Borstvoeding en ontlasting
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:08
Ik geef mijn nu 8 weken oude baby borst voeding en in tegenstelling tot mijn oudste poept baby erg weinig. Nu al 9 dagen niet en Hij heeft er sinds 2 dagen echt last van, krampen, veel persen enz. Hele vieze scheten, en dan echt heel vies!
Het is geen obstipatie wat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er mogelijk aan kan doen.
Bijv lactulose heeft geen zin want dat laxeeert en is niet nodig.
Iemand die dit herkent en een oplossing zou weten?
Het is geen obstipatie wat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er mogelijk aan kan doen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:12
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:12
Herkennen ja, maar een oplossing nee helaas niet echt. Mijn baby had met borstvoeding ook heel weinig ontlasting in het begin. En dan eens in de zoveel dagen veel krampjes en opeens een soort explosie in die luier.
Het werd iets beter toen hij vanaf 3,5 maand gedeeltelijk kunstvoeding kreeg. Nu is hij net 8 maanden en sinds de vaste voeding erbij is het netjes iedere dag.
Het werd iets beter toen hij vanaf 3,5 maand gedeeltelijk kunstvoeding kreeg. Nu is hij net 8 maanden en sinds de vaste voeding erbij is het netjes iedere dag.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:15
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:16
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:18
Huisarts bellen kan nooit kwaad. Als die iets laxerends voor wil schrijven zou je ook eerst kunnen kolven, melk een tijdje in de koelkast zetten en dan een hapje geven van het vet van de melk die bovenop gaat drijven. Dat werkt ook laxerend, hier wel eens gedaan en werkte prima. Baby was toen alleen wel wat ouder en anders hadden we dus medicijnen van de huisarts moeten/mogen geven.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:19
Hoe weet je zo zeker dat hij niet verstopt zit? Mijn kinderen poepten ook niet veel tijdens de borstvoeding maar 9 dagen vind ik wel heel lang. Om dezelfde reden eens de huisarts gebeld en hij adviseerde een lepeltje sinaasappelsap. Laxeert en kan geen kwaad.WWW7 schreef: ↑31-08-2018 09:08Ik geef mijn nu 8 weken oude baby borst voeding en in tegenstelling tot mijn oudste poept baby erg weinig. Nu al 9 dagen niet en Hij heeft er sinds 2 dagen echt last van, krampen, veel persen enz. Hele vieze scheten, en dan echt heel vies!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:26
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.mevrouwiglesias schreef: ↑31-08-2018 09:19Hoe weet je zo zeker dat hij niet verstopt zit? Mijn kinderen poepten ook niet veel tijdens de borstvoeding maar 9 dagen vind ik wel heel lang. Om dezelfde reden eens de huisarts gebeld en hij adviseerde een lepeltje sinaasappelsap. Laxeert en kan geen kwaad.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:27
mevrouwiglesias schreef: ↑31-08-2018 09:19Hoe weet je zo zeker dat hij niet verstopt zit? Mijn kinderen poepten ook niet veel tijdens de borstvoeding maar 9 dagen vind ik wel heel lang. Om dezelfde reden eens de huisarts gebeld en hij adviseerde een lepeltje sinaasappelsap. Laxeert en kan geen kwaad.
Bij een baby van acht weken? Ik mag hopen dat dit 30 jaar geleden was ofzo.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:31
Dit is volkomen normaal voor een baby die volledig bv krijgt! Tot twee weken zonder ontlasting is normaal, dat is geen obstipatie en geen overloopdiarree. Mijn eigen bv baby (en de eerste twee ook) doet/deden het precies zo. Dagenlang niks, dan vreselijk stinkende winden en buikpijn gevolgd door een explosie waarbij de poep zowat tegen de muren zat.
Ik schrik echt van de stelligheid waarmee hier allerlei medische termen worden geroepen en een doodnormale baby obstipatie met overloop wordt aangepraat.
Ik schrik echt van de stelligheid waarmee hier allerlei medische termen worden geroepen en een doodnormale baby obstipatie met overloop wordt aangepraat.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:32
Heb gebeld en bij borst voeding is dit normaal en mag 2 weken duren. Lactulose kan eventueel al kan hij daar nog meer krampen van krijgen en aan de diarree raken.
Het is niet zo day hij veel huilt ofzo, maar vooral na de voeding merk ik ongemak en hij wordt regelmatig wakker om een paar dikke scheten te laten.
Ik dacht zelf nog aan een lepeltje olijfolie maar ze zeiden dat ze dat niet adviserrn.
Ervaring Met kindicol van vsm hadden ze ook niet.
Conclusie is afwachten dus..
Het is niet zo day hij veel huilt ofzo, maar vooral na de voeding merk ik ongemak en hij wordt regelmatig wakker om een paar dikke scheten te laten.
Ik dacht zelf nog aan een lepeltje olijfolie maar ze zeiden dat ze dat niet adviserrn.
Ervaring Met kindicol van vsm hadden ze ook niet.
Conclusie is afwachten dus..
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:32
oneenietweer schreef: ↑31-08-2018 09:31Dit is volkomen normaal voor een baby die volledig bv krijgt! Tot twee weken zonder ontlasting is normaal, dat is geen obstipatie en geen overloopdiarree. Mijn eigen bv baby (en de eerste twee ook) doet/deden het precies zo. Dagenlang niks, dan vreselijk stinkende winden en buikpijn gevolgd door een explosie waarbij de poep zowat tegen de muren zat.
Klopt dat het normaal is bij een baby die bv krijgt, maar niet als de baby er last van heeft. Dan kan het wél obstipatie zijn.
Kan je van schrikken, is toch echt wat de LLL mij vertelde.
En daarnaast moet je beter lezen; Tiana en ik zeggen beiden 'het KAN overloopdiarree' zijn. We praten helemaal niks aan.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 09:35
7.79% gewijzigd
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:35
De enige die stellig is ben jij.oneenietweer schreef: ↑31-08-2018 09:31Ik schrik echt van de stelligheid waarmee hier allerlei medische termen worden geroepen en een doodnormale baby obstipatie met overloop wordt aangepraat.