Speelgoed anderhalf jaar

14-08-2018 19:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn zoontje is 18 maanden/anderhalf.
En al een hele poos gek op spelletjes en onderzoeken, zoals een vormenstoof, (noppen)puzzels, stapelbekers of bv de knijpers in elkaar zetten.
Hij speelt niet met het typische duplo of autootjes.
Nu is hij qua leeftijd nog te jong voor bijvoorbeeld memory, hamertje tik, lotto enz. En het babyspeelgoed is hij te oud / "slim" voor.
Heeft iemand nog een leuke speelgoed-tip?
Hier ook een kleintje van 18 maanden. Van alles is nu leuk!

Loopauto/duwkar/trekfiguur aan een touwtje

Alles van van grapat of grimms valt in de smaak

Holtziger dieren (vooral dieren met tanden)

Puzzels

Muziekinstrumenten

Heel veel boekjes

Een voet of strandbal

De stofzuiger

Bezem en stoffer en blik

Pannen met water en een soeplepel

Bijenwaskrijtjes

Takken en blaadjes
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Ik lees graag mee!
Bedankt voor jullie tips,zitten leuke dingen bij!
pejeka schreef:
14-08-2018 21:19
Waarom gooi je speelgoed na een paar maanden al weg? Sorry hoor, maar die meuk is peperduur tegenwoordig, dus als jij dan wat dingen weggooit, gooi je al gauw voor tientallen euro's aan zo goed als nieuwe spullen weg. Is dat niet belachelijk?

En waarom weggooien als je kind er nog mee kan spelen?
Jij kan snel conclusies trekken, knap hoor, applausje voor jou!
Mijn zoontje is gek op verpakkingen en keukenkastjes. Dus we hebben een keukenkastje zonder kinderslot gelaten en volgestopt met Tupperware bakjes. Het opruimen is nog wel een dingetje. Als iemand een tip heeft...
iduna schreef:
15-08-2018 08:16
Mijn zoontje is gek op verpakkingen en keukenkastjes. Dus we hebben een keukenkastje zonder kinderslot gelaten en volgestopt met Tupperware bakjes. Het opruimen is nog wel een dingetje. Als iemand een tip heeft...
Haha, Mijn kind heeft dat ook. Mijn tip voor het opruimen, je kind is vast ook blij met 3 bakjes met dekseltjes. Mss 2 tasjes erbij. Maar dan hoef je maar 5 dingen terug te stoppen :p..

Ontopic: mijn zoontje speelt nu veel met autootjes.
Mijn zoontje houdt van tekenen, stickers plakken en stempels. Met zijn driewieler fietsen, duplo, heel veel boekjes lezen, met blokken torens bouwen, in de zandbak en met zijn vliegtuigje spelen.
En hij houdt van huishoudelijke taken: stofzuigen, afstoffen en mij helpen met bijvoorbeeld de vaatwasser uitruimen en boodschappen opruimen. Later wordt het een droomvent haha :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven