Chronisch ongesteld?
dinsdag 10 juli 2018 om 22:26
Mijn dochter van 15 wordt regelmatig uitgenodigd voor zwembaden, meertjes en strandjes maar wijst dit af met “ik ben ongesteld”
Dit houdt ze al enkele weken vol.
Ik nam haar niet serieus, en vroeg of ze gewoon geen zin heeft of er echt iets is. Elke keer zegt ze dat ze echt altijd ongesteld is.
Ik weet niet of dit uberhaupt kan?
Ik heb verteld dat als het serieus is ze naar de dokter moet gaan maar het is niet erg volgens haar.
Dit houdt ze al enkele weken vol.
Ik nam haar niet serieus, en vroeg of ze gewoon geen zin heeft of er echt iets is. Elke keer zegt ze dat ze echt altijd ongesteld is.
Ik weet niet of dit uberhaupt kan?
Ik heb verteld dat als het serieus is ze naar de dokter moet gaan maar het is niet erg volgens haar.
dinsdag 10 juli 2018 om 22:32
Misschien schaamt ze zich voor haar lichaam als ze een bikini of badpak aanheeft en zegt ze daarom dit soort uitjes af. Merk je niet of ze ongesteld is? Ik neem toch aan dat tampons, maandverband etc. gebruikt en jij dat aanschaft?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 10 juli 2018 om 22:47
Dit was ook het eerste wat in mij op kwam.
dinsdag 10 juli 2018 om 22:50
er is sowieso iets niet goed, als ze voortdurend ongesteld is niet, als ze zich genoodzaakt voelt het telkens als smoes te gebruiken niet want dan is er een andere reden dat ze niet wil
(los van, dat ongesteld zijn natuurlijk sowieso geen reden hoeft te zijn om niet naar het zwembad/meer/strand te gaan...)
(los van, dat ongesteld zijn natuurlijk sowieso geen reden hoeft te zijn om niet naar het zwembad/meer/strand te gaan...)
dinsdag 10 juli 2018 om 22:55
dinsdag 10 juli 2018 om 23:09
Ik had als tiener ook een periode dat ik om de haverklap 7 dagen hevig ongesteld was. Vaak zaten er nog geen 2 weken tussen. En m'n moeder maar klagen dat maandverband niet aan te slepen was. Na een paar maanden verdween dat weer maar begon ik flauw te vallen meerdere keren per dag. Toen naar de dokter en m'n bloeddruk bleek veel te laag dus hup aan de pillen.
Na een tijdje aan de pil gegaan omdat ik dat onregelmatige irritant vond.
Kortom ik zou naar de huisarts gaan.
Na een tijdje aan de pil gegaan omdat ik dat onregelmatige irritant vond.
Kortom ik zou naar de huisarts gaan.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:51
7 dagen hevig ongesteld... Mwoah, hier toentertijd vier tot zes weken met twee weken max niet ongesteld tussendoor. Echt meenemen naar de huisarts. Als ze de waarheid spreekt, bloedt ze met een beetje pech naar ijzertekort en/of lage bloeddruk. Zo niet, dan is er ook iets aan de hand.
Well behaved women rarely make history.
woensdag 11 juli 2018 om 00:41
Ik was ook bijna altijd ongesteld vanaf m'n vijftiende. Bij hoge uitzondering een keer een of twee weken niet. Onderzocht, niks gevonden. Tien jaar aan de pil gegaan. Daarna weer twee jaar hetzelfde menstruatiepatroon terug, en toen heeft het zich uiteindelijk toch (vanzelf) gereguleerd. Nooit iets gevonden. En zonder problemen kinderen gekregen.
Dat gezegd hebbende: als het echt zo is wat je dochter zegt: naar de dokter dus.
Dat gezegd hebbende: als het echt zo is wat je dochter zegt: naar de dokter dus.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:35
Maar waarom dan TO? Waar was het een smoes voor?
donderdag 30 augustus 2018 om 01:13
Weet ik niet. Waarschijnlijk vond ze het gewoon te warm of had ze geen zin om te gaan zwemmen en waren de vrienden en vriendinnen opdringerig.
donderdag 30 augustus 2018 om 08:25
zaterdag 8 september 2018 om 21:08
Is het sowieso niet een beetje raar om problemen van je baarmoeder te bespreken in een topic over een meisje dat smoesjes verzon om niet te zwemmen?
zaterdag 8 september 2018 om 21:46
[quote=KaoloTheDog post_id=28995704 time=1536433735 user_id=372723]
Is het sowieso niet een beetje raar om problemen van je baarmoeder te bespreken in een topic over een meisje dat smoesjes verzon om niet te zwemmen?
[/quote
Wat een vervelende reactie van je. Ik las het ook zo alsof je wilde weten of het echt kon en wat je daarmee moest.
[/quote
Wat een vervelende reactie van je. Ik las het ook zo alsof je wilde weten of het echt kon en wat je daarmee moest.
zaterdag 8 september 2018 om 22:08
Mijn broek zakt hiervan af:S
Als moeder van een puber dan reageer je toch op zo een boodschap dat jullie dan na t weekend samen een afspraak bij de huisarts maken punt uit. Als ze dan komt met dat t verhaal niet klopte wil je toch t naadje van de kous weten waarom ze dat dan ontwijkt. Al dat ge ik weet t niet en dan ook nog iemand aanvallen die Sirieus reageert bizar!
Als moeder van een puber dan reageer je toch op zo een boodschap dat jullie dan na t weekend samen een afspraak bij de huisarts maken punt uit. Als ze dan komt met dat t verhaal niet klopte wil je toch t naadje van de kous weten waarom ze dat dan ontwijkt. Al dat ge ik weet t niet en dan ook nog iemand aanvallen die Sirieus reageert bizar!
where ever you go, go with your heart