Dumawall

20-08-2018 14:59 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wie is er bekend met Dumawall kunststof tegels voor de badkamer of het toilet. Kun je heel goed zien dat het kunststof is? En wat doet het met vocht? Is het makkelijk aan te brengen en schoon te houden?
Wij hebben dumaplast panelen in de douchecabine. Als je weet dat het nep is zie je het. Anders alleen als je neus erbovenop zit. De panelen lijken bij ons op steenstrips, maar het is dus vlak met een licht stroef oppervlak.
Bij ons blijft het mooi, maar wij wissen na elke douchebeurt met een wisser de wanden schoon (deed ik met de tegels eerder ook trouwens). En regelmatig even soppen met een niet te agressieve reiniger.
Het is wel belangrijk dat je ze goed verwerkt en ze met de speciale kit tussen de verbindingen verzegelt.
Je moet uitkijken tijdens het verwerken dat je niet op verkeerde plaatsen puntdruk gebruikt, dan gaat het stuk. Zit het eenmaal op de muur ( bij ons met montagekit), dan zit het prima.
We hebben het dus alleen in de douche zelf, anders vond ik het te plasticig worden voor mijn gevoel. De rest van de badkamer is echte tegel.
We gaan de douche in onze andere badkamer er hoogstwaarschijnlijk ook mee doen.
Het is denk ik wel belangrijk dat je een handige klusser bent die weet wat zij (oke meestal hij) doet, want het komt best precies.
stellafietst wijzigde dit bericht op 20-08-2018 15:29
Reden: typo's
3.97% gewijzigd
Op díé fiets!
Heb je het helemaal tot aan het plafond laten lopen? Ik wil het op het toilet nl niet tot het plafond laten lopen.
Ja, helemaal tot plafond, behalve daar waar een raampje zit.
Op díé fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven