Japan

12-08-2018 18:21 79 berichten
Ik wil graag naar Japan en zal daar nog flink voor moeten sparen, maar ik wil wel al graag weten hoeveel ik ongeveer moet sparen.

We gaan met 2 personen, reis alleen met OV, 2-3 weken.

Beste jaargetijde is het voorjaar toch?
Welke reisorganisatie is prettig en heeft reële prijzen?
Ik wil een rondreis, maar het liefst geen groepsreis. Vooraf georganiseerd vind ik wel fijn.

Wat is absoluut een must en wat is op zeker een don’t?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die georganiseerde reis geboekt omdat ik geen tijd had om alles van tevoren uit te zoeken en ik vond het wel een prima deal met de hotelovernachtingen en verplaatsingen geregeld.
Het waren allemaal Toyoko Inn hotels (nee dat is geen spelfout, er staat echt geen Tokyo). Nette hotels, goed te vinden en alles gewoon helemaal OK. Misschien ook een tip voor de zelfregelaars want die hotels zitten geloof ik zo ongeveer overal.
Wat eten we vanavond?
Ik heb ook een keer in een Toyoko Inn gezeten maar niet in Japan. Prima hotel en ik vond het zo grappig dat je een gratis pyjama kon pakken en ik had zelfs een waslijn in de douche/bad voor als ik zelf kleding wilde wassen :) Geen idee of ieder hotel van de die keten dat heeft.

Heb eens op Travelbird gekeken en die bieden nu geen reis naar Japan aan voor 1 persoon.
TsumTsum schreef:
20-08-2018 17:09
Ik heb ook een keer in een Toyoko Inn gezeten maar niet in Japan. Prima hotel en ik vond het zo grappig dat je een gratis pyjama kon pakken en ik had zelfs een waslijn in de douche/bad voor als ik zelf kleding wilde wassen :) Geen idee of ieder hotel van de die keten dat heeft.

Heb eens op Travelbird gekeken en die bieden nu geen reis naar Japan aan voor 1 persoon.
Ja overal pyjama!
Dat zijn dus prachtige vakantiefoto's geworden.
Wat eten we vanavond?
TsumTsum schreef:
20-08-2018 15:41
Als ik nou met iemand zou reizen dan zou ik wellicht wel alles zelf boeken want dan heb je je reisgenoot nog om op terug te vallen.

In Europa regel ik alles zelf en als ik naar de USA zou gaan zou ik dat ook doen omdat Engels geen probleem is... maar Japan? Nee, tenzij ik er al een keer geweest ben. Dan weet ik beter wat ik kan verwachten.
Eerste keer in Japan was ik ook alleen, zo eng is het allemaal niet. Van te voren had ik veel ingelezen en had een 3G datasimkaart naar mn 1e hotel laten versturen zodat ik makkelijk met Google Maps kon navigeren of eventueel iets opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven