Konijn uit tocht
maandag 6 augustus 2018 om 20:00
Hallo iedereen,
Ik wordt over een paar weken trotse moeder van een dwergkonijntje. Ik heb ervoor gekozen om hem binnen te houden.
Ik heb een heel mooi hok gevonden die eigenlijk voor buiten is, maar ik wil hem voor binnen gebruiken.
Ik heb alleen 1 probleempje. Ik weet niet waar ik hem moet neerzetten. Ik heb wel een plekje. Maar ik ben bang dat hij gaat tochten. De ruimte is verbonden met een gang. Waarbij er tocht langs gaat. Het raam in die ruimte blijft dan dicht. Maar er gaat tocht langs. dus het kan denk ik snel tochten daar.
Kunnen jullie misschien tips geven waar ik hem moet zetten, zodat hij niet in de tocht staat? En als het raam dicht blijft, staat hij dan op de tocht, of komt de tocht er niet? De kamer is vierkant en er zit een raam in 1 zijde en de andere kant zit de gang.
PS: er komt nog een konijnenren aan.
PPS: Hoe moet je een foto sturen, dan kan ik het laten zien.
Ik wordt over een paar weken trotse moeder van een dwergkonijntje. Ik heb ervoor gekozen om hem binnen te houden.
Ik heb een heel mooi hok gevonden die eigenlijk voor buiten is, maar ik wil hem voor binnen gebruiken.
Ik heb alleen 1 probleempje. Ik weet niet waar ik hem moet neerzetten. Ik heb wel een plekje. Maar ik ben bang dat hij gaat tochten. De ruimte is verbonden met een gang. Waarbij er tocht langs gaat. Het raam in die ruimte blijft dan dicht. Maar er gaat tocht langs. dus het kan denk ik snel tochten daar.
Kunnen jullie misschien tips geven waar ik hem moet zetten, zodat hij niet in de tocht staat? En als het raam dicht blijft, staat hij dan op de tocht, of komt de tocht er niet? De kamer is vierkant en er zit een raam in 1 zijde en de andere kant zit de gang.
PS: er komt nog een konijnenren aan.
PPS: Hoe moet je een foto sturen, dan kan ik het laten zien.
maandag 6 augustus 2018 om 20:06
maandag 6 augustus 2018 om 20:13
Eens.Calamitycat schreef: ↑06-08-2018 20:11Hoop dat je een groot hok hebt gekocht en een nog grotere ren. Konijnen hebben de ruimte nodig. Moeten kunnen spelen en graven etc. Dus hou ze buiten, dat is sowieso veel beter voor ze.
Geef een konijn je hele tuin. Konijnen in een hok is zielig. Konijnen horen vrij te zijn
maandag 6 augustus 2018 om 20:16
Ik zou zodra het konijntje oud genoeg is en je het geslacht zeker weet een gecastreerd vriendje of gesteriliseerd vriendinnetje in de konijnenopvang uitzoeken.
Konijnen alleen lijken voor ons heel leuk maar met 2 zijn ze zoveel gelukkiger. Ik kan echt genieten als ik mijn koppeltje van 11 en 12 jaar elkaar zie knuffelen, wassen en tegen elkaar liggen.
Mijn konijnen hebben ruim 10 jaar binnen gewoond, inmiddels wonen ze nu een jaar buiten en heb ze helemaal zien opleven. Dus mocht je de ruimte hebben dan zou ik ze uiteindelijk buiten laten wonen.
En als je een mannetje hebt zou ik hem dan wel eerst laten castreren.
Je specifieke konijnenvragen kun je beter op een forum als Bunnybunch stellen. Daar kunnen ze je heel goed adviseren.
Konijnen alleen lijken voor ons heel leuk maar met 2 zijn ze zoveel gelukkiger. Ik kan echt genieten als ik mijn koppeltje van 11 en 12 jaar elkaar zie knuffelen, wassen en tegen elkaar liggen.
Mijn konijnen hebben ruim 10 jaar binnen gewoond, inmiddels wonen ze nu een jaar buiten en heb ze helemaal zien opleven. Dus mocht je de ruimte hebben dan zou ik ze uiteindelijk buiten laten wonen.
En als je een mannetje hebt zou ik hem dan wel eerst laten castreren.
Je specifieke konijnenvragen kun je beter op een forum als Bunnybunch stellen. Daar kunnen ze je heel goed adviseren.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
maandag 6 augustus 2018 om 20:16
maandag 6 augustus 2018 om 20:17
Maar je vind het konijnenwelzijn schijnbaar minder belangrijk want dat begint bij het nemen van 2 konijnen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
maandag 6 augustus 2018 om 20:18
Ja dat is lullig, begrijpelijk dat ze alleen de heel tuin in mogen als je thuis bent.Calamitycat schreef: ↑06-08-2018 20:16Een hele tuin is absoluut een paradijs voor ze. Maar niet zonder toezicht (een buitenkonijn van mij is na 12 jaar buiten lopen gedood door een roofvogel, sindsdien mogen ze alleen los als ik erbij ben).
maandag 6 augustus 2018 om 20:19
Om nog even op je tocht vraag te reageren, beste is om niet in de buurt van een open raam, of buitendeur die vaak open gaat. Ik had mijn binnenkooien altijd op een tafeltje staan, maar ze liepen eigenlijk altijd los rond in huis. Ik had geen plinten meer over en afstandsbedieningen en kabeltjes ver uit de weg houden.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
maandag 6 augustus 2018 om 20:20
maandag 6 augustus 2018 om 20:21
Denk het ook niet, beetje jammer. Weer een dier dat opgesloten zit en ook nog eens zonder vriendjeCalamitycat schreef: ↑06-08-2018 20:20Ik krijg niet het idee dat TO iets wil met de tips die hier worden gegeven...![]()
maandag 6 augustus 2018 om 20:26
Triest he? Zeker nu TO beter weet.Calamitycat schreef: ↑06-08-2018 20:24Oké, en nu? Je geeft dat arme beestje dus eenzame opsluiting voor de rest van zijn (waarschijnlijk zeer) korte leventje?
TO ga je nog iets doen met de andere adviezen zoals 2 konijnen en loopruimte?
maandag 6 augustus 2018 om 20:35
Zie in de OP dat er een aanvulling geschreven is. Er komt nog een konijn bij en een ren.SombraOnline schreef: ↑06-08-2018 20:32Natuurlijk gaat TO niets met de goede tips doen, die passen namelijk niet in haar straatje.
Kijk dat is geweldig TO