Kleine auto kopen

10-09-2018 15:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand toevallig op het forum die advies kan geven over het kopen van een kleine eerste auto?
Het aankoopbudget is vrijwel onbeperkt, in verbruik, verzekering etc. echter graag zo goedkoop mogelijk.
Ik hoop dat iemand toevallig advies heeft?

Groetjes, een twijfelaartje op zoek naar een auto
Suzuki alto
Toyota Aygo
Gewoon gelijk welk klein ding met 4 wielen, een motor en een stuur dat tweedehands te koop is?
Ik zou me niet gaan blindstaren op merken.

Neem bij de aankoop iemand uit je omgeving mee die kan checken of het ding ook effectief rijdt en of je niet direct in grote kosten gaat vallen.
Suzuki swift of alto.

Suzuki en Toyota staan bekend om hun betrouwbaarheid.
Budget is onbeperkt, maar auto moet zo goedkoop mogelijk rijden?

Auto rijden kost geld en persoonlijk hou ik liever van meer auto wat ook veiligheid ten goede komt.
Toyota Yaris
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Vrijwel onbeperkt budget, maar zo goedkoop mogelijk,,,??

Nou dan ga ik er maar even middenin zitten..

https://www.autowereld.nl/subaru/justy/ ... tails.html

Deze dus.
Betrouwbaarder dan gelijk welke Suzuki, Toyota dan ook.

Wil je echt super hondsbetrouwbaar? dan zoek je een 2de generatie Toyota Starlet..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
https://www.anwb.nl/auto/besparen/top-1 ... in-benzine

Hier vind je de top 10 zuinige auto's. Bovenaan staat de Toyota Yaris Hybrid, maar die is wat duur in aanschaf (en dus duur in verzekering). Dus dan zou ik voor de nummer 2 op deze lijst gaan.
toyota yaris hybrid, duur in aankoop maar echt zuinig in verbruik
paulaner schreef:
10-09-2018 16:03
Vrijwel onbeperkt budget, maar zo goedkoop mogelijk,,,??

Nou dan ga ik er maar even middenin zitten..

https://www.autowereld.nl/subaru/justy/ ... tails.html

Deze dus.
Betrouwbaarder dan gelijk welke Suzuki, Toyota dan ook.

Wil je echt super hondsbetrouwbaar? dan zoek je een 2de generatie Toyota Starlet..
Die heet dan Yaris. Starlet werd tot 1999 gemaakt, dus dan koop je wel een heel oude auto.
Wij hebben er zelf eentje gehad, toen hij 20 werd hebben we hem ingeruild.
Hyundai i10
Doe het in ieder geval bij een BOVAG garage.

overig/auto-een-miskoop/list_messages/426760
Toyota Yaris

Maar neem iemand mee die er verstand van heeft. Of ga met je auto (als je een (2e) proefrit maakt en je weet bijna zeker dat dat hem wordt) naar een garage om hem te laten checken. Dat kan tegen een kleine vergoeding.
Pastelblauw schreef:
10-09-2018 15:52
Toyota Aygo
Ik heb toevallig de nieuwste versie van dit model proef gereden, maar ik zou adviseren in elk geval een model (en wat pk's!!) hoger te gaan.
De kleinste wagentjes hebben totaal geen power.
Mijn Suzuki Swift kan er mee door, maar ik zou ook echt geen Alto willen.
Tickel schreef:
10-09-2018 16:09
Die heet dan Yaris. Starlet werd tot 1999 gemaakt, dus dan koop je wel een heel oude auto.
Wij hebben er zelf eentje gehad, toen hij 20 werd hebben we hem ingeruild.
Ik bedoel toch echt wel de Starlet.. ;)
Ik weet dit soort dingen beroepsmatig, dus zit er volgens mij redelijk goed in.
En ja, het is een oude auto, maar door en door honds betrouwbaar.
En als er al eens wat aan is zijn reparaties kinderlijk eenvoudig en vooral betaalbaar.
Kom daar bij een moderne hybrid maar eens om.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
paulaner schreef:
10-09-2018 16:41
Ik bedoel toch echt wel de Starlet.. ;)
Ik weet dit soort dingen beroepsmatig, dus zit er volgens mij redelijk goed in.
En ja, het is een oude auto, maar door en door honds betrouwbaar.
En als er al eens wat aan is zijn reparaties kinderlijk eenvoudig en vooral betaalbaar.
Kom daar bij een moderne hybrid maar eens om.
En de veiligheid? Ik heb bij mijn Yaris toch wel het idee wat veiliger te zitten dan de oude Starlet.
Hebben geen hybrid, wel een gewone oudere Yaris.
Slechts 40 euro!
Ik weet niet wat ik komischer vind. De volstrekt onzinnige vraag (onbeperkt budget, geen eisen behalve "klein" en "zo goedkoop mogelijk") of de serieuze antwoorden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tickel schreef:
10-09-2018 16:52
En de veiligheid? Ik heb bij mijn Yaris toch wel het idee wat veiliger te zitten dan de oude Starlet.
Hebben geen hybrid, wel een gewone oudere Yaris.
Veiliger dan de Yaris ga je in de klasse "klein" niet vinden. Niet dat ik met een Yaris graag door een vrachtwagen gemangeld zou worden.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-09-2018 17:02
Ik weet niet wat ik komischer vind. De volstrekt onzinnige vraag (onbeperkt budget, geen eisen behalve "klein" en "zo goedkoop mogelijk") of de serieuze antwoorden

Waarom zou dat niet kunnen? Misschien heeft TO een kleine erfenis gekregen of wat gewonnen in een loterij. Als je dan niet zoveel verdient, kun je toch autorijden als je een auto kiest met lage maandelijkse kosten.
nerdopviva schreef:
10-09-2018 17:10
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien heeft TO een kleine erfenis gekregen of wat gewonnen in een loterij. Als je dan niet zoveel verdient, kun je toch autorijden als je een auto kiest met lage maandelijkse kosten.
Dat schreef ik dus ook niet. Wat niet kan is zinvol antwoord geven op een dergelijke vraag.

Adviseer mij eens welke trui ik moet kopen. De eisen zijn: onbeperkt budget, en niet te dik.

Hoe kan iemand bij vol verstand denken dat je daar een zinnig antwoord op kan geven? Maar in dit topic gebeurt het.
(Dead Kennedys)
Pastelblauw schreef:
10-09-2018 15:52
Toyota Aygo
.
Hier bij mijn vorige auto ook heel lang plezier gehad van een Toyota Aygo. Ook juist vanwege de lage vaste lasten en zuinig verbruik.
JollyRider schreef:
10-09-2018 17:02
.
Misschien wil ze (of hij) een autootje aan iemand cadeau geven die zelf geen aanschaf kan betalen.

Maar, zo niet vind ik het ook niet een hele gekke vraag. Het kan toch best dat je wel geld wil neerleggen voor de aanschaf (eenmalig) maar de maandelijkse (verbruiks)kosten laag wil houden? Was voor mij in ieder geval belangrijk toen ik een klein autootje kocht.

De vraag is: aanschafprijs maakt niet uit. Maandelijkse (verbruiks)kosten graag zo goedkoop mogelijk. Wat adviseren jullie? Daar kan prima tips over gegeven worden.
Fijn om te lezen dat TO blij is met de reacties O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven