ESTA VISUM
zondag 5 augustus 2018 om 11:41
Beste leden,
Ik ga over 1 maandje naar Amerika en kan dus niet wachten op me reis, ik ga samen met me vriendin erheen. We verblijven er 2 weken in een leuke hotel, heb alles geboekt en alles geregeld.
Heb de tickets gehaald en hotel.
Nou heb ik mijn Esta aangevraagd werd ik geweigerd en mijn vriendin werd toegelaten. Zij is een nederlandse meisje en ik ben van irak, ik ben daar geboren maar hier opgegroeid, heb een nederlandse paspoort. Bij de esta aanvraag vragen ze ook of je sinds 2011 naar Irak syrie soedan bent geweest, en ik was voor nieuwjaar daar nog om me familie te bezoeken.
Ik ben dus geweigerd maar wat kan ik nu doen en wat zijn de tips voor mij om hier mee verder te gaan.
Stel dat ik helemaal niks kan doen, en dus niet kan gaan op vakantie, kan ik dan mijn tickets vergoed krijgen?
Ik ga over 1 maandje naar Amerika en kan dus niet wachten op me reis, ik ga samen met me vriendin erheen. We verblijven er 2 weken in een leuke hotel, heb alles geboekt en alles geregeld.
Heb de tickets gehaald en hotel.
Nou heb ik mijn Esta aangevraagd werd ik geweigerd en mijn vriendin werd toegelaten. Zij is een nederlandse meisje en ik ben van irak, ik ben daar geboren maar hier opgegroeid, heb een nederlandse paspoort. Bij de esta aanvraag vragen ze ook of je sinds 2011 naar Irak syrie soedan bent geweest, en ik was voor nieuwjaar daar nog om me familie te bezoeken.
Ik ben dus geweigerd maar wat kan ik nu doen en wat zijn de tips voor mij om hier mee verder te gaan.
Stel dat ik helemaal niks kan doen, en dus niet kan gaan op vakantie, kan ik dan mijn tickets vergoed krijgen?
zondag 5 augustus 2018 om 21:36
Oh serieus? Ook nadat ze het verhaal had uitgelegd?lillyswereld schreef: ↑05-08-2018 20:16Nope, zelfs als je al een esta hebt is het nog altijd een probleem. Moeder van mij had een enkele vlucht geboekt om tezamen met iemand anders terug te keren,dus die tickets gingen ze daar ter plaatse samen bestellen om zeker op hetzelfde vliegtuig te zitten. Eerste deel van de vlucht geen probleem. Bij de overstap tegen gehouden en teruggestuurd omdat er geen retourticket was.
maandag 6 augustus 2018 om 20:30
Ja ze alles uitgelegd maar gene parlé. Ze moest terugkeren.
maandag 6 augustus 2018 om 20:40
Ze kreeg ook de mogelijkheid om een retourticket ter plaatse te boeken. (tegen woekerprijzen natuurlijk)Nummer*Zoveel schreef: ↑05-08-2018 21:37Overigens heb ik bij het programma “border security” wel eens gezien dat ze mensen alsnog in staat stellen om een hotel voor de eerste nacht of retourticket te boeken.
Maar haar overstap kon ze niet meer halen; de eerst volgende vlucht was een dag later maar dan miste ze haar overstap in Amerika (een vlucht die maar één keer per week vloog) en wanneer ze er dan dat vliegtuig een week later zou nemen, zou ze al te laat zijn voor haar terugvlucht en die dus gemist hebben. Ze ging er echt alleen maar heen om iemand op te halen en had gepland heen en terug raken op 8 dagen tijd. En ik denk dat die korte periode dat ze daar heen ging ook argwanend werd bekeken.
woensdag 8 augustus 2018 om 20:10
Nee hoor. Ik vraag altijd een ESTA aan als de oude verlopen is, en dan heb ik vaak nog geen ticket. Het is wat anders dan een visumaanvraag omdat het alleen maar over een mogelijkheid tot reizen gaat, niet over toegang tot het land. De eisen zijn dus een stuk lager.yoshe schreef: ↑05-08-2018 17:05Een retourticket moet je ook hebben als je als gewone europeaan een esta aanvraagt. Eigenlijk altijd als je de VS in wilt.
Zolang Trump er nog zit denk ik dat TO weinig kans maakt om een visum te krijgen. Ze is irakees, heeft familie wonen in Irak en komt daar zelf ook nog regelmatig. In Trumps ogen ben je dan staatsgevaarlijk en mag je niet zijn land in. Ik zou een visum aanvragen ook niet proberen, want een afgewezen visum telt ook heel zwaar voor toekomstige reizen. Ik zou gewoon nog 2 a 3 jaar wachten voordat je weer een poging onderneemt om naar de VS te reizen. Heel erg zuur voor TO (en ook super onterecht) maar met deze president is het gewoon niet anders.
woensdag 8 augustus 2018 om 20:12
Dat heeft dus niets met ESTA te maken. Die ESTA is een toestemming om in een ander land in een vliegtuig te stappen dat naar de VS gaat. Niet een visum. In haar geval is haar ESTA goedgekeurd, en mocht ze dus boarden. Ter plekke wordt bekeken of ze haar toe willen laten. In dat geval werd besloten dat het niet mocht.lillyswereld schreef: ↑05-08-2018 20:16Nope, zelfs als je al een esta hebt is het nog altijd een probleem. Moeder van mij had een enkele vlucht geboekt om tezamen met iemand anders terug te keren,dus die tickets gingen ze daar ter plaatse samen bestellen om zeker op hetzelfde vliegtuig te zitten. Eerste deel van de vlucht geen probleem. Bij de overstap tegen gehouden en teruggestuurd omdat er geen retourticket was.
Dus dat retourticket is niet relevant voor je ESTA.
donderdag 9 augustus 2018 om 00:38
Voor de mensen die het wouden weten,
Heb op de 21e een afspraak in amsterdam. Moet me paspoort en alle gegevens mee nemen voor hun ik zelf heb ook gebeld en alles uitgeled. Die persoon die ik sprak zei als je gewoon netjes all documenten brengt en laat zien dat je vliegtickets hebt geboekt voor heen en terug en dat je een hotel hebt geboekt, en dat je een auto hebt gehuurd gaan ze je 80% gewoon die visa geven. Dus ik ben wel wat kalmer nu. Morgen ga ik even bellen en kijken of ik mijn afspraak wat eerder kan maken voor volgend week al ofzo. Hoe eerder hoe beter. Ik laat wel een update achter. Heb hiervoor wel 136€ moeten betalen voor deze afspraak. Maar als ze accepteren sturen ze mijn visa met me paspoort gewoon netjes naar me huis op, als ik word geweigerd ben ik 3000 euro plus nog 136 euro armer dus hopen op het beste hahah.
Heb op de 21e een afspraak in amsterdam. Moet me paspoort en alle gegevens mee nemen voor hun ik zelf heb ook gebeld en alles uitgeled. Die persoon die ik sprak zei als je gewoon netjes all documenten brengt en laat zien dat je vliegtickets hebt geboekt voor heen en terug en dat je een hotel hebt geboekt, en dat je een auto hebt gehuurd gaan ze je 80% gewoon die visa geven. Dus ik ben wel wat kalmer nu. Morgen ga ik even bellen en kijken of ik mijn afspraak wat eerder kan maken voor volgend week al ofzo. Hoe eerder hoe beter. Ik laat wel een update achter. Heb hiervoor wel 136€ moeten betalen voor deze afspraak. Maar als ze accepteren sturen ze mijn visa met me paspoort gewoon netjes naar me huis op, als ik word geweigerd ben ik 3000 euro plus nog 136 euro armer dus hopen op het beste hahah.
donderdag 9 augustus 2018 om 10:12
Als ik een visum heb dan kan ik gewoon op reis, iedereen kan geweigerd worden eenmaal bij de airport in Amerika. Ik heb net gebeld en heb gehoord dat mijn afspraak niet verzet hoefde te worden want je krijgt namelijk aan het einde van je gesprek te horen of ze je accepteren voor de visa of dat ze je weigeren. Als ze je accepteren krijg je netjes je paspoort opgestuurd binnen 5 werkdagen met je visa erop.
Geweigerd kan je in meeste gevallen worden als je verdacht bent of als je enkel ticket hebt maar in meeste gevallen als je netjes laat zien dat je heen en terug ticket hebt en een hotel hebt laten ze je gewoon met rust.
Geweigerd kan je in meeste gevallen worden als je verdacht bent of als je enkel ticket hebt maar in meeste gevallen als je netjes laat zien dat je heen en terug ticket hebt en een hotel hebt laten ze je gewoon met rust.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:31
donderdag 9 augustus 2018 om 20:18
Even los van de TO haar post en ervaring: Ik ben groot gebracht in de USA in een ver verleden en ken het land van haven tot gort echter de afgelopen jaren ben ik er niet meer geweest vanwege het veranderende en vijandig klimaat aldaar. En nu met Trump ben ik er ook niet van plan heen te gaan gezien de manier hoe je behandeld wordt du moment je als toerist uit het vliegtuig stapt. Kudde volk dat slaafs en bijna vijandig- argwanend kijkend dient te worden behandeld en benaderd. Even los van dat is de USA allang niet meer dan moderne, frisse land wat ik ooit kende. Het is duur geworden, kwaliteit van producten en materialen is achterhaalt en om eventjes in vliegtuig termen te blijven: Als je hun first class ziet in een Delta of AA lijnvlucht dan is onze KLM worldbusiness class nog luxe.
Gelukkig is Azië en dan met name China het nieuwe 'Amerika' en is er nog zoveel te zien en te doen daar, los van de fantastische keukens.
Gelukkig is Azië en dan met name China het nieuwe 'Amerika' en is er nog zoveel te zien en te doen daar, los van de fantastische keukens.
anoniem_365979 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 20:20
8.10% gewijzigd
donderdag 9 augustus 2018 om 20:19
Vrij normaal hoor dat paspoorten met de aangetekende post worden verstuurd. Al die visumbureau's doen niets anders. Ze moeten de sticker erin zetten en dat doen ze niet direct, dus kun je ervoor kiezen om nog een keer terug te komen of voor 15 euro je paspoort op te laten sturen.
En je paspoort achterlaten is heel gebruikelijk hoor als je een visum aanvraagt. Heel veel landen vragen daar een week de tijd voor.
donderdag 9 augustus 2018 om 20:22
Weet niet wanneer je voor het laatst in de VS bent geweest, maar er is juist heel veel verbeterd de afgelopen vijf jaar. Tegenwoordig ben ik binnen een half uur van de luchthaven af na aankomst.IWRD2018 schreef: ↑09-08-2018 20:18Even los van de TO haar post en ervaring: Ik ben groot gebracht in de USA in een ver verleden en ken het land van haven tot gort echter de afgelopen jaren ben ik er niet meer geweest vanwege het veranderende en vijandig klimaat aldaar. En nu met Trump ben ik er ook niet van plan heen te gaan gezien de manier hoe je behandeld wordt du moment je als toerist uit het vliegtuig stapt. Kudde volk dat slaafs en bijna vijandig- argwanend kijkend dient te worden behandeld en benaderd. Even los van dat is de USA allang niet meer dan moderne, frisse land wat ik ooit kende. Het is duur geworden, kwaliteit van producten en materialen is achterhaalt en om eventjes in vliegtuig termen te blijven: Als je hun first class ziet in een Delta of AA lijnvlucht dan is onze KLM worldbusiness class nog luxe.
De binnenlandse first class van die vluchten is inderdaad niet te vergelijken met die van de intercontinentale vluchten van KLM, maar wel beter dan die van de Europese business class van KLM. Je hebt gewoon een grotere stoel en meer beenruimte. De intercontinentale business class van Delta is van hetzelfde niveau als die van KLM.
donderdag 9 augustus 2018 om 20:44
Een paspoort achterlaten voor een visum is heel gebruikelijk. Zakenmensen die veel reizen hebben om die reden vaak zelfs een tweede paspoort, zodat ze gewoon door kunnen reizen met het tweede paspoort terwijl hun eerste paspoort weer eens een paar weken ergens op een ambassade ligt.
En ieder land mag reizigers met een visum weigeren. Je krijgt het visum op basis van de gegevens die je bij de ambassade hebt verstrekt, maar als de douane ter plaatse aan die gegevens twijfelt, dan kunnen ze je zo weer terug sturen. Bij van die airport security programma’s zie je dat bijvoorbeeld vaak gebeuren als:
- men een toeristenvisum heeft aangevraagd terwijl de bagage overduidelijk maakt dat iemand eigenlijk van plan is om te gaan werken
- men een studentenvisum heeft, maar zich niet heeft ingeschreven voor een opleiding
- men weken of maanden vakantie wil vieren met maar 50 dollar op zak, zonder dat men de beschikking heeft over bankpasjes
- men eerder is geweest en toen de visumtermijn heeft overschreden
Enz.
En ieder land mag reizigers met een visum weigeren. Je krijgt het visum op basis van de gegevens die je bij de ambassade hebt verstrekt, maar als de douane ter plaatse aan die gegevens twijfelt, dan kunnen ze je zo weer terug sturen. Bij van die airport security programma’s zie je dat bijvoorbeeld vaak gebeuren als:
- men een toeristenvisum heeft aangevraagd terwijl de bagage overduidelijk maakt dat iemand eigenlijk van plan is om te gaan werken
- men een studentenvisum heeft, maar zich niet heeft ingeschreven voor een opleiding
- men weken of maanden vakantie wil vieren met maar 50 dollar op zak, zonder dat men de beschikking heeft over bankpasjes
- men eerder is geweest en toen de visumtermijn heeft overschreden
Enz.
donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
ik ben er in februari nog geweest en heb niets gemerkt van je beschrijving. Vijandig-argwanend bekeken worden? Totaal niets van gemerkt. Overal even vriendelijk en behulpzaam, net zoals in de tijd voor Trump.IWRD2018 schreef: ↑09-08-2018 20:18Even los van de TO haar post en ervaring: Ik ben groot gebracht in de USA in een ver verleden en ken het land van haven tot gort echter de afgelopen jaren ben ik er niet meer geweest vanwege het veranderende en vijandig klimaat aldaar. En nu met Trump ben ik er ook niet van plan heen te gaan gezien de manier hoe je behandeld wordt du moment je als toerist uit het vliegtuig stapt. Kudde volk dat slaafs en bijna vijandig- argwanend kijkend dient te worden behandeld en benaderd. Even los van dat is de USA allang niet meer dan moderne, frisse land wat ik ooit kende. Het is duur geworden, kwaliteit van producten en materialen is achterhaalt en om eventjes in vliegtuig termen te blijven: Als je hun first class ziet in een Delta of AA lijnvlucht dan is onze KLM worldbusiness class nog luxe.
donderdag 9 augustus 2018 om 23:46
Ja, het is echt een onzin verhaal. Het was een jaar of 10 geleden wel wat stugger en niet goed georganiseerd wat aan alle kanten frustratie oplevert. Tegenwoordig is er gewoon ruimte voor een grapje.
Overigens zijn de mensen in de VS heel vriendelijk hoor. Het is een land dat naar buiten toe heel vijandig kan lijken, maar daar merk je eenmaal daar, zeker als toerist, helemaal niets van.
donderdag 9 augustus 2018 om 23:46
Zoals ik. Is overigens ook prettig om stempels van verschillende landen uit elkaar te houden.Nummer*Zoveel schreef: ↑09-08-2018 20:44Een paspoort achterlaten voor een visum is heel gebruikelijk. Zakenmensen die veel reizen hebben om die reden vaak zelfs een tweede paspoort, zodat ze gewoon door kunnen reizen met het tweede paspoort terwijl hun eerste paspoort weer eens een paar weken ergens op een ambassade ligt.
vrijdag 10 augustus 2018 om 07:34
Mijn moeder klaagt ook altijd over de onvriendelijkheid als ze het land binnnenkomt en dat het lang duurt etc. Ik ben er nu 4x geweest in de laatste 6 jaar en heb er nooit iets van gemerkt. Vorig jaar in Boston kregen we van die dame aan het loket zelfs tips wat te gaan doen in de stad.