Lugubere hobby
zondag 12 augustus 2018 om 16:28
@Strikjesmetstippels; Het was niet bedoelt als persoonlijke aanval. Ik begrijp de fascinatie voor die filmpjes gewoon echt niet. Dat mensen inslecht kunnen zijn weet ik al. Hoef het bewijs ervoor niet steeds te zien.
Zelf heb ik trouwens een dergelijk beroep gehad dus ik herken het persoonlijk los koppelen en er analytisch naar kijken.
Ook ik kijk wel eens ID. En een eenzame oudere raakt mij dan bijvoorbeeld weer minder.
Zelf heb ik trouwens een dergelijk beroep gehad dus ik herken het persoonlijk los koppelen en er analytisch naar kijken.
Ook ik kijk wel eens ID. En een eenzame oudere raakt mij dan bijvoorbeeld weer minder.
zondag 12 augustus 2018 om 16:43
Ik keek vroeger ook wel op scheurijzer.nl, dat was ook zo lekker goor.
zondag 12 augustus 2018 om 17:06
Ah trypophobia, dat woord heb ik hier geleerd, op het Viva-forum. Heb het ook in lichte mate en geeft echt een akelig gevoel. Ik ga er niet op googlelen in elk geval. 
Ik herken veel fascinaties hier, maar veel ook niet.
Wel: crimi's, seriemoordenaars, ontvoeringen, onopgeloste zaken etc. Ook: dokter G.
Ook: sektes, docu's over polygamie, veel te dikke mensen (dr Now zeg maar).
Niet: bloed, lijken in ontbinding, operaties, daadwerkelijk stervende mensen of dieren (er zijn bijv. ook heel veel YouTube-filmpjes met (dodelijke) verkeersongevallen).
En beetje jammer dat empathie zo één op één wordt gelinkt aan egoïsme.
Ben echt niet bang voor mijn eigen lijf en leden hoor als ik een steniging zou zien.
.
Ik herken veel fascinaties hier, maar veel ook niet.
Wel: crimi's, seriemoordenaars, ontvoeringen, onopgeloste zaken etc. Ook: dokter G.
Ook: sektes, docu's over polygamie, veel te dikke mensen (dr Now zeg maar).
Niet: bloed, lijken in ontbinding, operaties, daadwerkelijk stervende mensen of dieren (er zijn bijv. ook heel veel YouTube-filmpjes met (dodelijke) verkeersongevallen).
En beetje jammer dat empathie zo één op één wordt gelinkt aan egoïsme.
Ben echt niet bang voor mijn eigen lijf en leden hoor als ik een steniging zou zien.
.
strikjemetstippels schreef: ↑12-08-2018 15:02En het principe is wel het zelfde: als je overdreven empathisch bent (wat gewoon te maken heeft met neuronen en vaak ook puur egoïsme, namelijk het op je zelf betrekken) (...)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zondag 12 augustus 2018 om 17:09
.Bijenkoningin schreef: ↑12-08-2018 15:16O en dr Pimple Popper op YouTube... Beetje ranzig, maar zooo satisfying!
Daar wordt nu op TLC reclame voor gemaakt.
Lijkt me zo ontzettend goor. Dat soort dingen trekt mij dus helemaal niet.
Maar als er een programma aan wordt gewijd, c.q. iemand wil er beroemd meer worden, dan is er dus een publiek voor.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zondag 12 augustus 2018 om 17:38
zondag 12 augustus 2018 om 17:39
zondag 12 augustus 2018 om 18:03
Ik lees graag boeken over ( serie ) moordenaars, misdadigers, ontvoeringen , waargebeurde verhalen uit de oorlog over Saddam houssein , Bin laden, IS en andere knettergekke leiders. ( over hn zelf of over de mensen die hebben moeten lijden onder hun leiding)
Op tv kijk ik ook vaak misdaad programma's over (on) opgeloste moorden
Op tv kijk ik ook vaak misdaad programma's over (on) opgeloste moorden
zondag 12 augustus 2018 om 18:09
Ohh jakkes wat goorhamerhaai schreef: ↑12-08-2018 10:29Ik volg mrs_angemi op Instagram. Zij voert autopsies uit. En daar posts ze over. Super interessant, maar ga alleen kijken wanneer je van bloed en afgerukte ledematen houdt, alles wat je ziet is dus echt.
Ze maakt het niet sensationeel en vertelt er vaak ook nog wat bij.
Wees gewaarschuwd voor dat je haar gaat opzoeken!
Ja en?
zondag 12 augustus 2018 om 18:26
Alle docu's over 9/11 en dan met name de gesprekken net voordat mensen uit het raam spingen, je ziet ze gewoon hun dood tegemoet gaan. Geeft me altijd nog de koude rillingen.
Ben ook op de plek geweest en vond het erg indrukwekkend net zoals Normadie. Je staat dan stil bij wat daar allemaal gebeurd is en het voelt dan zo dichtbij.
Ben ook op de plek geweest en vond het erg indrukwekkend net zoals Normadie. Je staat dan stil bij wat daar allemaal gebeurd is en het voelt dan zo dichtbij.
Ja en?
zondag 12 augustus 2018 om 18:50
Ik heb 'm niet gezien wel veel over gehoord en als het meeste nep is vind ik dat wel een opluchtingstrikjemetstippels schreef: ↑12-08-2018 17:38Faces of Death?
Daar was het meeste nep aan geloof ik.
zondag 12 augustus 2018 om 18:53
Wow.. Kan me voorstellen dat dat inderdaad heel indrukwekkend was.snoopylynn schreef: ↑12-08-2018 18:26Alle docu's over 9/11 en dan met name de gesprekken net voordat mensen uit het raam spingen, je ziet ze gewoon hun dood tegemoet gaan. Geeft me altijd nog de koude rillingen.
zondag 12 augustus 2018 om 19:02
Koralen voelen geen pijn. Ze hebben geen hersenen of centraal zenuwstelsel. Je kan het het beste vergelijken met een plant stekken om deze te vermeerderen, uit een stukje koraal kan een volledig nieuw dier of kolonie groeien. In de natuur is dit een van de normale manieren van voortplanten van koralen. Je kan ze kopen in een aquariumzaak of van een medehobbyist.
zondag 12 augustus 2018 om 20:20
De Faces of Death films waren deels echt en deels in scene gezet. Door de filmtechniek was het voor de kijker erg lastig om echt en gespeeld uit elkaar te halen.strikjemetstippels schreef: ↑12-08-2018 17:38Faces of Death?
Daar was het meeste nep aan geloof ik.
Later kwam er nog een “Traces of Death” film uit en daarin zat voornamelijk echt materiaal.
Ik heb de films nooit gekeken, want wat ik erover hoorde vond ik al walgelijk.
maandag 13 augustus 2018 om 01:33
Ah bedankt voor je antwoord!Duchesnea schreef: ↑12-08-2018 19:02Koralen voelen geen pijn. Ze hebben geen hersenen of centraal zenuwstelsel. Je kan het het beste vergelijken met een plant stekken om deze te vermeerderen, uit een stukje koraal kan een volledig nieuw dier of kolonie groeien. In de natuur is dit een van de normale manieren van voortplanten van koralen. Je kan ze kopen in een aquariumzaak of van een medehobbyist.
Ik dacht dat je stukjes van levende dieren (kat hond konijn) afsneed en dat op een steentje lijmde om koraal te kweken
maandag 13 augustus 2018 om 02:40
Dr. pimple popper. Kan ik echt uren kijken en is volgens de rest van het gezin wel het toppunt van ranzigheid.
Thuis ben ik opgegroeid met unsolved murders, forensic detective en ieder programma over vliegtuigcrashes (moeder). Mijn zusje keek graag naar horrorfilms en kon ook ontzettend geïnteresseerd kijken naar docu’s over een of andere bodyfarm van de FBI. Mijn vader had een fascinatie voor WO I en II dus concentratiekampen van binnen en buiten gezien. Heel veel dingen had ik liever niet gezien of gelezen. Maar ergens dacht ik dan dat het belangrijk is om het wel te lezen, om je hoofd niet af te wenden. En dan lag ik s’nachts kotsend over de wc omdat ik ooggetuigenverslagen in een boek had gelezen over Oskar Dirlewanger en zijn SS-sturmbrigade. Als zelfs de meest geharde nazi’s je nog uitkotsen en willen laten afschieten heb je toch wel een heel nieuw level van geestesgestoord gedrag bereikt.
Sinds ik moeder ben kan ik sowieso al een stuk minder hebben qua gruwelijke krochten van zieke menselijke geesten. Daar zit ik echt dagen mee.
Thuis ben ik opgegroeid met unsolved murders, forensic detective en ieder programma over vliegtuigcrashes (moeder). Mijn zusje keek graag naar horrorfilms en kon ook ontzettend geïnteresseerd kijken naar docu’s over een of andere bodyfarm van de FBI. Mijn vader had een fascinatie voor WO I en II dus concentratiekampen van binnen en buiten gezien. Heel veel dingen had ik liever niet gezien of gelezen. Maar ergens dacht ik dan dat het belangrijk is om het wel te lezen, om je hoofd niet af te wenden. En dan lag ik s’nachts kotsend over de wc omdat ik ooggetuigenverslagen in een boek had gelezen over Oskar Dirlewanger en zijn SS-sturmbrigade. Als zelfs de meest geharde nazi’s je nog uitkotsen en willen laten afschieten heb je toch wel een heel nieuw level van geestesgestoord gedrag bereikt.
Sinds ik moeder ben kan ik sowieso al een stuk minder hebben qua gruwelijke krochten van zieke menselijke geesten. Daar zit ik echt dagen mee.