Leuke stad om te shoppen?
woensdag 22 augustus 2018 om 20:10
MrsNiceGuy schreef: ↑22-08-2018 19:39Ik heb als Belgische heel wat Nederlandse steden bezocht de afgelopen jaren. Persoonlijk vind ik Den Haag het leukst (in Maastricht kom ik sowieso al erg vaak, dat is niet meer zo speciaal voor míj).
Met kleine kinderen lijkt het me ook fijn dat je even naar het strand kan als ze het shoppen moe zijn.
Ik, als grote-stadbewoner, vind Den Haag een vreselijke stad.
Een paar keer geweest maar nooit meer. Letterlijk o-ver-al mensen die tegen je aan botsen.
Gewoon op straat, in winkels enz
In mijn stad, Rotterdam, heb ik daar nooit last van.
Den Haag staat mij echt tegen terwijl ik, als Rotterdammer, Amsterdam heel leuk vind.
Ik hou van Rotterdam en Amsterdam.
woensdag 22 augustus 2018 om 20:14
LouisaDurrell schreef: ↑22-08-2018 20:10Ik, als grote-stadbewoner, vind Den Haag een vreselijke stad.
Een paar keer geweest maar nooit meer. Letterlijk o-ver-al mensen die tegen je aan botsen.
Gewoon op straat, in winkels enz![]()
In mijn stad, Rotterdam, heb ik daar nooit last van.
Den Haag staat mij echt tegen terwijl ik, als Rotterdammer, Amsterdam heel leuk vind.
Ik hou van Rotterdam en Amsterdam.
Eens mbt Den Haag. En ik vind Amsterdam en Rotterdam ook niet echt leuek winkelsteden.
Maar dat komt omdat ik in een van die 2 gewoont heb en ik juist blij ben als ik normaal een winkelstraat doorkan.
Geef mij maar wat minder grote steden.
woensdag 22 augustus 2018 om 20:21
woensdag 22 augustus 2018 om 20:22
Heerlijk juist wat drukte, nou kom ik niet uit een dorpje ofzo, gewoon een kleinere stad. Het nadeel van kleinere steden is dat al snel de helft van de winkels leegstaat.Lucifer2018 schreef: ↑22-08-2018 20:14Eens mbt Den Haag. En ik vind Amsterdam en Rotterdam ook niet echt leuek winkelsteden.
Maar dat komt omdat ik in een van die 2 gewoont heb en ik juist blij ben als ik normaal een winkelstraat doorkan.
woensdag 22 augustus 2018 om 20:23
Dan is rotterdam perfect!Lucifer2018 schreef: ↑22-08-2018 20:14Eens mbt Den Haag. En ik vind Amsterdam en Rotterdam ook niet echt leuek winkelsteden.
Niet te druk maar genoeg om te zien en beleven. Winkelen op de lijnbaan/koopgoot en daarna een klein stukje doorlopen naar de prachtige markthal om een heerlijk hapje te eten.
woensdag 22 augustus 2018 om 20:27
Lucifer2018 schreef: ↑22-08-2018 20:14Eens mbt Den Haag. En ik vind Amsterdam en Rotterdam ook niet echt leuek winkelsteden.
In welke stad heb je dan gewoond?
woensdag 22 augustus 2018 om 20:30
woensdag 22 augustus 2018 om 20:40
woensdag 22 augustus 2018 om 20:50
Ik ook een beetje net als de euromast. Maar goed, als je van een andere stad toch naar rdam gaat is de markthal en must see.
Als je de drukte niet erg vind zou het gecombineerd kunnen worden met de grote markt op de blaak op de zaterdag of dinsdag. Dat is wel heel leuk!
woensdag 22 augustus 2018 om 20:59
Jij vergelijkt de Euromast met de markthal?Loullah schreef: ↑22-08-2018 20:50Ik ook een beetje net als de euromast. Maar goed, als je van een andere stad toch naar rdam gaat is de markthal en must see.
Als je de drukte niet erg vind zou het gecombineerd kunnen worden met de grote markt op de blaak op de zaterdag of dinsdag. Dat is wel heel leuk!
Grapje toch?
woensdag 22 augustus 2018 om 21:00
Brrr ja!RégineFilange schreef: ↑22-08-2018 20:58Meen je dat nou? Dat is toch een beetje een shabby bende zonder sfeer?
woensdag 22 augustus 2018 om 21:05
Ja. Beide zijn typisch rotterdams of niet dan? Ik snap dat ze niet hetzelfde zijn maar kwa bezienswaardigheden vind ik ze niet over the top. Dat zou best kunnen omdat ik zelf uit roffa kom. Voor iemand uit een andere stad is het waarschijnlijk wel leuk.
woensdag 22 augustus 2018 om 21:08
Ik vind van niet. Alles onder 1 dak en best schoon in vergelijking met andere winkelcentra. Als ik daar shop ga ik altijd naar huis met leuke dingetjes. Tussendoor een bakkie starbucks. Je kan je auto ook altijd kwijt in de garage.RégineFilange schreef: ↑22-08-2018 20:58Meen je dat nou? Dat is toch een beetje een shabby bende zonder sfeer?
woensdag 22 augustus 2018 om 21:09
Oke, ja ik ben er al 10 jaar niet meer geweest dus zou kunnen. Maar als ik ergens leuk wil shoppen ga ik eerder naar een sfeervolle binnenstad (zeker nu het nog zomer is) dan naar zoiets.
woensdag 22 augustus 2018 om 21:16
Ik shop liever binnen als kan, ook in de zomer. Ik kom uit een tropisch land dus de zon trekt mij helemaal niet. Daarnaast vind ik het belangrijk om met de auto mee te kunnen. Ik doe alles met de auto dus parkeergelegenheid moet er zijn vandaar dat ik een winkelcentrum als Hoog Catherijne ideaal vind.RégineFilange schreef: ↑22-08-2018 21:09Oke, ja ik ben er al 10 jaar niet meer geweest dus zou kunnen. Maar als ik ergens leuk wil shoppen ga ik eerder naar een sfeervolle binnenstad (zeker nu het nog zomer is) dan naar zoiets.
woensdag 22 augustus 2018 om 21:21
vanuit het oosten niet te ver rijden:
Deventer: leuk oud centrum met veel kleine steegjes met leuke niet standaard winkels
Arnhem: iets groter, minder mooi centrum, maar meer winkels en evt de mogelijkheid om even met de kinderen Sonsbeekpark in te gaan vanuit de stad
Zwolle: Al jaren niet meer geweest, maar vind ik ook altijd wel leuk.
Iets verder:
Amersfoort: heel mooi oud centrum en leuke winkels
Den Bosch: idem
Deventer: leuk oud centrum met veel kleine steegjes met leuke niet standaard winkels
Arnhem: iets groter, minder mooi centrum, maar meer winkels en evt de mogelijkheid om even met de kinderen Sonsbeekpark in te gaan vanuit de stad
Zwolle: Al jaren niet meer geweest, maar vind ik ook altijd wel leuk.
Iets verder:
Amersfoort: heel mooi oud centrum en leuke winkels
Den Bosch: idem