Next to me sleeper/wipper?

05-08-2018 23:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en momenteel aan de slag met de uitzet. Ik heb een paar vragen voor jonge moeders. Wie wil ervaringen delen?

We overwegen om een ledikant (in babykamer) en een next to me sleeper voor naast ons bed aan te schaffen. Is dat handig of zou je een van beiden adviseren en waarom? Wij vinden het lastig inschatten of het fijn is om baby dichtbij te hebben s nachts of dat iets meer afstand (dmv eigen kamer) juist handig is. Ik kan helaas geen borstvoeding geven dus dat is niet mee te nemen in de overweging.

Heb je zelf een wipper aangeschaft? Is dat een zinvolle investering/hoe gebruik je deze?

Is een badthermometer handig?

Gebruik je laken en deken of alleen slaapzakje? Wat is handig?

Alvast bedankt!
Ik wilde mijn baby absoluut in haar eigen bedje hebben voor de bevalling maar toen ze er eenmaal was, wilde ik haar dolgraag vlakbij me hebben. Co-sleeper is dus aan te raden. Ik geef ook geen borstvoeding.

Wipper heb ik ook, daar ligt ze overdag in, die staat op de bank naast mij als ik tv kijk/boek lees. Onmisbaar!

Badthermometer is zeker handig, gebruik ik dagelijks.

Box gebruik ik zelden, misschien komt dat nog.

Ik gebruik een laken en deken en met dit weer ligt ze (nu ondertussen wel) in haar eigen bedje met alleen een inbakerzakje (Swaddle Up, ook een aanrader!).
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Wij hadden 2 bedjes, 1 op de eigen kamer voor overdag en een cosleeper voor 's nachts ivm voeden en baby's sliepen er beter.

Wippertje na een paar maanden, handig om baby bijv tijdens eten erbij te kunnen zetten. En voor fases dat liggen niet meer leuk is als ze een beetje moe zijn, was het wippertje vaak prima.

Eerste weken laken en een dekentje en/of inbakerdoeken (afh. van warmte) en daarna alleen een slaapzak.

Badthermometer niet nodig.
Er zijn IKEA ledikantje die je om kunt bouwen tot Co-sleeper

De oudste is na een week naar z'n eigen kamer gegaan, de jongste heeft 4 maanden bij ons geslapen.

Ik heb een wipstoeltje gekregen en de oudste dronk z'n fles daar vaak in, de jongste heeft er nog nooit in gezeten. Ik had wel de newborn set voor op de trip trap, daar zaten ze in tijdens het eten.

Oudste heb ik ingebakerd met een Paco en daarna overgegaan op slaapzakken. De jongste slaapt onder een lakentje en/of dekentje.

Beide kinderen zijn zelden in bad geweest maar meteen mee onder de douche, de paar keer dat ze in bad gingen heb ik gewoon met m'n elleboog de watertemperatuur gecontroleerd, badthermometer is dus niet nodig.

Box is wel handig als je je kind even "kwijt" moet en ze niet meer blijven liggen waar je ze hebt neergelegd. Bij een tweede is het ook een plek waar ze even rustig en veilig kunnen liggen, uit bereik van broer/zus.
Een co-sleeper is geweldig. Baby dicht bij je, veilig, en jij geen lamme arm van je arm over het hekje van een gewoon ledikantje heen bungelen als baby alleen wil slapen tegen jouw arm/hand aan. Er zijn veel verschillende co-sleepers. IKEA heeft een gewoon ledikantje waar een zijkant uit kan, dat is de goedkoopste oplossing. Dan heb je ook co-sleepers van bijvoorbeeld baby-bay, die hadden wij en vonden we erg fijn omdat hij traploos in hoogte verstelbaar is. Een stoffen bedje zoals de Chicco en dat next-to-me ding zou ik zelf niet snel kiezen omdat het me niet hygiënisch lijkt me spugen en ontplofte poepluiers enzo, ik zou zelf dus voor een houten gaan.

Wippertje hadden we ook, door beide kinderen gebruikt, maar beslist niet onmisbaar. Maar wel handig. Neem er een die goed plat kan zodat het kindje niet te rechtop geforceerd wordt. Wij hadden een Titanium Baby Swing ofzoiets en die beviel prima. Je gebruikt een wippertje niet heel lang; ook al zitten ze nog niet aan het maximumgewicht, op een gegeven moment zijn ze zo sterk dat ze zichzelf eruit kunnen lanceren en dan liggen ze op hun buik op de grond als een spartelende schildpad met dat stoeltje nog op hun rug geknoopt...
Wij hebben een next to me en ik vind hem geweldig! Zoon heeft er zes maanden in gelegen (gaf geen borstvoeding). Wij vonden het heel fijn om baby zo dicht bij ons te hebben. Je bent er sneller bij als ze een voeding willen, waardoor ze niet geheel overstuur raken en later kun je snel en makkelijk een speentje geven of andersinds gerust stellen. Wat wij ook ideaal vinden is dat hij super makkelijk mee te nemen is en baby dus overal z’n eigen bedje heeft. Bijv als je ergens gaat logeren ofzo. Onze familie woont ver weg dus gebeurde dat regelmatig. Hij is wel prijzig helaas en ik zou je ook aanraden de bijpassende hoeslakens erbij te nemen want normale wieglakens passen niet.

Onze zoon heeft tot een maand 6/7 onder lakentje en dekentje gelegen. En ook in een slaapzakje. Nu biina 1 jaar alleen nog slaapzakje. In t begin lag hij overigens in de pacco inbakerdoek. Inbakerspullen zou ik niet nu al kopen. Als dat tzt nodig blijkt kun je vaak eerst iets lenen van het consultatiebureau om te kijken of het wat voor je is of misschien van een vriendin bijv.

Bad thermometer: zat in m’n kraampakket. In t baby badje gebruikte ik die niet. Dan idd m’n elleboog. Maar meneer zit nu in t grote bad sinds aantal maanden en we hebben een mengkraan dus dan vind ik t wel makkelijk die thermometer, omdat ik dan niet zo diep hoef te bukken voor m’n elleboog.

Wipper: ja vonden wij enorm handig!! Zoon had enorme verborgen reflux en moest minimaal een half uur rechtop na een voeding. Na 1,5 hielden wij hem een kwartier rechtop en daarna in wippertje. Wippertje op platste stand maar das toch minder plat dan liggen op je rug. Ik vond het ideaal. Ook voor de eerste hapje. En meenemen als je zelf gaat douchen etc.

Box hebben wij veel gebruikt maar hebben ook een hond. Zoon vond en vindt de box maar matig maar ik wil hond en baby niet alleen laten als ik even naar wc ga.
Wipper gebruikten wij niet. Zoon kreeg pas vast voedsel toen hij daadwerkelijk kon zitten bij zes maanden en daarvoor melk op schoot. Badthermometer in begin, daarna ging zoon mee in de douche. Box vond mijn kind de hel, weinig gebruikt dus.

Wij hebben 5-in-1 cosleeper van hout van petite amelie. Ik zou niet voor stoffen kiezen.
Er wordt sowieso aangeraden om de baby het eerste half jaar of was het nou een jaar bij je op de kamer te laten slapen in verband met wiegendood.

Dus die next to me sleeper is handig maar je zou ook gewoon het ledikantje op jullie kamer kunnen zetten als je niets extra wil aanschaffen.

Bad thermometer heb je niet nodig. Gewoon voelen met je elleboog. Niet met je hand want dan kan te warm water ook aangenaam voelen.

In het begin lakentje en dekentje want slaapzakken zijn vaak nog te groot. Hoofdje moet er niet in verdwijnen. Maar zo snel mogelijk overgestapt op slaapzak.

Wipstoeltje kan handig zijn om kind in te zetten bij de 1e hapjes.

Je hebt ook van die zelf schommelende met speeltjes en liedjes die vind een baby ook wel leuk.

Perse nodig is het niet.

Zet kind niet te veel in de wipstoel. In de box of op kleed is beter in verband met het oefenen van de motoriek. En het trainen van rug en nekspieren. Rollen etc.
sugarmiss schreef:
06-08-2018 09:07
Er wordt sowieso aangeraden om de baby het eerste half jaar of was het nou een jaar bij je op de kamer te laten slapen in verband met wiegendood.
In Nederland zeggen ze minimaal half jaar, in België jaar meende ik.
Baby heeft bij mij 4 weken naast mij gelegen in een wiegje (geen co-sleeper). Daarna naar de eigen kamer. Dat laatste vond ik prettiger. Niet meer wakker worden van ieder piepje en ik kon daar beter voeden (lekkere stoel en beetje kletsen zonder man wakker te maken).

We hebben een wipper gekocht. Ik denk 2 maanden redelijk intensief gebruikt. Baby vond het leuk om een beetje mee te kijken met wat wij aan het doen waren. Inmiddels zit hij gewoon in de kinderstoel of tijgert hij om ons heen. Nuttigheid: mwah, zeker niet onmisbaar.

Badthermometer: gekregen dus niet gekocht maar gebruik 'm iedere dag. Zeker nu met het warme weer, nu ik het water juist iets koeler wil hebben. Maar op zich kan voelen ook wel dus ook niet onmisbaar.

Vanaf het begin alleen lakens en dekentjes. Kraamzorg zal je daar ook in corrigeren als je alleen een slaapzakje hebt. Ik ben met ik denk 3 maanden overgestapt naar slaapzakje omdat hij zichzelf bloot woelde.
Mijn dochter heeft 5 weken naast me gelegen in een wiegje, geen co-sleeper o.i.d.
Ik vond dit prima en heb er geen problemen mee ondervonden. Ik vond het erg fijn toen ze in haar eigen kamer ging slapen. We sliepen er beide beter van.

Badthermometer vind ik makkelijk, al komt dat denk ik omdat we geen thermostaatkraam hebben. Puur voor de bevestiging.

Ze slaapt nu in een hydrofiele slaapzak, het is redelijk warm op haar kamer en hier slaapt ze heerlijk in.
Super bedankt allen!

Ik denk dat het een ledikantje plus houten aanschuifbedje wordt

Wipper denken we nog even over na!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven