Lugubere hobby

12-08-2018 09:46 122 berichten
Wie heeft er eentje?

TO begint:

Ik kijk graag docu's over spraakmakende moordzaken. Denk Jonbenet Ramsey, Maddie McCain etc. Of over seriemoordenaars, en dan het liefst ook alle details en forensisch onderzoek etc.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt daar ook een tv-zender voor, wist je dat? ID. Allemaal moordzaken met verschillende insteek. Beetje gedramatiseerd soms met de nagespeelde scenes maar erg boeiend (vind ik)
Ik hou van docu's over rampen(kernrampen vooral, Chernobyl bv.), wat ze nu nog teweegbrengen jaren later, en experimenten die vroeger werden gedaan omdat ze nauwelijks iets van mentale ziektes afwisten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Vind ik niet echt luguber hoor, of ik heb dezelfde lugubere hobby. En Kohaku dat vind ik ook tof!
Kohaku schreef:
12-08-2018 09:51
Ik hou van docu's over rampen(kernrampen vooral, Chernobyl bv.), wat ze nu nog teweegbrengen jaren later, en experimenten die vroeger werden gedaan omdat ze nauwelijks iets van mentale ziektes afwisten.
Hou ik ook van, zou er ook graag eens een kijkje willen nemen.
Ik hou ook van docu’s over moordzaken, seriemoordenaars etc. En dan ‘het liefst’ inclusief de echte foto’s van de crimescene en de slachtoffers. :$
VergeetachtigeJan schreef:
12-08-2018 09:50
Je hebt daar ook een tv-zender voor, wist je dat? ID. Allemaal moordzaken met verschillende insteek. Beetje gedramatiseerd soms met de nagespeelde scenes maar erg boeiend (vind ik)
Nee wist ik niet want heb geen tv, maar ik kijk en lees gewoon online.

Ik vind die kernrampen trouwens ook boeiend, of vliegtuigongelukken.

Er was in Japan een ongeluk gebeurd in een kernreactor en die man die dus de volle lading kreeg, die heeft men maanden lang in leven gehouden om hem te bestuderen. Dat is een heel gruwelijk verhaal moet ik zeggen en niet zo ethisch, maar wel boeiend. Er is een foto van zijn gefragmenteerd DNA door de straling, het is gewoon soep geworden. Boeiend.
De mannen hier in huis vinden het luguber dat ik programma's kijk als Over mijn lijk.

Ze vragen zich af waarom mensen kijken naar andermans leed.
Ik hou trouwens ook van programma’s over ziekenhuizen en beelden van operaties.
Habbekratz schreef:
12-08-2018 10:05
De mannen hier in huis vinden het luguber dat ik programma's kijk als Over mijn lijk.

Ze vragen zich af waarom mensen kijken naar andermans leed.
Ik vind OML juist een lief programma.
Id is ook mijn favo zender hoor
Peritau schreef:
12-08-2018 10:06
Ik hou trouwens ook van programma’s over ziekenhuizen en beelden van operaties.
Ik ook, ik vind dat vaak ontspannend nog ook. Behalve dan de orthopeed want die zaagt en beitelt wat af.
Ik kijk graag naar ID, maar dan vooral omdat ik het onderzoek heel interessant vind. Alle puzzelstukjes bij elkaar zoeken om uiteindelijk tot een veroordeling van de dader(s) te kunnen komen. Bij bloederige scenes of foto’s draai ik mijn gezicht af, want daar hou ik dan weer helemaal niet van.
VergeetachtigeJan schreef:
12-08-2018 09:50
O ja, Deadly Women, dates from hell, scorned. Was een poos echt verslaafd aan ID. Nu kijk ik het haast nooitmeer.
Ben weer ff klaar met die gestoorde figuren. Kijk af en toe Dailycrimewatch op Youtube. Zijn korte filmpjes meestal, wat het een stuk minder zwaar maakt om naar te kijken.
Of mensen die door dieren worden aangevallen en op gruwelijke wijze aan hun einde komen. Ik weet begod niet waarom ik ernaar kijk want kan er niet tegen gewoon al die kommer en kwel. En toch word ik zo nu en dan ernaar toe getrokken.
Maar ik ben in ieder geval geen sadist want die genieten ervan. Ik niet.
Haha fijn dat ik niet de enige ben :p
Ik heb pas ook naar docu's zitten kijken over mensen die zo'n aangetast gezicht hadden dat ze een gezichtsprotese moesten, gezichtstransplantaties zijn ook interessant.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik ben obsessed met de dood, ik vind dat zo interessant. Het programma van Gunther von Hagens 'Gunthers ER' waar hij overleden mensen ontleed vind ik heel gaaf om te zien. Net als zijn tentoonstelling Body World. En de reizende tentoonstelling Real Human Bodies Exhibition vond ik ook heel gaaf om te bezoeken.
De Catacomben van de Capucijnen zou ik ook heel graag willen bezoeken, heel benieuwd naar het kleine meisje Rosalia Lombardo.

Maar ook bodyfarms vind ik reuze interessant. Hoe het ontbindingsproces verloopt van het menselijk lichaam enzo.

Avonden en avonden lang kan ik dingen blijven opzoeken.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 10:23
6.02% gewijzigd
Oh ja je had zo'n vrouw die een chimpansee had en die dus op een gegeven moment een vriendin helemaal uit elkaar had getrokken. Dat vind ik ook boeiend, inclusief geluidsmateriaal. De naïviteit van mensen in combinatie met wilde dieren vind ik fascinerend.

Ik ben ook geen sadist trouwens. Ik heb wel de gruwelijkste filmpjes gezien o.a. van kartels en ISIS etc, om dat ik niet wil weg kijken voor de donkerste kanten van de mens.
Kohaku schreef:
12-08-2018 10:19
Haha fijn dat ik niet de enige ben :p
Ik heb pas ook naar docu's zitten kijken over mensen die zo'n aangetast gezicht hadden dat ze een gezichtsprotese moesten, gezichtstransplantaties zijn ook interessant.
Zag er eentje die kreeg dus het gezicht van een overleden iemand, die man zelf was gruwelijk verbrand. Dat zag er echt vreemd uit.
Ik ook wel. CBS Reality, ID, CI dat zijn de zenders die vaak opstaan 's avonds. Het is ook een compromis omdat ik geen actiefilms wil zien. Maar sommige onderwerpen kijk ik niet: maffia, bendes, te expliciet beschreven wreedheden. Als het mij te wreed wordt dan verlies ik mijn belangstelling. Maar wel vind ik het interessant te zien hoe iemand de kans krijgt de hele wereld op te lichten of hoe liefdesintriges ertoe leiden dat iemand het veld moet ruimen.

Jonbenet was voor mij al meteen uitgemaakte zaak: onschuldig. Meer een journalisten-dingetje. Wel vond ik dat ouders er rekening mee hadden moeten houden dat je pedofielen in de kaart speelt als je een kleuter gaat opmaken alsof het een mannenverleidster is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook een vreemde fascinatie voor seriemoordenaars en dan eigenlijk alleen de Amerikaanse. Waarom weet ik niet want het is gruwelijk natuurlijk en zielig. Verdwijningen vind ik ook intrigerend, hoe kan zomaar iemand zomaar onvindbaar worden zoals het geval van Etan Patz, het eerste kind die als vermist op de melkpakken kwam in Amerika.
Oh ik denk juist dat iemand in het gezin Jonbenet heeft vermoord. Er is een interessante docu op youtube waar in een team van verschillende professionals de zaak onderzoekt (analisten, forensisch psychologen, forensisch artsen etc).
Ik volg mrs_angemi op Instagram. Zij voert autopsies uit. En daar posts ze over. Super interessant, maar ga alleen kijken wanneer je van bloed en afgerukte ledematen houdt, alles wat je ziet is dus echt.

Ze maakt het niet sensationeel en vertelt er vaak ook nog wat bij.

Wees gewaarschuwd voor dat je haar gaat opzoeken!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik weet heel erg veel over SS'ers en het Naziregime in het algemeen. Uiteraard niet omdat ik een fangirl ben, maar alsnog is het een beetje merkwaardig natuurlijk.
Victoriaanse doden foto’s bekijken. Hele familieportretren waarbij dus een dode is die met kleren en al is ‘opgezet’ voor de foto, met getekende open ogen of echte open ogen. En natuurlijk raden welke van de foto levend of dood zijn. Heel interessant maar ook luguber.
vrouwjagersma schreef:
12-08-2018 10:29
Ik weet heel erg veel over SS'ers en het Naziregime in het algemeen. Uiteraard niet omdat ik een fangirl ben, maar alsnog is het een beetje merkwaardig natuurlijk.
O ja dat lees ik ook. De nazi pet past ons allemaal :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven