Lugubere hobby

12-08-2018 09:46 122 berichten
Wie heeft er eentje?

TO begint:

Ik kijk graag docu's over spraakmakende moordzaken. Denk Jonbenet Ramsey, Maddie McCain etc. Of over seriemoordenaars, en dan het liefst ook alle details en forensisch onderzoek etc.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
12-08-2018 10:34
Ja! Ik vind die foto's zo bizar. Zo even nog een familieportret. Zo is er ook een familieportet waar vader, moeder en hun 3 kinderen allemaal dood zijn en zo neergezet zijn dat ze allemaal nog lijken te leven. Heel apart.

Of iemand die onthoofd is en het hoofd op tafel op een porseleinen schaal ligt.
Heb je een linkje? Van die victoriaanse doden? Heb het ooit wel eens gezien maar dat was maar 1 foto.
strikjemetstippels schreef:
12-08-2018 10:05
Nee wist ik niet want heb geen tv, maar ik kijk en lees gewoon online.

Ik vind die kernrampen trouwens ook boeiend, of vliegtuigongelukken.

Er was in Japan een ongeluk gebeurd in een kernreactor en die man die dus de volle lading kreeg, die heeft men maanden lang in leven gehouden om hem te bestuderen. Dat is een heel gruwelijk verhaal moet ik zeggen en niet zo ethisch, maar wel boeiend. Er is een foto van zijn gefragmenteerd DNA door de straling, het is gewoon soep geworden. Boeiend.
Heb je daar een linkje van? Dat van Japan is ook te zien in dark tourist ( Netflix) is misschien ook wel een aanrader voor de mensen hier. De meest interessant afleveringen vond ik japen en Turkmenistan.
Heb vannacht nog naar de zoveelste docu over Jack the Ripper zitten kijken, blijft ook altijd boeien.
Whatsinaname1988 schreef:
12-08-2018 11:44
Heb je daar een linkje van? Dat van Japan is ook te zien in dark tourist ( Netflix) is misschien ook wel een aanrader voor de mensen hier. De meest interessant afleveringen vond ik japen en Turkmenistan.
https://www.unbelievable-facts.com/2016 ... ouchi.html
Ik fel graag levende katten...
Dan kent 1 van jullie ook vast wel Docter G?

Die vrouw wordt 'ingehuurd'? Door random personen om erachter te komen hoe hun familie is omgekomen via een lijkschouwing. Rare en vaak onverwachtse dingen komt ze tegen.
Als kind begroef ik dode (huis)dieren zoals vissen, kippen,konijnen, buiten gevonden vogels, en dan groef ik ze een half jaar later weer op,om te kijken hoe ze er dan uit zagen. Vond ik heel fascinerend.
Verhalen en films over moordenaars, psychopaten en andere mafkezen hou ik me afzijdig van,daar word ik echt naar van. Mijn man kijkt oa criminal minds, en dan pik ik wel eens wat op. Daar krijg ik nachtmerries van.
Gevonden lichamen van vroeger, zoals mummies vind ik wel weer fascinerend.als er maar geen akelig verhaal achter zit.
Een tijd terug ging het in klokhuis over veenlijken en een meisje dat ze gevonden hadden. Ze had een touw om haar nek.
Ik zat mezelf nog stug wijs te maken dat het een ketting uit die tijd was ofzo, maar nee....er werd uitgebreid uitgelegd dat ze in die streken(Friesland geloof ik) op die manier mensen offerden aan de goden,om ze gunstig te stemmen.
Dat had ik dan weer niet willen weten :-(.
Ooh veenlijken! Ik was daar redelijk geobsedeerd door toen ik op de basisschool zat :')

Ik kan ook echt wel heel hard lachen als er bv in series mensen worden vermoord of zoiets. Ik weet niet waarom, maar hoe bloediger hoe beterder.
Mijn zus kan daar niet tegen en die zit altijd te piepen, terwijl ik zoiets heb van 'Jaaa, kom maar door!'
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Mijn hobby is eigenlijk best luguber. Ik breek of snij stukken van levende dieren en plak deze op een steentje met secondenlijm.

Maar dat is nu eenmaal de manier om koralen te vermeerderen en nee, ze voelen daar niets van :-D
Ik kijk graag naar series/docu's over serial killers.
Het is gewoon machtig interessant hoe het in elkaar steekt.

Op YouTube kijk ik graag naar criminally listed( moorden vaak onopgelost, verdwijningen met rare clues, telefoontjes etc.)

Over de McCann's laatst nog iets gezien op YouTube, tell signs of lies.Bizar.
En dat veel niet klopt(waarom hebben ze de pyama die zij die avond aan had, waarom is er bloed/dna van Maddy gevonden in de auto die zij naar de verdwijning hadden gehuurd, waarom hebben zij met prominente pedofielen afgesproken tijdens hun verblijf in Portugal etc.)

Nu weer iets nieuws op Netflix aan het kijken over moordenaars die hun daad toegeven en vertellen hoe waar en waarom.
kristallenbolletje wijzigde dit bericht op 12-08-2018 12:41
0.92% gewijzigd
Unresolvedmysteries op reddit is dan een aanrader! Allerlei moord/verdwijningszaken worden daar besproken.
Oh, wat een vreselijk verhaal :(
Ik heb een periode gehad dat ik alles wilde weten over concentratiekampen. Wilde alles weten wat daar gebeurd was. Totdat ik er nachtmerries van kreeg.
Eerlijk gezegd schrik ik er een beetje van dat er mensen zijn die smullen van gruwelijke details in moorden of martelpraktijken.

Misschien is het gewoon een heel menselijk trekje om ervan te houden zoals men vroeger kon meegenieten van een publieke executie.

Zo was er jaren geleden iemand van de flat gesprongen waar ik woonde. Een aantal buren waren uit nieuwsgierigheid gaan kijken hoe de dode buurman erbij lag en klaagden later dat ze het liever niet gezien hadden.... Tja.

Ik heb nachtmerries gehad van het nieuws over de piloot die levend werd verbrand door IS-beulen. Heb het filmpje nooit gezien gelukkig maar hoe kun je ernaar kijken?

Overigens vind ik de denkwijze of de motieven van moordenaars wel interessant. Hoe komt iemand zo ver een ander wat aan te doen en wat voor persoon is het.
RedBaron schreef:
12-08-2018 11:54
Dan kent 1 van jullie ook vast wel Docter G?

Die vrouw wordt 'ingehuurd'? Door random personen om erachter te komen hoe hun familie is omgekomen via een lijkschouwing. Rare en vaak onverwachtse dingen komt ze tegen.
Dr G wordt nooit ingehuurd door random personen maar ze werkt(e) als (Chief) Medical Examinor. Oftewel, ze is forensisch patholoog anatoom en doet in opdracht van justitie onderzoek doet naar doodsoorzaken.
vivaratje schreef:
12-08-2018 13:05
Ik heb een periode gehad dat ik alles wilde weten over concentratiekampen. Wilde alles weten wat daar gebeurd was. Totdat ik er nachtmerries van kreeg.
Heel herkenbaar, totale obsessie voor alle gruwel uit WOII en er niet meer van kunnen slapen.

Ik voel dat zich dat nu aan het herhalen is voor alles wat er in de ruimte gebeurt, bijvoorbeeld over dit plan om mensen met een enkeltje naar Mars te laten gaan. Ik kan daar echt uren over nadenken hoe je daar dan zit in niet meer terug naar ‘huis’ kunt.
Ow ja heel herkenbaar. Verhalen van seriemoordenaars en de dood en ontbinding van het lichaam vind ik heel interessant. De verhalen van die families die jaren lang kinderen opsluiten vind ik ook heel boeiend.

Sinds ik een kind heb kan niet meer tegen kindermishandeling of seksueel misbruik. Dan haak ik af.

Ik heb laatst ook iets gelezen over de vrouwen die de wijzerplaten van horloges beschilderden met radium. Zij moesten de penselen nat maken met hun lippen om fijner te kunnen schilderen. Die werden dus allemaal ziek en overleden door radium vergiftiging terwijl de chefs met een loden schort rondliepen en zeiden dat het ongevaarlijk was.

Ik lees vooral veel, bewegend beeld houd ik niet zo van. Behalve van mensen die helemaal high zijn van heroine of flakka. Daar kan ik uren naar kijken.
Ik kijk graag naar docu's over mensen met een afwijkende hobby, geaardheid. Dingen die als taboe beschouwd worden. Zoals adult baby's. Mensen met een levensechte pop die ze als kind behandelen. Een man die zowel seks had met zijn vriendin als zijn paard. Ik ben tegen seks met dieren, maar wil weten waarom iemand zoiets doet. De docu "Geslacht" met Ryanne.
vivaratje schreef:
12-08-2018 13:05

Ik heb ooit op school eens een werkstuk gemaakt over concentratiekampen, omdat ik het ook heel boeiend vond. Ik ging er toen ook over dromen.
Ik vind tv kijken nou niet echt een lugubere hobby. Dan denk ik eerder aan iets als taxidermie.
strikjemetstippels schreef:
12-08-2018 11:28
Ja dat denk ik ook. Vind wel dat ze in die docu's met dat team vaak wel een bepaalde richting op sturen, dat staat me wel tegen. Maar het lijkt me het meest plausibel dat de zoon het heeft gedaan, verklaart ook het gedrag van de ouders.

Ik zit eigenlijk een beetje te wachten op het moment dat ze de dna-sporen uit die zaak ook door zo'n databank halen waar mensen die op zoek zijn naar hun roots nu in groten getale hun dna naar toe sturen. Dit jaar zijn er in de US al twee keer daders gepakt die decennialang uit de handen van de politie zijn gebleven. Nu er dan een neef of ander willekeurig familielid zijn dna heeft ingestuurd kunnen ze alsnog gelinkt worden aan oud forensisch bewijs.

Overigens volg ik ook menig lugubere zaak of mag ik graag lezen over lugubere zaken uit het verleden. Maar ik heb ook een fascinatie voor plekken waar erge dingen gebeurd zijn. Ik heb al meerdere nazi-kampen bezocht, nazigebouwen in Neurenberg, etc. Afgelopen zomer ben ik tijdens de vakantie weer gefascineerd geraakt door de aardappelhongersnood in Ierland (vanaf 1845) waardoor de bevolking van Ierland in een paar jaar zo ongeveer gehalveerd werd. Een deel verhongerde, een deel emigreerde (of vluchtte). De (Britse) overheid maakte een potje van de hulpverlening. Dus ja, die kant van het leven interesseert me wel, hoewel ik me er doorgaans helemaal niks bij voor kan stellen, dat mensen in staat zijn om anderen de meest verschrikkelijke dingen aan te doen. Misschien is dat dan ook juist het interessante ervan, dat onbegrijpelijke.
foechoer wijzigde dit bericht op 12-08-2018 14:02
0.40% gewijzigd
Kohaku schreef:
12-08-2018 12:08
Ooh veenlijken! Ik was daar redelijk geobsedeerd door toen ik op de basisschool zat :')

Ik kan ook echt wel heel hard lachen als er bv in series mensen worden vermoord of zoiets. Ik weet niet waarom, maar hoe bloediger hoe beterder.
Mijn zus kan daar niet tegen en die zit altijd te piepen, terwijl ik zoiets heb van 'Jaaa, kom maar door!'
Lachen om erge dingen kon ik als kind al. Ik weet ook niet precies waarom. Maar daar kreeg ik wel eens commentaar op.
Bij mij op de basisschool vertelde de leraar in groep 7 over Balthasar Gerards. Dat hij door 4 paarden in stukken werd getrokken. Ik zag dat helemaal voor me en schoot in de lach. Leraar zei dat hij dat een abnormale reactie vond. Ik voelde me toen al geremd in reageren en wat je blijkbaar moet vinden van iets.
Whatsinaname1988 schreef:
12-08-2018 11:42
Heb je een linkje? Van die victoriaanse doden? Heb het ooit wel eens gezien maar dat was maar 1 foto.
Zoek op Pinterest naar post mortem.
hondenmens schreef:
12-08-2018 14:02
Lachen om erge dingen kon ik als kind al. Ik weet ook niet precies waarom. Maar daar kreeg ik wel eens commentaar op.
Bij mij op de basisschool vertelde de leraar in groep 7 over Balthasar Gerards. Dat hij door 4 paarden in stukken werd getrokken. Ik zag dat helemaal voor me en schoot in de lach. Leraar zei dat hij dat een abnormale reactie vond. Ik voelde me toen al geremd in reageren en wat je blijkbaar moet vinden van iets.
Maar kan je dan uitleggen wat daar dan grappig aan is? De emotie die ik erbij heb is walging en afschuw als ik mij inbeeld hoe dat moet zijn geweest.
janena schreef:
12-08-2018 11:01
Afbeelding

Ik heb het plan opgevat om met mijn zus af te reizen naar Kiev. Van daaruit kun je een dagje naar Tsjernobyl.
Die totale desolate omgeving intrigeert me...
Ga dan een keertje naar spookdorp Doel, valk over de grens in Belgie. Net zo indrukwekkend vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven