Nieuwe inloopdouche

19-08-2018 08:33 33 berichten
Onze kleine badkamer is aan vervanging toe. Het bad gaat eruit en ik wil graag een mooie inloop douche.
Ik vraag me alleen af wat praktischer is; een muurtje of een glazen wand?
Bij glas ben ik bang dat het snel vies wordt en dat ik veel tijd kwijt ben met kalk vrij maken.
Alle reacties Link kopieren
Muur is toch veel breder = nog minder ruimte in die badkamer?

Ik vind inloop douches ideaal, zou er graag eentje hebben maar mijn badkamer is te klein helaas :)
BriannaF schreef:
19-08-2018 08:44
Ik zou voor een muurtje gaan, een glazen wand is niet bij te houden, hoe dan ook krijg je kalkaanslag. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd van al dat glas. Ik heb gisteren weer kalk staan afbikken.
Nou, afbikken hoeft hier dan niet, maar er blijft altijd aanslag zichtbaar op plekken waar je met de ruitenwisser net niet bijkomt.
beetjegek schreef:
19-08-2018 08:48
Gewoon droogtrekken na douchen.
Jep, maar je komt niet overal en de ruitenwisser zelf is ook niet perfect. Er blijven hier en daar druppels achter.
iets_perzik schreef:
19-08-2018 09:55
In ons vorige huis hadden we een muurtje met glazen deurtjes. Ondanks altijd alles wissen na het douchen, kwam er toch kalk op de deurtjes wat haast niet meer weg te krijgen was. Ook liet het wissen strepen achter, dus eigenlijk zou je dan nog dagelijks moeten nadrogen als je het echt netjes zou willen hebben.

In ons nieuwe huis dus een inloopdouche met een muurtje en ik vind het top! Hier geen last van kou of water over de hele vloer. Het water komt bij ons tot het muurtje en de rest van de vloer blijft meestal wel droog. Trouwens als je wel last van kou zou hebben, zou je er altijd later alsnog deuren in kunnen maken.

Ik zou zelf dus zeker geen glas meer nemen in de badkamer.
Jep. Mijn vader heeft ook enorme spijt dat hij ooit voor een 2-wandige glazen douche-cabine heeft gekozen. De aanslag komt ook op plekken waar je amper bijkomt.
Wat ik zelf als een groot nadeel ervaar is de herrie die de schuifdeuren veroorzaken als je er per ongeluk tegenaan stoot.
retrostar schreef:
19-08-2018 09:39
[...]En een plastic douchegordijn vervang je elke paar maanden door een nieuw hip exemplaar.

Elke paar maanden!? M'n herinnering zal vast niet geheel correct zijn, maar de douchegordijnen gingen hier toch echt jaren mee...
Ik heb twee glazen wandjes in mijn inloopdouche, en echt totaal geen last van kalk. Ik maak niks droog, gebruik geen trekker of wat dan ook. Heb het niet zelf geïnstalleerd, maar volgens mij is het glas met zo’n kalkafstotende coating en dat werkt prima. Mijn badkamer is ook niet zo groot, en de douche neemt een redelijk gedeelte in. Met muurtjes was het echt heel klein gaan ogen.
Het ligt ook aan de hardheid van je water natuurlijk. Mijn ouders hebben bv totaal geen kalkaanslag, ook niet als ze niks droog maken. Dat hoef ik hier niet te doen, want je ziet meteen de kalk.
Dat is op zich waar, maar ik heb bv op de douchekoppen etc wel aanslag, dus ik heb niet bijzonder zacht water oid.
Het zal sowieso een douche worden met een glazen deur. Ik neem de tip over speciale coating mee.
Ons water is erg zacht en we zijn al gewend om de wanden schoon te maken.
Ik ga binnenkort eens naar een sanitairwinkel om de plannen concreter te maken.
Bedankt voor de reacties!
Maar als het een douche met een deur wordt, dan is het toch geen inloopdouche? Of komt die deur er nav dit topic?
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 21:30
18.32% gewijzigd
Muurtje neemt snel meer ruimte in en maakt je badkamer donkerder en kleiner ogen.

Aanslag is natuurlijk vergelijkbaar alleen zie je het beter. Droog trekken helpt een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven