Wesp in huis

19-08-2018 12:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, en ben dus allemaal even aan het uitzoeken hoe dit werkt :-D

Ik zit met een probleempje;
Ik sta in de keuken een broodje te smeren, en in mijn ooghoek zie ik iets bewegen. Draai ik me om, zie ik een wesp!

Ik ben als de dood voor die enge beesten, dus ik laat me glas kletteren en binnen 3 seconden staan ik en mijn hond (wat een held :roll: ) aan de andere kant van de kamer.

Ik ben nu naar boven gevlucht en om kwart voor zes is mijn man pas thuis, help help...

Nou ja, ik heb water en een pak koekjes hier liggen dus als het moet blijf ik hier de hele dag zitten :worship:
parbleumondieu schreef:
19-08-2018 13:18
Die arme wesp. Zit die nu ook opgesloten tot 6 uur, maar dan zonder koekjes?
:biggrin:

Is wel fraai nu, het nieuwe modereer-systeem, vanwege spam. Alle reacties van een nieuwe TO moeten handmatig goedgekeurd worden door de mods. Hoe lang zou dat duren, op zondag ? Tot haar koekjes op zijn ?
nounou
Ben benieuwd naar jouw man zijn reactie...
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 13:29
1.20% gewijzigd
Owlette schreef:
19-08-2018 13:16
Ja laten we de wesp agressief maken met een vliegenmepper of opgerolde krant terwijl je zelf van paniek naar boven rent. Lijkt me geen verstandige actie.

Pak een opengevouwen krant en help de wesp naar buiten. Zo word hij niet agressief en kun je jezelf wel beschermen.

Die beesten worden inderdaad agressief als ze aangevallen worden, en als je ze doodmaakt dan direct opruimen want bij het sterven scheiden ze een stof af waar hun soortgenoten op afkomen.

Blazen schijnt wel goed te helpen trouwens.
1 keer is genoeg
Ana_Isabel** schreef:
19-08-2018 13:27
Zitten in ieder geval zijn haartjes goed op weg naar buiten.

Afbeelding
Life is short. Eat dessert first.
Zet gewoon een raam of deur open joh, die vliegt vanzelf weer naar buiten. Desnoods een beetje sturen met een handdoek of zo.
Zo lang je 'm niet aanvalt doet 'ie niks.
doornroosje9 schreef:
19-08-2018 13:31
Afbeelding
:rofl:
parbleumondieu schreef:
19-08-2018 13:18
Die arme wesp. Zit die nu ook opgesloten tot 6 uur, maar dan zonder koekjes?
Nou, inderdaad. Arm beest. :sigh: Opgesloten, ver weg van vriendjes en familie, zonder eten of drinken....

TO, get a grip, vang het beest met een glas en een stevig stuk papier en laat hem buiten vrij. Ruim de glasscherven op en laat vervolgens je hond uit, die nu ook al weer veel te lang binnen zit. Met of zonder koekjes.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
MonicaG schreef:
19-08-2018 13:05
Een bus haarlak en een aansteker - en daarna de brandweer bellen :devil:
:HA:
Dit allemaal om een freaking wesp? Ga naar beneden zet een raam/deur open.
m'n hond vangt vliegen, gelukkig heb ik nog geen wesp in huis gehad, dan zou ik meteen er voor zorgen dat ie weer linea recta naar buiten ging, even de deuren tegen over elkaar open zetten.
Mijn man is allergisch voor wespen dus die stuurt mij altijd. Ik geloof dat wij minimaal 5 keer per dag wesp in de keuken hebben.
Wij hebben er ook meerdere per dag in huis.ivm een pup hebben we even geen Vliegengordijn.
Ik knuppel ze gewoon neer met de elektrische vliegenmepper.soms storten ze bewusteloos neer en spoel ik ze door de gootsteen. Soms krijgen ze alleen een tik en vliegen ze verschrikt weg.
Gebruik de plantenspuit! Wespen hebben een hekel aan regen en als je met plantenspuit naar ze spuit, zoeken ze snel hun nest op om droog te blijven.
In ieder geval niet doodmaken, want dan scheiden ze een stofje af wat andere wespen nog agressiever maakt.
112 al gebeld?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Wat zei je man toen hij thuiskwam en jou en de hond bovenaan de trap aantrof? :D
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Suusjefred schreef:
19-08-2018 12:26
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, en ben dus allemaal even aan het uitzoeken hoe dit werkt :-D
....

Het zou fijn zijn als je nog reageert, Suusjefred.
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Ook als je topic voornamelijk lollig bedoeld was ;-)
nounou
zazamaenade schreef:
20-08-2018 11:23
Het zou fijn zijn als je nog reageert, Suusjefred.
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Ook als je topic voornamelijk lollig bedoeld was ;-)
Ja, want zo werkt het namelijk op dit forum: je post iets, daar reageren mensen op en jij reageert op die reacties. En als er een probleem was, laat je even weten hoe het afgelopen is.
Sansi schreef:
19-08-2018 12:59
De wesp eet jullie niet op hoor.
Ik zou niet weten hoe een wesp een mens opeet. :rofl:
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven