Japan
zondag 12 augustus 2018 om 18:21
Ik wil graag naar Japan en zal daar nog flink voor moeten sparen, maar ik wil wel al graag weten hoeveel ik ongeveer moet sparen.
We gaan met 2 personen, reis alleen met OV, 2-3 weken.
Beste jaargetijde is het voorjaar toch?
Welke reisorganisatie is prettig en heeft reële prijzen?
Ik wil een rondreis, maar het liefst geen groepsreis. Vooraf georganiseerd vind ik wel fijn.
Wat is absoluut een must en wat is op zeker een don’t?
We gaan met 2 personen, reis alleen met OV, 2-3 weken.
Beste jaargetijde is het voorjaar toch?
Welke reisorganisatie is prettig en heeft reële prijzen?
Ik wil een rondreis, maar het liefst geen groepsreis. Vooraf georganiseerd vind ik wel fijn.
Wat is absoluut een must en wat is op zeker een don’t?
maandag 13 augustus 2018 om 08:28
Wij waren in een drukke reisperiode (herfst 2015) in totaal 6.000 euro kwijt met 2 personen voor 24 dagen.
In het kort:
Tokyo (dagtrip Nikko, dagje DisneySea)
Hakone
Japanse Alpen
Kyoto
Osaka
Nara
Koya-San
Hiroshima
Miyajima
Fukuoka (Sumo toernooi van November, absolute aanrader)
Het weer was erg aangenaam en wat een prachtige herfstkleuren overal!
We sliepen in mooie hotels, ryokans en tempels dus niet voor heel goedkoop gegaan maar absoluut de moeite waard. Eten ter plekke is niet heel duur maar ook daar kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
In het kort:
Tokyo (dagtrip Nikko, dagje DisneySea)
Hakone
Japanse Alpen
Kyoto
Osaka
Nara
Koya-San
Hiroshima
Miyajima
Fukuoka (Sumo toernooi van November, absolute aanrader)
Het weer was erg aangenaam en wat een prachtige herfstkleuren overal!
We sliepen in mooie hotels, ryokans en tempels dus niet voor heel goedkoop gegaan maar absoluut de moeite waard. Eten ter plekke is niet heel duur maar ook daar kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
maandag 13 augustus 2018 om 10:38
Ja, groepsreis. Het voordeel , maar tegelijkertijd ook een nadeel, is dat de planning veel strakker is dan dat je dat zelf voor elkaar zou kunnen krijgen. Je ziet meer, krijgt veel meer informatie en uitleg. Maar, het is natuurlijk een eigen keuze.
Hoogtepunten voor mij waren Hirosjima, natuur en bergdorpen, en de steden. Ga vooral naar de soort mediamarkten in Tokyo. Vooral voor liefhebbers van techniek en gadgets.
Dat kruispunt met al die zebra’s waar 3800 man tegelijkertijd oversteken, de Japanse H en M heet Uniqlo, die zit daar in de buurt.
Excuuskoekjes koop je gewoon langs de snelweg. Prachtige verpakkingen, leuk souvenir, kost weinig.
maandag 13 augustus 2018 om 10:49
Het nadeel van een groepsreis is die groep
Ik haat het als ik niet mijn eigen tempo kan volgen.
Eigenlijk is zelf alles los boeken gewoon het aantrekkelijkst. Zo wat ik van jullie zie, zie ik dan reële prijzen en niet de 5000 pp die ik bij georganiseerde reizen zie.
Welke sites gebruikten jullie als basis?
En dan alleen nog een paar goede reisgidsen.
Eigenlijk is zelf alles los boeken gewoon het aantrekkelijkst. Zo wat ik van jullie zie, zie ik dan reële prijzen en niet de 5000 pp die ik bij georganiseerde reizen zie.
Welke sites gebruikten jullie als basis?
En dan alleen nog een paar goede reisgidsen.
maandag 13 augustus 2018 om 12:37
Capitool vind ik een prachtige reisgids. Eigenlijk vooral als naslagwerk achteraf want vooraf plan ik alles online en zoek ik daar ook alle info die ik nodig heb.
Op Facebook heb je een groep:
'Japan Travel, Friendly Discussion Group'
Veel ervaren Japan reizigers waar je je vragen kwijt kan. Veel tips en leuke weetjes komen hier ook voorbij. Heb er veel aan gehad.
Websites als basis... hotels via booking, treinpas gewoon online reserveren en daar ophalen (let op, moet je wel eerst vanuit het buitenland dus hebben gekocht/aangevraagd want eenmaal in Japan kom je er niet meer aan).
planning treinen etc: Hyperdia.com.
Groepsreis zo ik gillend gek van worden denk ik.
Daarnaast betwijfel ik of een groepsreis zoveel sneller is. Je bent zo snel als de zwakste schakel toch
? Daarnaast moet je natuurlijk ook niet TE snel gaan want je wilt ook wat opnemen en beleven. + een groepsreis is zoals hier al eerder aangegeven (veel) duurder.
Op Facebook heb je een groep:
'Japan Travel, Friendly Discussion Group'
Veel ervaren Japan reizigers waar je je vragen kwijt kan. Veel tips en leuke weetjes komen hier ook voorbij. Heb er veel aan gehad.
Websites als basis... hotels via booking, treinpas gewoon online reserveren en daar ophalen (let op, moet je wel eerst vanuit het buitenland dus hebben gekocht/aangevraagd want eenmaal in Japan kom je er niet meer aan).
planning treinen etc: Hyperdia.com.
Groepsreis zo ik gillend gek van worden denk ik.
Daarnaast betwijfel ik of een groepsreis zoveel sneller is. Je bent zo snel als de zwakste schakel toch
maandag 13 augustus 2018 om 15:44
Ik vind japan-guide.com ook een fijne site, net zoals japan.travel/en/ en lonelyplanet.com/japan.
Dat zijn de drie sites die wij veel gebruiken. Maar zodra we wisten welke steden we gingen bezoeken hebben we gewoon ook gegoogled op de stad en dan geeft google de bezienswaardigheden aan. Op basis daarvan hebben we bijvoorbeeld gekeken welke tempels we wel of niet wilden bezoeken.
Dat zijn de drie sites die wij veel gebruiken. Maar zodra we wisten welke steden we gingen bezoeken hebben we gewoon ook gegoogled op de stad en dan geeft google de bezienswaardigheden aan. Op basis daarvan hebben we bijvoorbeeld gekeken welke tempels we wel of niet wilden bezoeken.
maandag 13 augustus 2018 om 17:17
Ik heb net het boek van national geographic ontvangen en even vlug doorgebladerd, er staan best een hoop praktische tips in (adressen, prijsklassen, kaart van een paar steden enzo). Dus ik ben enthousiast! Maar wil hem nog niet teveel doornemen haha dus heb hem braaf ingepakt voor vriendlief. En die foto's zijn prachtig
dinsdag 14 augustus 2018 om 00:11
Nu wil ik hem toch ook! Maar mag niet van mij.Lostit schreef: ↑13-08-2018 17:17Ik heb net het boek van national geographic ontvangen en even vlug doorgebladerd, er staan best een hoop praktische tips in (adressen, prijsklassen, kaart van een paar steden enzo). Dus ik ben enthousiast! Maar wil hem nog niet teveel doornemen haha dus heb hem braaf ingepakt voor vriendlief. En die foto's zijn prachtig![]()
Wat vonden jullie het allermooiste/indrukwekkendste/stomste?
dinsdag 14 augustus 2018 om 00:27
dinsdag 14 augustus 2018 om 08:02
Ik vond Hiroshima heel indrukwekkend. Het gouden paviljoen het mooiste (maar het toerisme in Kyoto verschrikkelijk), ik vond Nara het leukste (ondanks de tyfoon waardoor het echt met bakken uit de hemel kwam haha!). Ik vond Halloween in Osaka heel leuk!
En het meest indrukwekkende was dat we op een tempelgebied waren in Kyoto, waar die dag een tempel open was voor het eerst in 15 jaar ofzo. Daar zijn we naar toe gegaan, en hebben daar een hele mooie ontmoeting gehad met een monnik. Heel bijzonder.
Verder hebben we ook Goshuin verzameld, kan ik ook aanraden (https://en.japantravel.com/kanagawa/the ... book/14659) erg leuk om te doen en thuis te laten zien.
En het meest indrukwekkende was dat we op een tempelgebied waren in Kyoto, waar die dag een tempel open was voor het eerst in 15 jaar ofzo. Daar zijn we naar toe gegaan, en hebben daar een hele mooie ontmoeting gehad met een monnik. Heel bijzonder.
Verder hebben we ook Goshuin verzameld, kan ik ook aanraden (https://en.japantravel.com/kanagawa/the ... book/14659) erg leuk om te doen en thuis te laten zien.
dinsdag 14 augustus 2018 om 08:33
Grappig, ik vond bamboo forrest juist wel gaaf! En Fushimi Inari in Kyoto is ook echt de moeite waard.
Alles wat ik heb gezien in Japan vond ik wel mooi, maar ik had van tevoren ook echt goed bedacht wat ik wel en niet wilde zien. Daarom zei ik eerder, kijk af bij reisorganisaties wat ze aanbieden en gebruik Google images of je dat zelf ook mooi/interessant vind.
Oh ja, ik vond Hiroshima niet zo heel boeiend, maar dat dacht ik van tevoren al. Voor mij was het een punt om naar Miyajima eiland te gaan, want dat was wel weer heel mooi.
Koyasan is mooi, Nakasendo trail is mooi. En de stad Tokyo is ook gewoon gaaf.
Alles wat ik heb gezien in Japan vond ik wel mooi, maar ik had van tevoren ook echt goed bedacht wat ik wel en niet wilde zien. Daarom zei ik eerder, kijk af bij reisorganisaties wat ze aanbieden en gebruik Google images of je dat zelf ook mooi/interessant vind.
Oh ja, ik vond Hiroshima niet zo heel boeiend, maar dat dacht ik van tevoren al. Voor mij was het een punt om naar Miyajima eiland te gaan, want dat was wel weer heel mooi.
Koyasan is mooi, Nakasendo trail is mooi. En de stad Tokyo is ook gewoon gaaf.
dinsdag 14 augustus 2018 om 09:19
Zoals al vaker geschreven in dit topic; Japan is prima zelf te regelen. Ik ben twee keer geweest en heb beide keren alle hotels geregeld via booking.com. Ging prima, wel pas ca. 3 maanden van tevoren beschikbaar. Overigens houden Japanners niet van onaangekondigde hotelgasten, dus vooraf (al is het maar een uurtje) boeken is aan te raden. Hoogtepunten in Japan vond ik Kyoto (zoveel te zien), Nagasaki (anders dan andere Japanse steden) en de Japanse Alpen (Kamikochi, Takayama en Shirakawa-go). Op Takayama na, zijn de JA moeilijk bereikbaar per trein, maar wel prima met de bus.
Ik vond niets in Japan echt duur (soms net zo duur als Europa), meestal goedkoper. Alleen de trein is duur, maar daarvoor bestaat de railpass (zeker kopen!).
Ik vond niets in Japan echt duur (soms net zo duur als Europa), meestal goedkoper. Alleen de trein is duur, maar daarvoor bestaat de railpass (zeker kopen!).
dinsdag 14 augustus 2018 om 09:23
woensdag 15 augustus 2018 om 12:37
Is dit iets nieuws dan? Dat was in 2015 echt nog niet namelijk.traveler2011 schreef: ↑14-08-2018 09:19Ik ben twee keer geweest en heb beide keren alle hotels geregeld via booking.com. Ging prima, wel pas ca. 3 maanden van tevoren beschikbaar.
woensdag 15 augustus 2018 om 15:13
Hier ook in 2017 en 2018 alles via Bookings en Agoda (heeft in sommige steden net iets meer) geregeld. Als reisgidsen Lonely Planet en Rough guide gebruikt, waarbij ik de Rough guide net wat prettiger vond qua recensies. Voordeel is ook van de Rough guide, in het algemeen, dat mensen met de LP naar dezelfde plekken gaan. Hyperdia.com voor treinreizen werd al terecht genoemd.
Een overnachting in Koyasan moet je ruim van te voren reserveren als je er een beetje betaalbaar wil zitten. Erg de moeite waard.
Verder vond ik Fushimi Inari in Kyoto, Miyajima en Kanazawa (of omgeving Franse Alpen) hoogtepunten. Hiroshima vond ik eerlijk gezegd tegen vallen. Ja, het is zekere interessant maar verder druk (met toeristen) en beetje saaie provinciestad.
In Tokyo kun je je makkelijk twee weken vermaken, althans ik wel.
In eerdere topics heb ik met anderen al meegeschreven met routes erbij dus zou die zeker opzoeken. Ook heeft fok forum zo’n 43 topics met veel praktische info.
Een overnachting in Koyasan moet je ruim van te voren reserveren als je er een beetje betaalbaar wil zitten. Erg de moeite waard.
Verder vond ik Fushimi Inari in Kyoto, Miyajima en Kanazawa (of omgeving Franse Alpen) hoogtepunten. Hiroshima vond ik eerlijk gezegd tegen vallen. Ja, het is zekere interessant maar verder druk (met toeristen) en beetje saaie provinciestad.
In Tokyo kun je je makkelijk twee weken vermaken, althans ik wel.
In eerdere topics heb ik met anderen al meegeschreven met routes erbij dus zou die zeker opzoeken. Ook heeft fok forum zo’n 43 topics met veel praktische info.
The owls are not what they seem.
woensdag 15 augustus 2018 om 22:24
Vanavond eens goed het boek van national geographic doorgenomen. Er staat een heleboel achtergrondinformatie in, stukje geschiedenis, gebruiken en omgangsvormen en tips. Ik ben er erg blij mee, zelfs ook al naar hotels gekeken die daarin stonden die ik nog niet via booking had gezien. Ik ben in ieder geval enthousiast!
donderdag 16 augustus 2018 om 13:03
Je moet niet snel in paniek raken als je alleen naar Japan gaat. Houdt er rekening mee dat er buiten Tokyo weinig tot geen Engels wordt gesproken. Ook op station en dergelijke alleen maar Japanse tekens. Verder moet je goed uitzoeken of je een Japanese Railpas er wel uit krijgt. Deze is namelijk erg duur en alleen goedkoper als je in korte tijd lange afstanden aflegt. De bus is veel goedkoper, ongeveer 1/3 van de prijs van een treinticket en vooral in bergachtige gebieden net zo snel. Ik heb veel gehad aan Japanes-Guide.com
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:46
Met de trein reizen in Japan is juist ontzettend gemakkelijk. Op alle stations waar ik ben geweest in Japan is alle informatie tweetalig. Ook in de trein wordt in twee talen aangegeven welk station het volgende is etc. Ik zou zeker wel een railpass kopen, op die manier kun je snel en comfortabel een groot deel van het land doorkruizen. Je zou eventueel kunnen kiezen voor een regionale pas, die zijn wat goedkoper. Bus is ook een optie, maar langzamer en ook niet super goedkoop vond ik.
Wat betreft de hotels: er zijn ook zeker hotels die langer dan drie maanden van tevoren te boeken zijn, maar de hotels/hostels die wij wilden boeken gaven pas drie maanden van tevoren de kamers vrij.
Wat betreft de hotels: er zijn ook zeker hotels die langer dan drie maanden van tevoren te boeken zijn, maar de hotels/hostels die wij wilden boeken gaven pas drie maanden van tevoren de kamers vrij.
donderdag 16 augustus 2018 om 14:37
Een railpas is handig, maar hoef je niet aan te schaffen voor alle weken dat je er bent. Als je je route hebt bepaald, kijk op Hyperdia wat de prijzen per rit zijn, en zet die op een rij.
Ik was in Japan 2,5 week maar ik had een Railpas voor maar 1 week, dit was voor de lange afstand stukken in het midden van mijn reis. Verder kocht ik gewoon losse kaartjes.
Ik was in Japan 2,5 week maar ik had een Railpas voor maar 1 week, dit was voor de lange afstand stukken in het midden van mijn reis. Verder kocht ik gewoon losse kaartjes.