De generatie van nu.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:11
Nou, generatie van nu is eigenlijk hetzelfde als vroeger alleen nu komt social media er ook nog bij.
Denk dat ik dan geen wannabe wil zijn. Vind naveltruitjes en rokjes afschuwelijk. Mijn kont hoeft niet te showen. Joggingbroek en trui naar school is hemels voor mij. Liever een oversized trui dan een t-shirt met cleavage.
Denk dat ik dan geen wannabe wil zijn. Vind naveltruitjes en rokjes afschuwelijk. Mijn kont hoeft niet te showen. Joggingbroek en trui naar school is hemels voor mij. Liever een oversized trui dan een t-shirt met cleavage.
anoniem_343891 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 10:18
85.90% gewijzigd
woensdag 15 augustus 2018 om 00:32
Mijn antwoord was anders keurig hoor.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:32
Nou denk dat iedereen hier volwassen is, en als ze gaan lopen bekken tegen een kind van 19, lijkt me redelijk genoeg. Kom op zeg, beetje normaal doen is te veel gevraagd?
woensdag 15 augustus 2018 om 00:33
Heb je OP teruggevonden.
Je bent negentien, je bent amper kind-af. Je behoort zelf tot de generatie waar je het over hebt. Daaruit kun je dus wel afleiden hoe het zit: sommige jongeren uit de generatie waar jij het over hebt drinken niet of pas na hun achttiende, sommige drinken al erg jong erg veel, en dan zit er hoogstwaarschijnlijk nog een heleboel tussenin. Net als bij de voorgaande generaties.
Ik was tiener in de jaren 90 en ik dronk niet veel, maar ik kende wel jongeren die al stevig konden drinken, ook toen ze nog geen achttien waren. Dat kon toen ook nog makkelijker, want die alcoholwet was er nog niet.
Je bent negentien, je bent amper kind-af. Je behoort zelf tot de generatie waar je het over hebt. Daaruit kun je dus wel afleiden hoe het zit: sommige jongeren uit de generatie waar jij het over hebt drinken niet of pas na hun achttiende, sommige drinken al erg jong erg veel, en dan zit er hoogstwaarschijnlijk nog een heleboel tussenin. Net als bij de voorgaande generaties.
Ik was tiener in de jaren 90 en ik dronk niet veel, maar ik kende wel jongeren die al stevig konden drinken, ook toen ze nog geen achttien waren. Dat kon toen ook nog makkelijker, want die alcoholwet was er nog niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je jezelf nog als een kind ziet kan je beter naar Girlscene gaan. Krijg je ook vast betere antwoorden.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:34
woensdag 15 augustus 2018 om 00:35
Wat ik dan zo jammer vind is dat het deel dat voor hun 18e drinkt en rookt sterk naar voren komt vergeleken met 5 jaar geleden.Susan schreef: ↑15-08-2018 00:33Heb je OP teruggevonden.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:36
Ze? Een kind van 19?
Je gedraagt je wel heel kinderlijk ja. Gelijk de OP wissen als je niet krijgt te zien wat je wil zien. Bovendien schoffeer je ook mensen die een hele normale reactie hebben gegeven en dus de moeite hebben genomen om midden in de nacht serieus een aantal zinnen te schrijven in antwoord op jouw vraag. Die binnen 10 minuten weer was gewist. Om dan nu een slechte uitvoering van een guilt trip ten tonele te brengen.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 15-08-2018 00:37
0.14% gewijzigd
woensdag 15 augustus 2018 om 00:36
Je schrijft dat je 19 bent en heel erg braaf. En dat je broertje, net als die andere kinderen van de jonge generatie, niet zo braaf is.
En dat komt enorm over als een huppeltje wat zich enorm als oude dame gedraagt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:38
Oude dame kan ik het niet noemen. Ga zelf ook graag uit. Maar ik volg graag de regels, om het zo maar te zeggen.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:38
Je denkt toch niet serieus dat er een soort denkbeeldige rode lijn loopt door het jaar 2002 en dat de kinderen die daarna geboren zijn zich radicaal anders gedragen dan de kinderen die daarvoor geboren zijn? Denk je zelf ook niet dat veranderingen in het gedrag van jongeren heel geleidelijk zijn? Je scheelt amper met je broertje, je bent zelf nog een jongere en je komt echt heel nuffig en ouwelijk over. Jij drinkt gewoon niet veel. En zo nog tig jongeren met jou. Ook jongeren van na 2002.
(Overigens vind ik op internet heel andere jaartallen voor generatie Z, maar dat terzijde).
(Overigens vind ik op internet heel andere jaartallen voor generatie Z, maar dat terzijde).
woensdag 15 augustus 2018 om 00:39
Nee hoor. Dat was 5 jaar geleden ook al zo. Ik had klasgenoten die dronken in de klas zaten, vodka in hun waterflesje, en elk weekend los gingen.
¡Apagando las luces!
woensdag 15 augustus 2018 om 00:40
Dat merk ik niet echt, maar jij hebt er blijkbaar gedegen onderzoek naar gedaan. Want je broertje, en dat ene meisje van dertien, enzo.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:40
Dat is wel treurig zeg.. Van die vodka.SombraOnline schreef: ↑15-08-2018 00:39Nee hoor. Dat was 5 jaar geleden ook al zo. Ik had klasgenoten die dronken in de klas zaten, vodka in hun waterflesje, en elk weekend los gingen.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:41
Ik ben een oud wijf van 50. Ik droeg naveltruitjes in mijn tienerjaren. Rookte en kon overal sigaretten kopen. Ging uit en dronk smerige zoete witte wijn of pisang met jus d'orange. Op mijn 15e ja. En dat mocht allemaal.
Mijn kinderen zijn 17. Drinken soms in t weekend, maar dat moeten wij voor ze kopen. Roken doen ze niet. Blowen ook niet. Dochter draagt nu ook naveltruitjes.
Ben ik nu een ontaarde moeder met losgeslagen kinderen?
Mijn kinderen zijn 17. Drinken soms in t weekend, maar dat moeten wij voor ze kopen. Roken doen ze niet. Blowen ook niet. Dochter draagt nu ook naveltruitjes.
Ben ik nu een ontaarde moeder met losgeslagen kinderen?