Zijn 2e kind

09-09-2018 18:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn in verwachtig, dit is mijn eerste kind, zijn 2e.

Voor mijn gevoel lijkt het voor hem allemaal niet zo bijzonder als dat het is voor mij.
Ik ben er heel enthausiast en blij over maar hem lijkt het allemaal niet zoveel te boeien.

Zijn er meer vrouwen die dit probleem herkennen of overdrijf ik nou een beetje?

Groetjes
Ik denk niet veel te maken heeft met dat het zijn tweede is. Mannen staan hier vaak wat verder van af en zijn vaak pas in de rol na de bevalling (niet elke man overigens)
Herkenbaar terwijl het voor mijn vriend ook gewoon zijn eerste kind was.

Hij kon zich gewoon nog niets voorstellen bij die baby in mijn buik
Jouw vriend en jij zijn niet in verwachting, jij bent in verwachting.
Voor hem zal het waarschijnlijk wel gaan leven, wat later in de zwangerschap en natuurlijk als het geboren is.
Was het zijn beslissing om voor een kind te gaan? Zo ja, dan vind ik het wel vreemd ja dat het hem niet zo boeit.

Dat hij niet laaiend enthousiast is snap ik wel, want een zwangerschap is nogal abstract , zeker als het niet in je eigen lichaam plaatsvindt, maar dat het hem niet boeit is wel weer het andere uiterste.
yourlocalhero schreef:
09-09-2018 18:49
Ik denk niet veel te maken heeft met dat het zijn tweede is. Mannen staan hier vaak wat verder van af en zijn vaak pas in de rol na de bevalling (niet elke man overigens)
Dit wilde ik exact hetzelfde typen.

Ligt echt niet alleen aan het feit dat het zijn tweede is: jij voelt elke verandering in je lijf, je hormonen doen lekker hun werk. Hij heeft dat allemaal niet. Logisch dat het minder leeft voor hem.

Mijn kind is ook de tweede van m'n vriend. Hij is hartstikke betrokken, maar echt niet er net zo mee bezig als ik. Kleertjes, prulletjes, gedoetjes leeft gewoon minder voor hem. Wel bij de naam en het kamertje, maar dat is tastbaar en praktisch.
Hips, hopsakee en pierlala.
Het is nou eenmaal wat anders voor hem he? Kind zit in jouw buik, niet in de zijne.
Denk dat het daar meer mee te maken heeft dan met dat het zijn tweede is.

Hoe ver ben je?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
koko67 schreef:
09-09-2018 18:50
Voor hem zal het waarschijnlijk wel gaan leven, wat later in de zwangerschap en natuurlijk als het geboren is.
Nee hoor, ze zijn samen in verwachting van een kind. Zij alleen is zwanger.

Verder eens met je post ;-)

Bij mannen begint het enthousiasme vaak wat later.
koko67 schreef:
Ze verwachten samen een kind, zijn dus samen 'in verwachting van dat kind'.
Samen zwanger zijn, kan dan weer niet.
koko67 schreef:

To schrijft het correct, jij niet. De aankomende ouders zijn in verwachting van een baby en de vrouw is zwanger van een baby.
Vergis je niet, TO. Een kind krijgen is het allergrootste avontuur dat een mens ooit kan aangaan. Hij heeft al ervaring, jij niet.

Jij moet alles nog gaan meemaken, met de bijbehorende angsten en verwachtingen, hij niet.

Hij heeft ook geen ‘last’ (sorry) van de al of niet hormonaal ingegeven buien die daarbij horen. Voor en na de bevalling, welteverstaan.

Het is dus niet raar dat jullie er verschillend instaan. Het enige dat je kunt doen is je vriend er aan herinneren dat deze verschillen er zijn wanneer je je niet begrepen voelt door hem.

Oftewel, zoals altijd: praten praten praten.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Stond hij wel écht achter een tweede leg?
koko67 schreef:
Zij zijn beiden in verwachting, maar er is er maar 1 zwanger ;)

[edit: oeps, was al gezegd]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 19:30
4.99% gewijzigd
Mijn man was ook zo en dat terwijl het voor ons beiden het eerste kind was.

Ik knalde uit elkaar van de hormonen, werd dikker en voelde de baby. Voor man veranderde aan hem niet veel en hij kon nog niet zoveel met het concept 'baby', terwijl we graag kinderen wilden.

Direct na de geboorte was man een zeer trotse vader. Hij gaf bijna licht van blijdschap. :)
Nitflex schreef:
09-09-2018 19:17
Zij zijn beiden in verwachting, maar er is er maar 1 zwanger ;)
Oke, oke, mijn fout.
Haha heel herkenbaar dit. Wat iedereen al zegt, volgens mij heeft het er niets mee te maken dat het zn tweede is, maar vooral dat hij niet zwanger en jij wel.

Toen ik zwanger was van onze eerste vroeg ik wel eens of hij er naar uit keek. Zei vriendlief: ja hoor! eerst een nieuwe auto, daarna op vakantie, daarna komt de baby, ect :facepalm: Voor mij was die baby van een heel ander niveau en begreep er niets van
Dajka schreef:
09-09-2018 20:13
Toen ik zwanger was van onze eerste vroeg ik wel eens of hij er naar uit keek. Zei vriendlief: ja hoor! eerst een nieuwe auto, daarna op vakantie, daarna komt de baby, ect :facepalm: Voor mij was die baby van een heel ander niveau en begreep er niets van
:| Wat triest dat mensen er echt zo tegenaan kijken. Heeft niks te maken met man/ vrouw, maar meer met een bepaalde levensinstelling, heel materialistisch, alsof het leven bestaat uit het afvinken van een wensenlijstje. Een kind staat daar dan ook tussen :'(
Ikigai schreef:
09-09-2018 20:36
:| Wat triest dat mensen er echt zo tegenaan kijken. Heeft niks te maken met man/ vrouw, maar meer met een bepaalde levensinstelling, heel materialistisch, alsof het leven bestaat uit het afvinken van een wensenlijstje. Een kind staat daar dan ook tussen :'(
Waarschijnlijk gewoon praktisch ingesteld. Eerst een goede auto regelen voor als het kind er is, dan nog even met zijn tweeën op vakantie, dan wat opknappen in huis, etc. Geen wensenlijst, maar een takenlijst.

Niet iedereen is in staat om te dagdromen over hoe het zal zijn als het kind ks geboren.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 20:53
17.48% gewijzigd
Ik ben zwanger van mijn 2e en mans 3e. Bovengenoemde nieuwe auto is er al ;-).

Ik was ook bang dat het voor man toch minder speciaal zou zijn maar hij is dol op allebei zijn kinderen. De band zal vast anders zijn want oudste woont bij haar moeder met omgangsregeling en zoon natuurlijk bij ons. Plus jongen VS meisje etc.

Hij vind het nu (1,5) trouwens wel leuker dan babyleeftijd. Maar dat hoor ik meer in mijn omgeving.
Nitflex schreef:
09-09-2018 20:50
Waarschijnlijk gewoon praktisch ingesteld. Eerst een goede auto regelen voor als het kind er is, dan nog even met zijn tweeën op vakantie, dan wat opknappen in huis, etc. Geen wensenlijst, maar een takenlijst.
Er staat ook een vakantie tussen... Ik krijg er een beetje de kriebels van, mannen die dolgraag een kind willen, maar de zwangerschap boeit hen niet, baby kan hen ook gestolen worden, want niet leuk genoeg, pas als hij iets met het kind kan ondernemen begint hij iets actiever te worden.

Alsof een kind er is voor het plezier van papa en zolang het nog niks leuks kan, dan hoeft papa er niks mee, want 'die heeft niet zoveel met baby's' :bonk: En iedereen die daar ok mee is, want 'zo zijn mannen nu eenmaal' @(
Ikigai schreef:
09-09-2018 20:56
Er staat ook een vakantie tussen... Ik krijg er een beetje de kriebels van, mannen die dolgraag een kind willen, maar de zwangerschap boeit hen niet, baby kan hen ook gestolen worden, want niet leuk genoeg, pas als hij iets met het kind kan ondernemen begint hij iets actiever te worden.

Alsof een kind er is voor het plezier van papa en zolang het nog niks leuks kan, dan hoeft papa er niks mee, want 'die heeft niet zoveel met baby's' :bonk: En iedereen die daar ok mee is, want 'zo zijn mannen nu eenmaal' @(
Dat sommige mannen niets met baby’s hebben wil niet zeggen dat ze zich er niet mee bemoeien. Overigens zijn er ook genoeg vrouwen die niets met de babyfase hebben. In mijn omgeving in ieder geval best veel die dat ook hardop uitspreken.

Verder zijn heel veel stellen toch bezig met de laatste dingen die je voor de komst van het kind nog kunt doen. Nog even een vliegvakantie wanneer dat nog kan, of de laatste keer kerst met zijn tweeën.

Nou ja, in ieder geval, ik las die opsomming heel anders dan jij.
Ikigai schreef:

Ik ben bezig met een iui traject om zwanger te worden, alleenstaand. Ik heb al een dochter. Ik kijk heel erg uit naar sinterklaas en de kerst (Ik ga een mega groot lego pakket bestellen...Oh zo'n zin in!!). Oh en een minivakantie naar Drenthe in maart.

En als het niet in één keer lukt ben ik ook niet heel teleurgesteld want dan kan ik met mijn groep 8 mee op kamp.

M.a.w. ik vind zijn instelling niet raar. Zoveel leuke dingen :hyper:
Ikigai schreef:

Dat hij een bepaalde leeftijd niet zo leuk vindt, wil natuurlijk niet zeggen dat ie er ook niks mee doet.

Maarja jij krijgt van wel meer dingen de kriebels aan je posts her en der te lezen ;-).
Ikigai schreef:

Ik tel ook de levensgebeurtenissen voordat ik ga bevallen over een tweetal maanden. Zo werkt het nu eenmaal: eerst zomervakantie, target afronden, dan nog zoveel weken werken, dan nog wat truitjes breien, een geregistreerd partnerschap. En dan de baby.
En ja, zo refereren we er allebei aan, hier thuis. Baby is 1000% welkom en geliefd.
Hips, hopsakee en pierlala.
Nitflex schreef:
09-09-2018 21:01
Dat sommige mannen niets met baby’s hebben wil niet zeggen dat ze zich er niet mee bemoeien. Overigens zijn er ook genoeg vrouwen die niets met de babyfase hebben. In mijn omgeving in ieder geval best veel die dat ook hardop uitspreken.

Verder zijn heel veel stellen toch bezig met de laatste dingen die je voor de komst van het kind nog kunt doen. Nog even een vliegvakantie wanneer dat nog kan, of de laatste keer kerst met zijn tweeën.

Nou ja, in ieder geval, ik las die opsomming heel anders dan jij.
Zoveel mensen man/ vrouw hebben niet zoveel met de baby- fase. Alleen als je ouder bent van een kind, dan doet dat er niet zoveel toe. Je bent toch echt verantwoordelijk voor je kind, of dat kind nou 3 maanden is, 3 jaar, of 15. En het doet er niet zoveel toe of jij luiers verschonen 'leuk' vindt of dat het je ding is, of totaal niet. Je kind ligt in zijn eigen poep, dus die moet schoongemaakt worden.

Grow some balls.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven