Scooter dochter
zondag 2 september 2018 om 00:53
Beste lezers,
*Update*
Mijn dochter red het financieel wel, alleen ik niet. Ze verdient inclusief vakantie geld, 7 euro per uur. Ze werkt minimaal 36 uur in de maand, en ze vind haar baan ook echt leuk.
Ze springt maar 1 a 2 keer bij in de 2 a 3 maanden. Valt dus mee.
Dus wij moeten een goede beslissing nemen qua prijs en kwaliteit.
Mijn dochter zal zodra ze 16 word, naar de sportschool gaan voor conditie.
Wij weten nu dus niet wat voor een scooter. Dat was meer onze vraag, en niet de kritiek
Mijn dochter is 15 en in november zal de 16 worden. Ze heeft me/cvs (vermoeidheidssyndroom).
Haar ex vriend had een scooter, waar mijn dochter dol op was. Wij hebben het financieel niet goed, en soms springt onze dochter mij bij. Haar rijbewijs betaalt ze volgende week.
Ze werkt in de horeca. Ze verdient wel okay. Maar dan komen er weer reiskosten bij, zo'n €4,- per dag.
Kort om: sparen gaat niet zo makkelijk. I.v.m. haar gezondheid gaat fietsen niet zo makkelijk meer.
Ik heb via via gehoord dan Vespa's erg prijzig zijn, net zoals Sym. Wij wonen in een grote stad, dus ze zijn ook erg diefstal gevoelig.
Dan heb je ook weer mensen die zeggen dat BTC en AGM erg slecht zijn.
Om een scooter gloednieuw te kopen, zou misschien kunnen, maar alle toebehoren (windscherm) kunnen mijn dochter en ik niet meteen betalen.
Wat moeten wij nu?
Tweede hans kopen inclusief alle toebehoren, met kilometers. Of een nieuwe scooter kopen, en dan na twee maanden steeds een toebehorende iets erop zetten.
Welk scooter raden jullie überhaupt aan? Vespa is dus geen keus.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
Liefs,
RoxyBlue
*Update*
Mijn dochter red het financieel wel, alleen ik niet. Ze verdient inclusief vakantie geld, 7 euro per uur. Ze werkt minimaal 36 uur in de maand, en ze vind haar baan ook echt leuk.
Ze springt maar 1 a 2 keer bij in de 2 a 3 maanden. Valt dus mee.
Dus wij moeten een goede beslissing nemen qua prijs en kwaliteit.
Mijn dochter zal zodra ze 16 word, naar de sportschool gaan voor conditie.
Wij weten nu dus niet wat voor een scooter. Dat was meer onze vraag, en niet de kritiek
Mijn dochter is 15 en in november zal de 16 worden. Ze heeft me/cvs (vermoeidheidssyndroom).
Haar ex vriend had een scooter, waar mijn dochter dol op was. Wij hebben het financieel niet goed, en soms springt onze dochter mij bij. Haar rijbewijs betaalt ze volgende week.
Ze werkt in de horeca. Ze verdient wel okay. Maar dan komen er weer reiskosten bij, zo'n €4,- per dag.
Kort om: sparen gaat niet zo makkelijk. I.v.m. haar gezondheid gaat fietsen niet zo makkelijk meer.
Ik heb via via gehoord dan Vespa's erg prijzig zijn, net zoals Sym. Wij wonen in een grote stad, dus ze zijn ook erg diefstal gevoelig.
Dan heb je ook weer mensen die zeggen dat BTC en AGM erg slecht zijn.
Om een scooter gloednieuw te kopen, zou misschien kunnen, maar alle toebehoren (windscherm) kunnen mijn dochter en ik niet meteen betalen.
Wat moeten wij nu?
Tweede hans kopen inclusief alle toebehoren, met kilometers. Of een nieuwe scooter kopen, en dan na twee maanden steeds een toebehorende iets erop zetten.
Welk scooter raden jullie überhaupt aan? Vespa is dus geen keus.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
Liefs,
RoxyBlue
anoniem_375517 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 00:22
17.62% gewijzigd
zondag 2 september 2018 om 09:03
Waarom moet ze een scooter of brommer nu ze 16 wordt? Vervelend voor je dochter maar wat financieel niet kan, kan dus niet. Heb je ook nagedacht over onderhoud en verzekering?
Daarnaast lijkt het me qua ziektebeeld verstandiger als je dochter blijft fietsen. Zodat ze iets van conditie blijft houden.
Daarnaast lijkt het me qua ziektebeeld verstandiger als je dochter blijft fietsen. Zodat ze iets van conditie blijft houden.
zondag 2 september 2018 om 09:12
Geen scooter kopen als je daar het geld niet voor hebt want met de aanschaf alleen ben je er niet. Wie gaat de benzine enzo betalen? En daarnaast kan een scooter best hard, is haar reactie vermogen nog wel goed genoeg als ze op die scooter zit en de vermoeidheid toe slaat? Erg belangrijk in een drukke stad.
zondag 2 september 2018 om 09:19
Ik zou zeker geen 2ehands via Marktplaats kopen wanneer je technisch geen verstand van scooters hebt.
Je weet niet hoe deze technisch is en dan kan je voor grote reparaties komen te staan.
Via een scooterdealer/winkel is het iig mogelijk om garantie te krijgen op een 2e hands scooter
Wil je een nieuwe dan is Killerbee ook een aanrader.
Maar ik zou dan wel bij een dealer kopen...
Je weet niet hoe deze technisch is en dan kan je voor grote reparaties komen te staan.
Via een scooterdealer/winkel is het iig mogelijk om garantie te krijgen op een 2e hands scooter
Wil je een nieuwe dan is Killerbee ook een aanrader.
Maar ik zou dan wel bij een dealer kopen...
zondag 2 september 2018 om 11:09
Maar als ze nog wel kan fietsen “maar het gaat niet zo makkelijk”, heeft ze dan niet het meest baat bij een lekker soepel rijdende fiets met versnellingen? Ik zou proberen het fietsen wat te meer trainen. Want ze kan blijkbaar nog fietsen. Hou dat dan zo. Liefst met behulp van een fysio als ze aanvullend verzekerd is / als dit financieel mogelijk is. Sommige fysio’s en sportscholen hebben ook van die groepstrainingen voor zieke / beperkte mensen waar je rustig aan je conditie kunt werken. Dat is vaak iets goedkoper.
(Bron: heb zelf 5 jaar ME gehad, getraind, genezen.)
(Bron: heb zelf 5 jaar ME gehad, getraind, genezen.)
zondag 2 september 2018 om 13:04
Hoe kom.je erbij een gloednieuwe scooter te willen kopen als je daar het geld niet voor hebt? Dat kan dus niet. Dus tweedehands.. of niet he, wat niet gaat, dat gaat niet.
Als ze echt een medische indicatie heeft zou je wellicht via fysio/ergo/revalidatiearts nog een wmo indocatie bij de gemeente kunnen krijgen. Mijn zorgintensieve dochter die niet zelfstandig kan fietsen heeft zo een tandem gekregen. Ook scootmobielen wordsn via die weg vaak voorzien voor mensen die het nodig hebben. Ik weet niet of ze ook aan scooters oid doen? Even googelen op je gemeente aangepast vervoer.
Als ze echt een medische indicatie heeft zou je wellicht via fysio/ergo/revalidatiearts nog een wmo indocatie bij de gemeente kunnen krijgen. Mijn zorgintensieve dochter die niet zelfstandig kan fietsen heeft zo een tandem gekregen. Ook scootmobielen wordsn via die weg vaak voorzien voor mensen die het nodig hebben. Ik weet niet of ze ook aan scooters oid doen? Even googelen op je gemeente aangepast vervoer.
zondag 2 september 2018 om 14:23
Je dochter moet bij jou met geld bijspringen en dan overwegen jullie een nieuwe scooter te kopen?! Dat lijkt me wel het domste om te doen..
Het hebben van ME/CVS is geen reden om niet te bewegen, ik zou juist zeggen dat ze wél zelf moet gaan fietsen en dan lijkt me een elektrische fiets ideaal. Zonder ondersteuning als het kan en met als het moet.
Het hebben van ME/CVS is geen reden om niet te bewegen, ik zou juist zeggen dat ze wél zelf moet gaan fietsen en dan lijkt me een elektrische fiets ideaal. Zonder ondersteuning als het kan en met als het moet.
zondag 2 september 2018 om 14:38
Er is geen geld, dus het kopen van een scooter is geen optie, en zal ze moeten fietsen zorgen voor een fiets die niet zwaar trapt. Conditie houden is voor haar belangrijk en zolang ze naast school in de horeca kan werken moet dat lukken. Geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je dochter van 15 financieel bij jou moet bijspringen?
christiana wijzigde dit bericht op 02-09-2018 14:45
0.54% gewijzigd
zondag 2 september 2018 om 14:51
Een nieuwe scooter kost al snel een paar duizend euro. Voor het hongerloon dat een 15 jarige verdient... dat is niet bepaald rendabel. Dan kun je dat geld beter op je spaarrekening laten staan, anders werkt ze voor niks.
Tweedehands scooter is ook al snel tussen 500 en 1000.
Hoeveel uur moet ze werken om dat terug te verdienen?
Als jullie in een stad wonen, is er niet een bijbaantje dicht bij huis?
Ik vind het heel bijzonder dat je wel de financiele vrijheid hebt om zoveel geld uit te geven, maar dat je dochter moet bijschieten regelmatig...
Als je het geld wilde lenen, al helemaal niet doen.
Tweedehands scooter is ook al snel tussen 500 en 1000.
Hoeveel uur moet ze werken om dat terug te verdienen?
Als jullie in een stad wonen, is er niet een bijbaantje dicht bij huis?
Ik vind het heel bijzonder dat je wel de financiele vrijheid hebt om zoveel geld uit te geven, maar dat je dochter moet bijschieten regelmatig...
Als je het geld wilde lenen, al helemaal niet doen.
zondag 2 september 2018 om 14:56
En dit is inderdaad ook wel frappant: naar school gaan en in de horeca werken kan ze, maar een stukje fietsen, desnoods met wat ondersteuning, niet?Christiana schreef: ↑02-09-2018 14:38Er is geen geld, dus het kopen van een scooter is geen optie, en zal ze moeten fietsen zorgen voor een fiets die niet zwaar trapt. Conditie houden is voor haar belangrijk en zolang ze naast school in de horeca kan werken moet dat lukken. Geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je dochter van 15 financieel bij jou moet bijspringen?
Brandt je vingers niet aan een dure scooter, maar investeer in een goede fiets en dito conditie voor je dochter.
zondag 2 september 2018 om 20:19
Dit dus!
Of je zit over n jaar bij een Dubbeltje op zn kant....
zondag 2 september 2018 om 21:42
Gewoon een tweedehands scooter en een Sym is echt niet zo duur en van goede kwaliteit. Ik heb mijn Sym al 12 jaar en al staat hij al 3 jaar stil toch start hij direct nog.
En TO ik moest als 15 jarige thuis ook financieel bijspringen. Zodra ik van de middelbare school af was moest ik fulltime gaan werken om thuis bij te springen want wij waren echt straatarm. Ik heb daardoor veel dingen niet kunnen doen die ik wel graag wou zoals een vervolgopleiding, mijn rijbewijs halen etc. Als een puber moet bijspringen dan gaat er structureel wat mis in je financiën dus regel je shit gewoon zodat je 15 jarige straks wel de kansen kan pakken die het leven haar biedt.
En TO ik moest als 15 jarige thuis ook financieel bijspringen. Zodra ik van de middelbare school af was moest ik fulltime gaan werken om thuis bij te springen want wij waren echt straatarm. Ik heb daardoor veel dingen niet kunnen doen die ik wel graag wou zoals een vervolgopleiding, mijn rijbewijs halen etc. Als een puber moet bijspringen dan gaat er structureel wat mis in je financiën dus regel je shit gewoon zodat je 15 jarige straks wel de kansen kan pakken die het leven haar biedt.
zondag 2 september 2018 om 21:46
Dit.
En hoe ga je de verzekering, benzine, onderhoud etc betalen als je kind jou nu al geld moet geven om rond te kunnen komen?
maandag 3 september 2018 om 15:00
Ik ken wel meer kinderen die voor hun 16de verjaardag een scooter krijgen of gedeeltelijk krijgen.
Of gewoon zelf kopen rond die leeftijd.
Ik zou dus op zoek gaan naar een degelijke tweedehandse.
Kent haar ex er wat van en kan die misschien helpen?
Ik zou - als het financieel mogelijk is - best wat willen bijleggen bij de aankoop.
(Of geef oma en opa en alle tantes en ooms de tip dat kind voor haar verjaardag liever centen voor haar scooter heeft dan de zoveelste cinema-bon.)
Maar onderhoud, verzekering en benzine zou toch echt voor eigen rekening zijn.
Of gewoon zelf kopen rond die leeftijd.
Ik zou dus op zoek gaan naar een degelijke tweedehandse.
Kent haar ex er wat van en kan die misschien helpen?
Ik zou - als het financieel mogelijk is - best wat willen bijleggen bij de aankoop.
(Of geef oma en opa en alle tantes en ooms de tip dat kind voor haar verjaardag liever centen voor haar scooter heeft dan de zoveelste cinema-bon.)
Maar onderhoud, verzekering en benzine zou toch echt voor eigen rekening zijn.
maandag 3 september 2018 om 15:06
Misschien zou dochter haar zuurverdiende centen in eigen zak moeten gaan steken?mariatesselschade schreef: ↑02-09-2018 09:03Waarom moet ze een scooter of brommer nu ze 16 wordt? Vervelend voor je dochter maar wat financieel niet kan, kan dus niet. Heb je ook nagedacht over onderhoud en verzekering?
uit de OP
Haar ex vriend had een scooter, waar mijn dochter dol op was. Wij hebben het financieel niet goed, en soms springt onze dochter mij bij.