simpele engelse leesboekjes
maandag 3 september 2018 om 11:07
Ons kind houdt enorm van lezen. En van de engelse taal. Nu leek het haar zo'n briljant idee om dan in het engels te gaan lezen. Vond ik ook een logische combinatie.
Echter: kind in kwestie is 7. Leest heel vlot (nu ergens halverwege groep 6) en verstaat meer dan redelijk Engels. Spreken gaat ook wel, als zij het durft (-: MaarEngels lezen is natuurlijk wel een iets andere kwestie. We hebben 1 boekje van my little pony (reading adventures) die wordt stuk gelezen. Het is mij nog niet gelukt meer delen van die serie te vinden.
Graag zouden we haar nog wat meer literatuur aanbieden, waarop zij haar leeshonger kan stillen. Hebben jullie tips? De boeken die ik in de boekenwinkels vind zijn eigenlijk zonder uitzondering veel te moeilijk nog (bijvoorbeeld Roald Dahl, David Walliams). Die zijn overigens wel prima om voor te lezen, maar of mijn uitspraak nu gaat helpen bij het goed aanleren van Engels.... ik vraag het mij af
Zelf lezen lijkt dus echt wel een goed idee. Maar ja... wat?
Dank je wel voor jullie hulp!
poppedoppie
Echter: kind in kwestie is 7. Leest heel vlot (nu ergens halverwege groep 6) en verstaat meer dan redelijk Engels. Spreken gaat ook wel, als zij het durft (-: MaarEngels lezen is natuurlijk wel een iets andere kwestie. We hebben 1 boekje van my little pony (reading adventures) die wordt stuk gelezen. Het is mij nog niet gelukt meer delen van die serie te vinden.
Graag zouden we haar nog wat meer literatuur aanbieden, waarop zij haar leeshonger kan stillen. Hebben jullie tips? De boeken die ik in de boekenwinkels vind zijn eigenlijk zonder uitzondering veel te moeilijk nog (bijvoorbeeld Roald Dahl, David Walliams). Die zijn overigens wel prima om voor te lezen, maar of mijn uitspraak nu gaat helpen bij het goed aanleren van Engels.... ik vraag het mij af
Zelf lezen lijkt dus echt wel een goed idee. Maar ja... wat?
Dank je wel voor jullie hulp!
poppedoppie
maandag 3 september 2018 om 11:39
Heb je niet een stad in de buurt met een Engels(talig)e boekwinkel, zoals Waterstones (zit in elk geval in Amsterdam), The American Book Centre, et cetera? Veel grote boekhandels hebben ook wel wat Engelse kinderboeken. En anders kun je bestellen op Bol.com, er is vrijwel altijd een inkijkexemplaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 3 september 2018 om 11:46
ze kunnen alles voor je aanvragen he?poppedoppie schreef: ↑03-09-2018 11:34Tkmaxx? Nooit van gehoord. Ga ik opzoeken. Onze bieb heeft weinig tussenvariant. Het gaat van prentenboek naar Ronald dank. Helaas.
(kun je ook zelf (tenminste mijn bieb wel) via de website)
maandag 3 september 2018 om 12:21
Mijn kinderen gaan naar een Engelstalige school en hebben volgens het A-Z systeem leren lezen. Waarbij A de makkelijkste boekjes zijn en Z de moeilijkste (tot ongeveer een jaar of 12). Ik heb even wat boekjes opgezocht voor de beginners, voor Engelstalige kinderen vanaf een jaar of 5:
Dr Seuss classics: Cat in the Hat, One fish two fish, Hop on Pop, Fox in Socks, Eggs and Ham,
What is that said the cat
Rainbow magic serie
Mr. Men series
Elephant and Piggy series
Wat moelijker:
Fly guy (persoonlijk favoriet hier)
Horrid Henry (in twee versies: moeilijke en makkelijkere)
Hendry & Mudge
Magic Treehouse serie
Frog and Toad boeken
Magic schoolbus
Amelia Bedelia
En inderdaad, even bij TKmaxx naar binnen want daar hebben ze heel veel Engelse boeken.
Ik heb het omgekeerde probleem. Wij verhuizen in Oktober naar Nederland en mijn kinderen vinden geen enkel Nederlands boek interessant of de moeite waard. Geen enkel en we hebben er al veel geprobeerd. Ze lezen liever Engelse boeken (horrible histories, Harry Potter etc). Nederlandse boeken vinden ze zonder uitzondering allemaal "lame" en ze gaan volgens mijn kinderen ook bijna altijd over school.
Dr Seuss classics: Cat in the Hat, One fish two fish, Hop on Pop, Fox in Socks, Eggs and Ham,
What is that said the cat
Rainbow magic serie
Mr. Men series
Elephant and Piggy series
Wat moelijker:
Fly guy (persoonlijk favoriet hier)
Horrid Henry (in twee versies: moeilijke en makkelijkere)
Hendry & Mudge
Magic Treehouse serie
Frog and Toad boeken
Magic schoolbus
Amelia Bedelia
En inderdaad, even bij TKmaxx naar binnen want daar hebben ze heel veel Engelse boeken.
Ik heb het omgekeerde probleem. Wij verhuizen in Oktober naar Nederland en mijn kinderen vinden geen enkel Nederlands boek interessant of de moeite waard. Geen enkel en we hebben er al veel geprobeerd. Ze lezen liever Engelse boeken (horrible histories, Harry Potter etc). Nederlandse boeken vinden ze zonder uitzondering allemaal "lame" en ze gaan volgens mijn kinderen ook bijna altijd over school.
maandag 3 september 2018 om 16:07
Ja, als je deze vraag stelt aan een bibliotheekmedewerker dan kunnen ze van alles voor je aanvragen.
Kost niks. Je moet alleen een weekje geduld hebben omdat er een levertijd op zit.
maandag 3 september 2018 om 16:09
Volgens mij kan dat ook via de bibliotheek app.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 3 september 2018 om 21:43