Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:43
Comments op het forum hielpen mij wel een beetje om het gevoel te channelen. Heb toen het net uit was ook bij iedereen geklaagd maar die zijn het nu wel zat. Hier in de buurt geen onbewoond plekje helaas om even lekkervte schreeuwen.
Schreeuwen in een kussen?
Blondie456 schreef:
18-08-2018 17:42
Niks mis mee met reizen en festivals leuk vinden. Misschien maar beter dan dat het uit is want dan passen jullie blijkbaar niet bij elkaar. Er komt vast wel een man die dezelfde dingen leuk vind als jij en dat hoop ik echt voor je. Tegenpolen trekken elkaar in het begin vaak aan maar daardoor kun je ook problemen krijgen. Zelf vind ik wel dat dezelfde hobby's en interesse en levensstijl wel overheen moeten komen om het te kunnen laten werken.
Ik vind reizen leuk, maar liever in luxe. En niet als doel in het leven. Hij voelde zich verheven omdat hij naar derdewereldlanden ging met locals. Festivals vind ik te groot, te druk en ik hou niet van dronken mensen met drugs op.

Ik heb er niet perse iets tegen. Het is meer dat hij me daarom saai vond.
depster schreef:
18-08-2018 17:42
boos dat HIJ jou dat liet geloven of boos dat JIJ her geloofde?
Allebei
Oifa schreef:
18-08-2018 17:44
Schreeuwen in een kussen?
Dat kan wel 😊
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:46
Ik vind reizen leuk, maar liever in luxe. En niet als doel in het leven. Hij voelde zich verheven omdat hij naar derdewereldlanden ging met locals. Festivals vind ik te groot, te druk en ik hou niet van dronken mensen met drugs op.

Ik heb er niet perse iets tegen. Het is meer dat hij me daarom saai vond.
Dan blijf ik erbij dat jullie niet bij elkaar passen. Ben dan blij dat je daar nu achter komt. Jij bent niet saai omdat je niet naar derdewereldlanden wil of naar festivals. Laat je niks aanpraten.
Je bent boos omdat hij je leven verziekte en omdat jij dat toeliet. Wat achter je ligt kun je niet meer veranderen, maar wat voor je ligt wel. Laat hem niet meer invloed hebben op jouw leven!
Oifa schreef:
18-08-2018 17:44
Ik denk dat je het beste eerst de tijd moet nemen om alles te verwerken. Leer van jzelf te houden en als je echt goed in je vel zit trek je als het goed is andere mannen aan. Dit laatste heb ik zelf nog niet ervaren. Ik trek nog steeds de verkeerde mannen aan of ik val op de verkeerde mannen.
Ik ben echt klaar met mannen op het moment. De gedachte aan daten maakt me moe. Ik wil alleen zijn.

Verder heb ik het idee dat alle mannen een glitterende spring in het veld willen die geen relatie wil en drugs gebruikt en drinkt. Een typisch festivalmeisje. Zo iemand die naar Coachella gaat. Geen huismus zoals ik.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:49
Ik ben echt klaar met mannen op het moment. De gedachte aan daten maakt me moe. Ik wil alleen zijn.

Verder heb ik het idee dat alle mannen een glitterende spring in het veld willen die geen relatie wil en drugs gebruikt en drinkt. Een typisch festivalmeisje. Zo iemand die naar Coachella gaat. Geen huismus zoals ik.
Er zijn ook mannen die huismussen zijn, maarja vind die maar eens
Nummer*Zoveel schreef:
Je bent boos omdat hij je leven verziekte en omdat jij dat toeliet. Wat achter je ligt kun je niet meer veranderen, maar wat voor je ligt wel. Laat hem niet meer invloed hebben op jouw leven!
Hoe? Ik block hem. Ik krijg hem alleen niet uit mijn hoofd.
Misschien moet jij je boosheid accepteren. Ik ben ook heel lang boos geweest op mijn ex, nu 10 maanden verder wordt het minder en kan ik alweer iets over hem horen of zien.

Boosheid hoort bij het verwerkingsproces.

Ik bleef ook vastzitten in mijn rouw om mijn overleden moeder totdat ik moest erkennen dat ik pislink op haar was, zo boos.. ik heb het op een gegeven moment eruit gegooid. Geschreeuwd, haar verrot gescholden ook al was ze er niet meer, dat luchtte op en kreeg het verdriet de ruimte.
Overigens is er niks mis mee dat je liever een huismus bent
Oifa schreef:
18-08-2018 17:51
Er zijn ook mannen die huismussen zijn, maarja vind die maar eens
Ook huismussen gaan ergens hern. Liever naar een klein feestje dan een festival. Liever cola dan wijn. Maar ik onderneem genoeg.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:51
Hoe? Ik block hem. Ik krijg hem alleen niet uit mijn hoofd.
Door je te realiseren dat je hem zelf die ruimte geeft in jouw gedachten.
Koffiekopjes schreef:

Het zal je verbazen hoeveel degelijk getrouwde mensen naar festivals gaan.
Niet alle mannen willen zo’n meisje als jij beschrijft maar misschien val jij op de een of andere manier juist op mannen die wel van zulke evenementen etc houden omdat ze dan een bepaalde karaktertrek hebben die jou aanspreekt.
Hoe zorg ik dat hij uit mijn gedachten verdwijnt?

Ik ben een artistiek type. Lichtelijk alternatief. Daar val ik ook op. Maar die mannen willen uiteindelijk toch dat glittermeisje.

Gewone mannen interesseren me dan weer minder. Ze komen saai op me over. Maar dat zijn wel degenen die serieus zijn. Misschien moet ik eens verder kijken dan het 'university of texas 1988' shirt en het gelhaar.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:33
Ik fiets ook veel. Of cardio. Helpt maar op het moment zelf.

Ik zou willen dat hij een overdosis neemt. Het is zo laag en triest maar toch wens ik het. Gewoon zodat hij eens voelt wat anderen voelen.
Als hij een overdosis neemt voelt hij niets meer, en blijf jij met het gevoel dat je;
A hem dood gewenst hebt
B, liever voor hem had moeten zijn want dan was het niet gebeurd.
Dus dat zou niets oplossen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Blijkbaar raakte ie een gevoelige snaar, anders zou je niet zo boos zijn.

Vind jij jezelf ook saai en ben je daarom boos als je iets leest over festivals? Zou je meer op je ex willen lijken dan je denkt?
Ik herken het wel denk ik. Ik was destijds zo boos.. Maar ook op mezelf, dat ik er weer ingetrapt was. Weer voor een lamlul gegaan was.

Na een piek is het langzaam weggesuddert. Het zit er wel nog steeds. Maar dat is ook een soort van boosheid naar mijn verleden in het algemeenheid en wat jij zegt.. hij zou anders zijn. Er staat hier om de hoek nu zo’n grote zandzak met de bedrijfsnaam waar mijn ex voor werkt en wat zou ik daar graag een mes doorheen halen..

Ik vertrouwde mensen al slecht.. Maar deze was extra ofzo. Ik stond sowieso al op de wachtlijst voor therapie/was er al mee bezig. Dus ik voel me daar nu ook extra kwetsbaar mee in het vertrouwen geven naar mijn omgeving.
aidem schreef:
18-08-2018 17:59
Blijkbaar raakte ie een gevoelige snaar, anders zou je niet zo boos zijn.

Vind jij jezelf ook saai en ben je daarom boos als je iets leest over festivals? Zou je meer op je ex willen lijken dan je denkt?
Nee, ik hou niet van drugs en alcohol. En mensenmassa's. Ik wil een man die dat accepteert.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:58

Ik ben een artistiek type. Lichtelijk alternatief. Daar val ik ook op. Maar die mannen willen uiteindelijk toch dat glittermeisje.

Gewone mannen interesseren me dan weer minder. Ze komen saai op me over. Maar dat zijn wel degenen die serieus zijn. Misschien moet ik eens verder kijken dan het 'university of texas 1988' shirt en het gelhaar.
Een echte alto zoekt ook wel een alto meisje hoor. Maarja de vijver met echt alto's is niet zo heel groot, ook ik zoek een alto :D

Edit, eigelijk ben ik gestopt met zoeken, het is wel goed zo. Ik vermaak me prima als single
anoniem_371492 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 18:03
7.22% gewijzigd
Als je nu vakantie hebt, waarom ben je dan niet op reis? Dan heb je tenminste afleiding. Boek 'n spontane last minute naar Bali ofzo.
Sorry, ik vind het een beetje raar dat jij een relatie aangaat met een feestende festivalganger en er dan achteraf kwaad over bent dat hij een feestende festivalganger is.

Jullie pasten niet bij elkaar, shit happens. Maar hij is toch geen onmens omdat hij andere dingen leuk vindt dan jij ?

En die andere exen heb je ook zelf uitgezocht. Het is misschien nuttig om je woede te gebruiken om een verandering bij jezelf in gang te zetten en je te realiseren dat je steeds op mannen valt die niet bij je passen in plaats van nutteloos energie te verspillen aan boos zijn op die mannen.
redbulletje schreef:
18-08-2018 18:02
Als je nu vakantie hebt, waarom ben je dan niet op reis? Dan heb je tenminste afleiding. Boek 'n spontane last minute naar Bali ofzo.
Dit is wel een goed idee, gewoon op reis gaan. Ontmoet je andere mensen, genoeg afleiding daardoor
YellowLemon schreef:
18-08-2018 18:00
Ik herken het wel denk ik. Ik was destijds zo boos.. Maar ook op mezelf, dat ik er weer ingetrapt was. Weer voor een lamlul gegaan was.

Na een piek is het langzaam weggesuddert. Het zit er wel nog steeds. Maar dat is ook een soort van boosheid naar mijn verleden in het algemeenheid en wat jij zegt.. hij zou anders zijn. Er staat hier om de hoek nu zo’n grote zandzak met de bedrijfsnaam waar mijn ex voor werkt en wat zou ik daar graag een mes doorheen halen..

Ik vertrouwde mensen al slecht.. Maar deze was extra ofzo. Ik stond sowieso al op de wachtlijst voor therapie/was er al mee bezig. Dus ik voel me daar nu ook extra kwetsbaar mee in het vertrouwen geven naar mijn omgeving.
Ik wil ook niet echt dat hij od't. Maar soms voelt het zo. Ik herken dat mesgedoe ook wel.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:58

:-D geweldig, je verwijt “gewone” mannen dat ze saai zijn. Precies het verwijt dat je zelf krijgt van die mannen die volgens jou liever glittermeisjes willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven