Noord Spanje tips

10-09-2018 15:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!! :)

Wij vertrekken deze week naar noord en beetje midden Spanje. Barcelona, Seira ( in de Pyreneeën), palmplona, San sebastián, Bilbao, burgos, Madrid en Zaragoza staan op de route om met de auto rond te gaan in twee weken :) huisjes zijn geboekt en alles maar mijn vraag iemand nog tips wat echt mooie bezienswaardigheden zijn in de steden of voor onderweg of andere leuke tips over de steden hierboven! :) ben benieuwd! 😃 :-D
Bilbao naar het Guggenheim, vonden wij erg leuk ! En San Sebastian, Pamplona en Zaragoza vond ik ook leuk om te bekijken.
Oh zie net dat je ook naar Madrid gaat, ik vond het klooster San Lorenzo de el Escorial erg indrukwekkend net als de ondergrondse kerk waar Franco begraven ligt kan even niet op de naam komen.
Ik vond persoonlijk Zaragoza geen zak aan. Ik zou vooral de natuur in gaan, vooral in noord Spanje is het echt prachtig.
Ik ben naar het Baskenland en Galicië geweest. Dus, ik kan allebei aanbevelen.

Galicië voor wie zeevruchten graag eet en voor de middeleeuwse gebouwen:
- Sint-Jacobskathedraal in Santiago
- De muur van Lugo
Maar als stad vond ik vooral A Coruña gezellig. Witte gebouwen, veel restaurants met zeevruchten, de stad die tot een uur s'nachts leeft en de frisse wind.

Baskenland is moderner, vooral Bilbao.

Guggenheim, de oude stad (Casco Viejo), veel musea, zowel binnen de stad als buiten. Maritime museum, schone kunsten (Museo de bellas artes). Ook hebben zij twee theaters: Teatro Arriaga en Palacio Euskalduna. Ik heb een paar keer daar opera bezocht, je ziet alles zelfs van de verre plaatsen.
Voor strandvakantie kan je iets in Getxo huren (10km van Bilbao).

San Sebastian is een stuk duurder, maar je kunt altijd iets in Errenteria of Irun huren, de treinverbinding is goed. En qua bezienswaardigheden voor kinderen (Aquarium, Monte Igueldo) is het interessanter.

Vitoria heeft een klein historisch centrum, je mag een uitstapje maken.

Pamplona is vooral bekend voor San Fermines (6-14 juli). De rest van het jaar is het rustig. Maar qua architectuur is er altijd iets voor de foto's.
Kameelperd schreef:
10-09-2018 16:24
Bilbao naar het Guggenheim, vonden wij erg leuk ! En San Sebastian, Pamplona en Zaragoza vond ik ook leuk om te bekijken.
Ja is het museum van binnen een bezoekje waard? Ik hoor er veel verschillende reacties over..
Kameelperd schreef:
10-09-2018 16:26
Oh zie net dat je ook naar Madrid gaat, ik vond het klooster San Lorenzo de el Escorial erg indrukwekkend net als de ondergrondse kerk waar Franco begraven ligt kan even niet op de naam komen.
Ah heb het klooster opgezocht, wat groot!! ik hoop dat we daar even langs kunnen rijden. Ik kan zo snel niet op google vinden hoe die ondergrondse kerk heet...
Foodisgood schreef:
10-09-2018 16:48
Ik vond persoonlijk Zaragoza geen zak aan. Ik zou vooral de natuur in gaan, vooral in noord Spanje is het echt prachtig.
ah oke.. gelukkig hebben we daar 1 nachtje gepland dus niet te lang benieuwd!!
Texx82 schreef:
10-09-2018 16:51
Ik ben naar het Baskenland en Galicië geweest. Dus, ik kan allebei aanbevelen.

Galicië voor wie zeevruchten graag eet en voor de middeleeuwse gebouwen:
- Sint-Jacobskathedraal in Santiago
- De muur van Lugo
Maar als stad vond ik vooral A Coruña gezellig. Witte gebouwen, veel restaurants met zeevruchten, de stad die tot een uur s'nachts leeft en de frisse wind.

Baskenland is moderner, vooral Bilbao.

Guggenheim, de oude stad (Casco Viejo), veel musea, zowel binnen de stad als buiten. Maritime museum, schone kunsten (Museo de bellas artes). Ook hebben zij twee theaters: Teatro Arriaga en Palacio Euskalduna. Ik heb een paar keer daar opera bezocht, je ziet alles zelfs van de verre plaatsen.
Voor strandvakantie kan je iets in Getxo huren (10km van Bilbao).

San Sebastian is een stuk duurder, maar je kunt altijd iets in Errenteria of Irun huren, de treinverbinding is goed. En qua bezienswaardigheden voor kinderen (Aquarium, Monte Igueldo) is het interessanter.

Vitoria heeft een klein historisch centrum, je mag een uitstapje maken.

Pamplona is vooral bekend voor San Fermines (6-14 juli). De rest van het jaar is het rustig. Maar qua architectuur is er altijd iets voor de foto's.
Wow bedankt voor de tips.
Is monte Igueldo dat met die bootjes ? daar boven in een berg?
Eekhoorn23Eekhoorn schreef:
10-09-2018 19:48
Wow bedankt voor de tips.
Is monte Igueldo dat met die bootjes ? daar boven in een berg?
Ja, die is het.
Wij zijn van de zomer oa in San Sebastian, Bilbao en Zaragoza geweest. Tussen Zaragoza en Bilbao zijn we door Bardenas Reales gereden, een nationaal park waar vroeger heel wat westerns zijn opgenomen en meer recenter wat scènes uit Game Of Thrones. Dat vond ik wel leuk om een rondje te rijden.

Guggenheim zou ik zeker ook langs binnen doen. In Bilbao kun je onder de centrale markt heel lekker ontbijten/lunchen in een soort van foodcourt. Er zijn natuurlijk de michelinrestaurants, maar in de meer betaalbare opties vonden wij El txoko Berria een aanrader.

Zaragoza vond ik een heel fijn stad. Heel leuke sfeer, veel te zien als je van geschiedenis houdt.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven