2e hands bed kopen?

26-08-2018 22:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas verhuisd en wil graag nieuwe spullen voor mijn kamer. Zo ook een nieuw bed. Ik heb een bed gevonden van de ikea die ik graag wil hebben. Het is een speciaal model die omgezet kan worden van 1 persoons naar 2 persoonsbed. Nou heb ik op marktplaats gezocht naar een 2e hands model (de matrassen er niet bij, die regel ik zelf), een stuk goedkoper natuurlijk! Maar ik ben alleen bang voor bedwantsen, of is de kans hierop niet zo groot. Zouden jullie een bed 2e hands kopen?
Bed wel maar matras uiteraard niet. dat vind ik vies tweedehands. Als het bed van hout of hard materiaal is kun je dat toch schoonmaken? Is het van stof dan denk ik dat ik het niet zou kopen...je weet nooit wat er allemaal in dat bed gebeurd is. :mrgreen:
Als je enkel het bed 2dehands koopt dan loop je volgens mij geen risico.

Het matras koop je uiteraard wel nieuw. Dat is wel zo fris.
Bedombouw kan prima tweedehands.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bearnaise schreef:
26-08-2018 22:26
Als je enkel het bed 2dehands koopt dan loop je volgens mij geen risico.

Het matras koop je uiteraard wel nieuw. Dat is wel zo fris.
De matrassen koop ik inderdaad nieuw! Dat vind ik anders niet fris haha. Het bed is wel van hout en heb gezien dat bijvoorbeeld bedwantsen daar ook in kunnen schuilen, vandaar. Weet iemand waar ik precies op zou moet letten ?
Tjonge, daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Heb nog nooit een bed niet-tweedehands gekocht, inderdaad met uitzondering van het matras, dat koop ik inderdaad ook altijd nieuw.

Het risico dat je bedwantsen meeneemt van vakantie lijkt me stukken groter dan bij het kopen van een bed.

Tja, waar kan je op letten? Als de verkoper onder de jeukende uitslag zit lijkt me dat geen goed teken. :rofl: Ik zou er maar gewoon naar vragen, als je er echt zo bang voor bent. Of toch maar overwegen het bed nieuw te kopen, als je dat meer rust geeft is het die paar tientjes wel waard, lijkt me.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dat bed heb ik ook, die met de 3 lades toch? Echt een fijn en groot bed. Gewoon goed schoonmaken en nieuwe of je eigen matrassen.
Nemty schreef:
26-08-2018 22:50
Dat bed heb ik ook, die met de 3 lades toch? Echt een fijn en groot bed. Gewoon goed schoonmaken en nieuwe of je eigen matrassen.
Ja klopt! En hij is best populair, want ze zijn zo weg op mp! Ook goed om ruimte mee te besparen
Een ombouw zou ik zeker wel tweedehands kopen. Een matras niet, terwijl ik wel in hotels slaap... maar goed.. :)
Dana schreef:
26-08-2018 22:40
Tjonge, daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Heb nog nooit een bed niet-tweedehands gekocht, inderdaad met uitzondering van het matras, dat koop ik inderdaad ook altijd nieuw.

Het risico dat je bedwantsen meeneemt van vakantie lijkt me stukken groter dan bij het kopen van een bed.

Tja, waar kan je op letten? Als de verkoper onder de jeukende uitslag zit lijkt me dat geen goed teken. :rofl: Ik zou er maar gewoon naar vragen, als je er echt zo bang voor bent. Of toch maar overwegen het bed nieuw te kopen, als je dat meer rust geeft is het die paar tientjes wel waard, lijkt me.
Haha ik had er toevallig laatst een artikel over gelezen. Vandaar dat ik er een beetje bang voor ben. Maar je hebt gelijk, je loopt een veel groter risico op vakantie. Helaas is het bed nieuw best duur. Vandaar dat ik het toch liever 2e hands koop. Maar bedankt voor jouw inbreng. Stelt me wel gerust!
Laartje199r schreef:
26-08-2018 23:01
Ja klopt! En hij is best populair, want ze zijn zo weg op mp! Ook goed om ruimte mee te besparen
Kijk wel uit met de ruimte want het bed is groter dan je denkt als je hem als 2 persoons wilt laten staan. Als je het bed vindt op mp en hij is nog in goede staat is het zeker een aanrader!
Nemty schreef:
26-08-2018 23:08
Kijk wel uit met de ruimte want het bed is groter dan je denkt als je hem als 2 persoons wilt laten staan. Als je het bed vindt op mp en hij is nog in goede staat is het zeker een aanrader!
Bedankt voor de tip! Ik ga hem waarschijnlijk als 1 persoonsbed laten staan, maar is wel fijn dat hij uitgeklapt kan worden naar 2 persoons.
Tegen ongedierte zijn hele goede spuitbussen te koop.
Denk niet alleen aan bedwantsen, maar ook aan vlooien.

Ombouw neerzetten, goed inspuiten, dagje laten staan, kamer luchten en stofzuigen en dan de nieuwe matrassen erop.
Laartje199r schreef:
26-08-2018 23:10
Bedankt voor de tip! Ik ga hem waarschijnlijk als 1 persoonsbed laten staan, maar is wel fijn dat hij uitgeklapt kan worden naar 2 persoons.
Als 2 persoons is de lattenbodem wel wat fragiel. Hou er rekening mee dat er latten kunnen sneuvelen.
patchouli_ schreef:
26-08-2018 23:14
Tegen ongedierte zijn hele goede spuitbussen te koop.
Denk niet alleen aan bedwantsen, maar ook aan vlooien.

Ombouw neerzetten, goed inspuiten, dagje laten staan, kamer luchten en stofzuigen en dan de nieuwe matrassen erop.
Dat is wel een goede tip! Zal ik zeker doen
Wat ik zelf ook altijd erg belangrijk vind is hoe de mensen zijn en hoe hun huis eruit ziet. De eerste indruk zeg maar. Mijn zusje heeft laatst iets op marktplaat gekocht. Toen we daar binnen kwamen stonk het enorm naar rook. Maar die man deed alsof het zijn breekbaarste glas was, het moest precies zo en niet anders vervoert worden. Hij wilde zelfs wel met een karretje achter ons aan rijden. Ook zat alles keurig in de verpakking en zag het huis er keurig netjes en schoon uit.
viva-life22 schreef:
26-08-2018 23:53
Wat ik zelf ook altijd erg belangrijk vind is hoe de mensen zijn en hoe hun huis eruit ziet. De eerste indruk zeg maar.

En vervolgens plaats je een verhaal waaruit blijkt dat die eerste indruk niet zoveel hoeft te zeggen. :P
Mijn zusje heeft laatst iets op marktplaat gekocht. Toen we daar binnen kwamen stonk het enorm naar rook. Maar die man deed alsof het zijn breekbaarste glas was, het moest precies zo en niet anders vervoert worden. Hij wilde zelfs wel met een karretje achter ons aan rijden. Ook zat alles keurig in de verpakking en zag het huis er keurig netjes en schoon uit.
Grappig dat mensen altijd zo 'vies' zijn van een tweedehands matras, maar geen enkel probleem hebben met het boeken van een hotelletje.

De reden waarom ik een matras liever nieuw koop is omdat hij kwalitatief maar een aantal jaar meegaat en daarna de vering slechter wordt. En dat je bij tweedehands nooit weet hoe oud ze al zijn. Maar vies? Je hebt toch moltons, matrasbeschermers etc? En weet je wel wat er in een hotel allemaal is gebeurd op dat bed waar jij op slaapt?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Trotter schreef:
27-08-2018 00:20
En vervolgens plaats je een verhaal waaruit blijkt dat die eerste indruk niet zoveel hoeft te zeggen. :P
:rofl: wat scherp opgemerkt!
Wat dom van mij :facepalm:
Ik kan nu misschien beter gaan slapen in plaats van uitleggen wat ik bedoel. :biggrin:
Mijn bed heb ik ook 2e hands gekocht. Prima bed. Het meisje van wie het was ging samenwonen, dus dubbel voor hun (en ik net gescheiden).

Goed bed en fijne matrassen. Alleen niet mijn smaak (denk ombouw met gouden krullen). Maar goed; ik moest zoveel spullen aanschaffen...
Bedombouw, lattenbodem etc: prima tweedehands!

Matras: liever niet. Slijt snel. En het voelt niet fris alhoewel dat rationeel gezien natuurlijk onzin is want in hotel of vakantiehuisje hebben er al 500 mensen op geslapen ipv 1 bij tweedehands van marktplaats. Evt met een nieuwe topper erop?
Nog een tip.

Mijn zoon heeft dat bed ook gehad, maar de matrassen hebben niet de standaard maat.
Het is 80-200 ipv 90-200.

Dat merk je ook als je er in je eentje op ligt ;-)
10 cm is echt een verschil
Bedwansen in een frame? Waar is het bed van gemaakt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laartje199r schreef:
26-08-2018 23:02
Haha ik had er toevallig laatst een artikel over gelezen. Vandaar dat ik er een beetje bang voor ben. Maar je hebt gelijk, je loopt een veel groter risico op vakantie. Helaas is het bed nieuw best duur. Vandaar dat ik het toch liever 2e hands koop. Maar bedankt voor jouw inbreng. Stelt me wel gerust!
Is het de Hemnes? Ik vind 250 namelijk niet duur, mijn bed kostte bijna het driedubbele :$
Maar goed, verhuizen en inrichten kost ook wat, dus begrijpelijk om een tweedehands te kopen :) Hopelijk bevalt het bed!
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven