Externe harde schijf kapot
maandag 27 augustus 2018 om 20:58
Heel voortvarend en goed bezig (dachten wij) hebben wij onze foto’s op een externe harde schijf bewaard.
En ja hoor, ik wilde van het weekend de hard schijf aansluiten en het enige dat ik hoorde was een harde tik maar er gebeurde verder niks.
Een rondje Google leert me dat er bedrijven zijn die dit kunnen fixen. Voor het lieve sommetje van €800,-. Nou zijn mijn foto’s me veel waard maar hemel.. 800 euro is wel heel veel.
Iemand tips? Tricks? Ideeën hoe dit op te lossen? Ik wil er best wat voor betalen maar geen 800 euro.
En ja hoor, ik wilde van het weekend de hard schijf aansluiten en het enige dat ik hoorde was een harde tik maar er gebeurde verder niks.
Een rondje Google leert me dat er bedrijven zijn die dit kunnen fixen. Voor het lieve sommetje van €800,-. Nou zijn mijn foto’s me veel waard maar hemel.. 800 euro is wel heel veel.
Iemand tips? Tricks? Ideeën hoe dit op te lossen? Ik wil er best wat voor betalen maar geen 800 euro.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 27 augustus 2018 om 21:08
Kijk eens eerst op deze Google links. Misschien bespaar jij je wel geld uit.
maandag 27 augustus 2018 om 21:18

maandag 27 augustus 2018 om 21:59
Nee.. stom he.. ik weet het. Maar ja..
nu hebben we en een externe harde schijf en in the cloud ergens. Maar bij die nog niet..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 28 augustus 2018 om 04:51

dinsdag 28 augustus 2018 om 08:19
Daarom brand ik foto's en andere belangrijke dingen altijd op CD/DVD. Een harde schijf is een mechanisch apparaat en kan dus stuk gaan...
Zo'n harde tik is geen goed teken, dat is echt een hardwareprobleem. Je kan nog even proberen om het ding een paar keer te kantelen en zelfs voorzichtig te schudden, maar als dat niet helpt dan houdt het eigenlijk wel op.
Zo'n harde tik is geen goed teken, dat is echt een hardwareprobleem. Je kan nog even proberen om het ding een paar keer te kantelen en zelfs voorzichtig te schudden, maar als dat niet helpt dan houdt het eigenlijk wel op.
dinsdag 28 augustus 2018 om 11:01
Gebrande cd's en dvd's zijn niet oneindig houdbaar. Het kan zijn dat die na verloop van jaren ineens niet meer werken.RikM schreef: ↑28-08-2018 08:19Daarom brand ik foto's en andere belangrijke dingen altijd op CD/DVD. Een harde schijf is een mechanisch apparaat en kan dus stuk gaan...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

dinsdag 28 augustus 2018 om 12:21
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:51
Dit ben ik helemaal met je eens als je inderdaad een goede kwaliteit hebt gebrand (dat zou je moeten kunnen meten). CD's en DVD's die ook na 10 jaar nog probleemloos lezen maar ook daaraan komt een eind. Heb wel een CD met mp3 nummers een aantal keer opnieuw moeten branden omdat er na jaren haperingen in het geluid kwamen, weinig foutcorrectie? Een vriend heeft veel (op tig keer speed) gebrande DVD's met leesproblemen. Probleem met optische media is dat de hardware er langzamerhand uit gaat.
Mijn 2e externe harde schijf was razendsnel total loss, dan sta je gelijk met beide benen op de grond qua betrouwbaarheid. Misschien moet je ze eerst een half jaar intensief gebruiken voordat je ze als getest en betrouwbaar kunt zien?
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:57
.willem1959 schreef: ↑28-08-2018 08:21Maar durf je met een externe HD vol eigengemaakte seksfilmpjes naar een reparatiemannetje?
Ja hoor, jij niet dan ?
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:09
Zo'n harde droge tik is niets meer of minder dan een dataprobleem.
En zijn alle bestanden (data) te redden.
Ga je naar iemand toe die weet hoe dat te repareren, dan kan het in een kwartiertje gerepareerd zijn, met behoud van de (externe) gegevensopslag.
En het is zelfs mogelijk om dat via HOA te doen.
Ik weet hoe het moet, maar TO reageert niet in een PM.
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:50
Zeker wel! Jij weet zeker niet hoe goddelijk ik eruit zie op beeld! Man je moest eens weten!willem1959 schreef: ↑28-08-2018 08:21Maar durf je met een externe HD vol eigengemaakte seksfilmpjes naar een reparatiemannetje?
woensdag 29 augustus 2018 om 08:48
Wat te denken dan van mijn aangegeven links met oplossingen waar ze helemaal niet op reageert, laat staan een antwoord op geeft?Heilige_maagd_Maria schreef: ↑28-08-2018 18:09Zo'n harde droge tik is niets meer of minder dan een dataprobleem.
En zijn alle bestanden (data) te redden.
Ga je naar iemand toe die weet hoe dat te repareren, dan kan het in een kwartiertje gerepareerd zijn, met behoud van de (externe) gegevensopslag.
En het is zelfs mogelijk om dat via HOA te doen.
Ik weet hoe het moet, maar TO reageert niet in een PM.
Ook de laatste keer dat ik dit soort lui help met hun klachten want als je zo gemakzuchtig bent inzake aangeboden hulp m.b.t. je probleem dan weet ik al dat dit een zoveelste muts is die gewoon gratis iets wil, dan wel iemand wil die het eventjes voor haar oplost zonder al teveel problemen. Nee, zo werkt het niet. Dus bekijk het maar met je toekomstige klachten bij mij.
Wie echt hulp wil en moeite ervoor wil doen die zegt eerst dankjewel en gaat dan met de aangeboden , in deze, links eens kijken hoe je daarmee je probleem kan oplossen. M.a.w. er zelf mee aan de slag gaan. Niet ongeïnteresseerd er overheen lezen omdat het niet die directe hulp is die je eigenlijk wil (iemand betaalt het voor je of repareert het gratis) en jezelf ermee aan de slag moet. Lui type dus.
woensdag 29 augustus 2018 om 09:13
Zo ga je lekker?IWRD2018 schreef: ↑29-08-2018 08:48Wat te denken dan van mijn aangegeven links met oplossingen waar ze helemaal niet op reageert, laat staan een antwoord op geeft?
Ook de laatste keer dat ik dit soort lui help met hun klachten want als je zo gemakzuchtig bent inzake aangeboden hulp m.b.t. je probleem dan weet ik al dat dit een zoveelste muts is die gewoon gratis iets wil, dan wel iemand wil die het eventjes voor haar oplost zonder al teveel problemen. Nee, zo werkt het niet. Dus bekijk het maar met je toekomstige klachten bij mij.
Wie echt hulp wil en moeite ervoor wil doen die zegt eerst dankjewel en gaat dan met de aangeboden , in deze, links eens kijken hoe je daarmee je probleem kan oplossen. M.a.w. er zelf mee aan de slag gaan. Niet ongeïnteresseerd er overheen lezen omdat het niet die directe hulp is die je eigenlijk wil (iemand betaalt het voor je of repareert het gratis) en jezelf ermee aan de slag moet. Lui type dus.
Mijn excuses hoor, dat ik niet gelijk opgesprongen ben om een buiging te maken.
Maandagavond hebben we zeker wel wat van de door jouw gegevens links geprobeerd. Tot op heden zonder succes overigens. Dat ligt niet aan jouw links maar ws aan het apparaat.
Gisteren heb ik de hele dag gewerkt, want ja zo lui ben ik, dat ik werk van 08.00 tot 19.30 en daarna ook nog een huishouden te runnen heb.
Vandaag heb ik wat meer tijd dus ga ik even verder kijken.
Maar deze luie gemakzuchtige muts gaat nu eerst even wat huishoudelijke taken doen en met haar zoon naar het ziekenhuis.
Vanmiddag ga ik er even mee verder.

woensdag 29 augustus 2018 om 12:58
Zo zeg hey wat ben jij voor een treurige zielepiet?IWRD2018 schreef: ↑29-08-2018 08:48Wat te denken dan van mijn aangegeven links met oplossingen waar ze helemaal niet op reageert, laat staan een antwoord op geeft?
woensdag 29 augustus 2018 om 14:32
Dat zijn links.IWRD2018 schreef: ↑29-08-2018 08:48Wat te denken dan van mijn aangegeven links met oplossingen waar ze helemaal niet op reageert, laat staan een antwoord op geeft?
Daar heb je meestal weinig aan met die soort problemen.
Dus dat ze verder niet reageert op jouw bericht vind ik niet heel gek.
Ik vind je ook vrij snel met je conclusie dat ze lui zou zijn.
Ken je haar?
Zo ja, had jij dit voor haar op kunnen lossen in plaats van hier onzin te schrijven.