Vakantieveilingen biedingen

24-08-2018 12:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja klinkt niet heel vriendelijk he...maar ik vind het echt idioot.

Vakantieveiligen is voor de goedkoopjes toch? En je ziet tot wanneer je kunt bieden.

En toch, zijn er mensen die tientjes bovenop de laatste bieding gooien, met nog behoorlijk wat tijd op de klok.

Snap je het concept dan niet? Of mis ik iets?

Ik bied zo laat mogelijk (laatste seconde).
Maar niet tussendoor. En ik verbaas me dan als er een openingsbod staat van 1 euro en daar iemand 20 van maakt, met nog een ruime minuut op de klok.

Doe jij wel eens een bod? En wat is jouw strategie dan?

(ik ga kaarten proberen te bemachtigen...hopelijk zijn de ergste idioten al voorzien nu :D )
Ik heb het wel eens gedaan voor kaartjes voor Walibi, ik kwam uiteindelijk 5 euro onder de normale prijs uit. Dus daarna nooit meer gedaan, voor die 5 euro per kaartje ga ik niet een hele middag een bieding in de gaten houden haha.
Bieden op het laatste moment inderdaad en ik hou me aan het bedrag wat ik er max. vooruit wil geven. Maar snap je frustratie, ik erger me ook aan dat soort bieders.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik doe het ook wel. Wat heb ik ervoor over? 25 euro, ok, dan bied ik 25 euro.
Soms win ik het, soms niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Herkenbaar. Probeerde een aantal jaar geleden zo kaartjes voor een pretpark te kopen. En het stomme is....die kaarten werden doorlopend geveild en elke keer hetzelfde gedoe dat de prijs ineens opgedreven werd.
Mijn conclusie: doorstoken kaart.
Ik denk dat het doorgestoken kaart is. Waarschijnlijk is er een minimumprijs voor sommige dingen. Misschien is het een geautomatiseerd iets? Ik kan me dan weer niet voorstellen dat ze een legertje nepbieders 24/7 achter de schermen hebben klaarzetten.
doe het ook zo. net op het laatste moment of laatste halve minuut meebieden. doe dit ook zo met andere veilingen bv op facebook. snap ook niet als die veiling over 3 dagen loopt dat je al dag 1 een bod inzet dat dan zeker nog de hoogte ingaat.
Waterpolo13 schreef:
24-08-2018 13:00
doe het ook zo. net op het laatste moment of laatste halve minuut meebieden. doe dit ook zo met andere veilingen bv op facebook. snap ook niet als die veiling over 3 dagen loopt dat je al dag 1 een bod inzet dat dan zeker nog de hoogte ingaat.
Dit. Zijn gewoon botjes.
Dat denk ik ook nimue.
Als je alles doorrekent ben je vaak nog duurder uit ook omdat je aan vv nog administratiekosten moet betalen.
Dat mensen erin trappen....
Ja dit ergert mij ook altijd bij die veilingen. Moet zeggen dat ik wel eens geodkope kaartjes heb kunnen kopen via vakantieveilingen. Maar laatst keek ik en was het ruim een minuut voor tijd nog maar 5 euro onder de prijs die je op de website van een park betaalde (met administratiekosten dus hetzelfde). Ik snap echt niet dat mensen zo vroeg zo hoog bieden. Ik doe echt pas de laatste 10 seconde mee.
Dat bieden is hartstikke nep! Het bedrijf vakantieveilingen maakt afspraken over op welke gemiddelde prijs de biedingen moeten uitkomen met de aanbieder van de kaartjes. Het systeem van vakantieveilingen bied dus mee om op die gemiddelde prijs uit te komen.
Al die rare biedingen worden niet door klanten gedaan maar door vakantieveilingen.
En om het niet al te veel te laten opvallen en natuurlijk om klanten te trekken, zijn er ook (altijd een paar) kaartjes waar het systeem niet op meebied en die dus heel goedkoop blijven. Want het gaat vakantieveilingen om de gemiddelde prijs die al die kaartjes opbrengen.

En, inderdaad, de gemiddelde prijs van al die kaartjes is nooit heel erg ver van de reguliere prijs.

je wordt opgelicht waar je bijstaat.
jo12345 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 13:13
8.73% gewijzigd
Goh, ik dacht dat die doorgestoken kaart daar inmiddels wel duidelijk was en die site onderhand een langzame dood gestorven was, maar het is nog actief en er bieden dus nog steeds ook echte mensen op.
Ik heb een helikoptervlucht gewonnen voor 19 euro incl kosten aan vakantie veilingen.Mijn zusje een keer een weekend weg voor 8 euro.Ik kijk van tevoren ook altijd is dit idd goedkoper en al aardig wat leuks "gewonen" maar idd er zitten hele irritante bieders tussen en ik snap het ook echt niet waarom drijf je de prijs zo op.
Ik had pas geleden nog 2 sauna entrees voor 1 euro. Met de kosten erbij dus 7 eur o.
ik geef mn bek ook maar een douw
ShaunTheSheep schreef:
24-08-2018 13:12
Goh, ik dacht dat die doorgestoken kaart daar inmiddels wel duidelijk was en die site onderhand een langzame dood gestorven was, maar het is nog actief en er bieden dus nog steeds ook echte mensen op.
Bij populaire kaarten word je opgelicht maar er zijn ook echt goedkope acties. Daarbij moet je je afvragen waarom het zo goedkoop kan. Een vriendin van me had zo eens kaarten gekocht voor een diner-show. Wat ze vertelde: matig eten, matige show. Het kostte maar 10 euro ofzo maar meer was het ook niet waard.
de werkelijke waarde van b.v. de vouwtrap waar je nu op kunt bieden is 169 euro staat er. Dat klopt niet met de prijzen die vind als je googeld naar zo'n trap.

Heb er wel een leuk weerstation vandaan.. voor een koopje..

ik hanteer voor me zelf een maximum bedrag, en bied op het aller laatste moment.
Ik heb dan wel de prijs gezocht op het net van een vergelijkbaat product.
Ik vind het vaak teveel gedoe voor een minimale korting.
Tijd is ook geld denk ik dan maar.
Ze zullen niet zelf meebieden, dat is namelijk misleiding. Maar ze kunnen prima de tijd van het open staan van de biedingen aanpassen. Dus als het gemiddelde bedrag niet gehaald is, dan gaan biedingen langer open of worden ze op meer prominente plekken geplaatst.

Verder werkt het blijkbaar prima die mensen die vroeg bieden want er worden blijkbaar een hoop mensen chagrijnig van die dan afhaken :)
Heb dit toevallig een paar weken geleden geprobeerd met hotelkamers. Of het zijn eikels, of doorgestokenkaartbieders idd. Laatst twee mensen die tegen elkaar bleven opbieden, en uiteindelijk ging er iemand voor iets van 59 euro met een hotelkamer vandoor. Dat doe je toch niet? Wat is dat nou voor korting??

Zag het een paar keer gebeuren en toen ben ik afgehaakt. Het begint met een paar euro, maar ineens is de prijs toch 30, 40+.

Jaren geleden trouwens wel eens een hotelkamer voor 17 euro ofzo gescoord.
Such fun!1
MarindaH schreef:
24-08-2018 13:36
Heb dit toevallig een paar weken geleden geprobeerd met hotelkamers. Of het zijn eikels, of doorgestokenkaartbieders idd. Laatst twee mensen die tegen elkaar bleven opbieden, en uiteindelijk ging er iemand voor iets van 59 euro met een hotelkamer vandoor. Dat doe je toch niet? Wat is dat nou voor korting??

Zag het een paar keer gebeuren en toen ben ik afgehaakt. Het begint met een paar euro, maar ineens is de prijs toch 30, 40+.

Jaren geleden trouwens wel eens een hotelkamer voor 17 euro ofzo gescoord.
59 euro voor een hotelkamer van 700 euro is hartstikke goede deal... Als je geen referentiekader geeft is het lastig om er iets over te zeggen...
Ik heb er eergisteren nog een entree voor 2 personen van "onze" sauna mee gekocht incl. behandeling en kosten van vakantieveilingen voor 15 euro.
Ik bied wel altijd in de laatste 5 seconde. Soms ben je dan net een euro te laag of een seconde te laat maar meestal gaat het wel goed.

Je moet idd wel een max in je hoofd hebben zodat je voordeel nog aanzienlijk is en ja ik zet regelmatig even de wekker als de veiling afloopt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
kerrie-79 schreef:
24-08-2018 13:14
Ik heb een helikoptervlucht gewonnen voor 19 euro incl kosten aan vakantie veilingen.Mijn zusje een keer een weekend weg voor 8 euro.Ik kijk van tevoren ook altijd is dit idd goedkoper en al aardig wat leuks "gewonen" maar idd er zitten hele irritante bieders tussen en ik snap het ook echt niet waarom drijf je de prijs zo op.
Dat waren nog eens tijden. Toen moest je nog geen kosten betalen aan vakantieveilingen en bovendien was het incl. toeristenbelasting en eindschoonmaak.
Weet je nog, jullie en/of jullie zoon mee in een huisje voor 6 of 8 personen voor 8 hooguit 20 euro voor een weekend.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb vorig jaar 2 kaartjes voor Juliana toren "gewonnen" voor €1
Dus het is niet altijd doorgestoken kaart :)
Ik heb voor van de zomer verschillende kaartjes vanaf gehaald doe ik echt niet goedkoper kon kopen ergens anders. Voor sommige kaartjes ben ik wel naar de ticketveiling gegaan want daar kreeg ik jet goedkoper. Ik kijk wat het normaal kost, ik kijk of ik nog ergens anders korting krijgt, ik bepaal wat ik er voor wil uitgeven en volg de veilingen een beetje of het real is wat ik wil.

Gaat tot nu toe best goed.
Wij hebben ook al een paar keer leuk gescoord, vooral de dierentuin en sauna doen het goed. Het pretpark is standaard te duur door die gekkies die 20 minuten voor het einde van de veiling ineens de prijs opdrijven. Ik denk inderdaad ook dat dat geautomatiseerd is.

Ik probeer vooral rekening te houden met wanneer ik meedoe met een veiling. Tijdens de WK finale of 's ochtends om 6.00 uur heb je stukken minder concurrentie.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven