kamer opsplitsen
woensdag 22 augustus 2018 om 22:14
hey! nieuw hier haha
, heb dus geen idee of ik dit goed doe. maar alles moet geprobeerd worden anders kom je er nooit achter. ik wil graag mijn slaapkamer opsplitsen in 2. een gedeelte met mijn kaptafel en slaapkamer en een opbergkastje. en het andere gedeelte wil ik als een soort "kantoortje"inrichten.
nu heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. een muur ertussen gooien is geen optie....een gordijn errussen vind ik ook weer zowat. niet echt mooi ofzo. voor mij is dat dus een noodoplossing. mijn moeder kwam al met het idee om dan een kast in het midden neer te zetten en dat je er aan 2 kanten langs unt lopen. (snapt iemand dit? hahah
) maar dat is niet waar ik naar opzoek ben. iemand die tips heeft? en wat niet te duur is? xoxox
woensdag 22 augustus 2018 om 23:08
Een kast neerzetten in het midden van de kamer is inderdaad een goede oplossing. Zo heeft mijn zus de zolderkamer verdeeld voor haar 2 kinderen. Je kan de kast tegen de zijkant zetten of in het midden zodat je aan beide kanten langs de kast kan lopen.
Op de achterkant van de kast kan je posters hangen of met hout afwerken. Je zou de achterkant van de kast ook kunnen gebruiken voor een bureautje.
Je kan ook de Kalaxkast tegen een hoge kast zetten en daar een bureau aan”hangen”. Er zijn speciale bureau’s die je aan de Kalax vanst kunt maken.
Je kan ook 2 Kalaxkasten op elkaar zetten en veel vakken dichtmaken met dozen of een deurtje.
Zelf heb ik een vrij hoog tv-meubel in het midden van mijn slaapkamer neergezet. De stoel met kleren is zo totaal uit beeld.
Op de achterkant van de kast kan je posters hangen of met hout afwerken. Je zou de achterkant van de kast ook kunnen gebruiken voor een bureautje.
Je kan ook de Kalaxkast tegen een hoge kast zetten en daar een bureau aan”hangen”. Er zijn speciale bureau’s die je aan de Kalax vanst kunt maken.
Je kan ook 2 Kalaxkasten op elkaar zetten en veel vakken dichtmaken met dozen of een deurtje.
Zelf heb ik een vrij hoog tv-meubel in het midden van mijn slaapkamer neergezet. De stoel met kleren is zo totaal uit beeld.
woensdag 22 augustus 2018 om 23:09
Ikea heeft ook van die schuifpanelen/stroken die je in het midden van de kamer kan hangen. Je kan de panelen dan ook nog wegschuiven of juist helemaal dicht.
Veel studenten delen zo hun kamer op in meerdere delen. Deze ‘gordijnen’ hangen aan een rail en je kan zoveel stroken neerhangen als je nodig hebt.
Veel studenten delen zo hun kamer op in meerdere delen. Deze ‘gordijnen’ hangen aan een rail en je kan zoveel stroken neerhangen als je nodig hebt.
donderdag 23 augustus 2018 om 00:07
Paneelgordijnen heten die dingen. Was ook waar ik aan dacht. Strakker dan gewone gordijnen en als je ze in een lichte kleur neemt, laat het ook mooi licht door.veensteker schreef: ↑22-08-2018 23:09Ikea heeft ook van die schuifpanelen/stroken die je in het midden van de kamer kan hangen. Je kan de panelen dan ook nog wegschuiven of juist helemaal dicht.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
donderdag 23 augustus 2018 om 07:42
Zoveel neerhangen als nodig gaat toch niet? Die rail heeft 3 sleuven en je hangt in elke sleuf een gordijn, die dan met een haakje de volgende meetrekt. Ik heb dit thuis en heb 6 gordijnen. Vanaf elke kant 3 gordijnen. ingeschoven hangen de 3 gordijnen dan achter elkaar, maar daar kunnen er dan toch niet meer bij, want je hebt geen sleuven over toch?veensteker schreef: ↑22-08-2018 23:09Ikea heeft ook van die schuifpanelen/stroken die je in het midden van de kamer kan hangen. Je kan de panelen dan ook nog wegschuiven of juist helemaal dicht.
donderdag 23 augustus 2018 om 09:40
Een kast dwars zetten is inderdaad een mogelijkheid. Dan moet je de achterkant ook mooi maken met een verfje, behangetje of plantenrekje. Het kan wel veel licht wegnemen en de kamer kleiner maken, dus, dan kan je ook iets wat minder massief is gebruiken daarvoor. Een room divider, een plantenbak op heuphoogte (soms is een kamerboom voldoende). Of je hebt ook van die dunne plastic platen die je aan het plafond kan hangen.
Je kan ook gewoon alles open laten en alleen de functies benadrukken. Dat is moderner.
Je kan ook gewoon alles open laten en alleen de functies benadrukken. Dat is moderner.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 23 augustus 2018 om 11:06
Op een van de kamers die betrok toen ik studeerde, heb ik de boekenkast en een lager kastje (schuin dak) tussen het keukenblokje en mijn bed gezet, Tussen mijn bed en het woongedeelte een groot gordijn. Zo had ik van één grote zolderkamer, drie aparte ruimtes gemaakt. Nu zou ik in plaats van een gordijn, van die paneelgordijnen gekozen hebben, maar die bestonden niet, of althans niet binnen mijn nauwelijks bestaande budget. Het bed stond weliswaar in het donkerste hoekje van mijn kamer, maar in bed had ik niet zoveel licht nodig...
Kortom, beetje creatief denken en ook met weinig budget lukt dit best wel
Kortom, beetje creatief denken en ook met weinig budget lukt dit best wel
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor