'Reizen'
zondag 19 augustus 2018 om 16:29
Elke millennial lijkt tegenwoordig bezeten te zijn van reizen. Nee, niet naar een luxe oord in Italie. Dat is voor burgerlijke mensen. Stel je toch eens voor dat je dat op je blog moet posten.
Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.
https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/
Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.
Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.
https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/
Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.
Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 16:40
3.31% gewijzigd
zondag 19 augustus 2018 om 23:33
Ik had het over de 30ers, niet de 20ers. Die lenen overduidelijk bij DUO.Koffiekopjes schreef: ↑19-08-2018 23:10Dan hebben ze geen tijd om 6 maanden rond te trekken lijkt me. Vast geld van pappie en mammie.
¡Apagando las luces!
zondag 19 augustus 2018 om 23:42
Bah, wat staat je OP vol met vooroordelen. Ik behoor tot de generatie waar je over praat, en houd toevallig niet van reizen. Maar 'dat is voor burgerlijke mensen', 'je blog', 'wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal'... Jij hebt iedere reizende 20'er ontmoet?
The eyes are useless when the mind is blind.
maandag 20 augustus 2018 om 01:41
Nee hoor. Mijn ouders hebben mijn studie betaald. Voor de rest moest ik werken. Blij toe, verwende kinderen zijn het ergst.
maandag 20 augustus 2018 om 01:46
Weet niet hoor, maar heel veel studenten betalen (lenen tegenwoordig) zelf hun studie, zonder hulp van hun ouders.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 01:41Nee hoor. Mijn ouders hebben mijn studie betaald. Voor de rest moest ik werken. Blij toe, verwende kinderen zijn het ergst.
Wie is er nou verwend dan..?
¡Apagando las luces!
maandag 20 augustus 2018 om 08:42
Dat kost geen reet meer Azië.Koffiekopjes schreef: ↑19-08-2018 20:55Dat ja. Ook 30ers hoor. Ik vraag me af hoe ze aan het geld komen.
maandag 20 augustus 2018 om 08:50
Ik vind de Speld wel grappig en hoewel het satire is is het natuurlijk wel gebaseerd om iets wat vandaag de dag speelt. Toen ik nog in Amsterdam woonde werd ik doodgegooid met (import) Amsterdammers die ergens na of tijdens hun studie gingen backpacken om "zichzelf te vinden" en dan vervolgens terug tot de ontdekking kwamen dat ze zichzelf nog meer kwijt geraakt waren. Dus hup, daar gingen ze weer. Binnen NL was het echter only Amsterdam, want "daar heb je toch alles?!!". Oke en de dorpskroeg van hun geboortedorp, maar dat mag je eigenlijk niet noemen.
Ik moest dus erg lachen bij het artikel. Hoewel ik zelf ook een millenial ben die veel reist, maar zonder backpack en mezelf hoef ik niet tegen te komen
Ik moest dus erg lachen bij het artikel. Hoewel ik zelf ook een millenial ben die veel reist, maar zonder backpack en mezelf hoef ik niet tegen te komen
maandag 20 augustus 2018 om 08:54
Ik weet niet uit welk bouwjaar jij komt, maar in mijn tijd (1997 was ik klaar met de middelbare school) was het al heel normaal om of na je studie of na je middelbare een jaar buitenland te doen. Jaar high school of jaar ergens vrijwilligerswerk doen in een weeshuis. Echt niks nieuws allemaal.Cafetière schreef: ↑20-08-2018 08:50Ik vind de Speld wel grappig en hoewel het satire is is het natuurlijk wel gebaseerd om iets wat vandaag de dag speelt. Toen ik nog in Amsterdam woonde werd ik doodgegooid met (import) Amsterdammers die ergens na of tijdens hun studie gingen backpacken om "zichzelf te vinden" en dan vervolgens terug tot de ontdekking kwamen dat ze zichzelf nog meer kwijt geraakt waren. Dus hup, daar gingen ze weer. Binnen NL was het echter only Amsterdam, want "daar heb je toch alles?!!". Oke en de dorpskroeg van hun geboortedorp, maar dat mag je eigenlijk niet noemen.
Ik moest dus erg lachen bij het artikel. Hoewel ik zelf ook een millenial ben die veel reist, maar zonder backpack en mezelf hoef ik niet tegen te komen![]()
maandag 20 augustus 2018 om 08:56
Ik ken ze niet persoonlijk. Ik kan me er ook niet aan ergeren. Waarom zou ik me moeten ergeren aan de hobby van iemand anders waar ik persoonlijk geen enkele last van heb?
maandag 20 augustus 2018 om 08:58
Ik zeg ook niet dat het wat nieuws is hoor. Hoewel de combi Amsterdam en millenial misschien wel meer van deze tijd is. Ik haakte alleen in op het bericht van de Speld.Star² schreef: ↑20-08-2018 08:54Ik weet niet uit welk bouwjaar jij komt, maar in mijn tijd (1997 was ik klaar met de middelbare school) was het al heel normaal om of na je studie of na je middelbare een jaar buitenland te doen. Jaar high school of jaar ergens vrijwilligerswerk doen in een weeshuis. Echt niks nieuws allemaal.
maandag 20 augustus 2018 om 09:03
Ja, het is mij ook opgevallen. Ik werk bij een bedrijf wat grotendeels uit millennials bestaat en heb al heel wat mensen weg zien gaan om te gaan reizen. Veelal naar Australie en ZO Azie. Leuk toch? Ik was al eind 30 toen ik dat allemaal ging doen.
Ik ga zelf tegenwoordig het liefst in Nederland op vakantie. We hebben zulke mooie steden maar ook de Waddeneilanden vind ik prachtig! Maar goed, ik ben dan ook al een oud besje.
Ik ga zelf tegenwoordig het liefst in Nederland op vakantie. We hebben zulke mooie steden maar ook de Waddeneilanden vind ik prachtig! Maar goed, ik ben dan ook al een oud besje.
maandag 20 augustus 2018 om 09:12
Ik ben geen oud besje en vind Europa en NL geweldig. Ik hou ook van ver reizen, maar dat is meer een keuze omdat het nu nog makkelijk kan (geen kinderen, lage lasten, gezond), maar ik reis graag door ons land en Europa.Lady_Day schreef: ↑20-08-2018 09:03Ja, het is mij ook opgevallen. Ik werk bij een bedrijf wat grotendeels uit millennials bestaat en heb al heel wat mensen weg zien gaan om te gaan reizen. Veelal naar Australie en ZO Azie. Leuk toch? Ik was al eind 30 toen ik dat allemaal ging doen.
maandag 20 augustus 2018 om 09:15
Echt elitair is natuurlijk je eigen leven leiden zoals je wil zonder je iets aan te trekken van mode, groepsdruk of wat anderen elitair vinden. Wie dat kan behoort tot een elite van levensgenieters
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 20 augustus 2018 om 09:26
Haha ja, precies!JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:15Echt elitair is natuurlijk je eigen leven leiden zoals je wil zonder je iets aan te trekken van mode, groepsdruk of wat anderen elitair vinden. Wie dat kan behoort tot een elite van levensgenieters
maandag 20 augustus 2018 om 10:49
Wat een zure post zeg.
Ik ben in ca. 50 landen geweest maar ook in alle 12 provincies. Toen ik studenten OV had ging ik in mijn vrije tijd vaak genoeg naar een andere stad, gewoon omdat ik het leuk vind om nieuwe plekken te ontdekken. Ik ben in alle provinciehoofdsteden geweest, maar ook in Haren, Nagele, Delden en Weert, om maar wat te noemen. Woon nu in het buitenland en heb meer van het land gezien dan de meeste locals.
En de ene keer zit ik in een resort, de andere keer in een hostel. De ene keer doe ik een wandeling van vier dagen en kampeer ik, en de andere keer een all in strandvakantie op een tropisch eiland. Net hoe het uitkomt/waar ik zin in heb.
Ik heb een goede baan maar ben zeker niet rijk. Wel goed in budgetteren en goede deals uitzoeken. Ik ga vaak uit eten maar meestal voor rond de 10-20 euro per maaltijd - cheap but cheerful - de "etnische" eettentjes zijn hier net zo lekker als de luxe restaurants. Kleren koop ik in outlets en verder spaar ik voor een huis, daarom woon ik met huisgenoten. Heel gezellig overigens.
Een van mijn collega's houdt absoluut niet van reizen en dat is helemaal prima. Praten we ergens anders over.
Ik ben in ca. 50 landen geweest maar ook in alle 12 provincies. Toen ik studenten OV had ging ik in mijn vrije tijd vaak genoeg naar een andere stad, gewoon omdat ik het leuk vind om nieuwe plekken te ontdekken. Ik ben in alle provinciehoofdsteden geweest, maar ook in Haren, Nagele, Delden en Weert, om maar wat te noemen. Woon nu in het buitenland en heb meer van het land gezien dan de meeste locals.
En de ene keer zit ik in een resort, de andere keer in een hostel. De ene keer doe ik een wandeling van vier dagen en kampeer ik, en de andere keer een all in strandvakantie op een tropisch eiland. Net hoe het uitkomt/waar ik zin in heb.
Ik heb een goede baan maar ben zeker niet rijk. Wel goed in budgetteren en goede deals uitzoeken. Ik ga vaak uit eten maar meestal voor rond de 10-20 euro per maaltijd - cheap but cheerful - de "etnische" eettentjes zijn hier net zo lekker als de luxe restaurants. Kleren koop ik in outlets en verder spaar ik voor een huis, daarom woon ik met huisgenoten. Heel gezellig overigens.
Een van mijn collega's houdt absoluut niet van reizen en dat is helemaal prima. Praten we ergens anders over.
hellofromtheotherside wijzigde dit bericht op 20-08-2018 10:51
5.30% gewijzigd
Hello, can you hear me?
maandag 20 augustus 2018 om 10:50
Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 10:32Sorry, maar een tussenjaar geld over de balk smijten en dan zeuren dat je moet lenen is ook gewoon dom.
Mijn ogen branden inmiddels door de zuurgraad van jouw posts.
maandag 20 augustus 2018 om 10:52
Volgens mij wordt je OP een beetje verkeerd opgevat en bedoel je het net als in dat artikel niet zo serieus. Ik begrijp je wel een beetje; ik ken ook wel mensen die zo veel en ver mogelijk willen reizen en een beetje doen alsof je zielig bent als je dan zegt dat je op vakantie gaat in Nederland. Een vriendin vertelde me dat ze nu echt een wereldmens was en dat haar geest verruimd was, maar dat kon je eigenlijk alleen begrijpen als je dat zelf ook ervaren had. Daar moest ik wel een beetje om lachen, maar in ieder geval mooi dat ze er zo blij van wordt. Ik ken ook genoeg mensen die het om persoonlijke redenen of vanwege het milieu dichter bij huis zoeken en dat ook prima vinden. En mensen die reizen en eerlijk vertellen dat ze 8 uur in een busje hebben gezeten voor die foto's met prachtige uitzichten op hun Instagram. Want er zitten heus ook wel mindere kanten aan reizen, maar er zijn mensen die liever alleen over de positieve kanten vertellen, wat ik ook wel snap overigens.
maandag 20 augustus 2018 om 10:55
De jaloezie druipt er vanaf bij jou.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 10:32Sorry, maar een tussenjaar geld over de balk smijten en dan zeuren dat je moet lenen is ook gewoon dom.
En jij zeurt zelfs over te weinig geld terwijl je ouders je studie hebben betaald.
Ik reis ook graag en veel van mijn vriendinnen ook. Iedereen werkt hard en niemand hoeft te lenen of zeurt over zijn studieschuld. De meeste kunnen zelfs gewoon een huis kopen EN reizen. Waarom jij geen van beide kunt weet ik ook niet, maar het feit dat je anderen dit misgunt zegt meer over jezelf dan over een ander.
maandag 20 augustus 2018 om 10:58
Dat maakt het juist zo leuk en leerzaam toch? Achteraf is t meestal een leuk verhaal. En soms is de uitdaging ook mooi - ik heb een paar weken geleden een weekend gewandeld en het was kutweer en de rivier was op meerdere plekken over de weg en het pad gestroomd en ik ben zeiknat geworden maar kan daar de lol eigenlijk wel van inzien.
Hello, can you hear me?
maandag 20 augustus 2018 om 11:03
Ik kan beide maar ik spaar liever tot ik wat fatsoenlijks heb. Waarom is iedereen die iets afkeurt meteen jaloers?Takkie1 schreef: ↑20-08-2018 10:55De jaloezie druipt er vanaf bij jou.
En jij zeurt zelfs over te weinig geld terwijl je ouders je studie hebben betaald.
Ik reis ook graag en veel van mijn vriendinnen ook. Iedereen werkt hard en niemand hoeft te lenen of zeurt over zijn studieschuld. De meeste kunnen zelfs gewoon een huis kopen EN reizen. Waarom jij geen van beide kunt weet ik ook niet, maar het feit dat je anderen dit misgunt zegt meer over jezelf dan over een ander.
maandag 20 augustus 2018 om 12:04
Niks jaloers. Ik heb veel gereisd en weet wat een mooie ervaring het is. Ik snap alleen niet dat je zo zuur moet doen over de keuzes van een ander waar jij zelf totaal geen last van hebt.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 11:03Ik kan beide maar ik spaar liever tot ik wat fatsoenlijks heb. Waarom is iedereen die iets afkeurt meteen jaloers?
maandag 20 augustus 2018 om 12:18
Deze opmerking doet toch anders vermoeden:Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 11:03Ik kan beide maar ik spaar liever tot ik wat fatsoenlijks heb. Waarom is iedereen die iets afkeurt meteen jaloers?
Nou door te werken dus. maar dat weet je zelf ook, aangezien je zegt er zelf wel het geld voor te hebben. Wat is je probleem nou daadwerkelijk, als andere mensen dit nou leuk vinden en hier geld aan uit willen geven? Weet niet hoe ik dit anders moet opvatten dan als jaloezie. ("hoe komen ze aan het geld." "Zeker van papie en mamie")Koffiekopjes schreef: ↑19-08-2018 20:55Dat ja. Ook 30ers hoor. Ik vraag me af hoe ze aan het geld komen.