zelf in ieder geval ook niet op de basisschool. Pas op de middelbare school werd dat stoer gevonden. Maar goed, misschien zit ik zelf dan in een kleine maar zeer brave enclave en is het elders totaal normaal dat kleuters dat al doen?
anoniem_370046 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 21:04
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
3.35% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 00:02