iPhone 6 laadt heel slecht op, overstappen op?

02-09-2018 22:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken laadt mijn iPhone niet meer goed op.. Eerst dacht ik dat het snoertje stuk was, maar ook met nieuw snoertje gaat het allemaal maar moeizaam.. Het is de laadpoort. Mijn laatste hoop is dat het stof is (morgen een busje met perslucht halen ) maar anders.. Ding is al ruim 3 jaar oud, reparatie is dan niet meer in verhouding met waarde van telefoon.

Nu twijfel ik tussen de 8 of de X (of de eventueel nieuwe modellen hiervan)..

Waarop ben jij overgestapt toen jouw 6 de geest gaf (en nee.. ik wil geen Android toestel).. De 8 of de X en hoeveel GB heb je gekozen.. Ik heb nu nog de 16 gb uitvoering en dat is echt te weinig..
Overigens heb ik een sim only abonnement en koop ik de telefoon " los".
Ik ben van de 6s overgestapt op de 8 met 64GB. Bevalt goed!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik van een 6 naar een 8 met 64GB.
Ook heel erg tevreden.
Ik was erg tevreden van mij 6 en heb opnieuw een 6 met 64gb.(had eerst 16gb)
Echt een uitkomst, WhatsApp en camera kunnen openen zonder eerst iets te moeten verwijderen :yes:
anoniem_375387 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 22:49
5.07% gewijzigd
Heb je al eens bij de batterijkwaliteit gekeken (in instellingen)? Bij Apple kun je voor 35 euro een nieuwe batterij laten plaatsen in de 6 omdat die batterijen kennelijk slechter waren. Mijn dochter heeft mijn oude, en die draait nu weer als nieuw.
Zelf heb ik een 8 met 64GB, de X vond ik echt te duur.
MinkeDeWit schreef:
02-09-2018 22:48
Heb je al eens bij de batterijkwaliteit gekeken (in instellingen)? Bij Apple kun je voor 35 euro een nieuwe batterij laten plaatsen in de 6 omdat die batterijen kennelijk slechter waren. Mijn dochter heeft mijn oude, en die draait nu weer als nieuw.
Zelf heb ik een 8 met 64GB, de X vond ik echt te duur.
het is niet mijn batterij.. het is echt de laadpoort helaas.. als hij eenmaal opgeladen is kan hij gewoon de hele dag mee..
poldervrouw schreef:
02-09-2018 22:50
het is niet mijn batterij.. het is echt de laadpoort helaas.. als hij eenmaal opgeladen is kan hij gewoon de hele dag mee..
Al de truc met de tandenstoker geprobeerd?
Wat voor een oplader heb je?
Hier een ‘officiele’ oplader die bij de telefoon hoort en een van de action.
Die van de action pakt hij vaak ook niet.
Blijft dan knipperen tussen opladen en niet opladen.
Apple oplader pakt altijd..
Ik heb met mijn iPad, twee jaar oud pas, hetzelfde euvel. De officiële Apple lader doet het alleen als ik het kabeltje omhoog fixeer, terwijl hij het met een Hema oplader probleemloos doet. Duurt ook uren om hem op te laden. Is dat een heel dure grap, zo’n oplaadgat?
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 22:58
Al de truc met de tandenstoker geprobeerd?

Heb ik niet
Bippy- schreef:
02-09-2018 23:02
Wat voor een oplader heb je?
Hier een ‘officiele’ oplader die bij de telefoon hoort en een van de action.
Die van de action pakt hij vaak ook niet.
Blijft dan knipperen tussen opladen en niet opladen.
Apple oplader pakt altijd..
Heb alleen Apple spul. Met neppers slechte ervaringen
MinkeDeWit schreef:
02-09-2018 23:04
Ik heb met mijn iPad, twee jaar oud pas, hetzelfde euvel. De officiële Apple lader doet het alleen als ik het kabeltje omhoog fixeer, terwijl hij het met een Hema oplader probleemloos doet. Duurt ook uren om hem op te laden. Is dat een heel dure grap, zo’n oplaadgat?

Weet niet wat het kost bij iPads maar Apple zei dat iPhone kon oplopen tot 200€. En dar vind ik teveel voor een telefoon van ruim 3 jaar
Meestal is het stof: met een tandenstoker krikg je dat er dan weer uit. Ik heb de oplaadpoort een keer laten vervangen en dat was echt geen 200 euro trouwens. Maar ik zou niet zomaar een nieuwe kopen: laat er eerst een reparateur eens naar kijken.

Zelf heb ik nu de SE met 128 Mb en die bevalt prima. Via ebay voor milde prijzen verkrijgbaar.
Mijn man heeft ook al een paar keer gehad dat zijn iPhone niet meer goed laadde. Een schoonmaakbeurt met een tandenstoker loste dat altijd op.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik ben na mijn iPhone 6 wel overgestapt op een Android-toestel. Ik was altijd enorm fan van de producten van Apple, maar de prijzen vind ik te belachelijk voor woorden geworden. En tegenwoordig zijn er ook verschillende Android-toestellen die veel makkelijker zijn en waarvan de besturing ook erg op iOS lijkt. Samsung vind ik nog steeds maar erg irritant, maar Huawei/Nokia/Google is al een stuk beter!
Vervangen van de Lightning connector op een iPhone 6 kost -afhankelijk van de dienst- tussen de €30 en €40...
Mocht je wel besluiten een nieuwe telefoon te kopen, dan zou ik nog even een week wachten. Volgende week vindt namelijk het jaarlijkse Apple iPhone evenement plaats, en worden de nieuwe iPhones aangekondigd. (En dat betekent ook dat de oude modellen goedkoper worden!)
Vivo per lei
Inmiddels heb ik ding schoongemaakt en niets geholpen. Ik ga even langs onze locale belwinkel om te vragen wat het bij hen kost. Apple heeft me serieus een prijs van 200€ doorgegeven .

Ik wacht sowieso op nieuwe modellen maar ik denk áls ik een andere koop, dat het dan de 8 wordt

En ik stap niet over op Android.

En áls ik zou overstappen op Android dan zou het de oneplus 6 worden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven