Konijn uit tocht
maandag 6 augustus 2018 om 20:00
Hallo iedereen,
Ik wordt over een paar weken trotse moeder van een dwergkonijntje. Ik heb ervoor gekozen om hem binnen te houden.
Ik heb een heel mooi hok gevonden die eigenlijk voor buiten is, maar ik wil hem voor binnen gebruiken.
Ik heb alleen 1 probleempje. Ik weet niet waar ik hem moet neerzetten. Ik heb wel een plekje. Maar ik ben bang dat hij gaat tochten. De ruimte is verbonden met een gang. Waarbij er tocht langs gaat. Het raam in die ruimte blijft dan dicht. Maar er gaat tocht langs. dus het kan denk ik snel tochten daar.
Kunnen jullie misschien tips geven waar ik hem moet zetten, zodat hij niet in de tocht staat? En als het raam dicht blijft, staat hij dan op de tocht, of komt de tocht er niet? De kamer is vierkant en er zit een raam in 1 zijde en de andere kant zit de gang.
PS: er komt nog een konijnenren aan.
PPS: Hoe moet je een foto sturen, dan kan ik het laten zien.
Ik wordt over een paar weken trotse moeder van een dwergkonijntje. Ik heb ervoor gekozen om hem binnen te houden.
Ik heb een heel mooi hok gevonden die eigenlijk voor buiten is, maar ik wil hem voor binnen gebruiken.
Ik heb alleen 1 probleempje. Ik weet niet waar ik hem moet neerzetten. Ik heb wel een plekje. Maar ik ben bang dat hij gaat tochten. De ruimte is verbonden met een gang. Waarbij er tocht langs gaat. Het raam in die ruimte blijft dan dicht. Maar er gaat tocht langs. dus het kan denk ik snel tochten daar.
Kunnen jullie misschien tips geven waar ik hem moet zetten, zodat hij niet in de tocht staat? En als het raam dicht blijft, staat hij dan op de tocht, of komt de tocht er niet? De kamer is vierkant en er zit een raam in 1 zijde en de andere kant zit de gang.
PS: er komt nog een konijnenren aan.
PPS: Hoe moet je een foto sturen, dan kan ik het laten zien.
maandag 6 augustus 2018 om 20:41
Deze post is evenmin nodig toch?ouwewijsneus schreef: ↑06-08-2018 20:39Wat een treurig stelletje forummers zie ik in dit topic
Hoe eenvoudig om TO af te zeiken in plaats van eerlijke tips te geven.
Ik tel er minstens 3 die ik zo een "op de man" kan laten geven, scheelt weer een stukje.
TRIEST, TRIEST
En misschien dat het jou niks kan schelen maar dierenwelzijn is voor mij belangrijk
maandag 6 augustus 2018 om 20:44
Ik leer graag van mijn fouten, daarom mijn vraag: Heb ik lopen afzeiken?ouwewijsneus schreef: ↑06-08-2018 20:43Konijnenwelzijn kan mij een heleboel schelen, maar dat bereik je door informatie te geven en niet door afzeiken!
maandag 6 augustus 2018 om 20:50
Ik heb het gelezen, je noemt geen namen maar wat ik eerder al schreef leer ik graag van mijn fouten en zou ik graag willen weten of ik dat ook gedaan heb. Ik loop liever niet af te zeiken namelijkouwewijsneus schreef: ↑06-08-2018 20:47Heb ik jou persoonlijk aangesproken?
lees even mij bericht terug graag.
maandag 6 augustus 2018 om 20:52
SunnicVBO goed dat je je konijntje een fijn thuis wil geven. Beter zet je hem niet op de tocht, wat dat is niet goed voor het dier. Fijn ook dat je nog een ren erbij gaat zetten. Konijnen hebben ondanks dat ze vaak toch klein zijn redelijk wat ruimte nodig om rond te kunnen hupsen. Wat me wel opvalt is dat je zegt maar 1 konijn te hebben. Konijnen zijn groepsdieren en moeten dus een soortgenoot hebben anders vereenzamen ze. Veel menselijk contact helpt daar niet tegen. Dus ik zou bij het asiel of konijnenopvang je dwergkonijn laten matchen met een soortgenoot.
maandag 6 augustus 2018 om 20:52
Het lijkt mij dat er op de plek die je in gedachten hebt wel tocht is. Een mogelijkheid is om 2 zijdes van het hok dicht te maken zodat je konijn ook uit de tocht kan zitten.
En echt heel belangrijk en hier al eerder gezegd, konijnen zijn echt groepsdieren, alleen kunnen ze eigenlijk niet gehouden worden. Ze gaan letterlijk dood aan de eenzaamheid. Via het asiel kan je heel veel leuke (dwerg) konijnen krijgen, als je ze koppelt en ze elkaar leuk vinden heeft je konijn een stuk leuker en waarschijnlijk langer leven.
En echt heel belangrijk en hier al eerder gezegd, konijnen zijn echt groepsdieren, alleen kunnen ze eigenlijk niet gehouden worden. Ze gaan letterlijk dood aan de eenzaamheid. Via het asiel kan je heel veel leuke (dwerg) konijnen krijgen, als je ze koppelt en ze elkaar leuk vinden heeft je konijn een stuk leuker en waarschijnlijk langer leven.
maandag 6 augustus 2018 om 21:29
Triest? Een konijn in zijn uppie in een hokje doen, dat is pas triest.ouwewijsneus schreef: ↑06-08-2018 20:39Wat een treurig stelletje forummers zie ik in dit topic
Hoe eenvoudig om TO af te zeiken in plaats van eerlijke tips te geven.
Ik tel er minstens 3 die ik zo een "op de man" kan laten geven, scheelt weer een stukje.
TRIEST, TRIEST
I'm sorry, I was thinking about cats again.
maandag 6 augustus 2018 om 21:43
Inderdaad. Ik had twee konijnen, maar 1 was helaas zo agressief dat ik nr 2 ergens anders onder heb moeten brengen. Die woont nu in een tuin met een leuk vriendje, maar nr 1 is nu alleen over. Alle koppelpogingen lopen uit in een vechtpartij om leven of dood, dus ik krijg mijn kleine gladiator niet meer aan de partner en dat zie je aan haar. Ze is echt een stuk minder levendig.bibi72 schreef: ↑06-08-2018 20:52Het lijkt mij dat er op de plek die je in gedachten hebt wel tocht is. Een mogelijkheid is om 2 zijdes van het hok dicht te maken zodat je konijn ook uit de tocht kan zitten.
Wat toch betreft: tocht ontstaat als er vanaf twee overliggende punten luchttoevoer is. Dus twee open ramen in verschillende hoeken, een tochtrooster boven de deur, de afzuiging van het toilet, etc. Zorg dus dat het raam alleen open is als deuren gesloten zijn, of de deuren niet tegenover elkaar open staan, dat soort zaken.
maandag 6 augustus 2018 om 22:03
Konijnen zijn buitendieren die het binnen in huis eigenlijk veel te warm hebben.
Ze zijn beter bestand tegen kou dan warmte.
Eenzaamheid zorgt voor een vroege dood bij konijnen. Een happy bunny kan makkelijk 10 jaar worden, een ongelukkig konijn sterft vaak binnen 5 jaar van ellende.
Konijnen zijn absoluut eenzaam alleen maar vechten doen ze vaak als ze te weinig ruimte hebben.
En hok met rennetje is geen ruimte maar opsluiting.
Konijnen houden vaak ook niet van knuffelen al zien ze er wel knuffelig uit.
Een blij konijn, springt, rent en graaft als een malle maar dat gaat niet in een klein hokje.
Konijnen zijn bij uitstek dieren die mensen in een opwelling kopen en waarvan ze snel spijt krijgen en uiteindelijk blij zijn dat ze de pijp aan maarten gegeven hebben.
Zo zielig vind ik dat, dus niet om je af te zeiken maar realiseer je goed waar je aan begint.
Einde betoog
Ze zijn beter bestand tegen kou dan warmte.
Eenzaamheid zorgt voor een vroege dood bij konijnen. Een happy bunny kan makkelijk 10 jaar worden, een ongelukkig konijn sterft vaak binnen 5 jaar van ellende.
Konijnen zijn absoluut eenzaam alleen maar vechten doen ze vaak als ze te weinig ruimte hebben.
En hok met rennetje is geen ruimte maar opsluiting.
Konijnen houden vaak ook niet van knuffelen al zien ze er wel knuffelig uit.
Een blij konijn, springt, rent en graaft als een malle maar dat gaat niet in een klein hokje.
Konijnen zijn bij uitstek dieren die mensen in een opwelling kopen en waarvan ze snel spijt krijgen en uiteindelijk blij zijn dat ze de pijp aan maarten gegeven hebben.
Zo zielig vind ik dat, dus niet om je af te zeiken maar realiseer je goed waar je aan begint.
Einde betoog
Ja en?
maandag 6 augustus 2018 om 22:15
en dat is onzin en op de man, deze rapporteer ik, zeker omdat je geen onderbouwing geeft waarom ik uit mijn nek loop te kletsen.
dus je weet bij deze wie het heeft gedaan!
maandag 6 augustus 2018 om 22:20
Je roept dingen die niet waar zijn. Mensen zijn gewoon begaan met dieren en jij doet het af als zeikerds. Prima, staf me maar.ouwewijsneus schreef: ↑06-08-2018 22:15en dat is onzin en op de man, deze rapporteer ik, zeker omdat je geen onderbouwing geeft waarom ik uit mijn nek loop te kletsen.
dus je weet bij deze wie het heeft gedaan!
Ja en?
maandag 6 augustus 2018 om 22:22
Beetje last van de warmte ouwewijsneus?
Er zijn genoeg tips gegeven aan TO. En inderdaad, sommigen zijn niet van de fluwelen handschoenen-aanpak, maar zo erg was het allemaal nou ook weer niet. Eén konijn in een hokje (binnen) dat maakt nou eenmaal iets los in konijnenliefhebbers.
Overigens heeft het weinig zin hier te gaan bekvechten terwijl TO allang het hazenpad heeft gekozen.
Er zijn genoeg tips gegeven aan TO. En inderdaad, sommigen zijn niet van de fluwelen handschoenen-aanpak, maar zo erg was het allemaal nou ook weer niet. Eén konijn in een hokje (binnen) dat maakt nou eenmaal iets los in konijnenliefhebbers.
Overigens heeft het weinig zin hier te gaan bekvechten terwijl TO allang het hazenpad heeft gekozen.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
maandag 6 augustus 2018 om 22:24
BAMCalamitycat schreef: ↑06-08-2018 22:22
Ja en?