'Reizen'

19-08-2018 16:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke millennial lijkt tegenwoordig bezeten te zijn van reizen. Nee, niet naar een luxe oord in Italie. Dat is voor burgerlijke mensen. Stel je toch eens voor dat je dat op je blog moet posten.

Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.

https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/

Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.

Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 16:40
3.31% gewijzigd
Cafetière schreef:
21-08-2018 00:32
Ik reis veel en het enige wat ik te weten ben gekomen over mezelf is dat ik vooral erg veel van eten en drinken hou en daar bijna mijn verblijf omheen plan (welk tentje ga ik heen en wanneer) :rofl:
:rofl: klinkt als een heel belangrijke levensles!
redbulletje schreef:
21-08-2018 09:53
En de meeste mensen die ik ken die graag reizen zijn bijlange na geen nouveau riche hoor! Met 'n modaal inkomen kun je ook prima 3 weken per jaar op verre reis.
Precies. Man en ik hebben echt geen topbanen en hebben wel een koophuis maar gaan wel elk jaar meerdere keren weg. En niet altijd even ver of luxe. Kan er wel enthousiast over vertellen maar ik geloof niet dat iemand dat als pochen ziet.
hanke321 schreef:
20-08-2018 21:33
Eten is de nieuwe religie geworden en reizen het nieuwe statussymbool. Ipv geloof en bankrekening/werk/wat je vader doet.

Aan jou of je daarin meegaat of niet
Telt dat niet meer? Vandaar dat ik daar geen indruk meer mee achterlaat. ;-D
Vader is nu ook al met pensioen dus ach.
dolfje schreef:
21-08-2018 15:46
Precies. Man en ik hebben echt geen topbanen en hebben wel een koophuis maar gaan wel elk jaar meerdere keren weg. En niet altijd even ver of luxe. Kan er wel enthousiast over vertellen maar ik geloof niet dat iemand dat als pochen ziet.
Precies, jullie hebben 2 inkomens.
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 16:39
Dus? Ik ben alleen en ga ook meerdere keren weg per jaar.
Vaak naar Azie, kost niet zoveel daar.
Robinson schreef:
21-08-2018 17:09
Dus? Ik ben alleen en ga ook meerdere keren weg per jaar.
Vaak naar Azie, kost niet zoveel daar.
Precies. Ik ken genoeg alleenstaande mensen die reizen.
En ik werk maar parttime dus mijn inkomen is niet echt veel.
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 16:39
Ik ben single dus ook maar 1 inkomen en al vanaf begin 20 vrijwel jaarlijks een verre reis gemaakt.
Da's niet wat TO wil lezen. Die wil gewoon om zich heen schoppen.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-08-2018 17:48
Da's niet wat TO wil lezen. Die wil gewoon om zich heen schoppen.
Ja en ze is helegaar niet afgunstig op andere mensen.
Ik vind 2000 euro per ticket gewoon te veel maar ik hen andere prioriteiten.
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 18:27
Een retourtje Thailand heb je anders al voor minder dan 500 euro. Op Amerika kun je ook vaak wat rond dat bedrag vinden. Australie had ik voor rond de 1000.
2000 euro per ticket? Ja business class zal dat wel kunnen kloppen maar zo vlieg ik nooit hoor.
Heel armieterig in economy class :jump:
redbulletje schreef:
21-08-2018 18:29
Een retourtje Thailand heb je anders al voor minder dan 500 euro. Op Amerika kun je ook vaak wat rond dat bedrag vinden. Australie had ik voor rond de 1000.
Is dat zo? Hm, dacht veel duurder.
:facepalm:
¡Apagando las luces!
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 18:27
Dit kan gewoon niet serieus zijn. Zo oordelen maar niet eens weten waar je het over hebt. Ik vertrek dit najaar weer voor een paar weken naar Azië mijn vliegticket kostte me rond €400.
Ik erger me daar helemaal niet aan. Fijn dat mensen een leuke vakantie hebben. Ik vind die verhalen leuk om te horen en niet alleen over verre reizen maar ook reizen naar bv Spanje of Griekenland enz.
Zit er een leerkracht aan de andere kant van die posts? :O
Ik had een collega die zwarte leerlingen vergeleek met apen. Denk je echt dat docenten geen negatieve meningen hebben?
Ik dacht gewoon dat die negatieve meningen ook ergens op gebaseerd zouden zijn.
Zijn al jouw meningen gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek? Of baseer jij ook dingen op ervaring?
Niet enkel op mijn eigen ervaring nee. Die kan namelijk gekleurd zijn door bvb mijn gemoedstoestand, omstandigheden, omgeving, vooroordelen,.. Ik ben daar dus inderdaad voorzichtig mee.
catskin schreef:
19-08-2018 16:46
Nee, maar het verbaast me wel dat iemand zich daaraan kan ergeren.
Ik snap het wel een beetje. Iemand anders noemde het al: dat sommigen een beetje neer lijken te kijken op mensen die niet kunnen of willen reizen.
Ik heb dat bv met een familielid. Die is vanuit de randstad naar het platteland verhuist en sindsdien moet hij elke keer zeggen als hij hier is dat het hier zoooooooo druk is en onaardige haastige mensen en dat zijn tochtige, onderhoudsintensieve huis toch veel beter is dan een nieuwbouwhuis en en en. En dat al jaren lang. Daar erger ik me dan ook aan.
Begrijpelijk Darkside. Waarschijnlijk is hij zo blij met zijn nieuwe plek dat hij het iedereen wilt aanraden. Hij wilt jou dus ook graag zo gelukkig zien als hij. Als je het zo bekijkt is het best lief.

Hij vergeet daarbij echter dat niet iedereen gelukkig wordt van hetzelfde.
Ik wil ook zo'n noodlesoup tattoo!
Wel met garnalen graag. Waar haal ik die?
Mijn mening is gestippeld.
Bearnaise schreef:
26-08-2018 23:40
Begrijpelijk Darkside. Waarschijnlijk is hij zo blij met zijn nieuwe plek dat hij het iedereen wilt aanraden. Hij wilt jou dus ook graag zo gelukkig zien als hij. Als je het zo bekijkt is het best lief.

Hij vergeet daarbij echter dat niet iedereen gelukkig wordt van hetzelfde.
Hm, nadat wij al jaren vertellen dat we niet in the middle of nowhere willen wonen denk ik dat hij of een bord voor zijn kop heeft of dat hij bewust anderen naar beneden praat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven