Prado in Madrid

07-09-2018 17:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie ga ik met mijn man naar naar Madrid. We willen in elk geval naar het Prado museum. Wat is het beste tijdstip/de beste dag om daar heen te gaan ? We gaan van vrijdag t/m dinsdag.
Van de site:

The hours of maximum influx of visitors is from 11 a.m. to 1.30 p.m.
Persoonlijk sta ik altijd voor openingstijd voor de deur bij dit soort dingen om de massa voor te zijn. Om 9 uur zitten veel toeristen nog aan 't ontbijt, dus dan is het handig om dan al actief iets te bezichtigen voor iedereen op pad is.
redbulletje schreef:
07-09-2018 18:22
Persoonlijk sta ik altijd voor openingstijd voor de deur bij dit soort dingen om de massa voor te zijn. Om 9 uur zitten veel toeristen nog aan 't ontbijt, dus dan is het handig om dan al actief iets te bezichtigen voor iedereen op pad is.

Dan ken je mijn man nog niet : een langslaper. We zitten wel dicht bij het museum ,maar die krijg ik dus echt niet zo gek dat hij al om 9.00 bij het museum staat. Ik denk dat het na 14.00 wordt.
Plein18 schreef:
07-09-2018 18:30
Dan ken je mijn man nog niet : een langslaper. We zitten wel dicht bij het museum ,maar die krijg ik dus echt niet zo gek dat hij al om 9.00 bij het museum staat. Ik denk dat het na 14.00 wordt.
Zou ik gewoon alleen gaan. Slapen doet ie maar thuis! ;-D
redbulletje schreef:
07-09-2018 18:36
Zou ik gewoon alleen gaan. Slapen doet ie maar thuis! ;-D
+1
Zonde om de beperkte tijd die je hebt in een hotelbed door te brengen.
Man is helaas ziek (geweest). Heeft rust nodig : thuis en op vakantie. Museum is tot 20.00 open dus we gaan gewoon s middags er naar toe.
Plein18 schreef:
07-09-2018 18:50
Man is helaas ziek (geweest). Heeft rust nodig : thuis en op vakantie. Museum is tot 20.00 open dus we gaan gewoon s middags er naar toe.
Dat vertelde je niet in je OP.
Je kunt er ook voor kiezen s'-avonds vroeg naar bed te gaan.
Even googlen op Prado madrid en je krijgt (in ieder geval in Chrome, heb het niet in andere browsers geprobeerd) een kader met informatie, waaronder bezoekersdrukte.
Omdat het leven laat begint in Madrid en het museum open is tot 20:00 uur zou ik daarvan gebruikmaken en tussen 16:00 -19:00 gaan. Aansluitend ergens een borrel en (klein beetje) tapas en pas rond 21:30 eten. Overbrug je mooi die tijd tot je een beetje normaal kunt eten ipv in toeristententen.
Tegen 17.00 uur gaan. Van te voren bedenken wat je echt wil zien en zi je bezoek plannen. Na 2 uur slenteren ben je het wel zat. Koop je tickets vooraf.
gewoon online tickets bestellen dan maakt de tijd niet uit want je hebt geen rij
Dat andere museum, Thyssen Bornemiscza is ook een aanrader. Zijn we ook om 17.00 naar binnen gestapt. Vond ik leuker dan Prado als ik eerlijk ben.
is het Prado niet gratis toegankelijk de laatste uren?
dan is het vreselijk druk nl.
wij slapen nooit.
Wij zijn er vorige maand nog geweest.
De laatste twee uur is gratis toegang, maandag t/m zaterdag vanaf 18.00 uur en zondag en feestdagen vanaf 17.00 uur gratis.
Wij zijn een half uur voor de gratis toegang in de rij gaan staan, deze was lang maar het ging heel vlot, waren zo binnen.
Twee uur was voor ons voldoende tijd, het museum is niet zo heel groot en wij kwamen specifiek voor de Jheronimus Bosch tentoonstelling en wat andere hoogtepunten, Rubens, Goya, Rogier van der Weyden en Rembrandt Harmensz van Rijn
redbulletje schreef:
07-09-2018 18:22
Dat zou ik bij b.v. het Louvre en andere grote musea zeker doen, daar kun je wel twee dagen rondlopen.
Prado is niet zo groot.
karin6789 schreef:
07-09-2018 18:53
Dat vertelde je niet in je OP.
Je kunt er ook voor kiezen s'-avonds vroeg naar bed te gaan.
Madrid is juist 's avonds laat het leuksts, de mensen gaan vaak laat de stad in.
Plein18 schreef:
07-09-2018 18:50
Waarom vraag je dan niet gewoon in de OP welke middag? Het dagdeel staat dan toch gewoon al vast?
hamaika schreef:
08-09-2018 09:45
Waarom vraag je dan niet gewoon in de OP welke middag? Het dagdeel staat dan toch gewoon al vast?

Dag had ik ook al in mijn OP gezet.
Plein18 schreef:
08-09-2018 20:00
Dag had ik ook al in mijn OP gezet.
Dag is niet hetzelfde als dagdeel. Dag is gewoon maandag, dinsdag, woensdag. Kan dus net zo goed s ochtends of s avonds zijn,
Dagdeel is ochtend, middag of avond.

Als dagdeel middag al vast staat (zoals je schrijft) is het dus handiger om te vragen welke middag het beste is voor een bezoek aan het Prado. De drukte verschilt nogal.
Ach, als TO alleen had gevraagd welke middag ze het beste konden gaan dan was daar vast weer een opmerking over geplaatst. Je kunt het nooit helemaal goed doen.
In mijn OP had ik al gevraagd : Wat is het beste tijdstip/de beste dag ? N.a.v. bericht van Star2 heb ik besloten om s middags te gaan. Dan gaat het mij alleen nog om welke middag. Want als het in het weekend ook s middags druk is dan gaan we liever maandag of dinsdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven