'Reizen'

19-08-2018 16:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke millennial lijkt tegenwoordig bezeten te zijn van reizen. Nee, niet naar een luxe oord in Italie. Dat is voor burgerlijke mensen. Stel je toch eens voor dat je dat op je blog moet posten.

Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.

https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/

Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.

Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 16:40
3.31% gewijzigd
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... roken.html

Elitair vind ik het niet trouwens. Vond dit wel aardig om te kijken.
Koffiekopjes schreef:
20-08-2018 11:03
Ik kan beide maar ik spaar liever tot ik wat fatsoenlijks heb. Waarom is iedereen die iets afkeurt meteen jaloers?
Nou dat is toch helemaal jouw keus. Ik heb een collega en die gaat 1 x in de 5 jaar eens op vakantie, een weekje all in, maar koopt wel elk jaar een nieuwe auto of inrichting. Ik denk altijd maar: als ik op m'n sterfbed lig denk ik vast niet "goh wat geweldig dat ik een Volvo onder m'n kont had". Dus ik maak andere keuzes.
Star² schreef:
20-08-2018 10:50
Mijn ogen branden inmiddels door de zuurgraad van jouw posts.
Nou inderdaad.
Cafetière schreef:
20-08-2018 13:13
Nou dat is toch helemaal jouw keus. Ik heb een collega en die gaat 1 x in de 5 jaar eens op vakantie, een weekje all in, maar koopt wel elk jaar een nieuwe auto of inrichting. Ik denk altijd maar: als ik op m'n sterfbed lig denk ik vast niet "goh wat geweldig dat ik een Volvo onder m'n kont had". Dus ik maak andere keuzes.

Sommige mensen ( en het zijn er best veel) houden helemaal niet van op vakantie gaan of echt reizen. Die zeggen dus ook niet op hun sterfbed.. wat fijn dat ik tegen mijn zin dingen gedaan heb.

Vind zo'n raar argument.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 18:06
0.08% gewijzigd
Als ik op mijn sterbed lig ga ik echt niet huilen omdat ik niet in een smerig hostel heb gelegen met bezwete dronken toeristen ergens in een land zonder mensenrechten. Hoogstens baal ik dat ik niet op een luxe vakantie naar een resort in Bora Bora ben gegaan. Voor even dan. Ik ga immers dood en heb wel andere problemen.
Ik heb veel liever 50 weken in het jaar luxe om me heen dan 2 ergens te zitten waar het mooi is en de rest van het jaar in een gammel huis te wonen. Maar ik heb ook die behoefte niet aan arme landen. Het goef hebben terwijl er vrouwen doodgaan aan illegale abortus, mensen de doodstraf krijgen omdat ze homo zijn en drugscartels elkaar bevechten vind ik gewoon te verwerpelijk. Ik wil die regering niet spekken.
Lucifer2018 schreef:
20-08-2018 17:20
Sommige mensen ( en het zijn er best veel) houden helemaal niet van op vakantie gaan of echt reizen. Die zeggen dus ook niet op hun sterfbed.. wat fijn dat ik tegen mijn zin dingen gedaan heb.

Vind zo'n raar argument.
Het is mijn argument, mijn keuze. Net als dat andere mensen andere keuzes maken.
Koffiekopjes schreef:
20-08-2018 18:05
Ik heb veel liever 50 weken in het jaar luxe om me heen dan 2 ergens te zitten waar het mooi is en de rest van het jaar in een gammel huis te wonen. Maar ik heb ook die behoefte niet aan arme landen. Het goef hebben terwijl er vrouwen doodgaan aan illegale abortus, mensen de doodstraf krijgen omdat ze homo zijn en drugscartels elkaar bevechten vind ik gewoon te verwerpelijk. Ik wil die regering niet spekken.
Maar is er dan iemand die zegt dat dat niet goed is ofzo? Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo drammerig je mening moet tentoonspreiden.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:39
Vraag me af of anderen zich daar ook aan ergeren.
Nee ik niet.
SombraOnline schreef:
19-08-2018 16:50
Dit klinkt eerder als jaloezie. Maar dat is maar hoe ik het interpreteer.
Ik ook.
Koffiekopjes schreef:
20-08-2018 18:01
Als ik op mijn sterbed lig ga ik echt niet huilen omdat ik niet in een smerig hostel heb gelegen met bezwete dronken toeristen ergens in een land zonder mensenrechten. Hoogstens baal ik dat ik niet op een luxe vakantie naar een resort in Bora Bora ben gegaan. Voor even dan. Ik ga immers dood en heb wel andere problemen.
Jezus krijst kind, ga eens wat aan je karakter doen. Zo verongelijkt, veroordelend en jaloers.
:calimero:

Wat boeit het jou wat andere mensen doen met hún leven.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:10
Jullie hoeven mijn topics niet te lezen.
Daar is het een forum voor. Als je geen commentaar verwacht moet je een dagboek kopen,
Koffiekopjes schreef:
Wat een raar wereldbeeld heb je. De meeste hostels zijn prima plaatsen om te verblijven als je niet al te veel geld hebt. En ze zitten ook niet vol met bezweette dronken toeristen.
Sara9876 schreef:
20-08-2018 18:20
Wat een raar wereldbeeld heb je. De meeste hostels zijn prima plaatsen om te verblijven als je niet al te veel geld hebt. En ze zitten ook niet vol met bezweette dronken toeristen.
En personeel op die chique Bora Bora resorts wordt vaak nog meer uitgebuit dan in welk primitief oord dan ook.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 20:55
Dat ja. Ook 30ers hoor. Ik vraag me af hoe ze aan het geld komen.
Wat dacht je van te werken?
Ik vind het een beetje brutale vraag ook, stel jij zou een bankstel kopen van 5000 euro zou het niet in me opkomen om te vragen waar je dat geld vandaan hebt.
Volgens mij voldoe ik wel een beetje aan dat standaard beeld wat jij in je hoofd hebt, waarom kun je niet blij zijn voor iemand anders die een leuke hobby heeft gevonden?
Ik snap gewoon niet zo goed waar je je toch zo druk om maakt.
Echt zelden iemand meegemaakt die beweerd niet jaloers te zijn maar het overduidelijk wel is. Mijn hemel wat ben jij een zuur type. Tegen beter weten in: je kan prima en reizen en een prima leven leiden. Ik ben begin dertig, ga regelmatig op reis en heb behalve ooit vijftien jaar terug nog nooit in een hostel geslapen. En wanneer ik dan terug kom naar Nederland open ik de deur van mijn volledig opgeknapte en prima uitziende koopwoning. En dit alles betaal ik door gewoon te werken en te sparen. Oja mijn ouders hebben voor niks van dit alles betaald sterker nog zelfs mijn studie heb ik zelf bekostigd.
Ik snap wat je bedoelt, maar je komt wel zuur over in deze post.
Sommige doen wel een beetje elitair met dat reizen. Maar veel mensen niet.

Het is de tijd waarin we leven. De wereld is maar klein. Ik reis ook veel en graag. En dat bekostig ik gewoon door veel te werken en geen kinderen te hebben.
Koffiekopjes schreef:
Ik heb nooit in hostels geslapen. En ik ga om mooie dingen te zien of dat nu een prachtige boeddhistische tempel is, de onderwaterwereld van het Great Barrier Reef of de geysers van Yellowstone NP. Ik heb ook niets met aapjes kijken tussen de arme locals of mezelf zitten vervelen in een luxe resort op Bora Bora. Er zijn zoveel mogelijkheden en ook ik hecht veel waarde aan een woning met veel leefcomfort en spendeer dus niet mijn hele inkomen aan reizen. Ik rij wel een kleine auto vanwege de kosten maar op reis trakteer ik mezelf wel op een stoere suv. Ik hoef op mijn sterfbed nergens spijt van te hebben, binnen mijn financiele mogelijkheden maak ik de voor mij beste keuzes.
TO, ik vind jou ook jaloers overkomen. Je hebt ook wel de verkeerde beroepskeuze gemaakt als je wil reizen zonder de hoofdprijs kwijt te zijn. Want gebonden aan de schoolvakanties ben je gewoon de lul. Een maandje goedkoop in november of februari is er voor jou niet bij.
redbulletje schreef:
20-08-2018 19:50
TO, ik vind jou ook jaloers overkomen. Je hebt ook wel de verkeerde beroepskeuze gemaakt als je wil reizen zonder de hoofdprijs kwijt te zijn. Want gebonden aan de schoolvakanties ben je gewoon de lul. Een maandje goedkoop in november of februari is er voor jou niet bij.
TO wil niet reizen voor zover ik begrijp.
Ik hou van reizen en ben blij in een tijd te leven waarin dat ook- veel meer dan vroeger- goed mogelijk is.
Maar hé omdat ik het leuk vind, hoeft een ander dat niet te vinden. Je gaat toch zeker niet tegen je zin geld uitgeven aan een reis terwijl je daar niks mee hebt. :-)

Ik wordt trouwens moe van alle mensen die beweren dag ik straks, als ons kind er is, écht niet meer op reis kan/mag/zou moeten gaan wang daar heeft kind immers niks aan....
Maargoed. Dat is een ander verhaal.

Leven en laten leven zou ik zeggen :-)
yellow002 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 19:57
0.94% gewijzigd
fashioncolor schreef:
20-08-2018 19:35
Echt zelden iemand meegemaakt die beweerd niet jaloers te zijn maar het overduidelijk wel is. Mijn hemel wat ben jij een zuur type. Tegen beter weten in: je kan prima en reizen en een prima leven leiden. Ik ben begin dertig, ga regelmatig op reis en heb behalve ooit vijftien jaar terug nog nooit in een hostel geslapen. En wanneer ik dan terug kom naar Nederland open ik de deur van mijn volledig opgeknapte en prima uitziende koopwoning. En dit alles betaal ik door gewoon te werken en te sparen. Oja mijn ouders hebben voor niks van dit alles betaald sterker nog zelfs mijn studie heb ik zelf bekostigd.
En dit :-)
Cafetière schreef:
20-08-2018 19:53
Uit haar andere topic begreep ik van wel maar ze heeft er geen geld voor op dit moment en werkt als leraar dus veroordeeld tot duurste vakantieperiode.
dolfje schreef:
20-08-2018 18:17
Daar is het een forum voor. Als je geen commentaar verwacht moet je een dagboek kopen,
Ondertussen wordt de menopauze van menig viva'er vervroegd omdat ze moeten reageren in MIJN topic dat ze MIJN mening moeten lezen. Iets met zelf opzoeken.
Cafetière schreef:
20-08-2018 19:53
Dit! Ik wil naar maximaal 3, 4 landen buiten Europa en Noord Amerika die modern zijn en veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven