kinderfeestje
zondag 12 augustus 2018 om 20:23
zondag 12 augustus 2018 om 20:31
Schatzoeken.
Zet een eenvoudige speurtocht uit in de wijk, die leidt naar een kist met parelkralen en chocolademunten die ze onder elkaar mogen verdelen.
Voorafgaand aan de speurtocht kan je schatkistjes maken, doosjes kopen bij de Action, verf en glitters en opplakdiamanten enzo.
Als traktatie nemen ze dan hun deel van de schat mee naar huis in hun eigen gemaakte schatkistje.
Zet een eenvoudige speurtocht uit in de wijk, die leidt naar een kist met parelkralen en chocolademunten die ze onder elkaar mogen verdelen.
Voorafgaand aan de speurtocht kan je schatkistjes maken, doosjes kopen bij de Action, verf en glitters en opplakdiamanten enzo.
Als traktatie nemen ze dan hun deel van de schat mee naar huis in hun eigen gemaakte schatkistje.
zondag 12 augustus 2018 om 20:34
Vliegeren.
Heb je een groot grasveld in de buurt?
Eerst vliegers versieren (maken voor de grotere) en dan lekker samen naar buiten.
http://denekites.jouwweb.nl/gastenboek/slee-vlieger
Heb je een groot grasveld in de buurt?
Eerst vliegers versieren (maken voor de grotere) en dan lekker samen naar buiten.
http://denekites.jouwweb.nl/gastenboek/slee-vlieger
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 12 augustus 2018 om 20:46
Voor buiten een speurtocht, maak foto's van dingen die ze leiden naar een plek waar de schat verstopt is.
Bijvoorbeeld een lantaarnpaal, een bepaalde boom, een specifiek gebouw. Zodat ze goed moeten zoeken om een te vinden waar ze heen moeten. De dingen moeten natuurlijk wel te zien zijn vanaf de plek waar ze staan, of naar toe gerend zijn.
Eventueel kan je een letter verstoppen bij elk punt om voor die van 8 een puzzeltje te maken. Het wachtwoord om de kist te openen bijvoorbeeld.
De rest is al gezegd, schatkistjes versieren is leuk. En spelletjes rond dat thema. Estafette doen alsof er schipbreuk is.
Snoepduiken vanaf de boot (een kussen) in het water.
Koekhappen naar ontbijtkoek dat in de mast hangt.
Zo zijn er best veel spelletjes te verzinnen.
Bijvoorbeeld een lantaarnpaal, een bepaalde boom, een specifiek gebouw. Zodat ze goed moeten zoeken om een te vinden waar ze heen moeten. De dingen moeten natuurlijk wel te zien zijn vanaf de plek waar ze staan, of naar toe gerend zijn.
Eventueel kan je een letter verstoppen bij elk punt om voor die van 8 een puzzeltje te maken. Het wachtwoord om de kist te openen bijvoorbeeld.
De rest is al gezegd, schatkistjes versieren is leuk. En spelletjes rond dat thema. Estafette doen alsof er schipbreuk is.
Snoepduiken vanaf de boot (een kussen) in het water.
Koekhappen naar ontbijtkoek dat in de mast hangt.
Zo zijn er best veel spelletjes te verzinnen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
zondag 12 augustus 2018 om 20:54
Als het buiten kan lekker doen, zoals boven al vermeld, heerlijk koekhappen, ezeltje prik. Vroeger toen alles nog gegten mocht worden hadden we een chipsschutting (kleine zakjes chips met een wasknijper aan de schutting,). Top attractie was de regenton met ranja. (In de regenton zat een kraan er tijdelijk uitgehaald en een camping watertankje gevult met ranja in gedaan). Nu ruim 20 jaar later hoor ik ze er nog over.
zondag 12 augustus 2018 om 21:09
Zingen, cadeautjes uitpakken en taart eten.
Daarna consumptiebonnen uitdelen voor je winkeltje met veel te veel snoep, chipszakjes, cupcakes, bekertjes rauwkost, pakjes drinken, etc. Mèt prijzen erbij. Net echt.
Verder nodig: zwembadje(s), waterspeelgoed, grote teil water met waterpistooltjes, een gazonsproeier om onderdoor te rennen.
Daarna consumptiebonnen uitdelen voor je winkeltje met veel te veel snoep, chipszakjes, cupcakes, bekertjes rauwkost, pakjes drinken, etc. Mèt prijzen erbij. Net echt.
Verder nodig: zwembadje(s), waterspeelgoed, grote teil water met waterpistooltjes, een gazonsproeier om onderdoor te rennen.
zondag 12 augustus 2018 om 21:41
maandag 13 augustus 2018 om 06:59
Wij laten broertje zusje altijd die middag naar opa en oma gaan (of naar iemand anders indien mogelijk). Wij alle aandacht voor de jarige en geen klierend broertje of zusje erbij. En we doen het inmiddels andersom ook zo.
Qua activiteiten: Ik heb wel eens wat is er weg gedaan. Dienblad met allerlei spullen (speelgoedjes, maar ik had ook een lepel, een flesopener, een potlood dat soort kleine dingen) de kinderen mogen even kijken en dan leg je er een theedoek of handdoek over en haal je stiekem 1 ding weg. Ik deed het per kind en het kind wat aan de beurt was moest even in de hal. Buiten heb ik ook al eens klootschieten gedaan. Ik heb daar jeu de boules ballen voor gebruikt (dat spel zou je ook nog kunnen doen). Mijn oude bingomolen heb ik ook al eens gebruikt. En dan heb ik gewoon van die kaartjes waar je met een pen op moet afstrepen, zag ik laatst nog bij de action liggen.
Cakejes versieren is wel leuk, maar zorg dat je een alternatief hebt (ik had eierwafels, bij de jumbo gekocht), want ik had een keer iemand die geen cake lustte en ik had ook een keer iemand die geen slagroom lustte, dus dat vraag ik inmiddels ook eerst even.
wilma36 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 07:04
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
11.42% gewijzigd