De test doen

03-09-2018 10:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend was ik 2 dagen over tijd, deed en test en een uur later werd de negatieve uitkomst direct bevestigd (ik werd ongesteld).
Voor ons geen drama, we willen over een halfjaar pas beginnen. Vriend kwam 's nachts thuis en die vond het niet leuk dat ik de test alleen gedaan had. Ook geen drama en hij hoeft me ook heus niet te zien piesen, maar hij vond het heel erg dat ik alleen zou zijn geweest als de test wel positief was. Wat dan wel weer lief is natuurlijk. Dus, de volgende test (ooit..) gaan we samen doen. Maar op een test piesen is niet bepaald mijn idee van romantiek. Volgens vriend is het echter een zeer belangrijk onderdeel van Het Samen Zwanger Worden. We hebben het hier over een man met klapperend zaad die zijn tranen al moet bedwingen zodra hij het doosje van de test ziet liggen :clown:

Hoe hebben jullie de testen gedaan? Zijn er überhaupt leuke manieren om dat ondergepieste stokje enige romantiek mee te geven?
jeskanana wijzigde dit bericht op 03-09-2018 10:46
1.17% gewijzigd
Een uur later? Ik dacht dat die testen binnen een paar minuten afgelezen dienden te worden.
lise1985 schreef:
03-09-2018 10:42
Een uur later? Ik dacht dat die testen binnen een paar minuten afgelezen dienden te worden.
TO werd ongesteld?
lilalinda schreef:
03-09-2018 10:45
TO werd ongesteld?
Ja. Ik pas het even aan.
je kunt urine opvangen in een potje en daar de test in hangen.
dat kan samen

enne... het hele proces van zwanger-zijn en bevallen (...) is vooral heel plastisch en weinig romantisch hoor. (je moet geregeld potjes vol piesen)
Straks lig jij te poepen tijdens je bevalling, dan valt een potje urine nog mee ;)
Voor mij hoeft het doen van een test geen heel ding te zijn.

Wij waren al een paar maanden bezig met zwanger worden. Toevallig de maand dat het gelukt is er totaal geen focus (en weinig pogingen) op gehad.
Ik voelde me wat krakkemikkig en heb toen een test gedaan. Was alleen en heb mijn vriend opgebeld. Was allemaal prima.

Verder wat lilalinda zegt. Zo romantisch is dat hele zwanger zijn niet ;-).
lilalinda schreef:
03-09-2018 10:47
dat kan samen

enne... het hele proces van zwanger-zijn en bevallen (...) is vooral heel plastisch en weinig romantisch hoor. (je moet geregeld potjes vol piesen)
Straks lig jij te poepen tijdens je bevalling, dan valt een potje urine nog mee ;)
De ergste nachtmerrie van mijn man :rofl:
lilalinda schreef:

Ik zie het ook zo hoor. De romantiek ontgaat mij volledig :mrgreen:

Voor vriend is het allemaal wel heel romantisch en hij weigert dat los te laten. Dat zal ooit wel instorten maar voor nu is het onderdeel van de voorpret.
jeskanana schreef:
03-09-2018 10:53
Ik zie het ook zo hoor. De romantiek ontgaat mij volledig :mrgreen:

Voor vriend is het allemaal wel heel romantisch en hij weigert dat los te laten. Dat zal ooit wel instorten maar voor nu is het onderdeel van de voorpret.
Misschien wordt het dan tijd voor de wake-up call. Straks valt hij flauw bij de VK ;-)
Ik snap wel dat hij bij de uitslag van een positieve test wil zijn. Is toch hartstikke leuk, hij hysterisch in tranen en jij oernuchter die test heen en weer wapperend.

Maar serieus: mijn vriend wilde er ook graag bij zijn. En ik vond dat ook wel gezellig, meteen de blijdschap delen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik deed de tests altijd alleen eigenlijk. Ook omdat ik regelmatig een negatieve had ivm een onregelmatige cyclus.

Vriend was wel altijd de 1e die ik op de hoogte bracht van een positieve test. :-D
Hier hebben we de tests ook samen gedaan. Het plassen deed ik zelf, maar de test aflezen samen. Misschien is dat een idee ;)?
Je moet sowieso officieel 3 minuten wachten voor je de test af 'mag' lezen volgens mij (hoewel je het bij mij altijd gelijk zag). Dat is genoeg tijd om je broek weer op te hijsen, naar je vriend te lopen en samen naar de uitslag te kijken.
Bij de eerste plastte ik over stick, terwijl man buiten de wc wachtte.
De laatse 4x deed ik het alleen. (omdat ik een zwangerschapstest - koop-verbod opgelegd had gekregen van man ivm belachelijk vaak testen, maar deed het lekker tohochhh)
lilalinda schreef:
03-09-2018 10:55
Misschien wordt het dan tijd voor de wake-up call. Straks valt hij flauw bij de VK ;-)
Nee joh. Hij helpt me regelmatig als een koe aan het kalven is, geheel onervaren is hij niet wat bloed en persen betreft.
Dat er geen engeltjes neerdalen en de baby bezingen weet hij wel. Al denk ik dat hij het wel jammer vindt :P
jeskanana schreef:
03-09-2018 11:17
Nee joh. Hij helpt me regelmatig als een koe aan het kalven is, geheel onervaren is hij niet wat bloed en persen betreft.
Dat er geen engeltjes neerdalen en de baby bezingen weet hij wel. Al denk ik dat hij het wel jammer vindt :P
dan gewoon urine in het potje
en dan samen die stick er in
Maartje2016 schreef:
03-09-2018 11:11
Je moet sowieso officieel 3 minuten wachten voor je de test af 'mag' lezen volgens mij (hoewel je het bij mij altijd gelijk zag). Dat is genoeg tijd om je broek weer op te hijsen, naar je vriend te lopen en samen naar de uitslag te kijken.
Zo deden we het hier. Piesen, dopje erop, klok kijken, op zn kop bewaren, samen de minuten afwachten en met een ‘1, 2, 3’ de test omdraaien.

Snap wel dat hij jet jammer vind als je dat alleen doet, vond mijn man ook. Beide zwangerschappen dus ook samen ‘oh shit’ en ‘wow’ boven de test gehangen ;-D
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Caretaker schreef:
03-09-2018 11:25
Zo deden we het hier. Piesen, dopje erop, klok kijken, op zn kop bewaren, samen de minuten afwachten en met een ‘1, 2, 3’ de test omdraaien.
Ooo kraist, direct overtuigd :love:
Ik testte inderdaad ook alleen op dagen dat mijn vriend ook thuis was. Gewoon omdat het toch een heel bijzonder moment was om samen te bleven. En omdat het er voor zorgde dat ik niet elke dat stiekem toch ging testen, nu was de afspraak dus alleen in het weekend nadat ik dacht dat ik ongesteld had moeten worden.
Bij eerste zat ik alleen bij huisarts toen test onverwacht en ongepland positief bleek. Toen baalde ik wel dat ik daar alleen zat. Bij deze zwangerschap heb ik getest zodra ik wakker was en het man vertelt zodra hij 2 uur later wakker was. Ik zie de romantiek niet van samen die test aflezen.
Ik heb getest toen ik alleen was. Al was dat enkel omdat ik 4 dagen ervoor gewoon 5 dagen heb gevloeid. Ik me 2 dagen erna tijdens de douchen niet zo lekker werd. En dag daarna tijdens mijn nachtdienst wat roze verloor. En ik dacht ik ben net ingesteld geweest wat is dit? Toch een test er tegenaan gegooid en dat resulteerde in nu 19 weken zwangerschap. Dus heb hem de foto van de test geappt terwijl hij aan het werk was. Hij vond het niet erg. Hij is niet zo van de emoties delen enz.
De eerste 2 heb ik alleen getest en toen man thuis kwam de test onder zijn neus gedrukt. De derde hebben we wel samen gedaan, maar dat was ook omdat dat 1 was waar je sowieso urine voor op moest vangen. Daar werd ik nogal misselijk van dus vandaar dat ik het daarom wel samen wilde doen. Bij een eventuele volgende zwangerschap wil ik iets beter opletten en gewoon een test kopen waar je overeen kunt plassen, die vind ik toch makkelijker. Man vond het helemaal niet erg om de test bij thuiskomst onder de neus gedrukt te krijgen en ook de test samen maakte hem niet uit. Hij was allang blij met de zwangerschap en zal dat een volgende keer ook zijn. Alledrie waren de testen positief, alleen de 3e zwangerschap is niet goed afgelopen en de 1e en 3e zwangerschap hebben we lang op moeten wachten. De 2e was wel snel (hadden niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn). Ik test ook alleen als ik over tijd ben.
Ik deed het ook gewoon alleen hoor.. wel altijd als mn vriend thuis was.. Maar na maanden teleurstelling is het leuke van samen testen doen er ook wel vanaf.
En mijn vriend vond het net zo leuk toen ik geheel onverwachts met de test aangerend kwam om hem te vertellen dat ik een "klein cadeautje" voor hem had.

Maar als jouw vriend er veel waarde aan hecht dan zou ik het gewoon samen doen. Is toch juist mooi dat je vriend die momenten graag samen wilt delen.
Ik pieste in een potje en mn man keek of de test + of - was.
Overigens hebben wij nooit - testen gehad want ik testte pas 1 week nadat ik ongesteld moest worden. Scheelt je een hoop testen, gedoe, spanning en geld ;)
lilalinda schreef:
dat kan samen

Ja dit, en het begint al bij de eerste echo, die vaak inwendig wordt uitgevoerd. Lig je daar straks met zo’n stok in je m**s en je man huilend naast je omdat hij voor het eerst zijn kind ziet o_o :rofl:

Maar even serieus, kruidvat heeft testen waarbij je met een pipetje moet druppelen op de test dus dan plas jij in een bekertje en kunnen jullie samen testen.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven