Muizen!!! Bah!!!

21-08-2018 22:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah, bah, bah. Loopt er net een muis door een scheurtje in de hordeur naar binnen. Van de schrik gaf ik een gil waardoor dat vieze beest nog harder schrok en door datzelfde scheurtje weer naar buiten ging, maar toch.
Hele huis op zijn kop gehad, nergens keutels of aangevreten verpakkingen gelukkig. Maar ik moet er toch wat aan doen.
Ik woon driehoog, heb planken op het balkon die op hun beurt weer op balkjes liggen, dus dat is een mooie schuilplaats natuurlijk.
Iemand een idee wat ik het beste kan halen? Ik denk zelf aan muizenvallen maar mijn partner heeft het over lokdoisjes. Lijkt me buiten niet handig, als het regent spoelt dat weg denk ik.
Bah, bah, bah. Wat vind ik dit smerig!!!

:rose: :heart: :lips:
Consequent vallen plaatsen.
_Monti_ schreef:
21-08-2018 22:40
Consequent vallen plaatsen.
Ja denk ook dat dat het beste is. Ik ga er 100 halen, echt.

Begin met pepermuntolie. Daar houden muizen (en spinnen) niet van, dus dat is een prima start. Geurbrandertjes, of gewoon een drupje links en rechts, je kunt er mee dweilen of een paar druppels in een beker doen en er kokend water op gieten, ruikt je hele huis naar pepermunt.

Alles nakijken. Geen muizenbuffet verzorgen (eetbare dingen op vloeren of open verpakkingen in kasten).

Als je keuteltjes vindt (kijk achter kasten en banken, achter piano, tvkasten, bovenop de kasten, onder radiatoren, achter de keukenplinten, controleer wasdroger, zolder, stapels kussens, oude dekens), dan weet je welke route ze nemen, daar kun je vallen plaatsen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
DitaVonTeese1969 schreef:
21-08-2018 22:50
Ja denk ook dat dat het beste is. Ik ga er 100 halen, echt.

Haha Nou, je kunt ze hergebruiken dus dat scheelt :-D

Wij hebben met periodes last van muizen in de garage ivm volière. Dan is het weer even vallen plaatsen en dagelijks paar keer checken. Dan is het snel weer over.

Gif is een nare dood en kunnen ze ook verspreiden wat gevaarlijk kan zijn voor evt dieren bij buren.
We hebben echt alles nagekeken en goddank geen keutels. Dus ik denk dat ze nog buiten zitten. Hij ging er echt in 1 seconde in en uit.
Eerst buiten vallen zetten, aan de randen maar en dan net onder de planken zodat de vogels het voer niet opvreten.
En dan dagelijks checken, lekker klusje :nooo: Ook maar een pak latex handschoenen kopen

Stel je niet zo aan zeg.
Zodra je alles goed verpakt en alles goed schoonhoud hebben/ruiken ze geen eten meer en zoeken ze verder (bij de buren).
Dus zakken chips in trommels doen, opengemaakte verpakkingen van koekjes, pasta etc ook in gesloten trommels/plastic dozen doen en je ziet ze vanzelf niet meer.
_Monti_ schreef:
21-08-2018 22:55
Haha Nou, je kunt ze hergebruiken dus dat scheelt :-D

Wij hebben met periodes last van muizen in de garage ivm volière. Dan is het weer even vallen plaatsen en dagelijks paar keer checken. Dan is het snel weer over.

Gif is een nare dood en kunnen ze ook verspreiden wat gevaarlijk kan zijn voor evt dieren bij buren.
Nu heeft mijn buurman een vreselijk nare hond, dus je zou me zomaar op een idee brengen ;)

VivaVivienne schreef:
21-08-2018 22:57
Stel je niet zo aan zeg.
Zodra je alles goed verpakt en alles goed schoonhoud hebben/ruiken ze geen eten meer en zoeken ze verder (bij de buren).
Dus zakken chips in trommels doen, opengemaakte verpakkingen van koekjes, pasta etc ook in gesloten trommels/plastic dozen doen en je ziet ze vanzelf niet meer.
Vind jij muizen niet smerig dan? Ik wel. Ongedierte is het.

21-08-2018 22:59
Vind jij muizen niet smerig dan? Ik wel. Ongedierte is het.

Nou ja, om heel eerlijk te zijn heb ik vrij lang muizen en ook ratten als huisdier gehad. Ze zijn super schoon en intelligent. En heel lief.. dus heb geen objectieve mening :hihi: . Wij hebben ook soms muizen..je zou ze zelfs kunnen vangen en tam maken. Maar goed.. wij hebben ook weleens een muis in huis gehad tijdens de verbouwing en dan maakte ik alles extra schoon en verpakte al het eten en zag ze nooit meer.
21-08-2018 22:56
We hebben echt alles nagekeken en goddank geen keutels. Dus ik denk dat ze nog buiten zitten. Hij ging er echt in 1 seconde in en uit.
Eerst buiten vallen zetten, aan de randen maar en dan net onder de planken zodat de vogels het voer niet opvreten.
En dan dagelijks checken, lekker klusje :nooo: Ook maar een pak latex handschoenen kopen

Ook oppassen dat de vogels niet in de val kunnen komen.
Overdrijf je niet een beetje? De muis is één seconde in je huis geweest? Als je geen keutels of aangevreten verpakkingen vindt, is er niets aan de hand hoor.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
21-08-2018 23:08
Overdrijf je niet een beetje? De muis is één seconde in je huis geweest? Als je geen keutels of aangevreten verpakkingen vindt, is er niets aan de hand hoor.
Nou, inderdaad. Ik had laatst muizen in mijn kelder. Toen ik de deur open deed zag ik ze weg krioelen. Overal poepjes en 2 zakken pasta leeggevreten. Kelder schoongemaakt, al het eten weggehaald en geen last meer gehad.

Ik houd ook niet van muizen, maar dat gif is echt heel wreed.
VivaVivienne schreef:
21-08-2018 23:03
Nou ja, om heel eerlijk te zijn heb ik vrij lang muizen en ook ratten als huisdier gehad. Ze zijn super schoon en intelligent. En heel lief.. dus heb geen objectieve mening :hihi: . Wij hebben ook soms muizen..je zou ze zelfs kunnen vangen en tam maken. Maar goed.. wij hebben ook weleens een muis in huis gehad tijdens de verbouwing en dan maakte ik alles extra schoon en verpakte al het eten en zag ze nooit meer.
Mijn man had vroeger ook ratjes als huisdier. Maar goed dat ik hem toen niet ben tegengekomen, daar was de verkering niet tegen bestand geweest
ava75 schreef:
21-08-2018 23:05
Ook oppassen dat de vogels niet in de val kunnen komen.
Dat komt wel goed. Ik zet ze met het voer onder de planken. Daar komen die kauwtjes niet bij. Hoop ik...
anoniem_374873 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 23:31
4.53% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
21-08-2018 23:08
Waar 1 muis is, is de hele familie ;) En niks doen betekent dat ik die hele familie over de vloer kan krijgen, brrr.
Ik kom uit een boerendorp, ben echt niet bang voor een muis. Ik weet alleen hoe het gaat als je er te weinig aan doet.
21-08-2018 23:31
Waar 1 muis is, is de hele familie ;) En niks doen betekent dat ik die hele familie over de vloer kan krijgen, brrr.
Ik kom uit een boerendorp, ben echt niet bang voor een muis. Ik weet alleen hoe het gaat als je er te weinig aan doet.
Yep, dan vinden ze je heel erg :rose: :heart: :lips:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bij de Welkoop een paar muizenvallen halen en hier pindakaas in doen en je hebt ze zo weggevangen als ze wel al in huis zitten.
tonkje schreef:
21-08-2018 23:42
Yep, dan vinden ze je heel erg :rose: :heart: :lips:
:proud:

;)
Bel ik net bij de buuf aan, blijkt dat we als vve een contract hebben met een bestrijdingsbedrijf, waarvan de eigenaar in ons gebouw woont. Die maar ff gebeld.
Wordt vervolgd

Ik zou eerst een kat nemen. Als gif niet helpt kan je daarna geen kat meer proberen.

En zijn ook muisvriendelijke vallen die je kan proberen. Je moet hem dan verleiden ergens in te lopen waar hij niet meer uit kan komen. Bijvoorbeeld een gladde emmer waar hij geen grip op krijgt of een valdeurtje. Dat laatste gaat vaak mis omdat ze erg attent zijn op gevaar en nét snel genoeg zijn om onder de valdeur door te slippen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn man haat katten dus dat gaat niet gebeuren. En we haten allebei muizen dus geen muisvriendelijke oplossing hier.
De buurman van de ongedietebestrijding is helaas alleen van de algemene ruimtes. Op naar de Welkoop voor vallen en een lokdoosje dus. En naar de Action voor wat plastic bakken.
Dure hobby, muizen... In eerste instantie dachten we dat ze alleen buiten zaten. Dus vallen en een lokdoosje met gif onder het afdakje.
Zitten we dinsdagavond tv te kijken, rent er opeens eentje door de kamer. Dus ook binnen vallen gezet. Bank van de kant gehaald (is een enorm zwaar en lomp ding dus dat doen we bijna nooit) daaronder gestofzuigd. (Was nodig, er lag genoeg eten voor een muizenweeshuis)
Volgende ochtend komt man de huiskamer in, rent die muis vrolijk rond.
En bij de buitenmuur aan twee kanten verf en gips van de muur gekrabd, op 30cm van een val af. Heel leuk Muis.
Gister hele dag bezig bezig met nog meer schoonmaken, nog meer verpakkingen in potten en bakken doen, nog wat extra gif besteld.
Gisteravond niks gezien, vandaag ook geen sporen.
Straks weer alles van de kant halen om onder te zuigen en morgen nog wat extra gif zetten.
De vallen buiten zijn allemaal ‘los’ zag ik net, waarschijnlijk door de regen.
Voordeel is dat t huis lekker schoon is zo :)
24-08-2018 07:27
Voordeel is dat t huis lekker schoon is zo :)
Elk nadeel heeft zijn voordeel! :cheer2:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven