Kat

04-09-2018 21:14 54 berichten
Er is vast al een topic geweest over dit onderwerp , maar ik kan het niet vinden.
Sindskort hebben we een kat , het kattenluik is onderweg , maar help "mijn man is klusser" zal dat ook nog wel even op zich laten wachten ben ik bang.
Ondertussen krijg ik elke avond de zenuwen als de kat nog niet binnen is.
Meestal komt het uiteindelijk toch nog goed...maar nu blijft ie wel erg lang buiten.
Net zat ie nog onder het afdak..en toen we rammelde met het snoepjes blik ...ging ie er vandoor.
Wie weet had ie zoiets van...ik wil nog niet naar binnen.
Het liefst heb ik hem gewoon binnen als ik slapen ga.
Hoe doen jullie dat ?
Gewoon de deur op slot en naar bed gaan ?
Blijft ie dan bij de deur wachten ?

Het klinkt misschien een beetje gek , maar het is mijn allereerste kat en ik ben overbezorgd.

Alvast bedankt voor het lezen iig.
Je zegt dat je sinds kort een kat hebt maar hoe lang is hij bij jullie dat hij al naar buiten gaat?
Kun je niet ergens een raampje open laten staan waar hij door kan? Kun je hem horen als hij gaat miauwen voor de deur?
Alle reacties Link kopieren
Niet meer buiten laten, zolang er geen kattenluik is?
Hoezo het luik is onderweg?
Dierenspeciaalzaak, kattenluik kopen, thuis de decoupeerzaag en een schroevendraaier klaarleggen voor als je man er is.
Wat is het probleem ?
Tuin af zetten weet je altijd waar die is..
Later naar bed gaan? ;-)
ouwewijsneus schreef:
04-09-2018 21:19
Dierenspeciaalzaak, kattenluik kopen, thuis de decoupeerzaag en een schroevendraaier klaarleggen voor als je man er is.
Wat is het probleem ?

Als je toch alles klaarlegt kun je het ding er net zo goed zelf inzetten, toch? Jeweetwel, feminisme en zo?
Ik zou inderdaad ook de tuin geheel afzetten. Daartoe zijn wel mogelijkheden. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
ouwewijsneus schreef:
Wat is het probleem ?
Of gewoon even zelf doen. Zo moeilijk is het niet.
lilalinda schreef:
04-09-2018 21:16
Niet meer buiten laten, zolang er geen kattenluik is?
Gaat niet , hij is heel graag buiten.
RikM schreef:
04-09-2018 21:24
Als je toch alles klaarlegt kun je het ding er net zo goed zelf inzetten, toch? Jeweetwel, feminisme en zo?
Ik heb geen last van feminisme.
Ieder zijn kwaliteiten , ik doe het huishouden wel. :hihi:
Lucifer2018 schreef:
04-09-2018 21:23
Later naar bed gaan? ;-)
Moet vroeg beginnen...is dus geen optie helaas.
Beppie199 schreef:
04-09-2018 21:33
Gaat niet , hij is heel graag buiten.
Tja, wat we allemaal niet graag willen. Maar wat we krijgen uiteindelijk....
ouwewijsneus schreef:
Wat is het probleem ?
Ik heb het op internet besteld.
En handig daarin ben ik niet.
iones schreef:
04-09-2018 21:26
Ik zou inderdaad ook de tuin geheel afzetten. Daartoe zijn wel mogelijkheden. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Meen je dit echt ?
strontvlieg schreef:
04-09-2018 21:16
Je zegt dat je sinds kort een kat hebt maar hoe lang is hij bij jullie dat hij al naar buiten gaat?
Kun je niet ergens een raampje open laten staan waar hij door kan? Kun je hem horen als hij gaat miauwen voor de deur?
Nee helaas , dat gaat niet.
Anders was dat wel een idee.
Beppie199 schreef:
04-09-2018 21:38
Meen je dit echt ?
Ja serieus! Dit is een veel besproken onderwerp op dit forum. Men heeft al van allerlei soorten tuinafrasteringen laten zien op dit forum, maar er is ook nog catfence. Dit kun je overdags je kat aan doen en dan kan hij wel naar buiten, maar niet weg.
Beppie199 schreef:
04-09-2018 21:37
hoezo internet?
hier afgelopen eentje gekocht voor nog geen 20 euro in de dierenwinkel, werkt als een zonnetje.
advies gratis en dezelfde dag erin.
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 21:41
6.77% gewijzigd
Zonder Luik niet naar buiten of accepteren dat hij de hele nacht buiten is. Dit doet mijn poes bij heel warm weer. Ze is niet naar binnen te krijgen en schopt liever keet met de buurpoezen. Nu is het koeler en komt ze weer op tijd thuis.
We hebben nu sinds een week een kat (kater) en een catfence dus hij kan niet uit de tuin. Hij zit eigenlijk de hele tijd te klauteren op de schommel en gaat dan van bovenaf naar de keuken loeren rond etenstijd.
Om maar gewoon op TO's vraag te antwoorden (want die eeuwig dezelfde discussie hier begint te vervelen):

Hier roep ik de kat elke avond rond dezelfde tijd naar binnen en beloon dan met iets lekkers (in geval van mijn kat is dat natvoer).

En nu komt ze eigenlijk uit zichzelf naar binnen rond een uur of 10 in de avond. En dan sluit ik het kattenluik af.

Dus mijn tip is, beloon met iets wat ze lekker vinden (mijn kat heeft niks met snoepjes) en ergens gaat dan een patroon ontstaan.
Beppie199 schreef:
04-09-2018 21:37
Je kan toch wel een lijntje overtrekken en met de zaag langs het lijntje zagen?
Een catfence is trouwens een afzetting die naar de eigen tuin afbuigt of dit:

Afbeelding

Wij hebben dit aan bestaand hekwerk gemonteerd:

Afbeelding
Of een klusjesman/vrouw inhuren als je het niet zitten om een buitendeur af te hangen e.d.
[quote=lemoos2 post_id=28981121 time=1536090384 user_id=173597]
Een catfence is trouwens een afzetting die naar de eigen tuin afbuigt of dit:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven