Nieuwe inloopdouche
zondag 19 augustus 2018 om 08:33
zondag 19 augustus 2018 om 12:43
Nou, afbikken hoeft hier dan niet, maar er blijft altijd aanslag zichtbaar op plekken waar je met de ruitenwisser net niet bijkomt.
Jep, maar je komt niet overal en de ruitenwisser zelf is ook niet perfect. Er blijven hier en daar druppels achter.
Jep. Mijn vader heeft ook enorme spijt dat hij ooit voor een 2-wandige glazen douche-cabine heeft gekozen. De aanslag komt ook op plekken waar je amper bijkomt.iets_perzik schreef: ↑19-08-2018 09:55In ons vorige huis hadden we een muurtje met glazen deurtjes. Ondanks altijd alles wissen na het douchen, kwam er toch kalk op de deurtjes wat haast niet meer weg te krijgen was. Ook liet het wissen strepen achter, dus eigenlijk zou je dan nog dagelijks moeten nadrogen als je het echt netjes zou willen hebben.
In ons nieuwe huis dus een inloopdouche met een muurtje en ik vind het top! Hier geen last van kou of water over de hele vloer. Het water komt bij ons tot het muurtje en de rest van de vloer blijft meestal wel droog. Trouwens als je wel last van kou zou hebben, zou je er altijd later alsnog deuren in kunnen maken.
Ik zou zelf dus zeker geen glas meer nemen in de badkamer.
Wat ik zelf als een groot nadeel ervaar is de herrie die de schuifdeuren veroorzaken als je er per ongeluk tegenaan stoot.
Elke paar maanden!? M'n herinnering zal vast niet geheel correct zijn, maar de douchegordijnen gingen hier toch echt jaren mee...
zondag 19 augustus 2018 om 21:40
Ik heb twee glazen wandjes in mijn inloopdouche, en echt totaal geen last van kalk. Ik maak niks droog, gebruik geen trekker of wat dan ook. Heb het niet zelf geïnstalleerd, maar volgens mij is het glas met zo’n kalkafstotende coating en dat werkt prima. Mijn badkamer is ook niet zo groot, en de douche neemt een redelijk gedeelte in. Met muurtjes was het echt heel klein gaan ogen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:22