Kat overleden
woensdag 5 september 2018 om 14:14
De buurman kwam vanmorgen aan de deur dat mijn kat mank liep. Gelijk naar de dierenarts en het was stukken ernstiger dan het leek: inwendige bloedingen, haar blaas en buikwand waren helemaal stuk.
Ze is ingeslapen en ik ben intens verdrietig. Ze was mijn eerste kat, woonde vanaf kitten al bij mij en we hebben samen zoveel meegemaakt. Ze is acht jaar geworden.
Ik heb er nog drie, daar heb ik wel troost aan, maar ik weet even niet hoe ik hier doorheen kom, dus ik wilde het hier graag delen.
(Oh, en voor ik reacties krijg dat ik haar dan niet buiten had moeten laten: ze was vroeger een binnenkat en ze werd echt gelukkiger toen ze naar buiten mocht. Ik gunde haar dat en heb het risico genomen dat er iets met haar zou gebeuren. Dat maakt mijn verdriet niet minder, maar ik heb wel bewust die keuze gemaakt.)
Ze is ingeslapen en ik ben intens verdrietig. Ze was mijn eerste kat, woonde vanaf kitten al bij mij en we hebben samen zoveel meegemaakt. Ze is acht jaar geworden.
Ik heb er nog drie, daar heb ik wel troost aan, maar ik weet even niet hoe ik hier doorheen kom, dus ik wilde het hier graag delen.
(Oh, en voor ik reacties krijg dat ik haar dan niet buiten had moeten laten: ze was vroeger een binnenkat en ze werd echt gelukkiger toen ze naar buiten mocht. Ik gunde haar dat en heb het risico genomen dat er iets met haar zou gebeuren. Dat maakt mijn verdriet niet minder, maar ik heb wel bewust die keuze gemaakt.)
drackie wijzigde dit bericht op 05-09-2018 14:21
4.06% gewijzigd
donderdag 6 september 2018 om 08:44
donderdag 6 september 2018 om 10:18
Wat een mooie kat Drackie. Hele lieve blik heeft ze. Ze lijkt precies op de kat van een vriendin van mij.
Ik heb mijn kat twee weken geleden moeten laten inslapen na een stom ongeluk. Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Ik mis haar en vind het enorm verdrietig hoe het gelopen is. Had het zo graag anders gezien.
Wandelen doet mij goed, misschien jou ook? Stevig doorlopen en gewoon buiten zijn. En met vrienden afspreken, je hart luchten en flink janken. Heb ik de eerste dagen ook gedaan.
Heel veel sterkte!
Ik heb mijn kat twee weken geleden moeten laten inslapen na een stom ongeluk. Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Ik mis haar en vind het enorm verdrietig hoe het gelopen is. Had het zo graag anders gezien.
Wandelen doet mij goed, misschien jou ook? Stevig doorlopen en gewoon buiten zijn. En met vrienden afspreken, je hart luchten en flink janken. Heb ik de eerste dagen ook gedaan.
Heel veel sterkte!
donderdag 6 september 2018 om 11:16
Met vrienden afspreken gaat niet, iedereen moet werken vandaag. Ik heb gisteren wel een stukje gelopen, dat deed me goed.
Ik heb gelukkig best oké geslapen, maar toen man vanmorgen naar zijn werk ging was het even heel erg moeilijk.
Ik kom net beneden en man heeft blijkbaar vanmorgen opgeruimd voordat hij naar z’n werk ging. Zo ontzettend lief. Hij kwam me ook al een kopje thee en een pepernoten-ontbijt brengen vanmorgen. Hij is echt heel erg lief voor me. Iedereen trouwens wel.
Ik heb geen idee hoe ik deze dag door moet komen. Ik wil het liefste alleen maar in bed liggen. Slapen, want dan voel ik tenminste niet. Ik ben zo moe, en de andere drie poezen die ik heb vind ik alleen maar confronterend, want ze zijn heel lief, maar ze zijn niet mijn Zwelgje. Zwelgje was alles voor me, ik had haar al zolang. Ik mis mijn meisje zo.
Ik heb gelukkig best oké geslapen, maar toen man vanmorgen naar zijn werk ging was het even heel erg moeilijk.
Ik kom net beneden en man heeft blijkbaar vanmorgen opgeruimd voordat hij naar z’n werk ging. Zo ontzettend lief. Hij kwam me ook al een kopje thee en een pepernoten-ontbijt brengen vanmorgen. Hij is echt heel erg lief voor me. Iedereen trouwens wel.
Ik heb geen idee hoe ik deze dag door moet komen. Ik wil het liefste alleen maar in bed liggen. Slapen, want dan voel ik tenminste niet. Ik ben zo moe, en de andere drie poezen die ik heb vind ik alleen maar confronterend, want ze zijn heel lief, maar ze zijn niet mijn Zwelgje. Zwelgje was alles voor me, ik had haar al zolang. Ik mis mijn meisje zo.
donderdag 6 september 2018 om 11:23
Ik snap het. Het is ook een gemis. Ik had mijn kat bijna 20 jaar, bijna mijn hele volwassen leven... en dan ineens zonder. Soms knuffel ik nog in gedachten met hem, dan voel ik hem gewoon in mijn armen liggen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 6 september 2018 om 13:23
Probeer vooral afleiding te zoeken, kijk iets stoms terug op uitzending gemist tot de boodschappen er zijn. En ga daarna naar buiten, maak een lange wandeling, ga de stad in, of iets anders om je gedachten te verzetten.Drackie schreef: ↑05-09-2018 22:03Jeetje Abejoha, dat lijkt me helemaal afschuwelijk.
Dank voor alle lieve berichtjes. Ik krijg zoveel steun van mensen om me heen. Net belde zelfs mijn zus, terwijl we normaal gesproken alleen bellen met oud & nieuw, dus ik vond dat heel bijzonder.
Heeft iemand ideeën wat ik morgen kan gaan doen? Ik heb weinig geld, maar ik ben de hele dag alleen (man gaat weer werken) en ik zie er vreselijk tegenop. Tot 13:00 moet ik thuis zijn voor de boodschappen die bezorgd worden, maar misschien kan ik ook prima thuis afleiding zoeken. Ik weet alleen niet hoe. En buitenshuis kan dus ook, na 13:00.
Verder heel veel sterkte. Twijfel niet, je hebt het juiste gedaan voor Zwelgje, je hebt verder lijden bespaard. Uit ervaring weet ik dat het een moeilijke beslissing is, een die je liever niet wilt maken. Het verdriet zal in heftigheid afnemen en Zwelgje zal altijd in jouw gedachten blijven voortbestaan
donderdag 6 september 2018 om 16:10
Wat een mooie poes, Drackie!
Altijd moeilijk om je lieverd in te moeten laten slapen
Misschien helpt dit je:
Een paar jaar geleden heb ik een arts gevraagd wat het effect op je gezondheid is van een gescheurde blaas, dit n.a.v. een spoedopname van mijn vader, hij kon niet meer plassen en was daar heel ziek van.
Antwoord van de arts: De urine loopt dan de buik in en dat overleef je niet.
Bij dieren heeft urine in de buik dezelfde gevolgen.
Hoe hard het ook is: Jouw lieverd had met haar kapotte blaas geen kans meer op overleven.
Je hebt haar veel pijn en lijden bespaard door haar in te laten slapen.
Altijd moeilijk om je lieverd in te moeten laten slapen
Misschien helpt dit je:
Een paar jaar geleden heb ik een arts gevraagd wat het effect op je gezondheid is van een gescheurde blaas, dit n.a.v. een spoedopname van mijn vader, hij kon niet meer plassen en was daar heel ziek van.
Antwoord van de arts: De urine loopt dan de buik in en dat overleef je niet.
Bij dieren heeft urine in de buik dezelfde gevolgen.
Hoe hard het ook is: Jouw lieverd had met haar kapotte blaas geen kans meer op overleven.
Je hebt haar veel pijn en lijden bespaard door haar in te laten slapen.