Loslaten?

09-09-2018 16:28 52 berichten
Dochter stond net met vriendinnen aan de deur. Of ze mocht blijven eten...ze durfde het zelf niet te vragen dus vriendin vroeg het voor haar. Geen probleem juist gezellig.

Ze fietsten weg en ze keek zo ongelukkig. Bijzonder ook dat ze het zelf niet durfde te vragen. Wat moeten we nou.... terughalen of loslaten en het zelf laten oplossen?

Dochter vindt het lastig om met anderen om te gaan. Ze gaat inmiddels naar het voortgezet....

Ik haat loslaten....
Stuur haar even een appje.
Telefoon ligt hier...
O dan dus zeker niet terug gaan halen, want dan moet je daar fysiek heen.
Straks bij thuiskomst maar even aankaarten dan.
Het is hier 2 minuten vandaan maar denk dat terughalen niet verstandig is...dat weet ik diep in mijn hart ook wel, maar begroot me gewoon...man ook trouwens.

We zitten allebei hier...wat moet je nou....
Alle reacties Link kopieren
Och wat sneu. Waarom denk je dat ze ongelukkig keek? Omdat ze het haar vriendin heeft laten vragen of omdat ze geen nee durfde te zeggen en wellicht hoopte dat jij dat zou doen?
Telefoon brengen en zeggen dat jij dit een fijner idee vindt.

Je ziet in dat korte moment aan de deur voldoende.
enn wijzigde dit bericht op 09-09-2018 16:44
74.05% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is dan het meest dramatische wat kan gebeuren? Dat ze helemaal niet bij die vriendin wilde eten en dat ze dus niet zo'n leuke avond heeft? Dat is dan gewoon een les voor haar in grenzen aangeven.
En wie weet valt het haar mee. ...dan heeft ze een les in dingen een kans geven.
-Darkside- schreef:
09-09-2018 16:43
Wat is dan het meest dramatische wat kan gebeuren? Dat ze helemaal niet bij die vriendin wilde eten en dat ze dus niet zo'n leuke avond heeft? Dat is dan gewoon een les voor haar in grenzen aangeven.
En wie weet valt het haar mee. ...dan heeft ze een les in dingen een kans geven.
Dit!

Vanavond nog even met haar erover hebben. En verder beschouwen als levenservaring.
Loslaten met een mogelijkheid dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:

O ja da's een goeie.
Leer haar dat je ook gerust ergens Nee op mag zeggen. Ze zit op de middelbare, dan moet ze toch onderhand wel haar eigen grenzen aan kunnen geven.
Als een klasgenooit om een naaktfoto vraagt, durft ze dan ook geen nee te zeggen?
Als ze geen zin had, had ze gewoon moeten zeggen vandaag niet, andere keer misschien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je kan je kind nou eenmaal niet voor alle pijn en teleurstelling behoeden.
Dus ook voor jou is dit een les. In loslaten ja.
Enn schreef:

En dan? Dan ziet ze dat kind het niet leuk vindt daar. Gaat ze haar dan meeslepen naar huis?
Ze wordt al zo vaak teleurgesteld.....

Maar ze moet het echt leren ... en wij dus ook...

Waarom is opvoeden zo moeilijk soms...
Polsjef schreef:
09-09-2018 16:51
Ze wordt al zo vaak teleurgesteld.....

Maar ze moet het echt leren ... en wij dus ook...

Waarom is opvoeden zo moeilijk soms...

Dit is dan toch juist leuk? Bij een vriendin eten?
Dit is juist het tegen ovetgestelfe van loslaten.

Jij bepaalt voor haar en beslist buiten haar om.

Als vriendinnetje aanjou vraagt of jouw dochter mag komen eten had je tenminste eerst aan dochter kunnen vragen of ze daar wel wilde eten voor je zoaar ja zegt.

Als je moeder al ja heeft gezegd en dus voor je heeft beslist kan je er met goed fatsoen nieter onder uit.

Als jij eerst aan dochter had gevraagd wil je dat wel dan had dochter kunnen zeggen nee komt eigenlijk niet zo uit want ik moet nog huiswerk maken.
Wat eten jullie oh dan eet ik liever thuis.

Ik snap dat dochter er van baalt dat vriendinnen haar moeder wel evefn damen beslissen en dat haar niets gevraagd wordt of ze er niet bij is.
Dat wou ik zeggen...ze wordt heus niet uitgenodigd omdat ze haar niet leuk vindt.
-Darkside- schreef:
09-09-2018 16:48
En dan? Dan ziet ze dat kind het niet leuk vindt daar. Gaat ze haar dan meeslepen naar huis?
Nee, kind heeft dan wel de mogelijkheid om te appen.
Dat is het probleem dus.... Wij waren direct enthousiast. Gezellig .. lekker eten...

Maar dat koppie....zelfs jongste dochter maakte er een opmerking over. Het leek wel alsof ze iets vreselijks ging doen.
-Darkside- schreef:
09-09-2018 16:53
Dat wou ik zeggen...ze wordt heus niet uitgenodigd omdat ze haar niet leuk vindt.
Natuurlijk eens, maar er is niets mis met bereikbaar zijn. Niet zelf appen maar als kind het wil kan het.
Polsjef schreef:
09-09-2018 16:55
Dat is het probleem dus.... Wij waren direct enthousiast. Gezellig .. lekker eten...

Maar dat koppie....zelfs jongste dochter maakte er een opmerking over. Het leek wel alsof ze iets vreselijks ging doen.

Nou dan ga je toch wel haar telefoon even brengen?
Polsjef schreef:
09-09-2018 16:55

Joh... maak het toch niet groter dan het is. Ze eet en komt naar huis. Maar om jullie gevoelens te relativeren kun je dus die telefoon langs brengen.
Wedden dat ze daar prima nu zit? Zie je dat ook gelijk.
Bedankt voor de tips. Besloten om toch te kiezen voor loslaten. Wat Enn...zegt. Ik maak het misschien groter dan het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven